abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 april 2004 @ 23:50:41 #1
82560 Ruud_Gullit
Feijenoord Rotterdam 4 life!
pi_18456888
quote:
De wedstrijd tussen Jong Ajax en Jong Feyenoord in de Beloften Eredivisie is geëindigd in een molestatie van Feyenoord-spelers door Ajax-fans. Na afloop van het duel - dat door Ajax met 3-1 werd gewonnen en bijgewoond door 8000 toeschouwers - bestormden Ajax-supporters het veld en mishandelden de Chileense speler Jorge Acuna van Feyenoord. Hij moest per ambulance naar het ziekenhuis worden vervoerd. Ook andere spelers, onder wie Robin van Persie, liepen klappen op.

Voor de wedstrijd was het ook al raak; toen maakten fans van Ajax een team van TV Rijnmond het werken onmogelijk. De twee verslaggevers moesten onder bescherming van Ajax-stewards worden weggeleid.

De clubleiding van Ajax liet in een officiële reactie meteen na het gebeuren weten zich diep te schamen voor het gedrag van een bepaald gedeelte van de aanhang. ''Dit gedeelte van onze aanhangers is bij ons bekend. Ajax vraagt zich af of dit soort wedstrijden onder deze omstandigheden nog wel kan worden gespeeld.''

Een deel van de rumoerige Ajax-aanhang is op sportcomplex De Toekomst aan de Borchlandweg in Ouder Amstel later door de Mobiele Eenheid weggestuurd.
quote:
Jong Feyenoord-trainer Mario Been zegt na de wedstrijd door iemand met een mes te zijn bedreigd. ''Ik heb echt moeten rennen voor mijn leven. Dit had niets met voetbal te maken. Eenmaal in de spelersbus concludeerde ik dat elke Feyenoord-speler wel een klap heeft opgelopen.''

Been had weinig goede woorden over voor het Ajax-bestuur. ''De organisatie bij Ajax heeft gefaald. Zeker als je beseft dat twee jaar geleden zoiets dergelijks is gebeurd. Toen heeft doelman Malkowski klappen gekregen. Bij dit duel waren er 25 stewards. Daar hou je niemand mee tegen. Op weg naar de kleedkamer stonden we voor een hek dat op slot zat. Daardoor hebben we nog meer klappen opgelopen.''

De enige van Ajax die complimenten kregen van Been waren leden van de trainersstaf van Jong Ajax, omdat die tussen de vechtenden in sprongen. ''Mensen als Van Basten en Van 't Schip hebben hun aanhang geprobeerd tegen te houden. Van 't Schip is er zelfs tussen gesprongen. Die heeft ons echt beschermd.''

Waar spelers van Feyenoord tegen journalisten zeiden dat er zo'n 200 supporters het veld opstormden na de wedstrijd, meldde de politie dat 50 personen het veld hadden bestormd om Rotterdamse spelers klappen te geven. De aanwezige stewards en politie hebben de spelers naar de kleedkamer begeleid en de kantine. De ME heeft later sportcomplex De Toekomst aan de Borchlandweg in Ouder Amstel, waar zich enkelehonderden fans ophielden, ontruimd. De spelersbus van Feyenoord is later onder politiebegeleiding de hoofdstad uit gebracht.

Feyenoord heeft laten weten dat het zo spoedig mogelijk aangifte zal doen van de mishandelingen.
quote:
Ajax-coaches proberen in te grijpen

Jong Ajax-trainers Marco van Basten en John van 't Schip hebben geprobeerd in te grijpen toen de spelers van Jong Feyenoord werden aangevallen.
Voor de wedstrijd maakten fans van Ajax een team van TV Rijnmond, dat een reportage wilde maken, het werken onmogelijk. De verslaggevers werden door Ajax-stewards weggeleid.
De supporters bevonden zich nog lange tijd rond het complex 'De Toekomst'. De mobiele eenheid werd naar het stadion geroepen om de Feyenoorders, die lang in de kleedkamer bleven, veilig weg te kunnen loodsen. Een Amsterdamse politiewoordvoerder.
pi_18456896
quote:
Op donderdag 15 april 2004 23:42 schreef Erasmusch het volgende:

Het is de climax van een week waarin de Amsterdammers twee keer tegen de kakkerlakken moesten spelen. Bij de confrontatie in de kuip afgelopen zondag schonden de r'dommers nog afspraken met Ajax supporters over het meenemen van spandoeken, hetgeen veel kwaad bloed zette bij de fanatieke aanhang van Ajax. Ook zijn in het verleden Ajax spelers in r'dom bedreigd door de kakkerlak aanhang.

