abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 april 2004 @ 15:20:23 #76
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_18444201
Even in reactie op de punten die genoemd zijn in de openingspost. 't Is daarbij niet mijn bedoeling om iemand te beledigen oid. Dus TS en diens vriendin, vat dit aub niet persoonlijk op

- Jij hebt plezier, terwijl je partner zich zit te vervelen omdat ie niet meekan om een of andere reden.

Ik kan deze reden begrijpen. Maar vind het persoonlijk een beetje naar. Je gunt je partner toch wel een leuke avond met zijn vrienden? Als degene die niet meegaat thuis zit en zich verveelt.... da's niet fijn, maar dan kun je toch zelf ook iets leuks zoeken om te doen?

- Alleen uitgaan lokt sneller vreemdgaan uit.

Als je een goede, ilefdevolle en stabiele relatie hebt dan hoef je daar niet bang voor te zijn.

- Als je "alleen" uitgaat, gaan mensen / vrienden denken dat er misschien iets scheelt in je relatie.

Mwa, als ze dat graag willen denken, dan moeten ze dat doen. Maar om nu beslist samen uit te gaan omdat anderen misschien gaan denken dat er iets niet snor zit, dan vind ik nogal... ja, best wel triest.

- Alleen uitgaan "hoort gewoon niet" in een serieuze relatie (uit respect voor de ander?)

Wat er dus eigenlijk staat is dat je geen lol met je vrienden mag hebben als je vriend(in) er niet bij is?

- Is makkelijker voor de anders als hij / zij snel jaloers is. Hoeft zich geen zorgen te maken.

Jaloezie is iets waar soms best moeilijk mee om te gaan is. Zelf kan ik ook best jaloers om de hoek komen. Maar ik zou het niet leuk vinden als dát de reden zou zijn dat mijn vriend bijv. thuis zou blijven. Als ie met zijn vrienden weg wil, dan moet ie dat doen
(Un)masking for the greater good.
pi_18444485
quote:
Op donderdag 15 april 2004 15:19 schreef Plaagske het volgende:
School nog zoiets.. k zie haar 7/7, ze zit namelijk bij me op school.
Heel vervelend trouwens, een vriendinnetje op hoge school.
(heb haar op school leren kennen eigenlijk)
Dus ze kent mijn klasgenootjes vrij goed en nog kan ik op donderdag niet met hen mee op stap.
(donderdag is hier DE uitgaansdag voor de studenten)

Maar zij mag nooit mee op donderdag van haar ouders, enkel in het weekend en dan niet zonder mij.
Hier heb ik het meeste problemen mee gehad.. ik kon nooit meer gaan omdat zij nooit wegmocht op donderdag. Terwijl ik voor haar bijna elke week ging.

Maarja ze heeft me voor de keuze gesteld, alleen uit blijven gaan of haar in het begin van onze relatie..
mss heb ik toch verkeerd gekozen denk ik dan als ik dit allemaal lees
Maar langs de andere kant ben ik heel blij met haar hoor.. voor de rest kan ik doen & laten wat ik wil
Alleen dit ene stomme punt hé
What the fuck?!?! Jij wilt op donderdag een biertje doen? Dan ga je toch een biertje doen? Punt! Dat zij daar dan haar conclusies uit trekt is haar verantwoordelijk is.

Man, als ik van een meisje zo'n keuze moest maken dan werd het Jupiler!
(en dan heet het meisje natuurlijk niet zo )

Maar goed, ik maak wel weer andere keuzes in het leven dan jij en jij moet daarin je eigen keuzes maken. Het gaat er ook om dat jij keuzes maakt waar jij gelukkig mee bent en waar jij achter staat. Als ik het zo lees wil jij graag even op donderdag een biertje doen en ik zou je dan willen aanraden om eens met je vriendin eens te gaan praten. In dit topic heb je genoeg punten kunnen lezen om haar kutargumenten aan gort te schieten!. Wellicht komt ze tot inkeer: als je duidelijk maakt dat jij de stad in wil gaan om gewoon een leuke tijd te hebben, zonder dat je daarbij met een andere meid de koffer induikt, vind ik dat zij geen andere keuze heeft dan ermee te leren leven.
  donderdag 15 april 2004 @ 15:46:02 #78
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_18444772
Kom op zeg.... je zit gewoon onder de plak jij, ik heb er geen ander woord voor!

