abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20690434
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 18:45 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Ik heb laatste nog ns een (mp3)cd vanonder een grote stapel vandaan gehaalt, waar Carsten Jost als Lawrence opstaat, z'n eerste cd. Ik wist nog dat daar een paar erg sterke nummers op stonden, en de rest bleek ook nog ns erg goed. Na ff AMG-en bleek dat ie ook een nieuwe cd uit heeft, The Absence of Blight. Dus gedownload. En deze is helemaal top! Stijl is een beetje te omschrijven als droevige kompakt, veel ambiance, strings, rustige melodietjes dus, behoorlijk IDM-achtig en een lekkere, rustige maar wel aanwezige (techno)beat. Alle 2 de albums raad ik erg aan.
Lawrence - The Absence Of Blight vind ik inderdaad een erg sterke cd. Zijn eerste album heb ik helaas nog niet gehoord.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_20690630
Edit: Laat maar, verkeerde topic

[ Bericht 55% gewijzigd door koston op 17-07-2004 19:14:13 (foutje) ]
"The smoking of powerful hashish should be saved until after yr. return from the drive, when nerve-ends are crazy & raw."
Hunter S. Thompson
pi_20690655
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 19:13 schreef koston het volgende:
Je zou met dit weer op Extrema Outdoor zitten

Ow wacht, vrienden van mij zitten daar nu
Hey, dit is niet de slowchat hoor. Die zit in UVT .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zondag 18 juli 2004 @ 18:36:28 #154
46511 Linz
held der helden
pi_20704900
Wat kunnen jullie me vertellen over Solid Decay? Ik zag ze tijdens extrema, klonk erg goed allemaal, live performance overigens.
"Als Davids over het veld scheert, doen de huismoeders in een omtrek van honderd kilometer in doodsangst de ramen dicht."
pi_20719824
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 18:45 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Ik heb laatste nog ns een (mp3)cd vanonder een grote stapel vandaan gehaalt, waar Carsten Jost als Lawrence opstaat, z'n eerste cd.
Carsten Jost runt samen met Lawrence (=Peter Kersten) het Hamburgse Dial records maar dat zijn dus niet dezelfde personen.

Muzikaal zitten ze wel in dezelfde hoek (minimal/techno) maar de trax van Carsten Jost zijn soms behoorlijk donker/minimaal vergeleken met de mistige/melancholische trax van Lawrence. Carsten Jost heeft ooit een album (CD only) uitgebracht in 2001 getiteld "You Don't Need a Weatherman to Know Which Way the Wind Blows" waarvan laatst een aantal trax los op vinyl zijn uitgebracht op "The lost tracks pt. 2" (Dial 019). Met name "Hermes" is een heel sterke track met een erg donkere bijna beklemmende sfeer. Welke eerste CD van Lawrence bedoel jij eigenlijk ?
pi_20720109
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:02 schreef HAL9000S het volgende:
mmm, dat Kenny Larkin album moet ik dan maar eens uitchecken dan, en laat ff weten wat je van die Red planet express vind. Daar heb ik ook al veel goeds over gehoord namelijk.
Soloaction - Red planet express(Soloaction001) heb ik afgelopen zaterdag bij Rushhour kunnen bemachtigen. Ik moet 'm echt opnemen en een paar keer beluisteren. Het is bepaald geen makkelijke plaat. De link met 69 klopt op zich wel gezien het knip en plakwerk wat er af en toe inzit. Afgaande op de tweede release op Soloaction, die heb ik ook maar meegenomen hoewel dat meer "straight" techno was en maar een kant mij kon bekoren, is het een Duits label !? In de Clone mailing list werd zelfs al over release drie op dit label gesproken ...........

Een echte aanrader is overigens:
Vince Vega and Mr. Shifter - Machine life (New Religion 95)
Sterke frisse (!!) Detroit getinte techno op dit Engelse label, dat al eerder 12"es van Kirk Degiorgio en Juan Atkins uitbracht. Jammer alleen dat de verkrijgbaarheid van dit label nogal te wensen over laat.
pi_20721744
quote:
Op maandag 19 juli 2004 13:04 schreef Circuitbreaker het volgende:

[..]

Carsten Jost runt samen met Lawrence (=Peter Kersten) het Hamburgse Dial records maar dat zijn dus niet dezelfde personen.
Ow dat heb ik verkeerd gelezen op allmusic dan.
quote:
Muzikaal zitten ze wel in dezelfde hoek (minimal/techno) maar de trax van Carsten Jost zijn soms behoorlijk donker/minimaal vergeleken met de mistige/melancholische trax van Lawrence. Carsten Jost heeft ooit een album (CD only) uitgebracht in 2001 getiteld "You Don't Need a Weatherman to Know Which Way the Wind Blows" waarvan laatst een aantal trax los op vinyl zijn uitgebracht op "The lost tracks pt. 2" (Dial 019). Met name "Hermes" is een heel sterke track met een erg donkere bijna beklemmende sfeer. Welke eerste CD van Lawrence bedoel jij eigenlijk ?
Er is altijd maar 1 eerste he circuitbreaker, Maar t album heet zelf ook lawrence, tracks zijn allemaal 'untitled'
pi_20887197
Iemand die nieuwe compilatie van Mauro Picotto & Riccardo Ferri al gehoord? Meganite heet die.. staat onder andere een aantal nieuwe producties op van de heren Picotto & Ferri.

Vooral Mauro Picotto & Riccardo Ferri - Greens is tof .

Complete tracklist:
quote:
MAURO PICOTTO - MIX CD 01

1. MAURO PICOTTO - FLOATING
2. NOARTICHOKES - A-SID
3. DJ TONIO & AL FEROX - BIONIK
4. BEROSHIMA - ACID LAS VEGAS
5. JACEK SIENKIEWICZ – DREAM MACHINE
6. KITSUNE MIDNIGHT - MAN WITH GUITAR
7. SONTEC - INSIDE
8. ALTER EGO - ROCKER
9. G. PALOMO & LEE CHAMELEON - LUNAR
10. FRANCESCO FIORE - SOLUTION
11. BASIC IMPLANT - REVENGE OF 202
12. GABRY FASANO - LIFE CYCLES
13. JUSTIN BERKOVI - I CAN FEEL THE SOUND
(PHIL KIERAN MIX)
14. MAURO PICOTTO - AMAZING
15. MAURO PICOTTO - TELL ME SOMETHING
16. DJ TONIO & D. CARRETTA – MY TELEPHONE
IS DEAD
17. CHRIS LIEBING - STRING THEORY (PICOTTO
& FERRI MIX)
18. MAURO PICOTTO & RICCARDO FERRI - NEW
TIME NEW PLACE

RICCARDO FERRI - LIVE CD 02

1. M. PICOTTO & R. FERRI - THE ACC
2. M. PICOTTO & R. FERRI - REBORN
3. M. PICOTTO & R. FERRI - DECANTATO
4. GABRY FASANO – TONEWASHER
5. M. PICOTTO & R. FERRI - TAOTEK
6. M. PICOTTO & R. FERRI - ALCHEMIST
7. M. PICOTTO & R. FERRI - MODULAR SUSHI
8. M. PICOTTO & R. FERRI - GREENS
9. M. PICOTTO & R. FERRI - CODEBREAKER
pi_20926899
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 13:14 schreef Jantjeuh het volgende:
Iemand die nieuwe compilatie van Mauro Picotto & Riccardo Ferri al gehoord? Meganite heet die.. staat onder andere een aantal nieuwe producties op van de heren Picotto & Ferri.
Complete tracklist:
Typisch zo'n voorbeeld van een mix-CD die ik volledig links zou laten liggen. CD1 bevat teveel eigen werk en is voor de rest een soort hitparade ("Alter Ego - Rocker" kom op zeg). CD2 is alleen iets voor de Picotto liefhebbers en daar hoor ik niet bij. Waarom worden deze 2 CD's eigenlijk gebundeld ?
pi_20929341
een soort van Meganite showcase moet het zijn geloof ik?