Bron: www.f-side.nl
...en dit is wel heel erg triest. Meteen naar excuses zoeken ipv de hand in eigen boezem steken en toegeven dat dit wel de meest trieste en kansloze manier van 'clubliefde' is.

Ik keur hooliganisme sowieso 100% af, maar als ze elkaar opzoeken zoals in Beverwijk kan ik er nog enigszins begrip voor opbrengen (met heel veel moeite). Dan heb je namelijk een situatie waarin 2 partijen elkaar bewust opzoeken. Het mishandelen van spelers is echt not done! Ik vrees dat dit nog wel een staartje gaat krijgen...
pi_18456914
quote:
Zou best eens kunnen. Theoretisch kan Ajax dit weekende al kampioen worden als PSV verliest in Roosendaal en Ajax wint. Er was al toegezegd dat een huldiging op het Leidsche plein zou worden gehouden. Ik denk dat dit inmiddels een illusie zal worden.
No way.. Als die huldiging nu niet doorgaat wordt het pas ECHT een zootje.. Ik ben iig op het Leidseplein. 50 man kan het niet verpesten voor tienduizenden
  donderdag 15 april 2004 @ 23:52:21 #4
82560 Ruud_Gullit
pi_18456931
-edit- Dubbel
  donderdag 15 april 2004 @ 23:53:58 #5
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_18456976
Toch 1 reactie van mijn kant:

Mensen moeten begrijpen dat dit geen georganiseerde aktie is van de "harde kern van AJAX", dit waren wat doorgesnoven jochies van 18. Binnen de supportersgroepen van AJAX heeft deze aktie veel kwaad bloed gezet en een staartje komt er.

Soms schaam ik me dat zulke mensen ook mijn club "steunen."
pi_18457021
Quote van tony montana...
quote:
Hulde, de eerste die het voorval afdoet met "shit happens, eigenlijk is er niks aan de hand" is gesignaleerd.

Er is een speler het ziekenhuis in gemept door tuig dat de naam mens niet waardig is. Dat kan je onmogelijk goed praten
Praat ik het voorval goed dan? Ik vind het gewoon weer zwaar overdreven worden. Toen ik klappen kreeg op utrecht cs van utrecht supp las ik de volgende dag niets op het net, in de krant of welke media dan ook. Wat ben ik dan minder dan een voetballer?
pi_18457038
die gasten die hierbij betrokken waren waren gewoon slachtoffers van een mislukte hersentransplantatie...
pi_18457044
Ben in ieder geval blij dat al mij Ajax vrienden, en hier op Fok! alle Ajacieden het keihard afkeuren. Daarnaast zou het heel dom zijn om en huldiging op het Leidse te verbieden, want dan krijg je echt gezeik.
No matter how No matter why We're gonna play that hardcore music till we die!
Lego de ga euh korfbal kampioen.
pi_18457050
quote:
Op donderdag 15 april 2004 23:53 schreef Doopy-X- het volgende:

Mensen moeten begrijpen dat dit geen georganiseerde aktie is van de "harde kern van AJAX", dit waren wat doorgesnoven jochies van 18. Binnen de supportersgroepen van AJAX heeft deze aktie veel kwaad bloed gezet en een staartje komt er.

Dan hoop ik van harte dat de 'echte harde kern van Ajax' die klotejochies maar eens flink naar de kanker trapt aanpakt.
  donderdag 15 april 2004 @ 23:58:10 #10
82560 Ruud_Gullit
pi_18457069
quote:
Op donderdag 15 april 2004 23:57 schreef MrWizzel het volgende:

[..]

Dan hoop ik van harte dat de 'echte harde kern van Ajax' die klotejochies maar eens flink naar de kanker trapt aanpakt.
Inderdaad

En anders doen 'wij' het wel
  donderdag 15 april 2004 @ 23:58:40 #11
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_18457077
quote:
Op donderdag 15 april 2004 23:56 schreef Ajaxno1 het volgende:
Ben in ieder geval blij dat al mij Ajax vrienden, en hier op Fok! alle Ajacieden het keihard afkeuren.
Ik heb ook ALLEEN nog maar afkeurende reacties gehoord binnen mijn kennissenkring, hier zijn de laatste woorden nog niet over gevallen.
  donderdag 15 april 2004 @ 23:59:32 #12
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_18457099
quote:
Op donderdag 15 april 2004 23:57 schreef MrWizzel het volgende:

[..]

