abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22037542
Techno, leuk ja, maar waar is het 4de IDM topic? :-)
  zaterdag 18 september 2004 @ 21:49:48 #177
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_22045992
Jouw avatar zodiakk, is dat niet iets van Chris Cunningham?? En born, wat let je??
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_22046195
quote:
Op zaterdag 18 september 2004 21:49 schreef HAL9000S het volgende:
Jouw avatar zodiakk, is dat niet iets van Chris Cunningham?? En born, wat let je??
Nee, het is niet iets van Chris Cunningham. Waar ik het wel vandaan heb moet natuurlijk een mysterie blijven, .
pi_22046247
Verbaast me dat "Spastik" nog niet langs is gekomen? Of heb ik er over heen gelezen

Deze oude track zit zeker in mijn top 5, zo geniaal dat gerikketikketik. Wie kent 'm ook?

Hier te beluisteren: http://www.truesounds.net/artists/plastikman/1368.spastik.html
BOWNY BOWNY BOWNY BOWNY BOWNY
  zaterdag 18 september 2004 @ 22:29:49 #180
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_22046787
quote:
Op zaterdag 18 september 2004 22:02 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Nee, het is niet iets van Chris Cunningham. Waar ik het wel vandaan heb moet natuurlijk een mysterie blijven, .
Verdomme, ik ken het ergens van....erg irritant dit... Soon I will find out
Cop killer
Kill them, cop killer
  zaterdag 18 september 2004 @ 22:30:22 #181
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_22046803
quote:
Op zaterdag 18 september 2004 22:05 schreef Appetjoek het volgende:
VWie kent 'm ook?
Wie kent hem niet...
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_22046812
quote:
Op zaterdag 18 september 2004 22:05 schreef Appetjoek het volgende:
Verbaast me dat "Spastik" nog niet langs is gekomen? Of heb ik er over heen gelezen

Deze oude track zit zeker in mijn top 5, zo geniaal dat gerikketikketik. Wie kent 'm ook?

Hier te beluisteren: http://www.truesounds.net/artists/plastikman/1368.spastik.html
heerlijk plaatje
'Curiouser and curiouser!' cried Alice.
  donderdag 23 september 2004 @ 21:59:27 #183
86982 StickUpKid
Doorstroomgarantie
pi_22161412
Wat waren Mills en Garnier goed gister! Sjezzus!
Ongelooflijk: van Funk naar Disco en dan weer naar House en Techno.
James Brown op 45 toeren! echt te gek, die gasten zijn toch wel de koningen.
Jeff Mills die wat anders draait dan techno, nog nooit meegemaakt! Maar wel echt goed.
Check anders even de set van hun 3 weken geleden op Nova Radio...
Ik kick meer shit dan een blinde op het voetpad!
  maandag 27 september 2004 @ 01:21:02 #184
46511 Linz
held der helden
pi_22228822
http://www.vpro.nl/programma/ram/afleveringen/19116211/

Aflevering over kraftwerk en het onstaan van (detroit) techno, May, Craig en Krafwerk komen o.a. aan het woord.
"Als Davids over het veld scheert, doen de huismoeders in een omtrek van honderd kilometer in doodsangst de ramen dicht."
pi_22584303
Weer een leuke nieuwe aanwinst:

Richard Bartz - Midnight Man

Lekkere clubby electrotechno van Gigolo voor effe tussendoor en leuk voor in een dj-set . Maar ik ben bang dat deze voor thuis snel gaat vervelen...
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  woensdag 13 oktober 2004 @ 20:24:37 #186
86982 StickUpKid
Doorstroomgarantie
pi_22605048
Ik weet niet of het hier wel echt thuis hoort, maar er zullen vast liefhebbers voor zijn:
Milanese! pfff, wat een geluid! Mengeling van electro en techno.
Ik kick meer shit dan een blinde op het voetpad!
pi_22605187
Moodymann liefhebbers? report here:
Kenny Dixon Jr

tevens tvp
pi_22743626
Voor wie het weten wil, momenteel staat op VPRO's Luisterpaal (www.3voor12.nl) het nieuwe album van Ricardo Villalobos.
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 19:53:20 #189
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_22825557
PURPOSE OF MISSION 6277:
To release compositions from unknown artists around the world in the direction of experimentation and conceptual applications.
GENRE:
Electronic Experimental
COLOR:
Red / White
LABEL/MISSION MANAGER:
Jeff Mills
LAUNCH LOCATION/ORIGIN:
Berlin, Germany
DURATION OF THE MISSION:
Until life is discovered on MARS (6277). Upon this time, the number reference will change to the next nearest planet from Earth.