Dus veel eigen werk + showen van Mauro's DJ-skills..
pi_21429619
ik heb echt een jaar ofzo gedacht dat plastikman een pseudoniem van ritchie hawtin was...
'Curiouser and curiouser!' cried Alice.
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 19:10:57 #162
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_21429644
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 19:10 schreef IrfieJ het volgende:
ik heb echt een jaar ofzo gedacht dat plastikman een pseudoniem van ritchie hawtin was...
ehm...hoe kom je drbij dat dat niet zo is

http://www.discogs.com/artist/Plastikman
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_21429700
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 19:10 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

ehm...hoe kom je drbij dat dat niet zo is

http://www.discogs.com/artist/Plastikman
ow ik las de eerste pagina van dit topic en iedereen had het over plastikman en niet over ritchie... dus ik was niet gek .. ik had het gewoon goed.. jullie maakte me in de war

maar natuurlijk geniale producties van meneer hawtin..
'Curiouser and curiouser!' cried Alice.
pi_21429892
pi_21433983
Henrik B - Logos
Niets.
pi_21809109
Heeft iemand het nieuwe album van Swayzak al gehoord?

Swayzak - Loops From The Bergerie
  woensdag 8 september 2004 @ 20:48:12 #167
19529 Fendy
True Spirit
pi_21825092
Hey kijk nou...een niet vol deel....eerst maar even volpleuren dan?
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_21830400
quote:
Op woensdag 8 september 2004 20:48 schreef Fendy het volgende:
Hey kijk nou...een niet vol deel....eerst maar even volpleuren dan?
Dit is de MUZ-afdeling... deze bestond al eerder dan de UVT-technoslowchats . Hier gaat het alleen om muziek .
pi_21903193
* Loco is verslaafd aan Osbourne - Afrika EP
je kunt deze luisteren op http://www.decks-records.biz/
Vooral de B kan is meesterlijk.

Ik baal er alleen van dat ik weer eens een naald heb gebroken van mijn tt's en mixen er dus niet in zit nu. Ik heb gelijk maar 2 concorde pro's besteld
We search..
pi_21985544
Kent iemand 'jch' maakt muziek in zijn 'silent chamber'.. is een master producer.. maar kan hem nergens meer vinden op het net.. ?

Ouwe 'vriend' kwam daar eens mee aanzetten.. klonk erg goed..
pi_21987495
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 19:00 schreef teknomist het volgende:
Heeft iemand het nieuwe album van Swayzak al gehoord?

Swayzak - Loops From The Bergerie
Ja, en hij is geniaal. Heeft verder niks te maken met techno.
pi_21990000
quote:
Op donderdag 16 september 2004 09:32 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Ja, en hij is geniaal. Heeft verder niks te maken met techno.
Nja, ik heb em nu gehoord en het kan me echt niet boeien. Het is ook mijn stijl niet meer...

Snowboarding in Argentina .
pi_22035200
Ik heb trouwens sinds kort het nieuwe album van Diego op Kanzleramt. En het is weer een tijdje geleden dat ik zo genoten heb van een techno-album. Jazzy, groovy en dan weer gewoon stevig doorpoten. De kerel is pas 24 en heeft al 4 (!) solo-albums uit op Kanzleramt. In ieder geval een aanrader.
pi_22035841
Hoe heet dat nieuwe album?

Ik vond persoonlijk "Instant Reality" heel erg sterk.
pi_22036058
quote:
Op zaterdag 18 september 2004 13:40 schreef teknomist het volgende:
Hoe heet dat nieuwe album?

Ik vond persoonlijk "Instant Reality" heel erg sterk.
Het album heet 'Open' en binnenkort komt er ergens op internet een interview met Diego.

je weet wel waar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')