Ik heb vaker chips zelf gemaakt en ben tot de volgende conclusies gekomen:
Dunschiller, worden goeie chips, lekker dun.
Kaasschaaf, te dikke plakken, dan lijken het net gefrituurde aardappelschijfjes.
Het is ontzettend veel werk, een kilo aardappelen, heb je in een half uur echt al op.
Ik gebruikte geloof ik ook kruimige aardappelen, mijn redenatie was dat het dan krokanter zou worden, omdat de aardappel als het ware wat luchtiger is. Daarna alle plakjes droog deppen. Ik zit net te bedenken dat ze misschien ook van tevoren even in de hete lucht kunnen, zodat er minder vocht inzit, maar ik weet niet of dit ook echt uitmaakt.
Ik frituur het in 180 graden in remia olijffrituur-spul. (ik wilde het ooit ook nog proberen, met echte olie, misschien dat dat beter gaat)
Daarna in de hetelucht oven inderdaad, hoe lang weet ik niet meer. Heeft iemand hiervoor een aanbeveling?
Ow, ja als ze klaar zijn, is het echt heerlijk en je hebt ze zo op. Voor paprika-smaak gebruik ik altijd de AH biologische paprikapoeder, omdat deze veel beter smaakt dan gewone.
Niet doen: Ik heb ook wel eens geprobeerd een cream&chives (bieslook)-achtige versie te maken, maar had verse bieslook gebruikt, dat is niet zo lekker geworden dus.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij