De vinyl versie (2 plakken doorzichtig vinyl) heeft een exclusieve track, de CD versie heeft er twee. Sommige tracks doen bijna aan Fabrice Lig denken, verder staan er ook wat tracks op die richting electro gaan. E.e.a. klinkt wat "verfijnder" dan z'n vorige album IMHO.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 18:33 schreef teknomist het volgende:
Het volgende album schijnt erg goed te zijn. Op het eerste moment klonkt ie inderdaad erg lekker maar ik moet dit album nog wel aan een nadere luisterbeurt onderwerpen:
Fabrice Lig was ook de eerste naam die mij te binnen schoot toen ik dit album hoorde. Over het algemeen vind ik het album een stuk beter worden na de helft. Daarvoor klonk het toch iets te 'gemaakt'.quote:Op woensdag 5 mei 2004 12:43 schreef Circuitbreaker het volgende:
[..]
De vinyl versie (2 plakken doorzichtig vinyl) heeft een exclusieve track, de CD versie heeft er twee. Sommige tracks doen bijna aan Fabrice Lig denken, verder staan er ook wat tracks op die richting electro gaan. E.e.a. klinkt wat "verfijnder" dan z'n vorige album IMHO.
Typisch iets voor de (retro) Detroit fans, niet voor schranz liefhebbers.....
Ik was niet zo onder de indruk van voorloper "Los Picaros" en heb eigenlijk al het nodige vinyl van Fabrice Lig. Met name de oude 12"es van Fabrice Lig op Raygun vind ik heel goed. De "Diego remix"quote:Op donderdag 6 mei 2004 11:32 schreef teknomist het volgende:
[..]
Fabrice Lig was ook de eerste naam die mij te binnen schoot toen ik dit album hoorde. Over het algemeen vind ik het album een stuk beter worden na de helft. Daarvoor klonk het toch iets te 'gemaakt'.
bestelt de nieuwe Fabrice Lig - My 4 Stars
Oei, die ga ik zeker halen. Ik word wel erg nieuwsgierig zoquote:Op vrijdag 7 mei 2004 12:50 schreef Circuitbreaker het volgende:
Deze staat nog op uit te leveren (totaal is nog niet boven de afleverlimiet) bij deejay.de (!) maar ik zie meer en meer positieve reviews opduiken.
Claro Intelecto - Neurofibro (Ai Records CD 09)
-knip-
Een album om in de gaten te houden..........
Thomas Brinkmann is the man!!quote:Op zaterdag 8 mei 2004 17:43 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Ik luister nu naar Thomas Brinkman's Tour de Traum, en die klinkt eigenlijk best goed. Lang niet zo saai als ik verwachtte
Beetje ala Akufen - My Way, dus als je dat toch nog te saai vindt (vind ik vaak ook) dan kun je deze wel overslaan.
Wat ik gehoord heb van C.I. is goed maar wel erg moeilijk, A.I. records is erg IDM achtig...de new town verzamelaar althans...quote:Op zaterdag 8 mei 2004 17:46 schreef teknomist het volgende:
[..]
Oei, die ga ik zeker halen. Ik word wel erg nieuwsgierig zo
Hij staat nog in bestellingquote:Op zondag 9 mei 2004 02:58 schreef HAL9000S het volgende:
Hoe is de nieuwe Funk d'void..?
Dat is het zeker. Een ontzettend goed album. Het klopt ook gewoon van begin tot eind. Er staat geen enkele zwakke track op. Vergeleken met Claro Intelecto is Dave Ellesmere kinderspel in de zandbak. Beetje raar trouwens dat die gast van Forced Exposure de Other People Place noemt tussen Derrick May en Jeff Mills.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 12:50 schreef Circuitbreaker het volgende:
Deze staat nog op uit te leveren (totaal is nog niet boven de afleverlimiet) bij deejay.de (!) maar ik zie meer en meer positieve reviews opduiken.
Claro Intelecto - Neurofibro (Ai Records CD 09)
Een album om in de gaten te houden..........
Dat heeft vermoedelijk met de Detroit connectie te maken, schat ik zo in. Is Other People's Place trouwens Dopplereffekt of Drexciya ? Ik dacht zelf de eerste...quote:Op maandag 10 mei 2004 16:16 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Beetje raar trouwens dat die gast van Forced Exposure de Other People Place noemt tussen Derrick May en Jeff Mills.
Die Thomas Brinkmann CD heb ik toevallig nog in bestelling staan. De CD "Warenkorb 5", verzamelaar van Ware Records staat op uit te leveren. Ben benieuwd wat daar voor vage minimal techno op staat...quote:Op zaterdag 8 mei 2004 17:43 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Ik luister nu naar Thomas Brinkman's Tour de Traum, en die klinkt eigenlijk best goed. Lang niet zo saai als ik verwachtte
Beetje ala Akufen - My Way, dus als je dat toch nog te saai vindt (vind ik vaak ook) dan kun je deze wel overslaan.
tis volgens mij de levende helft van de 2dequote:Op dinsdag 11 mei 2004 14:19 schreef Circuitbreaker het volgende:
[..]
Dat heeft vermoedelijk met de Detroit connectie te maken, schat ik zo in. Is Other People's Place trouwens Dopplereffekt of Drexciya ? Ik dacht zelf de eerste...
Dan nog vind ik het raar. Als je het over classic techno-albums hebt, waarom zou die detroit-connectie dan een rol moeten spelen? Overigens is Other People's Place dezelfde gast van Dopplereffekt en de nog levende helft van Drexciya.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 14:19 schreef Circuitbreaker het volgende:
[..]
Dat heeft vermoedelijk met de Detroit connectie te maken, schat ik zo in. Is Other People's Place trouwens Dopplereffekt of Drexciya ? Ik dacht zelf de eerste...
Als ik op de distributiepagina kijk bij Clone en "Like Records" opzoek dan staat er alleen 12 bij, dus 12"/vinyl only. Volgens de groove.de staan er op deze 12" alleen maar 50/60'er jaren covers met minimale begeleiding (303 etc.). Een bizarre combinatie ofzo alleen ben ik vrij allergisch voor zang en lijkt het me dus niks voor mij.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 13:02 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Misschien dat een van de vinylfielen (circuitbreaker, drexciya volgens mij) dit weet: Of Like a Tim - Bassgirl alleen op vinyl verkrijgbaar is of ook op cd...en ook waar, want op clone of like a tim's site vind ik zo snel geen link. Kheb er ns een paar fragmenten van gehoord op 3voor12, en t klinkt toch wel erg lekker om een of andere geil wijf over een 303 heen te hoger kreunen dat ze allleen voor mij is (cover van I Only have eyes for you)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |