abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18399845
Ik stotter zelf en merk dat ik toch wel even vreemd wordt aangekeken als ik met een meisje praat die ik niet ken. Tenminste dat gevoel heb ik.. Ik voel me er niet prettig bij.
Ik ben vrij onzeker als ik met meiden praat en van binnen weet ik dat ik heel anders zou zijn als ik niet zou stotteren..

Tijdens het uitgaan ben ik dan ook altijd vrij stil en hebben de jongens met 'praatjes' de lekkere wijven om het maar even plat te zeggen..

Nou ben ik, vind ik, niet lelijk en heb in eerste instantie wel oogcontact e.d. met leuke meisjes, maar ik ben te schijterig om er opaf te gaan om een praatje te maken aangezien ik stotter..

Zijn er meer mensen met zulke ervaringen? Ook wil ik vooral meiden horen met dit 'probleem', of hoe meiden die niet stotteren een stotteraar hebben meegemaakt tijdens uitgaan ..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_18399975
Ik weet niet hoe erg jij stotert, maar volgens mij vonden veel vrouwen het juist wel leuk en schattig.
Ja Ja
  dinsdag 13 april 2004 @ 19:56:58 #3
27929 piere
doe mij maar bier
pi_18399986
stotter je echt erg of een beetje? en kan er niks tegen gedaan worden? ik heb weleens op tv gezien van een soort school ofzo waar ze je beter leren ademhalen waardoor het stotteren vermindert
fok you ja!
pi_18400101
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 19:56 schreef piere het volgende:
stotter je echt erg of een beetje? en kan er niks tegen gedaan worden? ik heb weleens op tv gezien van een soort school ofzo waar ze je beter leren ademhalen waardoor het stotteren vermindert
DelFerro is vaak op TV..
Ja, heb ik wel aan zitten denken..
Maar dat staat niet garant voor succes..
Ik vind eigenlijk dat meiden me moeten nemen zoals ik ben, maar een leuke one-night-stand met een lekker wijf dat misschien sociaal gezien minder leuk is... is ook wel een keer leuk

Ik stotter ongeveer iedere 5 zinnen een keer bij een woord, ik blijf dan even 'steken' zegmaar..
pi_18400152
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 19:56 schreef Luke_SuperDude het volgende:
volgens mij vonden veel vrouwen het juist wel leuk en schattig.
Ja dat merk ik ook wel, alleen 'er iets mee willen' is er dan niet bij..
Hetzelfde geld voor hele dikke jongens.. De zogenaamde 'knuffelberen'.. Of 'lieve kaboutertjes'
Heb je dus niet al te veel aan
  dinsdag 13 april 2004 @ 20:04:13 #6
27929 piere
doe mij maar bier
pi_18400219
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 20:00 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Ik stotter ongeveer iedere 5 zinnen een keer bij een woord, ik blijf dan even 'steken' zegmaar..
met alle respect en zeker niet lullig bedoeld:
wat is het probleem dan man. ga scharrelen! die ene keer in 5 zinnen kunnen toch niet erg zijn voor een meissie? pff ik heb weleens een meisje "opgepikt" dat elke zin wel stotterde... (en dat werd een leuk feessie thuis hehehe)
fok you ja!
  dinsdag 13 april 2004 @ 20:04:58 #7
90070 Leon.S.Kennedy
I got the Midas touch
pi_18400254
Dat valt nog wel mee dan....
Denk ook idd dat sommige meisjes het juist als schattig ervaren als een jongen wat stotterd.
En als ze je echt leuk vinden boeit het toch niet of je nou stotterd....

En als je blijft steken.... ga je dan gewoon weer verder. Of doe je wat sommige mensen doen.
Tegen zich zelf praten van "he" en "uh" en dan weer verder of probeer je zo snel mogelijk de draad weer optepakken?
Evil is just a word. The reality is much wors!
pi_18400365
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 20:04 schreef piere het volgende:

[..]

met alle respect en zeker niet lullig bedoeld:
wat is het probleem dan man.
De reacties van de meiden.. Als ik iemand op TV zie stotteren ziet het er zo 'gehandicapt' uit.. Alsof diegene niet helemaal lekker is zegmaar, met rare bekken trekken enzo
Ik weet niet of dat bij mij er vreemd uitziet, maar ik kan me wel voorstellen dat meiden zich dan generen voor mij tegenover andere meiden/vriendinnen
  dinsdag 13 april 2004 @ 20:14:38 #9
27929 piere
doe mij maar bier
pi_18400551
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 20:08 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

De reacties van de meiden.. Als ik iemand op TV zie stotteren ziet het er zo 'gehandicapt' uit.. Alsof diegene niet helemaal lekker is zegmaar, met rare bekken trekken enzo
Ik weet niet of dat bij mij er vreemd uitziet, maar ik kan me wel voorstellen dat meiden zich dan generen voor mij tegenover andere meiden/vriendinnen
kijk eens naar jezelf in de spiegel als je praat (als je dat niet al gedaan hebt). zo erg zal het er toch niet uitzien? ik denk dat je onzekerder bent dan nodig is maar ik heb natuurlijk makkelijk praten. als je wat meer zelfvertrouwen krijgt zal je zien dat het versieren ook beter gaat. gewoon doen! beter een blauwtje lopen (bij een onbekende ) dan nooit geprobeerd hebben.

daarnaast heb je neukertjes en meiden die je wel als vriendin zou willen hebben. de eerste doe je weinig moeite voor, de andere moet je wat harder je best voor doen en dan zal een beetje stotteren echt niet meer uitmaken.
fok you ja!
  dinsdag 13 april 2004 @ 20:15:55 #10
91306 GF
Kingwood
pi_18400598
Ik stotter ook, hoewel niet erg. Ik heb dit overgehouden aan een aantal nare ervaringen op jonge leeftijd.

Ik heb er verder schijt aan, het valt niet zo op. Niet aan denken tijdens het uitgaan.
Unspoken words were understood
  dinsdag 13 april 2004 @ 20:18:40 #11
81660 SirWacko
Nu in voorarrest
pi_18400673
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 19:52 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
gewoon op de dames afstappen.. ieder gek heeft ze gebrek.. als die dames jou gaan behandelen als oud vuil gewoon links laten liggen ze zijn jou niet waard... er zijn meer dames op de planeet...
*Zucht* waarom nou toch?
Ik mis je lieverd, tot over een paar weken.
pi_18400741
Mijn vriend stottert en trekt daardoor ook wel eens gekke bekken, geen probleem.

Ik snap dat het voor jezelf heel erg lastig is.
ik stotter zelf ook zo nu en dan, vooral als ik heel erg zenuwachtig ben of iets heel graag wil vertellen. Heb dan het idee dat mensen het gek en stom vinden, wat meestal niet zo is.
Een beetje mens heeft er respect voor.
pi_18400900
Je zei het zelf al: meiden moeten je nemen zoals je bent! Jongens ook trouwens maargoed.
Als iemand je niet leuk vind omdat je af en toe blijft steken in een zin is ze het echt niet waard ! Als het goed is kijken de meeste mensen echt wel door dat stotteren heen. En een keer in de vijf zinnen een woordje stotteren valt echt niet zo op volgens mij. Probeer er niet zo onzeker van te worden, daar wordt het denk ik alleen maar erger van... je bent goed zoals je bent.

Je zegt ook dat je van binnen weet dat je anders zou zijn als je niet zou stotteren.. wat zou er anders zijn dan?
pi_18402472
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 20:26 schreef M1RR1E het volgende:
Je zegt ook dat je van binnen weet dat je anders zou zijn als je niet zou stotteren.. wat zou er anders zijn dan?
Ik zou denk ik heel erg open zijn en overal schijt aan hebben.. Want opzich heb ik best de durf om alles te zeggen wat ik vind.
Alleen, nu ben ik erg zwak als ik een discussie met iemand heb, aangezien ik continue bezig ben met woorden zoeken waarbij ik niet stotter..
Dat heeft weer als voordeel dat ik eigenlijk met echt nooit iemand ruzie heb, heb nog nooit een klap gehad, laat staan zelf een klap uitgedeeld.. Ik hou gewoon iedereen te vriend..

Toch zou ik liever hebben dat ik gewoon vloeiend zou spreken, dan zou ik me veel duidelijker kunnen uitdrukken..

Ik doe nu een HBO-opleding om planoloog te worden, maar eigenlijk zou ik best leraar op een basisschool willen worden, maar ben bang dat ik de kleine etters gewoon niet de baas ben op het niet-fysieke gebied als je begrijpt wat ik bedoel..
  dinsdag 13 april 2004 @ 23:00:53 #15
83791 White_Wolf
The devil made me do it
pi_18405242
Nou ik heb een klasgenoot gehad die verschrikkelijk stotterde maar toch maar een leuke meid aan de haak geslagen had dus gewoon doorzetten joh. Suc7!
"For the thing I greatly feared has come upon me. And what I dreaded has happened to me. I am not at ease, nor am I quiet; I have no rest, for trouble comes." Job 3:25,26
  Moderator woensdag 14 april 2004 @ 01:06:27 #16
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_18407682
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 20:08 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Ehm, daar kom je met een topic hoor. Ik heb zelf nl een handicap (ik loop anders dan anderen) en ik ken dat gevoel waar jij over praat. Ik heb dat nl zelf ook heel erg. Als ik zon meid dan eenmaal ken is dat wel weg, maar ik zal nooit uit mezelf een meisje zomaar aanspreken

Er wordt wel gezegd dat ik er niet al te slecht uitzie, maar toch heb ik die angst ook ja
Breitling - Instruments for Professionals
pi_18411232
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 23:00 schreef White_Wolf het volgende:
Nou ik heb een klasgenoot gehad die verschrikkelijk stotterde maar toch maar een leuke meid aan de haak geslagen had dus gewoon doorzetten joh. Suc7!
Hehe. dat klinkt wel erg wanhopig..
ZO erg is het niet..
Ik beschouw het meer als vrij vervelend. Want aan de andere kant ben ik welk zo nuchter dat ik denk 'schijt aan alles, ze moeten me maar nemen zoals ik ben'.
Alleen bij van die euhm.. 'meisje-voor-een-avond'-meisjes.. heb ik er wel moeite mee dat ik stotter..
Voor een vaste relatie ben ik niet zo bang dat dat niet zou lukken, alleen hoef ik die op dit moment niet, simpelweg omdat ik niet verliefd ben
pi_18417081
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 19:52 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik stotter zelf en merk dat ik toch wel even vreemd wordt aangekeken als ik met een meisje praat die ik niet ken. Tenminste dat gevoel heb ik.. Ik voel me er niet prettig bij.
Ik ben vrij onzeker als ik met meiden praat en van binnen weet ik dat ik heel anders zou zijn als ik niet zou stotteren..

Tijdens het uitgaan ben ik dan ook altijd vrij stil en hebben de jongens met 'praatjes' de lekkere wijven om het maar even plat te zeggen..

Nou ben ik, vind ik, niet lelijk en heb in eerste instantie wel oogcontact e.d. met leuke meisjes, maar ik ben te schijterig om er opaf te gaan om een praatje te maken aangezien ik stotter..