By the way, als ik een vriend(in) van jou was zou ik je ook wegbonjouren hoor. Leuk, die mensen die ineens niets meer willen/mogen/kunnen als ze een relatie hebben en dan gaat het uiteindelijk uit (laten we wel zijn, zo'n relatie is tot mislukken gedoemt) en dan komen ze ineens weer gezellig meedoen...

Kortom: je hebt niet alleen bepaalde "verplichtingen" (naar woord) naar je vriendin, maar ook naar je stapvrienden!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 15 april 2004 @ 15:46:04 #79
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_18444775
Nounou, aan gort schieten...ik zou geen lompe ruzie gaan schoppen. Haar houding komt volgens mij uit twee dingen voort: enerzijds de opvattingen van haar ouders, en anderzijds een vriendje dat haar behoorlijk verneukt heeft...
Wat dat laatste betreft: ze heeft duidelijk wat deuken opgelopen en dat is al arelaxed op zich; volgens mij moet je dan dus niet knetterharde ruzie daarover gaan maken, maar haar gewoon het gevoel geven dat ze zich echt nergens druk over hoeft te maken en dat je nooooit vreemd zou gaan etc...want...dat ís toch ook zo? (althans, jij bent de enige die daarover kan oordelen...) Zeggen dat ze niet moet zeiken werkt denk ik vrij averechts, zij is nu eenmaal een beetje bang om je kwijt te raken. Keyword: communicatie, respect/elkaar kunnen vertrouwen etc...
Wat die ouders betreft...tsja, volgens mij moet ze gewoon uit huis gaan en die ouders een beetje laten zijn voor wat ze zijn- ik bedoel niet in de steek laten ofzo, maar hun opvattingen ook met een korreltje zout nemen. Klinkt een beetje alsof ze nooit puber is geweest (ik ken er nog een, mijn vriendin is 27 en ik ben nog elke dag bezig haar een beetje los te weken van sommige eigenaardige opvattingen van haar ouders )

edit: en als ze dat allemaal niet wil snappen en je nog steeds niet mag stappen op donderdag moet je haar lozen. Want dan is het gewoon een bekrompen zeikwijf.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  donderdag 15 april 2004 @ 16:11:53 #80
34400 PietF
Captain Obvious
pi_18445369
- Jij hebt plezier, terwijl je partner zich zit te vervelen omdat ie niet meekan om een of andere reden.
Als ze mee wil kan dat, zo niet jammer. Als ze perse wil dat ik bij haar of bij mij thuis op de bank blijf oid geen probleem, maar na 3 keer ga ik liever wel, of ze wil of niet..

- Alleen uitgaan lokt sneller vreemdgaan uit.
bullshit. ik kan overal wel iemand ontmoeten, sterker nog, het zou zelfs kunnen wanneer er een vriendin bij zou zijn (of andersom...)
- Als je "alleen" uitgaat, gaan mensen / vrienden denken dat er misschien iets scheelt in je relatie.
Ook onzin, het kan zelfs uitgaan omdat de betreffende partner nooit meer met vrien(din)en mee gaat.
- Alleen uitgaan "hoort gewoon niet" in een serieuze relatie (uit respect voor de ander?)
idem. respect? niet naar haar pijpen dansen? niet als een hondje achter haar aanrennen? niet onder de plak zitten? wat een onzin zeg, respect is ook (of misschien zelfs vooral) dat je mekaar een beetje vrijlaat
- Is makkelijker voor de anders als hij / zij snel jaloers is. Hoeft zich geen zorgen te maken.
misschien, maar teglijkertijd zit je mekaar te dwingen thuis te blijven of met mekaar uit te gaan. Nooit geen eigen dingen doen en constant mekaar maar angstvallig controleren of de ander niet vreemdgaat. Hoe lang denk je dat zelf vol te houden? ik zou het iig niet kunnen.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." -A. Einstein
"once again, you save the day captain obvious! without your obviousness the world would suck." (bash.org)
pi_18445545
alleen uitgaan moet gewoon kunen vind ik... maar af en toe samen uitgaan is ook
gewoon afwisselen lijkt mij de goede combi!