Cop killer
Kill them, cop killer
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 20:02:34 #190
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_22825762
Plastikman heeft ook een nieuwe 12" uitgebracht op Minus die gelukkig weer als vanouds behoorlijk leip en lekker klonk evenals de laatst uitgebrachte 12" van Mathew Jonson - Decompression EP. Een van de meest getalenteerde producers op het minimale gebied.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_22869365
Zaterdag Juan Atkins horen draaien..tenminste dat stond op 't affiche dus ik geloof maar dat hij het was...In ieder geval, daarna had ik natuurlijk wel weer eens zin op wat lekkere 'normale' techno te luisteren. En via een nieuwsbrief kwam ik op een release op Ant-Zen van Genetic Selection...en dat rammelt fkking lekker weg...redelijk een Aphex Twin industrial-hardcore stijl...dus Quoth of iets van Classics...dus ik dacht ik raad 'em ff aan op Fok
pi_22869560
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 20:02 schreef HAL9000S het volgende:
Plastikman heeft ook een nieuwe 12" uitgebracht op Minus die gelukkig weer als vanouds behoorlijk leip en lekker klonk evenals de laatst uitgebrachte 12" van Mathew Jonson - Decompression EP. Een van de meest getalenteerde producers op het minimale gebied.
Ik vind Jay Samuel momenteel ook behoren tot de top minimal-producers .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  maandag 25 oktober 2004 @ 20:18:35 #193
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_22869641
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 20:16 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ik vind Jay Samuel momenteel ook behoren tot de top minimal-producers .
Nog nooit iets van gehoord geloof ik, Mathew Jonson draaide in Doornroosje afgelopen zaterdag en ik moet zeggen dat het stukken beter klonk dan de teleurstellende/saaie set van Atkins.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_22893921
Vergeten naar johnson te gaan, begon om 4 uur he? Om half 5 ben ik maar gegaan, volgende dag voetballen...Het was inderdaad een beetje saai, maar dat had ik ook wel een beetje verwacht..
Hij draaide wel een gruwelijk vet nummer...Electro track die begint met alleen een stotterende LFO (volgens mij is dat een LFO ) en na een tijdje een erg mooie melodielijn, die je maar in 1 op de 3 of 4 loops hoort...Iemand tracknaam/artiest?
pi_22895216
Heeft iemand dit album gehoord? Ik heb er goede verhalen over gehoord....

Misc. - Crunch Time

quote:
Een gebrek aan activiteit was Christopher Bleckmann en Hannes Wenner toch al nooit te verwijten en nu hebben ze dat enthousiasme met veel overtuiging op de dansvloer geprojecteerd. De titel laat weinig misverstanden over omtrent het doel: Crunch Time!

Het is hun vijfde album in drie jaar, na eerdere projecten als Monophace (drum-’n-bass) en Niederflur (minimale techno). Als Misc. staan de twee Duitsers midden in de electro/tech-house-Welle van bijvoorbeeld Alter Ego, Tiefschwarz en Black Strobe. Het is opzwepende elektronische dansmuziek waar niet alleen dj’s mee uit de voeten kunnen. In afsluiter ‘The Magic Number’ komt zowaar een vioolpartij langs en hier en daar (‘Teleworking’, niet echt tot de verbeelding sprekende thematiek) klinkt zelfs een menselijke stem maar het is vooral het digitale instrumentarium waarmee het vanuit Keulen opererende duo imponeert. De single ‘Rocket Kontrol’ zet meteen de toon met een stuwende beat (boem-klap in plaats van boem-boem, heel fijn) en lekker smerig synthesizergekronkel voor de finesses. Er komt geen slap nummer achteraan.
tekst: Job de Wit
En Job de Wit is niet de minste .
pi_22895595
Tja waar halen jullie in godsnaam al die cd's vandaan? Ben niet gezegend met een creditcard (m'n vader wel, maar wilt het niet uitlenen )
Verder koop ik cd's meestal in Amsterdam bij de Fame en Boudisque. Ben nooit bij Concerto geweest (is dat wat qua cd-aanbod in techno?).
Als ik al die cd's hier zie word ik gewoon helemaal gek!
Heb trouwens laatst een gaaf cd herontdekt van Sven Väth - Sound of the Fourth Season (Mon>Day) . Dit was toch wel dé cd waarbij ik de wat meer ambient/minimal/dromerige techno ging luisteren
pi_22895672
Ik koop nooit cd's . Ik kopieer ze meestal van de bibliotheek (grootste collectie van Europa!) of ik download ze. Als ik later een goede baan heb ga ik de beste titels als nog kopen...
pi_22902029
Dat album van Misc stond/staat op de 3voor12 luisterpaal. En ook een album van tiefschwarz en nog wat leuke dingen. Dus je kunt ze voortaan iig daar een weekje luisteren hydraulix

Teknomist: Dat zeg ik ook altijd, 'later'. Ennuh je woont zeker in rotterdam...
pi_22903286
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 11:52 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Teknomist: Dat zeg ik ook altijd, 'later'. Ennuh je woont zeker in rotterdam...
Ja klopt .
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 20:11:30 #200
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_22941101
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 23:21 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Vergeten naar johnson te gaan, begon om 4 uur he? Om half 5 ben ik maar gegaan, volgende dag voetballen...Het was inderdaad een beetje saai, maar dat had ik ook wel een beetje verwacht..
Hij draaide wel een gruwelijk vet nummer...Electro track die begint met alleen een stotterende LFO (volgens mij is dat een LFO ) en na een tijdje een erg mooie melodielijn, die je maar in 1 op de 3 of 4 loops hoort...Iemand tracknaam/artiest?
Ah je was ook in Roosje...kom je ook uit de buurt van Nmgn?? Johnson begon om 4 uur idd...je hebt hopelijk niet villalobos gemist de week daarvoor??
Cop killer
Kill them, cop killer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')