abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18407299
'Lichamen vermiste Amerikanen gevonden'

Uitgegeven: 13 april 2004 23:37
quote:
BAGDAD - De lichamen van zeker vier vermiste Amerikaanse beveiligingsmedewerkers zijn ten westen van de Iraakse hoofdstad Bagdad gevonden. Dat meldde het Amerikaanse televisiestation NBC dinsdag op gezag van functionarissen in Washington en Bagdad.

Het viertal maakte deel uit van een groep van zeven burgers die wordt vermist sinds de aanval op hun konvooi afgelopen vrijdag. Tijdens dit incident verdwenen ook twee Amerikaanse militairen. De vier lichamen werden gevonden in een ondiep graf nabij de plaats van de aanval.

Het konvooi werd aangevallen tussen Fallujah en Abu Ghraib. Volgens NBC zijn de Amerikanen door Irakezen ingelicht over het graf. De lichamen waren zo verminkt dat ze niet meer te herkennen waren, aldus de bronnen. Of dit het gevolg was van de aanval of later is gebeurd, is niet duidelijk.
Ik hoop niet dat ze deze ook op tv laten zien! Ik vind dat als wanneer ze zeggen dat deze verminkt zijn ze genoeg gedaan hebben. Wat hebben wij aan die schokkende beelden.

bron: www.nu.nl

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr_Knoxville op 14-04-2004 02:07:39 ]
pi_18407313
De tering, zo verminkt dat ze niet meer te herkennen waren :S
pi_18407339
quote:
Op woensdag 14 april 2004 00:40 schreef SeeS het volgende:
De tering, zo verminkt dat ze niet meer te herkennen waren :S
ja niet normaal, laten we hopen dat dit gebeurd is nadat ze vermoord zijn (al vrees ik dat dat niet het geval is)
  woensdag 14 april 2004 @ 00:44:29 #4
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_18407370
Wat een verschrikkelijke smerige gluip oorlog is het toch
BAH!!
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  woensdag 14 april 2004 @ 00:46:24 #5
53054 Kebab
Salvia Divinorum
pi_18407402
Waren het nou Amerikaanse beveiligingsmedewerkers of burgers? Wat verstaat men eigenlijk onder deze twee dingen?
Het millennia oude levensbloed van mijn sjamanistische voorvaderen, dat door mijn nederige aderen stroomt, brandt heviger als nooit tevoren.
"...happy birthday son you got a bracelet!" - McManus
- ik heb 4 jaar aan de mafo gestudeert -
pi_18407471
quote:
Op woensdag 14 april 2004 00:46 schreef Kebab het volgende:
Waren het nou Amerikaanse beveiligingsmedewerkers of burgers? Wat verstaat men eigenlijk onder deze twee dingen?
Volgens het artikel waren het burgers. Maar aangezien alles wat niet militair is als burger wordt gezien, zou het ook kunnen dat het beveiligingsmedewerkers betrof.
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
pi_18407545
doet er eigenlijk weinig toe vind ik, hoe meer er van dit soort dingen gebeuren, hoe meer ik voorstander ben om dat hele land maar plat te gooien.
pi_18407626
quote:
Op woensdag 14 april 2004 00:57 schreef Mr_Knoxville het volgende:
doet er eigenlijk weinig toe vind ik, hoe meer er van dit soort dingen gebeuren, hoe meer ik voorstander ben om dat hele land maar plat te gooien.
Toch zie ik op dit punt enkele moralistische bezwaren.
pi_18407633
quote:
Op woensdag 14 april 2004 01:02 schreef Davitamon het volgende:

[..]

Toch zie ik op dit punt enkele moralistische bezwaren.
ja ik ook, zal ook niet gebeuren maar je voelt je zo machteloos
  woensdag 14 april 2004 @ 01:10:07 #10
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_18407720
Wat is de bedoeling van de Amerikanen van het nu terug trekken uit Fallujah? Laten ze zo niet zien dat de Irakezen de stad gewoon controleren en dat de Amerikanen het helemaal niet onder controle hebben? Ik begrijp de zet niet echt, vind het meer een beetje slap van ze. Wel deels begrijpelijk om wat er allemaal is gebeurt, maar dat kun je wel verwachten in een oorlog, daar gaat het meestal niet netjes aan toe...