ik hoor idd ook wel eens van gaat t wel goed dat je niet met je vriend uitgaat.. is behoorlijk irritant als ze er gelijk iets achter zoeken.. moet toch gewoon kunnen...
pi_18445699
quote:
Op donderdag 15 april 2004 13:13 schreef robbedoes het volgende:

[..]

Heeft zij soms straatvrees?
Nee, maar geen behoefte aan zweterige barren of clubs waar mensen zichzelf volgieten en elkaar moeten betasten. Ze gaat veel naar vriendinnen thuis op bezoek of naar af-n-toe een ECHT goed feest of concert, maar dat verplichte stappen is toch echt meer mijn ding.
Toch niet zo raar? Niet iedereen hoeft toch een halve uitgaansjunk te zijn ofwel?
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_18445916
quote:
Op donderdag 15 april 2004 15:46 schreef Svyatagor het volgende:
Nounou, aan gort schieten...ik zou geen lompe ruzie gaan schoppen. Haar houding komt volgens mij uit twee dingen voort: enerzijds de opvattingen van haar ouders, en anderzijds een vriendje dat haar behoorlijk verneukt heeft...
Wat dat laatste betreft: ze heeft duidelijk wat deuken opgelopen en dat is al arelaxed op zich; volgens mij moet je dan dus niet knetterharde ruzie daarover gaan maken, maar haar gewoon het gevoel geven dat ze zich echt nergens druk over hoeft te maken en dat je nooooit vreemd zou gaan etc...want...dat ís toch ook zo? (althans, jij bent de enige die daarover kan oordelen...) Zeggen dat ze niet moet zeiken werkt denk ik vrij averechts, zij is nu eenmaal een beetje bang om je kwijt te raken. Keyword: communicatie, respect/elkaar kunnen vertrouwen etc...
Wat die ouders betreft...tsja, volgens mij moet ze gewoon uit huis gaan en die ouders een beetje laten zijn voor wat ze zijn- ik bedoel niet in de steek laten ofzo, maar hun opvattingen ook met een korreltje zout nemen. Klinkt een beetje alsof ze nooit puber is geweest (ik ken er nog een, mijn vriendin is 27 en ik ben nog elke dag bezig haar een beetje los te weken van sommige eigenaardige opvattingen van haar ouders )

edit: en als ze dat allemaal niet wil snappen en je nog steeds niet mag stappen op donderdag moet je haar lozen. Want dan is het gewoon een bekrompen zeikwijf.
Ik zei niet dat ie haar aan gort moet schieten, maar die waardeloze argumenten Ik wil me soms wat sterker uitdrukken dan werkelijk nodig is, da's alles .

Ik heb ook wel gelezen in het andere topic (leuk, deze topics gaan wel een beetje door elkaar lopen) dat zij redelijk beschermd is opgevoed en dat haar ex-vriendje buiten de deur uit. Heel erg vervelend voor haar en zij zal wellicht nog bezig zijn met het verwerken van haar ex, maar dat is toch geen argument om Plaagske te bevelen wat hij wel en wat hij niet hoort te doen? Met zijn vriendin om de tafel gaan zitten en het een en ander proberen uit te leggen lijkt mij ook het beste. Als Plaagske rustig kan uitleggen dat hij met uitgaan niet meteen bij een ander het bed in duikt, maar gewoon met vrienden (en vriendinnen) een biertje wil pakken dan moet m.i. een groot gedeelte geklaard zijn. Het lijkt er wel op dat zijn vriendin wel een serieus probleem heeft met haar zekerheid en vertrouwen. Zoals Plaagske de enige kan zijn die beslist met wie hij omgaat en met wie niet, is zij ook de enige die kan werken aan haar problemen (maar goed, da's offtopic). Ik vind het wel merkwaardig dat zij Plaagske voor een keuze heeft gesteld: of je vrienden of mij. Dat moet iemand eens bij mij doen...

