Om er in een topic over het muffe brood van de bakker mee te komen lijkt me nogal nutteloos gellyquote:Op dinsdag 13 april 2004 19:53 schreef gelly het volgende:
[..]
En jij vindt kritiek daarop thuishoren in een topic waarin iemand over een sterfgeval wil praten ?
Je hoeft toch niet iemand persoonlijk te kennen om over z'n dood te willen praten, of het erg te vindenquote:Op dinsdag 13 april 2004 19:55 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Die hij niet persoonlijk kent.
Ik had me heus wel ingehouden als het zijn broer was bijvoorbeeld.
Het is een forum linkse lul.quote:Op dinsdag 13 april 2004 19:55 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik vroeg het niet aan jou.
Sorry hoor, maar ..quote:Op dinsdag 13 april 2004 19:57 schreef yvonne het volgende:
[..]
En WAAROM wordt het meteen als rellerig opgevat?
deze.... Publieke rouw duidt op egocentrisme?quote:Op dinsdag 13 april 2004 19:52 schreef yvonne het volgende:
[..]
Neuh, ik ben het met je eens
Dat zgn collectieve rouwen is iets van de laatste jaren en wordt alleen maar erger, er is al onderzoek naar gedaan, staat een interessant topic over in naar ik meen WFL.
We zitten nog steeds op een discussie forum, iedereen mag toch echt ergens antwoord op geven...quote:Op dinsdag 13 april 2004 19:55 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik vroeg het niet aan jou.
Je kijkt alleen maar naar de usernaam en al niet meer naar content,quote:Op dinsdag 13 april 2004 19:58 schreef gelly het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ..
Als je de moeite neemt om naar de begrafenis te komen, interesseert het je blijkbaar wel.quote:Op dinsdag 13 april 2004 19:58 schreef gelly het volgende:
[..]
Je hoeft toch niet iemand persoonlijk te kennen om over z'n dood te willen praten, of het erg te vinden
En waarom moet je uigerekend in dat topic erover beginnen ? Wijs je op begravenissen mensen er ook op dat ze nooit op bezoek kwamen maar nu wel aan het graf staan te huilen ? Nee he ? Op internet kun je wat makkelijker de botte boer uithangen zonder directe gevolgen. En je wordt er nog in gesteund ook. Zum kotsen.
quote:Op dinsdag 13 april 2004 19:59 schreef yvonne het volgende:
[..]
We zitten nog steeds op een discussie forum, iedereen mag toch echt ergens antwoord op geven...
Ik ben in het echt net zo bot hoor. Ik begin me een beetje te irriteren aan die gedachte dat ik op internet zo anders ben dan in het echte leven.quote:Op dinsdag 13 april 2004 19:58 schreef gelly het volgende:
[..]
Je hoeft toch niet iemand persoonlijk te kennen om over z'n dood te willen praten, of het erg te vinden
En waarom moet je uigerekend in dat topic erover beginnen ? Wijs je op begravenissen mensen er ook op dat ze nooit op bezoek kwamen maar nu wel aan het graf staan te huilen ? Nee he ? Op internet kun je wat makkelijker de botte boer uithangen zonder directe gevolgen. En je wordt er nog in gesteund ook. Zum kotsen.
Nee, muts. Al had iemand anders het gezegd, dan nog had ik het een respectloze malloot gevonden. Maar goed, de kliekjes zijn weer duidelijk voor mij einde "discussie".quote:Op dinsdag 13 april 2004 20:00 schreef yvonne het volgende:
[..]
Je kijkt alleen maar naar de usernaam en al niet meer naar content,
jammer wel..
Waarom moet men zonodig uitschreeuwen dat ze doen alsof het hun wel wat doet?quote:Op dinsdag 13 april 2004 19:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Precies, je hoeft je medeleven niet te tonen, waarom zou je? Maar waarom moet je zonnodig rebels lopen te blaten dat het je niets doet? Wat schiet je er mee op?
Okee da's duidelijk!quote:Op dinsdag 13 april 2004 19:59 schreef Xebrozius het volgende:
Waar ik zo slecht tegen kan is dat een digitale commune zoals fok zich dan gaat zien als onderdeel van de familie van de overleden persoon.
En krampachtig het verlies massaal gaan proberen te verwerken. Het lost totaal niets op en ik kijk als omstander enkel geirriteerd naar de massa mensen die in de rij staan om hun opbeurende woordje te doen of te laten zien dat ze het erg vinden.
Dat is ongeveer hetzelfde als geld geven voor een goed doel, je geweten is gesust en je houdt je voor de gek dat je die dag iets echt nuttigs hebt gedaan.
Dat gaat er gewoon bij mij niet in, ik zit niet te wachten op pseudo medelijden van iemand die nadat hij het gepost heeft, de pc uitzet er niet meer over nadenkt en gaat stappen met z'n vrienden...
quote:Op dinsdag 13 april 2004 20:02 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, muts. Al had iemand anders het gezegd, dan nog had ik het een respectloze malloot gevonden. Maar goed, de kliekjes zijn weer duidelijk voor mij einde "discussie".
Wie ben JIJ om voor anderen te beslissen dat ze doen alsof? Niet dat ik zeg dat het NIET zo is, maar jij kan dat niet beoordelen natuurlijk....quote:Op dinsdag 13 april 2004 20:02 schreef wonko het volgende:
[..]
Waarom moet men zonodig uitschreeuwen dat ze doen alsof het hun wel wat doet?
Waarom dan? Omdat hij een betere toekomst zou kunnen hebben?quote:Op dinsdag 13 april 2004 19:59 schreef DaZilva het volgende:
Precies. Als iemand een topic opent over een overledene die bij hem op school zit, dan snap je dat diegene daar vol van zit en dat ie niet zit te wachten op commentaar over de onzinnigheid van rouwen over onbekenden (bovendien is een zielig afrikaantje wel even iets anders dan iemand die bij je op school zit!).
Ik vond het rellerig overkomen, hij bleef maar doorgaan, maar ik lees nu ook dat ie geirriteerd raakte en daardoor nogal doordraafde.quote:Op dinsdag 13 april 2004 19:57 schreef yvonne het volgende:
-knip-
Als dat nou oplucht?quote:Op dinsdag 13 april 2004 20:02 schreef wonko het volgende:
[..]
Waarom moet men zonodig uitschreeuwen dat ze doen alsof het hun wel wat doet?
Daar heb jij dan weer gelijk inquote:Op dinsdag 13 april 2004 20:02 schreef HeatWave het volgende:
kijk Xebro, het gaat er mij niet zozeer om of je gelijk hebt of niet, ik ben het zelfs grotendeels met je eens. Het ging er mij eigenlijk meer om dat ik het niet NODIG vind in zo'n topic. En natuurlijk MAG het wel, maar je weet dat je er weer reacties op krijgt van mensen die het laaghartig en kil vinden. Met als gevolg dat de discussie totaal over andere dingen gaat dan over het onderwerp waar de TS over wou praten.
Dat was mijn punt.
Hoe weet jij nou of iets gemeend is of niet? Ken je de TS persoonlijk ofzo?quote:Op dinsdag 13 april 2004 20:05 schreef Baklap het volgende:
[..]
Daar heb jij dan weer gelijk in
Maar zo'n topic vind ik pas respectloos naar de nabestaande toe als er niets in gemeent wordt. Dan zie ik zoiets liever op slot.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |