abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18901986
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 18:33 schreef teknomist het volgende:
Het volgende album schijnt erg goed te zijn. Op het eerste moment klonkt ie inderdaad erg lekker maar ik moet dit album nog wel aan een nadere luisterbeurt onderwerpen:
De vinyl versie (2 plakken doorzichtig vinyl) heeft een exclusieve track, de CD versie heeft er twee. Sommige tracks doen bijna aan Fabrice Lig denken, verder staan er ook wat tracks op die richting electro gaan. E.e.a. klinkt wat "verfijnder" dan z'n vorige album IMHO.

Typisch iets voor de (retro) Detroit fans, niet voor schranz liefhebbers.....
pi_18904316
Ik heb Dave's album 2 maanden geleden gedownload, en inmiddels al een paar keer opgehad. Ik vind het heerlijke muziek om naar te luisteren. Leuk ook dat het een Nederlander is trouwens

Past goed bij andere Kanzleramt-producers zoals Kowalski, Laux en Lig. Het is in ieder geval geen softe plaat, 'The other side of tomorrow' is behoorlijk stevig zelfs, een beetje psytrance achtig zelfs. 'Punched away', met de trance melodielijn, is mijn favoriet denk ik.

In ieder geval een lekker gevarieerd album, vond persoonlijk de albums van Alexander Kowalski en Heiko Laux lekkerder, maar ik ben dan ook niet een echte Detroit-liefhebber.

[ Bericht 5% gewijzigd door Jape op 05-05-2004 14:28:27 ]
pi_18926101
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 12:43 schreef Circuitbreaker het volgende:

[..]

De vinyl versie (2 plakken doorzichtig vinyl) heeft een exclusieve track, de CD versie heeft er twee. Sommige tracks doen bijna aan Fabrice Lig denken, verder staan er ook wat tracks op die richting electro gaan. E.e.a. klinkt wat "verfijnder" dan z'n vorige album IMHO.

Typisch iets voor de (retro) Detroit fans, niet voor schranz liefhebbers.....
Fabrice Lig was ook de eerste naam die mij te binnen schoot toen ik dit album hoorde. Over het algemeen vind ik het album een stuk beter worden na de helft. Daarvoor klonk het toch iets te 'gemaakt'.

* teknomist bestelt de nieuwe Fabrice Lig - My 4 Stars

[ Bericht 5% gewijzigd door teknomist op 06-05-2004 15:00:16 ]
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_18952186
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 11:32 schreef teknomist het volgende:

[..]

Fabrice Lig was ook de eerste naam die mij te binnen schoot toen ik dit album hoorde. Over het algemeen vind ik het album een stuk beter worden na de helft. Daarvoor klonk het toch iets te 'gemaakt'.

bestelt de nieuwe Fabrice Lig - My 4 Stars
Ik was niet zo onder de indruk van voorloper "Los Picaros" en heb eigenlijk al het nodige vinyl van Fabrice Lig. Met name de oude 12"es van Fabrice Lig op Raygun vind ik heel goed. De "Diego remix" van "Los Picaros" is trouwens een heel ander verhaal.

Overigens heeft Diego met de eerder genoemde Dave Ellesmere onder de naam "Diego & Voco Derman" een aantal 12" es met minimal/dubby/techno uitgebracht op K2O (sub van Kanzleramt) en Kanzleramt zelf. Zekers de moeite waard.
pi_18952380
Deze staat nog op uit te leveren (totaal is nog niet boven de afleverlimiet) bij deejay.de (!) maar ik zie meer en meer positieve reviews opduiken.

