abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 april 2004 @ 23:47:26 #1
10870 Ikke333
Happy new year!
pi_18406280
Voor wie toevallig ooit mijn reacties heeft bijgehouden weet dat ik een Prikkelbaar Darm Syndroom heb. Allemaal leuk en aardig (nou ja..) maar het grootste probleem hierbij is de misselijkheid. Ik heb er nog nooit van hoeven over te geven maar ik wordt regelmatig dusdanig misselijk dat ik niet meer kan praten omdat ik echt het gevoel heb dat ik mijn mond dicht moet houden om overgeven tegen te gaan. Dit is nogal lastig omdat ik in het dagelijkse leven steeds meer dingen tegenkom waarbij ik dit dus eigenlijk niet kan hebben (denk aan bedrijfspresentaties e.d.).

Zijn er mensen die hier wellicht een oplossing voor hebben? Hierbij denk ik aan iets van speciale pilletjes, of misschien iets met kruiden of iets dergelijks? Ik begin een beetje ten einde raad hiermee te worden.

(Ja, ik heb net ook een ander topic geopend, maar dat zijn toch 2 losstaande dingen, vandaar)
  † In Memoriam † dinsdag 13 april 2004 @ 23:49:30 #2
7074 moussy
kuttekop
pi_18406319
lauwe cola
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_18406578
lauwe cola drinken, en als dat niet werkt dan eet ik serieus mijn schoen op.
pi_18406616
en werkt het al?
of ben je op dit moment niet misselijk?
laat ff weten of het werk i.e.g.
pi_18406730
Pepermunt of iets met mint erin wil nog weleens helpen. Lauwe cola (zonder prik of weinig prik) werkt ook goed inderdaad. En als niks meer helpt, kan je altijd nog een rennie nemen of anders Gaviscon.
Ik neem aan dat je h.a. hier al van weet, ander ff langs gaan als het te vaak gebeurt.

P.S.: Ik heb ook PDS maar gelukkig zelden last van misselijkheid .

Sterkte
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  woensdag 14 april 2004 @ 00:13:36 #6
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_18406770
Als je misselijk bent moet je cola met suiker drinken. Niet te snel achter elkaar maar om de 2 minuten slokje
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_18406781
Pottertjes
pi_18407202
Nux vomica. Je hebt er druppeltjes van, die zijn geloof ik van Dokter Vogel, die moet je in een glas water doen. Bij de Boots in Engeland verkopen ze er ook van die pilletjes van die je op je tong moet laten smelten, maar die heb ik hier nog nooit gezien.

Gember schijnt trouwens ook te werken tegen misselijkheid, en vitamine B6.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_18410918
Primperan met de werkzame stof Metoclopramide (op recept). Zijn piepkleine witte pilletjes die ik een half jaar lang heb gebruikt omdat ik vaak misselijk was door mijn evenwichtsstoornis. Gelukkig is dit nu beter onder controle en gebruik ik die pillen niet meer.
pi_18413407
Ik heb wel eens gehoord dat gember goed werkt tegen misselijkheid. Thee zetten en dan een stukje gemberwortel laten meetrekken.
  woensdag 14 april 2004 @ 12:37:25 #11
10870 Ikke333
Happy new year!
pi_18413779
quote:
Op woensdag 14 april 2004 10:01 schreef AnnekeM het volgende:
Primperan met de werkzame stof Metoclopramide (op recept). Zijn piepkleine witte pilletjes die ik een half jaar lang heb gebruikt omdat ik vaak misselijk was door mijn evenwichtsstoornis. Gelukkig is dit nu beter onder controle en gebruik ik die pillen niet meer.
Tja, evenwichtsstoornis is het niet echt... het is gewoon misselijkheid zonder reden. Gewoon... misselijk (ik vind het inmiddels al gewoon om misselijk te zijn elke dag). Maar het is wel enorm klote met eten e.d., want je krijgt niet makkelijk iets door je strot zeg maar.

Maar ik zal de tips van de mensen hier eens proberen... lauwe cola (klinkt nog steeds als een grapje vind ik) en gemberwortelthee, ik zal het zeker proberen! En maar hopen dat het dan werkt. Stomme PDS ook. We gaan t verslaan hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')