Maar aan het praten komt ook een eind. Als zijn vriendin bij haar standpunt blijft dan is het aan TS om daar zijn conclusies uit te trekken.
  donderdag 15 april 2004 @ 16:50:45 #84
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_18446237
quote:
Op donderdag 15 april 2004 16:35 schreef RubberenRobbie het volgende:

[..]

Ik zei niet dat ie haar aan gort moet schieten, maar die waardeloze argumenten Ik wil me soms wat sterker uitdrukken dan werkelijk nodig is, da's alles .
Zover was ik ook wel, maar ik snap wat je bedoelt
quote:
maar dat is toch geen argument om Plaagske te bevelen wat hij wel en wat hij niet hoort te doen?
\
Nee, dat is zeker waar, maar om zijn goeie wil te tonen kan hij natuurlijk wel een beetje rekening met haar houden- mits ze het echt waard is, maar hij is de enige die daarover kan oordelen. Ze moet hem in ieder geval niet gaan lopen chanteren - en die keuzen tussen "je vrienden of je vriendin" lijkt daar wel aardig op. Volgens mij moet ie gewoon een paar keer gaan stappen, laten zien dat het allemaal wel meevalt en dat ie echt niet vreemdgaat....en hopen dat ze eraan went. Gaat ze alleen maar meer janken dan zou ik snel m'n biezen pakken.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_18447300
TS, het zit je duidelijk HOOG, anders zou je dit hier niet posten. Ik voorspel dat je relatie hierdoor kapot KAN gaan als je vriendin niet tot inkeer komt.
Ik heb me in een soortgelijke situatie als jou bevonden vorig jaar (was nog wel wat anders, ex-vriendin werd zowat hysterisch als ik een sms kreeg van een meisje, was ook ziekelijk jaloers enzo...) en dit hou je écht niet vol hoor.
Alleen uitgaan MOET kunnen in een gezond relatie, wat is dat nu! Ja, zelfs alleen enkele dagen met vrienden ofzo gaan kamperen moet kunnen! Of ben je bezit van haar ofzo?
VRIJHEID hoort bij een relatie. En dat ze je niet vertrouwt OMDAT ze er ooit een nare ervaring mee had, och kom, daar kwam mijn ex ook steeds mee af. Jij bent toch niet haar ex?! Praat erover, ze zal toch de 'klik' moeten maken en je moeten vertrouwen.
- The time you enjoy wasting, is not wasted time -
pi_18449218
Ik vind dat het moet kunnen, ook al heb je een serieuze relatie. Naast je relatie moet je ook gewoon je eigen leven houden, ook gewoon dingen doen zonder je partner en daar hoort ook uitgaan bij. Je moet elkaar gewoon kunnen vertrouwen dat er tijdens het uitgaan niks gebeurt, en over dat argument tegen dat de ander zich dan thuis zit te vervelen, dan gaat die toch ook wat gezelligs doen met zijn/haar eigen vrienden
pi_18451236
Absoluut! Moet kunnen toch? Als ik een relatie heb wil het liefste vrij zijn en zelf ook dingen zonder hem ondernemen. Dus ook gezellig met vriendinnen uitgaan, op vakantie gaan enz.

Heb wel meegemaakt dat mijn laatste vriend er heel veel problemen mee had. Hij is zelf heel onzeker, wordt snel jaloers en is bezitterig. Iets waar ik absoluut niet tegen kon. Hij vertrouwde mij wel (zei hij) maar de jongens die daar rondlopen niet.