Wie ow wie heeft een goed antwoord..
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_18407769
quote:
Op woensdag 14 april 2004 01:10 schreef jojomen4 het volgende:
Wie ow wie heeft een goed antwoord..
Het goede antwoord is dat er nu een flinke groep amerikaanse soldaten zich aan het verzamelen is rond de stad. Ik denk dat het een herhaling word van de slag om stad Hue in Vietnam. Ook een heiligdom, waar de amerikanen beloofden alles intact te zullen houden, maar door het hevige offensief van de NVA en de guerilla's helemaal in puin werd geschoten.

wel dient er bij gezegt te worden dat in Vietnam ook scheepsbatterijen de stad beschoten. Iets wat nogal een area-impact heeft
  † In Memoriam † woensdag 14 april 2004 @ 01:25:21 #12
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_18407872
quote:
Ja eerst 'bevrijden' want ze leven onder een vreselijke dictator en dat vinden wij heel erg voor ze en nu zelf platgooien?

Hoe logisch is dat?

We hebben btw een apart topic voor Irak -> [centraal] Irak na de oorlog - deel 20
pi_18407909
quote:
Op woensdag 14 april 2004 01:25 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja eerst 'bevrijden' want ze leven onder een vreselijke dictator en dat vinden wij heel erg voor ze en nu zelf platgooien?

Hoe logisch is dat?

We hebben btw een apart topic voor Irak -> [centraal] Irak na de oorlog - deel 20
Ze willen blijkbaar niet bevrijd worden. De overgang is voor hen gewoon te groot; alsof je een iemand uit de middeleeuwen in deze tijd zou zetten. Het zal misschien nog wel een eeuw duren voordat Irak kan omgaan met democratie. Hetzelfde geldt trouwens voor bijna alle Islamitische landen.
  woensdag 14 april 2004 @ 01:28:57 #14
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_18407910
quote:
De arrogantie

Eerst een land binnenvallen en wanneer er dan in dat land groepen zijn die zich verzetten tegen deze in hun ogen bezetting eraan beginnen te denken om het land plat te gooien...
Krekker is de bom!
  woensdag 14 april 2004 @ 01:29:50 #15
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_18407914
quote:
Op woensdag 14 april 2004 01:25 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Hoe logisch is dat?

Ze zijn bevrijd van het juk vd Soenitische bevolkingsgroep en laat dat nou net de bevolkingsgroep zijn die in Fallujah weer wat bommen kan vangen.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  woensdag 14 april 2004 @ 01:30:23 #16
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_18407919
quote:
Op woensdag 14 april 2004 01:28 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

De arrogantie

Eerst een land binnenvallen en wanneer er dan in dat land groepen zijn die zich verzetten tegen deze in hun ogen bezetting eraan beginnen te denken om het land plat te gooien...
Zo nobel is het niet hoor. Het gaat de Soenieten alleen maar om de macht en privileges die ze nu verliezen...
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  woensdag 14 april 2004 @ 01:38:11 #17
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_18407988
Dank voor je uitleg Woflie!
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_18407989
quote:
Op woensdag 14 april 2004 01:30 schreef Ludwig het volgende:
Zo nobel is het niet hoor. Het gaat de Soenieten alleen maar om de macht en privileges die ze nu verliezen...
Idd, als ze hadden meegewerkt en niet blind achter die geestelijken aan zouden lopen. Had Irak er nu heel anders uit gezien. Verder hebben de Amerikanen wel de fout gemaakt om niet eerst de irakezen te ontdoen van hun wapens, vooral geweren in huis is daar net zo normaal als het hebben van een hond hier. Iets wat de amerikanen nu alsnog kunnen gaan en moeten doen .
  woensdag 14 april 2004 @ 01:39:50 #19
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_18408005
quote:
Op woensdag 14 april 2004 01:30 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Owja! Dan mag het natuurlijk! Van het platgooien van een land is natuurlijk alleen de groep op macht en privileges beluste jongens de dupe van, stom dat ik daar even niet aan dacht...
Krekker is de bom!
  † In Memoriam † woensdag 14 april 2004 @ 01:48:46 #20
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_18408074
quote:
Op woensdag 14 april 2004 01:29 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Ze zijn bevrijd van het juk vd Soenitische bevolkingsgroep en laat dat nou net de bevolkingsgroep zijn die in Fallujah weer wat bommen kan vangen.
Muqtada al-Sadr is een Shi'iet en zijn volgelingen ook waarschijnlijk.