Claro Intelecto - Neurofibro (Ai Records CD 09)

Na een positieve review op de Rushhour mailinglist, gooit Forced Exposure er nog een schepje bovenop:

"Claro Intelecto made his debut proper in early 2003 -- his remarkable 'Peace of Mind'12" fast becoming the most discussed dancefloor debut for years, still enjoying re-presses now to keep up with demand. It's one of those rare records (think Dexter's mighty 'I Don't Care' or the recent Alcachofa album by Ricardo Vilalobos) that appealed to both the midnight House kids and the much more serious Detroit electro brigade. Fans of Carl Craig, Drexciya, LFO, Isolee, Akufen and Juan Atkins reacted instantly to the genius at play and have been asking for more ever since. The album is a masterpiece of continuously shifting mood and tempo -- controlling the floor from the Theo Parrish paced deep house of 'Percentages' to the piano-driven soundscaping of 'Baudrillards Supper' to the crushing Warehouse acid of 'Back' to the already classic sounding generic hybrids of EP hits 'Chicago', 'Peace of Mind', 'Section' and 'Contact'. The simple fact is that Techno albums don't tend to work. When they do, everyone sits up and takes notice. Think Derrick May's Innovator, Carl Craig's More Songs About Food and Revolutionary Art, Jeff Mills' Waveform Transmissions, The Other People Place Lifestyles of the Laptop Cafe, Psyche / BFC's Elements and most recently Ricardo Vilalobos' Alcachofa. That's more than 15 years of Techno reduced to a handful of albums defining their moment, pushing the boundaries a little bit further. Neurofibro is a techno rarity. An album that works from start to finish, taking in a myriad styles, paying homage to the masters and developing some new tricks all its own. In the end all that's needed to describe this record is one word : classic."

Een album om in de gaten te houden..........
pi_18979062
Ik luister nu naar Thomas Brinkman's Tour de Traum, en die klinkt eigenlijk best goed. Lang niet zo saai als ik verwachtte
Beetje ala Akufen - My Way, dus als je dat toch nog te saai vindt (vind ik vaak ook) dan kun je deze wel overslaan.
pi_18979110
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 12:50 schreef Circuitbreaker het volgende:
Deze staat nog op uit te leveren (totaal is nog niet boven de afleverlimiet) bij deejay.de (!) maar ik zie meer en meer positieve reviews opduiken.

-knip-

Oei, die ga ik zeker halen. Ik word wel erg nieuwsgierig zo
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zondag 9 mei 2004 @ 01:23:31 #83
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_18987962
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 17:43 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Ik luister nu naar Thomas Brinkman's Tour de Traum, en die klinkt eigenlijk best goed. Lang niet zo saai als ik verwachtte
Beetje ala Akufen - My Way, dus als je dat toch nog te saai vindt (vind ik vaak ook) dan kun je deze wel overslaan.
Thomas Brinkmann is the man!! Vooral klick vind ik een van de beste albums of all time, echt zo uniek!! SOmmige mensen zullen slechts wat gekraak en gepiep ik horen maar als je een beetje open minded bent is het echt een ogenschijnlijke leegte die zich ontpopt tot iets groots, superbizarre en uiterst minimale structuren die toch een (subtiel) swingend geheel vormen, topalbum! Daarna vind ik z'n remix album van Richie Hawtins concept 96:vr het best op de voet gevolgd door z'n studio 1 variationen...z'n nieuwere werk vind ik helaas wat tegenvallen.
Als je dit goed vind trouwens moet je een keer wat van Panasonic luisteren
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  zondag 9 mei 2004 @ 01:25:34 #84
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_18987988
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 17:46 schreef teknomist het volgende:

[..]

Oei, die ga ik zeker halen. Ik word wel erg nieuwsgierig zo
Wat ik gehoord heb van C.I. is goed maar wel erg moeilijk, A.I. records is erg IDM achtig...de new town verzamelaar althans...
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_18989104
* teknomist wacht nog steeds op een nieuw album van Stewart Walker
  zondag 9 mei 2004 @ 02:58:55 #86
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_18989215
Hoe is de nieuwe Funk d'void..?
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_18989230
quote:
Op zondag 9 mei 2004 02:58 schreef HAL9000S het volgende:
Hoe is de nieuwe Funk d'void..?
Hij staat nog in bestelling
  maandag 10 mei 2004 @ 13:03:26 #88
86982 StickUpKid
Doorstroomgarantie
pi_19016074
19 Mei in Tivoli:
Solid Grooves met Invite, Blake Baxter en Ben Sims
30 Mei in Tivoli:
Solid Grooves met Axel Mori en Petar Dundov vs Steve Rachmad