Zijn er meer mensen met zulke ervaringen? Ook wil ik vooral meiden horen met dit 'probleem', of hoe meiden die niet stotteren een stotteraar hebben meegemaakt tijdens uitgaan ..
gewoon paar pilsjes drinken voor je naar een meidje toestapt!! nietveel natuurlijk dat je tezat bent om uit je woorden te komen maar gewoon relaxt!! desnoods zeg je dat je stottert vinden ze mischien nog grappig ook!!! en vooral gewoon rustig/relaxt praten dat wordt je vanzelf rustig
pi_18422221
Ik stotter zelf ook een beetje, niet zo heel vaak maar toch. Heb ook wel eens geprobeert om er wat aan te doen, maar dat hielp allemaal niet bij mij. Maar nu zit ik er verder ook niet echt mee, en iedereen die ik tegenkom ook niet echt. En als ik nieuwe mensen tegenkom die kijken eerst wel een beetje raar op maar ik ken niemand die me daarom niet mag of niet me me omgaat ofzo.
pi_18423222
Ik stotter ook! Het was vroeger echt heel erg maar nu (door medicijnen) een heel stuk minder. Ik heb genoeg vriendjes gehad en die vonden het allemaal geen probleem. Als ik uit ga stotter ik sowieso helemaal niet of in ieder geval een stuk minder. Het is dan zo lawaaiig dat je hard moet praten en vaak iets heel vaak moet herhalen. Dan merken ze het niet zo snel dat je stottert.

Gewoon afstappen op meisjes! Genoeg mensen stotteren hoor, bijna iedereen kent wel iemand die stottert. Je moet er een beetje relaxt tegen aankijken. Als je relaxt stotter je sowieso een stuk minder. De jongens waar ik wat mee heb gehad vonden het helemaal niet erg. Als ik echt niet uit een woord kom ga ik altijd lachen en zeg: ik kom er niet uit! Help me even!! Is echt helemaal niet erg. Je moet beginnen met er relaxt tegen aan te kijken en het te accepteren anders kom je echt NERGENS.

Ik sloot me vroeger helemaal af van de wereld en had echt helemaal niemand, geen vrienden, niks. (ben nu 18) Toen ben ik helemaal veranderd want ik kreeg door dat dit echt niet zo kon doorgaan. Ik kwam er nergens mee. Nu ben ik heel extrovert en praat met iedereen!

Succes!
pi_18427175
quote:
Op woensdag 14 april 2004 19:21 schreef ijsvogeltje het volgende:
Ik sloot me vroeger helemaal af van de wereld en had echt helemaal niemand, geen vrienden, niks. (ben nu 18) Toen ben ik helemaal veranderd want ik kreeg door dat dit echt niet zo kon doorgaan. Ik kwam er nergens mee. Nu ben ik heel extrovert en praat met iedereen!
Succes!
Op dat punt sta ik nu zo'n beetje..
Nu is het bij mij niet zo dat ik geen vrienden heb, ik heb er best wat zelfs, alleen een paar hele goede en ook een paar meisjes. Alleen naar 'de grote buitenwereld' ben ik niet erg open.
En dat wil ik veranderen, ik zie het stotteren dus als een drempel waar ik overheen moet.

Maar jij deed dat dus door er grapjes enzo over te maken, beetje zelfspot, misschien is dat wel een idee.. Dat deed ik tot nu toe nooit, omdat het dan natuurlijk wel meer opvalt..
pi_18427809
Weetje kluupkluup.. ik vind jongens/mannen die stotteren érrug schattig
  woensdag 14 april 2004 @ 22:04:18 #23
91306 GF
Kingwood
pi_18427945
quote:
Op woensdag 14 april 2004 21:59 schreef Nala het volgende:
Weetje kluupkluup.. ik vind jongens/mannen die stotteren érrug schattig
Komt dat voort uit medelijden?
pi_18428031
quote:
Op woensdag 14 april 2004 22:04 schreef GF het volgende:

[..]

Komt dat voort uit medelijden?
Medelijden? Heb niet zo snel last van medelijden > mag ik iets schattig vinden? Sorry...
  woensdag 14 april 2004 @ 22:43:07 #25
91306 GF
Kingwood
pi_18429321
quote:
Op woensdag 14 april 2004 22:07 schreef Nala het volgende:

[..]

Medelijden? Heb niet zo snel last van medelijden > mag ik iets schattig vinden? Sorry...
Tuurlijk mag dat

Alleen als dat (onbewust) komt door medelijden vind ik het minder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')