abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18448461
Mijn vriend (36) is 2 keer vreemdgegaan met een jongen die hij op een chatbox heeft leren kennen. Het programma MSN Messenger heeft hem verraden. Zijn (mannelijke) sexpartner Pieter had hij als contactpersoon aan zijn adreslijst toegevoegd. Ik heb op een ongezien moment de optie 'Berichtgeschiedenis bijhouden' aangevinkt en kon daardoor zijn chats met Pieter nalezen als ik alleen thuis was. Daarin werd gesproken over een nieuwe date waarin hij weer geneukt zou moeten worden. Mijn dag was stuk nadat ik dat gelezen had. Ik probeerde mezelf te doen geloven dat het alleen maar bluf was wat ze schreven. Dat het alleen om de opwinding te doen was. Steeds vaker staarde ik 's avonds naar mijn vriend en vroeg me dan in gedachte af: "Is dit nou een man die vreemdgaat?", "Waarom zou hij het doen?", "Wat is er mis aan mij?". Ik begon ook opmerkingen te maken als: "Hou je nog van me lieverd?", "Heb je aan mij voldoende?", "Wat vind je van onze relatie?"

En bij een onderwerp over vreemdgaan op TV zag ik mijn kans schoon en zei: "Nou, dat zou ik dus nooit tolereren als jij dat zou doen. Zou jij dat wel van mij tolereren?" Ik zag een aarzeling. 'Gelukkig' antwoordde hij met "nee, dat zou ik niet tolereren".

Ik en mijn vriend zijn inmiddels 4 en een half jaar samen. Onwijs gelukkig ook. Sex is goed. We kunnen goed met elkaar praten. Niks ontbreekt er.

Nadat ik gisteren thuis was gekomen heb ik onder zijn naam ingelogd op MSN Messenger. Niet veel later kwam Pieter ook online. Ik heb via een chat met die Pieter gegevens over hun dates losgepeuterd. Dat ging goed, omdat ik me voordeed als mijn vriend. Na een half uurtje wist ik voldoende. Mijn vriend kon ieder moment thuiskomen. Eenmaal thuisgekomen heb ik het hem zelf op laten biechten. Het is dus waar. 2 Keer is hij naar Den Bosch gereden om daar bij Pieter thuis geneukt te worden. Met condoom, zegt 'ie. Mijn wereld stortte in. In keek naar mijn vriend die ik niet meer kende. Mijn Sander zou dit nooit doen. Het gebeurde steeds op maandag als 'ie 'thuiswerkte'. Wekenlang heb ik ermee in mijn hoofd gelopen. Me toch voorgenomen dat ik niet met hem verder wilde als het waar was. Dat heb ik hem gisteravond ook gezegd. We hebben de hele avond samen gepraat. Ik was wel kwaad op hem, maar ben redelijk gebleven. Veel gehuild. Hij heeft spijt. Hij schaamt zich. Hij vind zichzelf een hufter. Hij snapt dat het mij nu niet lukt om hem nog te vertrouwen. Hij zou de klok willen terugdraaien, enz.

En om eerlijk te zijn: ik geloof hem ook wel. Ik heb vannacht in ons bed geslapen, hij op de bank. Niet echt geslapen eigenlijk. Steeds nagedacht en mezelf vragen gesteld. Duizenden vragen, zonder antwoord. Ik hou nog van hem. Maar ontrouw vind ik niet te vergeven. Vannacht geen oog dicht gedaan. Toen hij hoorde dat ik ook wakker was, is hij komen vragen of hij met me mocht praten. Mijn verstand heeft al een beslissing genomen. Mijn emotie twijfelt nog. Wat moet ik? Ik heb altijd gedacht en gehoopt met hem oud te kunnen worden. We hadden het zo goed samen. Altijd. Hij kan ook niet aangeven waarom hij het heeft gedaan. Hij wil me niet kwijt. Hij houdt ook van mij. Hij smeekt me om er geen eind aan te maken. Hij belooft eraan te willen werken. In therapie te gaan. Hij heeft er alles voor over. Hij walgt van zichzelf. Er was geen liefde bij de sex met Pieter. Bij mij wel, zegt 'ie.

Wat moet ik nu? Ik voel me zo alleen staan. Mijn maatje bij wie ik altijd terecht kon met mijn onzekerheden of voor een goed gesprek, is nu onderwerp van mijn probleem. Wat kunnen de consequenties zijn? Ik mag eisen van hem stellen. Maar wat moet ik? Wie zegt mij dat het over 3 jaar niet weer gebeurd? Hij vraagt me hem nog 1 laatste kans te geven. Ik kan niet tolerant blijven. Ik moet ergens een streep trekken. Maar ik hou van de oude Sander zoals ik hem kende.