Altijd gezellig!
Ik kick meer shit dan een blinde op het voetpad!
pi_19016539
Heb afgelopen weeken het album 20 to 20 binnen gekregen van Josh Wink, is ook wel een aarader met lekkere acid / techno.
pi_19021508
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 12:50 schreef Circuitbreaker het volgende:

Dat is het zeker. Een ontzettend goed album. Het klopt ook gewoon van begin tot eind. Er staat geen enkele zwakke track op. Vergeleken met Claro Intelecto is Dave Ellesmere kinderspel in de zandbak. Beetje raar trouwens dat die gast van Forced Exposure de Other People Place noemt tussen Derrick May en Jeff Mills.
pi_19045483
quote:
Op maandag 10 mei 2004 16:16 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Beetje raar trouwens dat die gast van Forced Exposure de Other People Place noemt tussen Derrick May en Jeff Mills.
Dat heeft vermoedelijk met de Detroit connectie te maken, schat ik zo in. Is Other People's Place trouwens Dopplereffekt of Drexciya ? Ik dacht zelf de eerste...
pi_19045603
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 17:43 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Die Thomas Brinkmann CD heb ik toevallig nog in bestelling staan. De CD "Warenkorb 5", verzamelaar van Ware Records staat op uit te leveren. Ben benieuwd wat daar voor vage minimal techno op staat...
pi_19046000
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 14:19 schreef Circuitbreaker het volgende:

[..]

Dat heeft vermoedelijk met de Detroit connectie te maken, schat ik zo in. Is Other People's Place trouwens Dopplereffekt of Drexciya ? Ik dacht zelf de eerste...
tis volgens mij de levende helft van de 2de
pi_19046928
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 14:19 schreef Circuitbreaker het volgende:

[..]

Dan nog vind ik het raar. Als je het over classic techno-albums hebt, waarom zou die detroit-connectie dan een rol moeten spelen? Overigens is Other People's Place dezelfde gast van Dopplereffekt en de nog levende helft van Drexciya.
pi_19074253
dus dopplereffekt is ook de nog levende helft van drexciya/OPP?
Dat dat album genoemd wordt ligt denk ik aan het feit dat warp em gereleased heeft
pi_19215656
Misschien dat een van de vinylfielen (circuitbreaker, drexciya volgens mij) dit weet: Of Like a Tim - Bassgirl alleen op vinyl verkrijgbaar is of ook op cd...en ook waar, want op clone of like a tim's site vind ik zo snel geen link. Kheb er ns een paar fragmenten van gehoord op 3voor12, en t klinkt toch wel erg lekker om een of andere geil wijf over een 303 heen te hoger kreunen dat ze allleen voor mij is (cover van I Only have eyes for you)
pi_19216110
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 13:02 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Misschien dat een van de vinylfielen (circuitbreaker, drexciya volgens mij) dit weet: Of Like a Tim - Bassgirl alleen op vinyl verkrijgbaar is of ook op cd...en ook waar, want op clone of like a tim's site vind ik zo snel geen link. Kheb er ns een paar fragmenten van gehoord op 3voor12, en t klinkt toch wel erg lekker om een of andere geil wijf over een 303 heen te hoger kreunen dat ze allleen voor mij is (cover van I Only have eyes for you)
Als ik op de distributiepagina kijk bij Clone en "Like Records" opzoek dan staat er alleen 12 bij, dus 12"/vinyl only. Volgens de groove.de staan er op deze 12" alleen maar 50/60'er jaren covers met minimale begeleiding (303 etc.). Een bizarre combinatie ofzo alleen ben ik vrij allergisch voor zang en lijkt het me dus niks voor mij.
pi_19217112
Ik normaal ook natuurlijk, maar check dit ns: http://home.wanadoo.nl/like/bassgirlMP3/Bass_Girl_1.mp3

Nog een vraagje over Leave no evidence van Speedy & Math, t begint met een klassiek nummer volgens mij, dat ik al eerder ergens op een electronica plaat heb gehoord, maar ik weet niet meer waar..jij wel of weet je het origineel misschien?
pi_19217169
closer.. is toch een album van de plastikman..?
pi_19217229
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 14:07 schreef Omkron het volgende:
closer.. is toch een album van de plastikman..?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')