abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18407340
Maandag middag ff lekker een potje gevoetbald, benen uit mn lijf gelopen en was helemaal kappot, niks aan de hand verder, maar vandaag heb ik toch wel zo'n enorme spierpijn! ik kan haast niet meer lopen en ik kan niet meer slapen omdat ik niet meer lekker kan liggen!
hoe los ik dit op? zit nu aan het bier, maar dat is meer een korte termijn oplossing! iemand ideeen?
Amsterdam, stad van hash en coke,
Waar de vrouwen zich vrouwelijk gedragen..
En de mannen ook..
pi_18407361
Morgen is het nog erger
X
X
X
pi_18407451
Probeer die spieren ns een beetje te masseren? Ik denk dat dat deugd gaat doen.

Ik dacht ook altijd, als je geen spierpijn wil hebben, moet je goed stretchen enzo vlak na het sporten.... corrigeer mij als 't fout is ik heb namelijk al bijna een decennium niet meer gesport
  woensdag 14 april 2004 @ 00:53:01 #4
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_18407497
Neem een warm bad, of een warme douche, of inderdaad een massage.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_18407498
masseren, en lekker stretchen
pi_18407524
douchen/bad, dan stretchen (kan ook onder de douche, als je spieren beetje warmer zijn) (en massage)

volgende maar weer een warming-up doen hè
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  woensdag 14 april 2004 @ 00:56:50 #7
54927 Waspy
Satisfied...
pi_18407539
Spierpijn is spiergroei zeggen ze op de sportschool.... Misschien hebben we er morgen een nieuwe Hulk bij!
And then it flows through me like rain. And I can't feel anything but gratitude for every single moment of my stupid little life. You have no idea what I'm talking about, I'm sure. Don't worry... you will someday
pi_18407548
warme douche/bad, massage, tijgerbalsem...
helpt allemaal
sterkte
voortaan om spierpijn een beetje te voorkomen is door het gebruik van een goede warming-up....met goed rekken en strekken en al die bende....
heb je dat gedaan?/?
volgens mij voorkom je daarmee sowieso al een groot deel van de spierpijn
anyway...hopelijk gaat het snel weer over...
  woensdag 14 april 2004 @ 01:04:27 #9
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_18407650
Maart beste kerel

Als je nooit wat doet en je sport op 1 dag heel veel maakt het voor het spierpijn gedeelte geen worst uit of je strekt of niet.

Ik heb 13 jaar lang gevoetbald en elke zomer aan het begin van de competitie had ik last van spierpijn, met goeie warming up en cooldown.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_18407684
quote:
Op woensdag 14 april 2004 00:57 schreef Maart85 het volgende:
voortaan om spierpijn een beetje te voorkomen is door het gebruik van een goede warming-up....met goed rekken en strekken en al die bende....
heb je dat gedaan?/?
volgens mij voorkom je daarmee sowieso al een groot deel van de spierpijn
Om spierpijn te voorkomen, kan je beter helemaal niet meer gaan sporten. Doe ik nu bijna een jaar, en heb nog helemaal geen spierpijn gehad, terwijl ik normaal toch wel elke maand een paar keer spierpijn had na een zware training
It's not a beer belly, it's a fuel tank for a sex machine!
pi_18407727
quote:
Op woensdag 14 april 2004 01:04 schreef jojomen4 het volgende:
Maart beste kerel

Als je nooit wat doet en je sport op 1 dag heel veel maakt het voor het spierpijn gedeelte geen worst uit of je strekt of niet.

Ik heb 13 jaar lang gevoetbald en elke zomer aan het begin van de competitie had ik last van spierpijn, met goeie warming up en cooldown.
mmmmm okeee daar zit wat in inderdaad....
klopt inderdaad wel...
anyway ik ga lekker mn bedje opzoeken
slaap lekker iedereen
pi_18407729
morgen is het idd nog erger
Ik heb vanavond hardgelopen en toen ik thuis was dacht ik van laat ik m'n kuiten nog eens rekken. Volgens mij heb ik ze helemaal kapotgerekt want het is nu een pijnlijk blok beton.
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
  woensdag 14 april 2004 @ 01:11:46 #13
14197 Agressor
The Truth Is In Here
pi_18407733
Voor het sporten extra calcium en magnesium in nemen, (verkrijgbaar bij de drogist)
bij de lokale toko (zo'n oosterse winkel) shiling oil kopen, niets werkt beter dan dat, na het sporten de gevoelige spieren ff insmeren.
beetje extra eiwitten voor en na sport tijd helpt ook. eiwitten zijn immers de bouwstoffen van de spieren!
Always walk without Rythem, so you won't attract worm!
pi_18407796
Er zijn twee momenten waarop men last kan krijgen van vermoeide en pijnlijke spieren: 1) tijdens het trainen (brandend gevoel en 2) een of twee dagen daarna. Beide vormen van spierpijn zijn het gevolg van het herhaaldelijk (over)belasten van een spier. Wetenschappelijk geven aan dat het brandende gevoel voornamelijk wordt veroorzaakt doordat de spier van onvoldoende zuurstof of bloed wordt voorzien. Dit is gevoelig maar heeft een verbeterende werking voor de kwaliteit van uw spieren. Wanneer de training even onderbroken wordt, kan er opnieuw vers bloed met zuurstof naar de spier. Hierdoor trekt het branderige gevoel snel weg.