Wat raden jullie me aan? Wat is jullie mening?
pi_18448501
Kan je nou werkelijk zelf niet nadenken en een beslissing nemen???
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  donderdag 15 april 2004 @ 18:17:59 #3
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_18448520
Moeilijk. Dumpen denk ik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_18448659
"Mijn verstand heeft al een beslissing genomen. Mijn emotie twijfelt nog."

= dit voorspelt weinig goeds... .

Tijdje uit mekaar gaan misschien? Dan verderzien... .

Btw 'chats nalezen' is not done vind ik.
- The time you enjoy wasting, is not wasted time -
  donderdag 15 april 2004 @ 18:24:26 #5
83791 White_Wolf
The devil made me do it
pi_18448663
Lastig. Uit je post maak ik op dat hij veel voor je betekent en jij kennelijk ook voor hem. Ik vraag me dan altijd af waarom dan toch vreemdgaan? Ik begrijp dat je vertrouwen flink beschaamd is en de vraag is of het ooit nog echt zo wordt zoals het vroeger was. Als ik naar me zelf kijk dan zeg ik nee maar ieder mens is natuurlijk anders. Opvallend vind ik dat je vriend aangaf vreemdgaan van jou kant kennelijk niet te willen tolereren maar ondertussen doet ie het zelf wel. Wij kunnen niet voor jou beslissen, mede ook omdat jij je vriend veel beter kent dan wij hier op het forum. Als ik jou was zou ik bij me zelf ten rade gaan of het vertoruwen ooit nog terug kan komen. IS het antwoord op die vraag nee, dan zou ik er persoonlijk de relatie beeindigen.

Suc7 en sterkte!
"For the thing I greatly feared has come upon me. And what I dreaded has happened to me. I am not at ease, nor am I quiet; I have no rest, for trouble comes." Job 3:25,26
pi_18448680
quote:
Op donderdag 15 april 2004 18:18 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Faggot
Leuke vriend
Homo's zijn eng hè?

Nerd

Vreemdgaan is afgelopen voor mij. Maar dat verschilt bij een ieder natuurlijk,

succes ermee.
pi_18448743
Ik denk dat het heel moeilijk is om hem weer te kunnen vertrouwen.. misschien is tijdelijk uit elkaar gaan (zoals hierboven gezegd) inderdaad wel een goede oplossing. En vooral omdat je zegt dat je verstand al een beslissing heeft genomen, luister er na! Als jullie echt van elkaar houden, en voor elkaar bestemd zijn, komen jullie wel weer bij elkaar terug..
  donderdag 15 april 2004 @ 18:27:53 #8
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_18448748
Weggaan. Hij heeft het verprutst. Dubbel zelfs, aangezien hij zelfs twee keer de kans gekregen heeft om zijn date niet door te laten gaan. Maar twee keer is hij toch gegaan.... Dan kun je janken als dader, maar hij is ondertussen wel de persoon die jou twee keer belazerd heeft...
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
pi_18448768
quote:
Op donderdag 15 april 2004 18:25 schreef SterkStaaltje het volgende:

[..]

Homo's zijn eng hè?

Nerd

Vreemdgaan is afgelopen voor mij. Maar dat verschilt bij een ieder natuurlijk,

succes ermee.
Ach joh,ik maak toch geintje
Ik heb niks tegen homo's hoor
Is toch hun keuze
En ik ben geen nerd
  donderdag 15 april 2004 @ 18:29:23 #10
70256 Baklap
it's true,I ate your flag
pi_18448784
quote:
Op donderdag 15 april 2004 18:24 schreef Proxima-Centauri het volgende:

Btw 'chats nalezen' is not done vind ik.
Vreemdgaan ook niet
Look who's here everyone! It's Zoidberg, the lovable tramp!
pi_18448793
-edit- onzin.

[ Bericht 89% gewijzigd door cos-micV op 15-04-2004 20:42:32 ]
I was an atheist until I realized I was God
  donderdag 15 april 2004 @ 18:30:16 #12
70256 Baklap
pi_18448805
Yaiks idd, TS is ook gay
Ik had m eerst niet door...
Nou, invite Pieter zou ik dan maar zeggen.
  donderdag 15 april 2004 @ 18:30:41 #13
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_18448813
Moeilijk.
Wat weegt zwaarder voor je? De liefde of de ontrouw?

Misschien moet je vriend zijn woorden dat hij er alles aan wil doen om jullie relatie in stand te houden eerst in daden omzetten.

Dan kun je alsnog verder kijken.
Sterkte!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_18448814
Dat ie na 4 jaar jou bedonderd?

Als hij echt wat om je gaf, dan zou hij het niet doen.