Als je iemand vertrouwt is er na mijn idee helemaal niks aan de hand. En kan je dus best zonder elkaar uit!
I wont tiptoe my way through life, only to arrive safely at death
  donderdag 15 april 2004 @ 20:27:37 #88
67587 The_NiteAngyl
and Sylvaënor live forever
pi_18451425
Ik vind dat het moet kunnen, want je behoudt op deze manier je sociale contacten. Én bovenal, je vrienden.
"Onto the paper scribe I the words that fro my heart move -
With every dight letter, with the ebb of ink,
The point of the quill my penmanship doth mirror."
  donderdag 15 april 2004 @ 20:52:45 #89
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_18452094
bullshit zeg.
Als je geen dingen alleen meer kan of mag doen in een relatie waar gaat het dan heen?
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
pi_18452751
quote:
Op woensdag 14 april 2004 23:52 schreef Plaagske het volgende:

Ik denk altijd van stelletjes die altijd samen gaan stappen dat er iets niet lekker in de relatie zit, niet zonder elkaar de deur uitkunnen (of mogen) lijkt mij niet gezond.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen, een stel dat ik ken gaat ook practisch altijd samen stappen en die hebben wel een goede relatie.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_18452981
Ik vind het persoonlijk een beetje raar als je vindt dat alleen uitgaan in een relatie niet kan.

Ik gun mijn vriend echt wel wat vrijheid, als hij alleen uit wilt met zijn vrienden dan gaat hij toch lekker? Ik zou echt niet alles samen willen doen...net of het een verplichting is.
Ik wil mijn vriend ook niet overal bij hebben en ook wel eens lekker samen met m'n vriendinnen stadten..!!
pi_18454373
VERSCHRIKKELIJK!!

Als dat mijn vriendin was liet ik haar kiezen,
Of je laat me wat vrijer...
Of het is uit...

Toch niet best man!!
Ik heb nu 5 maanden verkering en ga regelmatig (lees 1 a 2 x in de maand) met mijn vrienden opstap!
Zij gaat ook zo vaak met haar vriendinnen naar een andere discotheek!

Verkering is een kwestie van vertrouwen, en als 1 van jullie dat niet heeft, dan zit er geen toekomst in!!
pi_18456704
OEH OEH! geweldig nieuws...

Ik heb deze avond een enorme slag thuis gehaald in een ellelange discussie van 5 uur fzo
En dat allemaal dankzij de argumenten in dit topic

Ze had er een paar kameraden bijgehaald die blijkaar allemaal hetzelfde erover dachten als haar,
maar uiteindelijk zijn die zelfs een beetje bijgedraaid, heb ik al hun standpunten "aan gort geschoten" zoals rubberenrobbie zei, tot ze geen paal meer hadden om op te staan.
Uiteindelijk zelfs deels gelijk gekregen

Ze veranderden ook veel van argument enzo door me proberen te overtuigen dat ze wou dat er me niets overkwam varieerent tot dat ze me niet kwijt wou aan andere meisjes, wat ik dan weer mooi kon afweren met simpele argumenten dat er altijd & overal iets kan gebeuren tot gebrek aan vertrouwen van haar enzo.
Ik ben er gewoon ronduit moe van geworden

Heb me ook paar x vreselijk boos moeten maken omwille van haar wantrouwen (ook nog omwille van dat smsje dat ze er een paar x durfde bij te hale om te bewijzen dat ik niet te vertrouwen was enzo) en ze heeft ook wel serieus gehuild maar het resultaat mag er best wel wezen vind ik.. ik mag nu zonder haar eens weg met kameraden (zelfs discotheek) op voorwaarde dat het geen gewoonte wordt, en haar ouders van nx weten.

ON-GE-LOOF-E-LIJK gewoon
En dat allemaal op een week tijd fzo :p
(smsen & contact met "vriendin" na zo'n flater + uitgaan zonder haar wat beide nu toegelaten is)

Heil fok, heb intressante dingen kunnen lezen en gebruiken.
Voel me best wel goed

[ Bericht 1% gewijzigd door Plaagske op 16-04-2004 00:53:34 (meer infow) ]
pi_18461605
quote:
Op donderdag 15 april 2004 23:43 schreef Plaagske het volgende:
-knip-
Nou kijk, best wel fijn he, voor jezelf en je 'rechten' opkomen ?
pi_18462223
Ik vind het niet meer dan normaal dat je als stel zonder elkaar uitgaat. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje ziek om altijd samen te gaan, alsof je geen leven zonder elkaar hebt. Ik denk dat het juist goed is voor jezelf en voor een relatie om andere mensen te ontmoeten. Hoe meer je iemand daar van weghoudt hoe aanlokkelijker het is.
pi_18462294
Als mijn schatje zonder mij wil gaan stappen vind ik het prima. Omgekeerd is dat ook zo. Als je elkaar vertrouwt dan is het toch geen probleem?
  vrijdag 16 april 2004 @ 12:39:48 #97
17285 Ac1D
One Ring To Rule Them All
pi_18465687
Momenteel geen relatie en nee dat komt niet door het alleen uitgaan, maar als ik een partner heb dan moet ze dat zelf weten, vind het wel fijn als ze gewoon verteld etc. dat ze uitgaat en ze moet natuurlijk ook af en toe tijd voor mij hebben

Maar ik heb er geen problemen mee, als ik met vrienden uitga is dat toch anders als er een dame bij is en dat zal andersom wel hetzelfde zijn. Dus waarom zou ik er problemen mee hebben, een relatie is immers gebaseerd op vertrouwen en als je, je partner hierin niet vertrouwd denk ik dat er iets mis is met je relatie.
Ik sta ook wel bekend als BlackBurn(niet hier nee)
  vrijdag 16 april 2004 @ 12:57:28 #98
3542 Gia
User under construction
pi_18466179
Ik heb niet alle reakties gelezen, maar wil wel even reageren.

Toen ik een relatie kreeg met mijn huidige man, hebben wij deze discussie ook gehad. Maar om een andere reden. Hij ging namelijk daarvoor regelmatig op stap met een getrouwde man, die dan zijn trouwring dus afdeed. Die man eiste dus dat deze stapavondjes gewoon doorgingen en wel zonder mij.
Daar was ik het dus niet mee eens. Ik ging dus gewoon mee. Op een bepaald moment is dat geëscaleerd. Die man bleef mij maar lastigvallen met vragen waarom mijn vriend niet alleen op stap mocht. Hij vond mij een bezitterige hoer.
Hij heeft toen dus een glas bier over zich heen gekregen en noch mijn man, noch ik zijn nog ooit met hem op stap gegaan.

Verder, mocht mijn toen nog vriend best alleen op stap, als ik geen zin had. Is ook wel een paar keer voorgekomen.

Na ons trouwen is dat niet meer voorgekomen, behalve met bedrijfsuitjes en zo. We gaan al erg weinig uit, omdat we kinderen hebben. Maar als we gaan, gaan we wel samen.
Ik ken zat mannen die elke dag effe naar de kroeg gaan om een potje te kaarten of te biljarten, mijn vader deed en doet dat ook altijd, maar ik vind dat nergens voor nodig. En mijn man gelukkig ook niet.
pi_18466287
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 12:57 schreef Gia het volgende:
Ik ken zat mannen die elke dag effe naar de kroeg gaan om een potje te kaarten of te biljarten, mijn vader deed en doet dat ook altijd, maar ik vind dat nergens voor nodig.
Gun hem toch zijn plezier.
  vrijdag 16 april 2004 @ 13:06:58 #100
3542 Gia
User under construction
pi_18466396
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 13:02 schreef robbedoes het volgende:

[..]

Gun hem toch zijn plezier.
En mijn man gelukkig ook niet!

Maar even wat anders. Mogen vrouwen dat dan ook? Of moet alleen aan mannen dat pleziertje worden gegund?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')