Veel te gemakkelijk om het nog steeds op "aanhangers van de verdreven dictator" of "terroristen" te gooien.

De meerderheid van de bevolking heeft nooit ervaren dat ze werden 'bevrijd' (vrij logisch) en willen de bezetters weg hebben. Simpel. En sommigen blijven niet gedwee zitten wachten maar pakken een geweer. Zeker als ze bijvoorbeeld kinderen of familieleden verloren hebben.
  woensdag 14 april 2004 @ 01:49:56 #21
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_18408088
quote:
Op woensdag 14 april 2004 01:28 schreef Davitamon het volgende:

[..]

Ze willen blijkbaar niet bevrijd worden.
Er om gevraagd hadden ze ook niet.... Waarom dan de arrogantie om ze toch tegen wil en dank te 'bevrijden'? (Wat dus eigenlijk gewoon een bezetting is).

En nog erger, waarom dan naderhand janken wanneer er mensen zijn die zich verzetten? Je valt toch ongewild ergens binnen? Hoe haal je het in je arrogante botte kop om dan ook nog eens boos & verbaasd te reageren wanneer je hier (om wat voor verschillende redenen dan ook) verzet tegen krijgt.

Ongewenst een land binnenvallen en ze bij verzet uitschelden voor ondankbare honden en zelfs eraan beginnen te denken om het land volledig plat te gooien (zoals sommigen doen), omdat jij JEZELF en je 'vrienden' (bondgenoten) hebt aangepraat dat het ging om een bevrijding? Volgens mij is dit echt het toppunt van een plaat voor je kop hebben...

Zeker wanneer er door de eigen bevolking niet duidelijk om gevraagd is, IS het afmaken van een dictator wanneer het land daar niet aan toe is en de situatie daardoor alleen maar verder zal escaleren, GEEN bevrijding.
Ook zal het als neveneffect de haat jegens het westen doen oplaaien.

[ Bericht 12% gewijzigd door KreKkeR op 14-04-2004 01:56:12 ]
Krekker is de bom!
pi_18408194
quote:
Op woensdag 14 april 2004 01:49 schreef KreKkeR het volgende:
GEEN bevrijding en zal ook nog eens als neveneffect de haat jegens het westen doen oplaaien.
Saddam financierde de palestijnse zelfmoord terroristen. Nu die bron weg is zijn er plotseling veel minder aanslagen. Toeval? Bovendien kun je met haat alleen niemand vermoorden. Bovendien haten "ze" ons al sinds zij moslims zijn en wij niet. De welvaart en educatie speeld natuurlijk ook een grote rol.Ook zijn domme mensen nu eenmaal meer geneigd tot het blind volgen van mensen dan goed geïnformeerde / ge-educeerde.

Ook in Saoedi Arabië is dat goed zichtbaar. De veelal goed opgeleide mensen hebben gewoon te veel te verliezen om zich over te geven aan blinde haat. Vandaar dat het geweld oplaaid in de arme buurten.
pi_18408198
jaja dus jullie vinden dat onder het mom van verzet alles mag en kan? Wat een bullshit, in een oorlog sterven mensen maar als je mensen zo afmaakt verdien je zelf niet om te leven.
pi_18408224
quote:
Op woensdag 14 april 2004 02:01 schreef DrWolffenstein het volgende:

Bovendien haten "ze" ons al sinds zij moslims zijn en wij niet.
De splinter zien in het oog van de ander en niet de balk in eigen oog merken.
pi_18408229
Ik kots van die nonchelante reacties van jullie dat ze het allemaal aan hun zelf te danken hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')