De vertraagde vorm van spierpijn voelt u pas 24 tot 48 uur na een training. De belangrijkste oorzaak zijn hele kleine scheurtjes in de spier. Door deze scheurtjes kan de spier zich na samentrekking niet ontspannen, waardoor hij al snel stijf en pijnlijk aanvoelt.

Vaker oefenen zorgt voor kwaliteitsverbetering van de spieren. De zuurstoftoevoer verbeterd en door aanpassingen die het lichaam maakt na de scheurtjes heeft u een sterkere spier die meer calorieen verbruikt. Vandaar dat spieroefeningen (bijv BODYPUMP) ook de ideale aanvulling vormen op een afslankprogramma.

Het is mogelijk dat uw spieren na een intensieve training moe en slapjes aanvoelen. Dit komt doordat de energiebron voor uw spieren, glycogeen, tijdens een aerobe training geleidelijk afneemt. De spiervezels raken vermoeid wanneer de opgeslagen brandstofvoorraad opraakt. Als u wilt voorkomen dat uw spieren na een training moe, trillerig en zwak zijn, dan kunt u het beste koolhydraatrijke voeding nemen (graanprodukten, fruit, groenten of neem een koolhydraten-shake). Koolhydraten vormen de energiebron waarop het lichaam lange tijd kan teren.

Het id goed om van tijd tot tijd rust te nemen, maar u moet er wel voor zorgen dat u regelmatig blijft trainen. Een keer per week of per twee weken de grote spiergroepen trainen houd de kwaliteit van de spieren optimaal. Zo krijgen uw spieren geen gelegenheid aan een lagere belasting te wennen, en verkleint u de kans op spierpijn.

Spierpijn is een manier voor u spieren om te zeggen: "dankjewel, we hadden deze training nodig, maar genoeg is genoeg". Luister naar uw lichaam en geniet van iedere training! ( www.keepfit.nl/faq.shtml )
pi_18407797
*cough* Klaagbaak *cough*
  woensdag 14 april 2004 @ 01:38:46 #16
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_18407995
Ilona
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_18408150
jojomen4
Ook zo'n last van spierpijntjes?
pi_18408191
Het rustig aan doen maar wel gewoon blijven bewegen is het enige advies dat ik kan geven.
pi_18408241
* NewLife dacht maandag middag weer ff fijn hard te lopen, resultaat: vandaag de hele dag spierpijn .
pi_18408252
quote:
Op woensdag 14 april 2004 02:07 schreef NewLife het volgende:
* Steijn dacht maandag middag weer ff fijn hard te lopen, resultaat: vandaag de hele dag spierpijn .
Hardlopers zijn doodlopers.
pi_18408314
quote:
Op woensdag 14 april 2004 02:08 schreef Steijn het volgende:

[..]

Hardlopers zijn doodlopers.
K heb me behoorlijk kapot gelopen idd .
pi_18408379
Spierpijn:

De spieren even minder intensief belasten maar wel in beweging blijven ( anders worden de spieren nog stijver)
Houdt de spieren warm ( bv een bad nemen, warme douche)
Koolhydraten nuttigen
SRL gelei erop smeren of andere heilzame balsams ( vraag drogist)
Veel meer kun je niet doen.
Sterkte
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  woensdag 14 april 2004 @ 11:15:34 #23
89681 Twanstra
Dat weet je zelf ook........
pi_18412123
quote:
Op woensdag 14 april 2004 01:06 schreef Cybersailor het volgende:

[..]

Om spierpijn te voorkomen, kan je beter helemaal niet meer gaan sporten. Doe ik nu bijna een jaar, en heb nog helemaal geen spierpijn gehad, terwijl ik normaal toch wel elke maand een paar keer spierpijn had na een zware training
Whehehehehe, serieus het help echt!
pi_18412842
-edit-
Ongewenst

[ Bericht 94% gewijzigd door Brennie op 14-04-2004 12:31:54 ]
pi_18417225
spierbalsem van vsm werkt wel goed te verkrijgen bij de da of apotheek wel prijzig geloof ik 20 euro ofzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')