Dan hoop ik van harte dat de 'echte harde kern van Ajax' die klotejochies maar eens flink aanpakt.
Ik denk dat zondag wel het één en ander merkbaar wordt in het home/stadion.
pi_18457106
Dit is echt schandalig, echt ik heb hier geen woorden voor. Oppakken dat schoriemorrie en ergens diep opgeborgen weg laten rotten.
pi_18457112
quote:
Op donderdag 15 april 2004 23:55 schreef NordKaos het volgende:
Quote van tony montana...
[..]

Praat ik het voorval goed dan? Ik vind het gewoon weer zwaar overdreven worden. Toen ik klappen kreeg op utrecht cs van utrecht supp las ik de volgende dag niets op het net, in de krant of welke media dan ook. Wat ben ik dan minder dan een voetballer?
of het overdreven was weet ik niet, ik was er niet bij. ik weet wel dat dit soort dingen vaker gebeuren dan men denkt. kijk eens bij een plaatselijke derby van een amateurwedstrijd. daar lees je ook nix over.

ik denk dat je zeker niet minder bent dan een voetballer ,..alleen is dit meer 'sensatie' dan bijv. te melden wat er met jou gebeurd is.
pi_18457145
Ik vind het trouwens wel heel erg dom van Been door te gaan rond lopen bazuinen dat hij is bedreigd met een mes, lekker olie op het vuur gooien
pi_18457153
Kijk.... gelukkig zegt iemand anders het... Sensatie is ook een hoofdstuk in dit hele verhaal.

En nogmaals, ja het is fout en behoord tot de ongeschreven regels.
pi_18457170
quote:
Op donderdag 15 april 2004 23:55 schreef NordKaos het volgende:

Praat ik het voorval goed dan? Ik vind het gewoon weer zwaar overdreven worden
een reactie van "een aantal mensen gingen wat anders doen, da's hun probleem komt op mij niet afkeurend over
quote:
Toen ik klappen kreeg op utrecht cs van utrecht supp las ik de volgende dag niets op het net, in de krant of welke media dan ook. Wat ben ik dan minder dan een voetballer?
In principe niks minder, maar deze jongens oefenden hun beroep uit en dan worden ze door een groepje randmongolen gemollesteerd. Je kan de zaken ook omdraaien natuurlijk. Omdat jij geslagen bent door "aanhangers" van Utrecht (wat natuurlijk compleet fout is) en het is niet in de media gekomen, hoeft dit ook niet breed uitgemeten te worden
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_18457172
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 00:01 schreef kreischer2000 het volgende:
Ik vind het trouwens wel heel erg dom van Been door te gaan rond lopen bazuinen dat hij is bedreigd met een mes, lekker olie op het vuur gooien
Dus je mag het niet zeggen als je bedreigd met een mes bent?
pi_18457206
quote:
Op donderdag 15 april 2004 23:59 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

Ik denk dat zondag wel het één en ander merkbaar wordt in het home/stadion.
Dat zal denk ik de enige manier zijn om deze rel-in-de-dop in de kiem te smoren.
Overigens wil ik wel nog even melden dat ik vind dat Schip en de Ridder een pluim verdienen voor hun optreden, respect daarvoor
  vrijdag 16 april 2004 @ 00:04:13 #20
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_18457215
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 00:01 schreef kreischer2000 het volgende:
Dus je moet je mond dichthouden?

Het is te absurd voor woorden dat hij bedreigd is met een mes, die bosmongool met het mes heeft de olie op het vuur gegooid
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_18457217
quote:
Op donderdag 15 april 2004 23:53 schreef Doopy-X- het volgende:

Ik hoop dat de namen worden vrijgegeven van deze "supporters" en dat ze door de andere Ajax-supporters een les wordt geleerd. Het hoeft niet eens met geweld, als ze maar vernederd worden (desnoods met woorden). Dat ze geen aanzien meer genieten binnen de supportersgroep, dat is het ergste wat er voor die gasten kan gebeuren.
  vrijdag 16 april 2004 @ 00:05:23 #23
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_18457223
quote:
Op donderdag 15 april 2004 @ 23:42 schreef Devv05 het volgende:

[....]

Heel intelligent van je en vooral heel stoer
Bedank je "intelligente" vriendjes maar.

Eens ga je te ver. Dat punt is nu aangebroken.
A.M.A.B
  vrijdag 16 april 2004 @ 00:06:21 #24
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_18457241
Acuna die is opgenomen moet nog 1 dag in het ziekenhuis blijven want hij heeft een hersenschudding.
Bron: NOS journaal.
  vrijdag 16 april 2004 @ 00:07:49 #25
82560 Ruud_Gullit
pi_18457277
'Ene jongen?" Acuna!!

Echte voetbal-fan, hoor ik weer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')