abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18418308
Mijn ventilator in mijn notebook blijft de gehele tijd draaien (en dus erg veel lawaai maken) als ik me laptop via het netstroom doe. Als ik die stekker eruit haal stopt ie er na een tijdje wel gewoon mee. En ook al is de batterij klaar met opladen dan blijft die ventilator door gaan. En ga nou niet roepen ...dan haal je de stekker er toch gewoon uit....nee ik wil gewoon via het stopcontact me notebook gebruiken zonder dat de ventilator continu door blijft gaan....als ie via de accu gaat stopt die ventilator er soms wel gewoon mee (af en toe aan)

heeft iemand een idee waarom die ventilator heel de tijd door blijft gaan als ie via het stopcontact gaat (ja omdat ie warm wordt dat snap ik ook) en niet via de accu...en waar ligt dit aan en hoe kan ik dit verhelpen. (bij aanschaf laptop 2 maanden geleden deed ie het wel gewoon goed)
  woensdag 14 april 2004 @ 16:08:21 #2
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_18418491
energie besparing heet dat... is bij mijn laptop ook zo.. voor zo ver ik weet its niet anders...
Welcome to DerOllie's Car Channel!
http://www.youtube.com/DerOllie
pi_18418565
Als je laptop op batterij loopt, dan loopt je CPU waarschijnlijk op een lagere kloksnelheid. Daardoor produceert ie minder warmte, en hoeft ie niet (zoveel) te koelen..

Via het netstroom draait je CPU op volle toeren, en moet er dus wel gekoelt worden..
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
pi_18418635
http://www.diefer.de/speedswitchxp/index.html

Met dat programma kan je instellen dat hij ook op netstroom minder energie etc verbruikt. Kijk even of je processor ondersteund wordt, alle mobiles iig wel.
Laatste woorden Voltaire, nadat een priester hem vroeg Satan te verwerpen:
"Nou, nou, mijn beste man, dit is niet het moment om vijanden te maken."
.
pi_18418670
quote:
Op woensdag 14 april 2004 16:10 schreef BarBaar het volgende:
Als je laptop op batterij loopt, dan loopt je CPU waarschijnlijk op een lagere kloksnelheid. Daardoor produceert ie minder warmte, en hoeft ie niet (zoveel) te koelen..

Via het netstroom draait je CPU op volle toeren, en moet er dus wel gekoelt worden..
wat hij zegt
  woensdag 14 april 2004 @ 16:15:51 #6
66124 Goliath_82
Movies & games
pi_18418681
Mijn ventilator draait ook zo'n beetje constant als ie op netstroom zit. Alleen maakt ie niet zoveel geluid .
Maar het te maken met wat BarBaar al zei:
quote:

XBox gamertag:NLGoliath
pi_18418695
Ik weet trouwens niet of dat programma werkt bij amd mobiles, denk het niet.
Laatste woorden Voltaire, nadat een priester hem vroeg Satan te verwerpen:
"Nou, nou, mijn beste man, dit is niet het moment om vijanden te maken."
.
pi_18418841
gelukkig is het beter geregeld bij mijn laptop!
pi_18427223
ja ok, nou ik werk liever met wat minder CPU dan hoor,want via accu werkt ie gewoon perfect, ik heb trouwens een AMD Athlon XP Mobile 2600 >>>maar via configuratiescherm en dan energiebeheer kan je ook dingen regelen "thuis/kantoor, draagbaar, minimaal energie verbruik enz." maar heeft dit alleen te maken met de tijd die het duurt voordat die computer standby gaat/scherm uitgaat/vaste schijf uitschakelen" dat zijn die energiebeheerschema's of heeft dat daar niet mee te maken met die ventilator?
pi_18427442
Ik heb zelf een laptop met een Mobile Athlon XP 2500+.
Je moet idd SpeedSwitch installeren (daarmee kan je hem laten schakelen in snelheid).
Bij die van mij gaat me ventilator eigenlijk nooit draaïen als ie op langzaam staat, staat ie op snel dan hoor ik hem af en toe wel flink blazen

Maar je kunt met SpeedSwitch ook instellen dat hij langzaam draaid terwijl je op netspanning werkt (ik heb hem zelf op Dynamic Switching gezet voor bij netspanning )
Nu met transparante user-icon!
pi_18438312
als ik dat speedswitch installeer...en ik start dat programma gewoon niet op...draait mijn processor dan zoals normaal zonder dat speedswitch te hebben gedownload? En als ik het verwijder staat dan alles ook weer normaal ingesteld qua CPU? (ja misschien domme vraag ofzo maar ik vind het best "gevaarlijk" om met een programmaatje aan je processor te kloten.

by the way...ik snap computers echt totaal niet...nu doet ie het gewoon weer helemaal goed...ook op netstroom.
pi_18438841
quote:
Op donderdag 15 april 2004 10:36 schreef remco1 het volgende:
als ik dat speedswitch installeer...en ik start dat programma gewoon niet op...draait mijn processor dan zoals normaal zonder dat speedswitch te hebben gedownload? En als ik het verwijder staat dan alles ook weer normaal ingesteld qua CPU? (ja misschien domme vraag ofzo maar ik vind het best "gevaarlijk" om met een programmaatje aan je processor te kloten.

by the way...ik snap computers echt totaal niet...nu doet ie het gewoon weer helemaal goed...ook op netstroom.
Als SpeedSwitch het niet doet, heb je volgens mij wat fout gedaan. Hij hoort namelijk tegelijk met Windows te starten. Als het goed is krijg je dan bij de klok (op je Start-balk) een groen-vlag(achtig)-icoontje erbij.

Wat trouwens wel nog even belangrijk is..
Heb je zelf die laptop geïnstalleerd, of was ie al geïnstalleerd voordat je hem kreeg/kocht ?

Het werkt namelijk alleen als er een bepaalde driver voor de processor is geïnstalleerd.
Als je het zelf hebt gedaan, zul je ook die driver nog moeten installeren

En ja, als je dat programma verwijdert, verwijder je ook zijn functie's, dus zal je processor weer op normale snelheid draaïen

Trouwens een heel erg groot voordeel van dit alles !!
Mijn laptop doet het ongeveer 2-2,5 uur op een volle accu.
Met SpeedSwitch (CPU op 649 Mhz) kan ik makkelijk 4 uur op een accu werken, dus het is echt aan te raden om het werkend te krijgen
Nu met transparante user-icon!
pi_18442526
he bedankt voor de reacties allemaal volgens ik heb dat programmaatje geinstalleerd en volgens mij is dat echt handig voor een laptop. (beetje raar dat zoiets niet standaard wordt meegeleverd lijkt mij)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')