Dus zeg tegen hem:
pi_18448822
Eens vreemd gegaan blijft vreemd gaan. Gewoon dumpen.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_18448839
Dumpen,genoeg mooie jongens,jah toch
  donderdag 15 april 2004 @ 18:34:17 #17
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_18448861
Tsja , wat voor reactie wil je? Het kan varieren van homo , tot alle homo's hebben toch de hele tijd onveilige sex met jan en alleman. Tis hier Fok! weetjewel, frustratieafreageerplek van pubertjes die te weinig neuken......

Mijn mening: alleen je eigen gevoel vertelt (jouw) waarheid... (dus of vergeven en niet kniezen, of de deur uit schoppen)
Feyenoord!!! * Barça
pi_18448864
-edit- flauw.

[ Bericht 88% gewijzigd door cos-micV op 15-04-2004 20:45:18 ]
  donderdag 15 april 2004 @ 18:34:36 #19
70256 Baklap
pi_18448868
-edit- onzin.

[ Bericht 70% gewijzigd door cos-micV op 15-04-2004 20:44:44 ]
  donderdag 15 april 2004 @ 18:35:01 #20
62182 Georges
That's the shit
pi_18448878
Tijdje uit elkaar om na te denken al vind ik het in dit geval eigenlijk overbodig. Vreemdgaan is bijna altijd over en uit.
Sterkte.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_18448993
quote:
Op donderdag 15 april 2004 18:31 schreef wonko het volgende:
Eens vreemd gegaan blijft vreemd gaan. Gewoon dumpen.
Lijkt mij makkelijker gezegd dan gedaan.

Ik denk dat je in elk geval moet bedenken of je hem ooit nog weer zal kunnen vertrouwen. Vertrouwen is toch wel de basis voor een relatie, denk ik.
En elkaar (jezelf) misschien even de ruimte gunnen om er rustig over na te kunnen denken. Nu heb je misschien nog teveel emoties om zo'n beslissing te nemen. Helemaal omdat het al zo'n lange relatie betreft....

Succes in ieder geval
pi_18449020
Ik vind vreemdgaan not done En ik vind het al helemaal niet kunnen dat hij zegt dat hij het niet tolereert als jij vreemdgaat, maar het intussen wel zelf doet

Ook al hebben jullie al 4 jaar een relatie, hij doet het niet zonder reden, en als ik jou was zou ik het uitmaken, maar goed ik ben jou niet en je moet zelf doen wat het verstandigst is, maar ik zou hem niet meer kunnen vertrouwen, en dat vind ik het belangrijkste in een relatie, dus als ik dat niet meer kan, zou ik het uitmaken

Sterkte
  donderdag 15 april 2004 @ 18:45:20 #23
86254 brijner
Dyslectisch Taalpurist
pi_18449092
Lijkt me duidelijk. Hij mist wel iets, maar jij mist(e) niets. Dit is dus een situatie die JIJ niet verder kan sturen. Je vriend is aan zet, maar die heeft het behoorlijk verprutst.

Als je van hem houdt en denkt dat je het kan vergeven, dan is er mischien hoop, maar als je er kapot aan gaat moet je kappen. Je leven gaat heus wel verder zonder hem, en er loopt vast nog wel ergens iemand rond die net zo goed bij je past, of mischein wel beter.

Jij hebt recht op respect, en vreemdgaan is een vorm van disrespect. Schijnbaar dacht hij dat je er nooit achter zou komen, en dat hij dus ongestraft tegen je kon liegen. Als je dus van een leugenaar, en respectloze zak kan houden, dan moet je mischien eens voor de spiegel gaan staan en je afvragen of je de persoon die terug kijkt nog wel leuk vind?

Ondertussen voel je je bezeken, en klote etc, maar dat ebt weg. Als je bij hem blijft dan duurt dat alleen maar langer. Tenzij je voor een "open" relatie bent, zal je hem ws nooit bij je kunnen houden.
Kies voor jezelf, en laat hemgaan.
And then depression sets in...
pi_18449101
Vreemdgaan is in mijn boek altijd fout, verkeerd dus, Foei vreemd gaan is slecht.

Het is altijd klote als je verliefd bent en je partner gaat vreemd.
Maar als ie 1 keer is vreemd gegaan dan doet ie dat echt wel een 2de keer
of 3de keer etc.

Ook al ben je verliefd even doorbijten en gewoon de knoop doorhakken.
Want verdriet en pijn dat gaat (uit eindelijk) wel weer weg, en wie weet wie je dan ontmoet.
Hopelijk iemand die niet vreemd gaat.

Succes.
Do no Kill Do not rape Do not steal, these are princables that every men of every faith can embrace
pi_18449246
Weet je wat het is nu ik er ff over denk,
je bent erachter gekomen en nou heeft ie spijt en bla bla bla..
Maar wat als je er niet achter gekomen was..?
Dan was ie misschien wel gewoon doorgegaan dus je moet er maar eens goed over nadenken meisie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')