abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18572558
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 22:17 schreef HAL9000S het volgende:
Ik kan me trouwens nog herinneren dat er nota bene op Awakeningings overal boe geroepen werd toen er een track van plastikman gedraaid werd
Te mainstream ofzo?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  dinsdag 20 april 2004 @ 22:20:20 #52
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_18572622
hehehe, anders draai je het ff om
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_18572697
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 22:11 schreef teknomist het volgende:

[..]

Heb je SoulSeek?
Nee, ik heb wel Direct Connect
pi_18572917
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 22:22 schreef Moaner het volgende:

[..]

Nee, ik heb wel Direct Connect

Heb je MSN, laat ik de computer hier vannacht aanstaan.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_18613354
Ik heb weer wat nieuwe cd-titels:

Marco Remus - Palazzo Volume One

Eerste visitekaartje van club Palazzo. Veel hardtechno, weinig leuke nummers en redelijk fantasieloos. Alleen voor Schranz-liefhebbers dus

Damon Wild - Downtown Worlds (Kanzleramt)

De eerste helft van dit album voor Kanzleramt bestaat voor de eerste helft voornamelijk uit goed gecomponeerde dj-tools, de tweede helft is wat gevarieerder en daarom blijft dit album boeien. Niet bijzonder maar leuk voor tussendoor.

Pascal F.E.O.S. - Rize & Fall (Cocoon)

Een verfrissende mixcompilatie van iemand die normaliter hard kan draaien en volgens mij - als ik diep in mijn geheugen graaf - ook nog een hardtrance-verleden heeft. Mooie rustige techno met ondermeer Ricardo Villalobos, Alexander Kowalski, DK7 en Agoria in de mix.

Verder nog wat oudere titels:

- V/A - Fuse Presents Technasia
- The Detroit Escalator Co. - Black Buildings (mooie ambiëntfragmenten met detroitinvloeden)
- Jacek Sienkiewicz - Techne

En deze ga ik binnenkort halen:

Funk D'Void - Volume Freak

Het nieuwe lang verwachte album van Funk D'Void Emotional Content beloofde al veel goeds; ook de Heavenly remix van "Diabla" en een remix van "Jack Me Off" staat er op... ik kan niet wachten

[ Bericht 7% gewijzigd door teknomist op 22-04-2004 17:13:24 ]
pi_18690458
Heeft iemand het nieuwe album van Alter Ego al gehoord? Het schijnt een vet en smerig album geworden te zijn...

Alter Ego - Transphormer (Klang Elektronik)
pi_18690809
Ja ik had het Alter Ego album al gedownkocht... 't is niet helemaal mijn ding maar er staan wel goeie tracks op opzich, 'Rocker' is natuurlijk nogal een hit op het moment
pi_18692962
Moet je eens "Richie Hawtin & Magda @ PS1 in NY" Downloaden.

Hoor je de Minimale kant van de Plasticman.

PS: Iemand claimde dat DJ Amok de hardste is. Die persoon raad ik aan eens naar DJ Schrett te gaan luisteren. Dat is Amok x10.
Over 100 jaar weet niemand het meer
  maandag 26 april 2004 @ 16:32:42 #59
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_18696790
quote:
Op woensdag 14 april 2004 16:03 schreef drexciya het volgende:

[..]

Puristen vind ik een groot woord, het is meer zo dat mensen die open staan voor verschillende (sub)genres wel Kanzleramt (en andere labels of subgenres, denk aan minimal) kunnen waarderen en de massa niet.

Laat ik het bot stellen: Er is een groot verschil tussen mensen die vrijwel alleen van labels als CLR, Highland Beats, Compound en dergelijke 12"es kopen en mensen die van allerlei labels iets kopen en zich niet gebonden voelen aan bepaalde (sub)genres.
Euh... "zoek op naam" vs. "zoek op muziek"?
Overigens vind ik Kanzleramt niet zo'n goed voorbeeld. Daar wordt net zo goed heel erg toegankelijk werk uitgebracht.
quote:
Open system zal vast wel weer herperst worden denk ik, dat zie je de laatste tijd, na al die distributieellende toch op grote schaal gebeuren, het is een klassieker tenslotte.
Woei! Twee jaar geleden als tweedehandsje bij de Amoeba in San Francisco aangeschaft voor 8 dollar, geloof ik. Ik vind 'm alleen nogal zacht en zweverig vergeleken met wat ik tot toen toe van Carola had gehoord.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_18697031
quote:
Op donderdag 22 april 2004 17:00 schreef teknomist het volgende:
Ik heb weer wat nieuwe cd-titels:

Marco Remus - Palazzo Volume One

[afbeelding]

Eerste visitekaartje van club Palazzo. Veel hardtechno, weinig leuke nummers en redelijk fantasieloos. Alleen voor Schranz-liefhebbers dus
Palazzo, wat een tent was dat. Ik heb nog nooit zoveel leipe duitsers bij elkaar gezien. Maar volgens mij is die ondertussen wel gesloten.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  maandag 26 april 2004 @ 19:09:51 #61
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_18700745
ff snel een gouwe-ouwe tussendoor, toch wel een van mijn favoriete techno-producties of all time, namelijk de in 1993 op basic channel uitgebrachte 12"; Cyrus - Enforcement...een revolutionaire, retestrakke, kille en monotome technoplaat die iedere techno liefhebber een keer gehoord moet hebben....de Jeff Mills remix die erop staat is ook erg lekker.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_18704641
Enige vette aan die hele cd van Marco Remus vind ik het moment wanneer dat 3e nummer, van sven wittekind, erin ramt.

Funk d'Void zal ik snel even luisteren
pi_18742520
quote:
Op maandag 26 april 2004 16:32 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Euh... "zoek op naam" vs. "zoek op muziek"?
Overigens vind ik Kanzleramt niet zo'n goed voorbeeld. Daar wordt net zo goed heel erg toegankelijk werk uitgebracht.
[..]

Woei! Twee jaar geleden als tweedehandsje bij de Amoeba in San Francisco aangeschaft voor 8 dollar, geloof ik. Ik vind 'm alleen nogal zacht en zweverig vergeleken met wat ik tot toen toe van Carola had gehoord.
Het is natuurlijk net wat je als toegankelijk definieert, maar Kanzleramt is een kwaliteitslabel en dan mag het best toegankelijk zijn. Alleen de term toegankelijk varieert sterk afhankelijk van de persoon die je naar zijn/haar definitie vraagt.

De kracht van het Open System album is mijns inziens juist dat er meer afwisseling in zit qua tracks, ook soundscapes en wat rustiger nummers in plaats van alleen maar DJ Tools, zoals op zijn Focus album. Ik ben van mening dat een album iets meer hoort te zijn dan een aantal bij elkaar gepakte tracks en wat dat aangaat is Open system prima in elkaar gezet.
pi_18742661
Hoe hoor je of iets een DJ-tool is? Eentonigheid, geen breaks e.d.?
pi_18742721
quote:
Op woensdag 28 april 2004 12:59 schreef LostFormat het volgende:
Hoe hoor je of iets een DJ-tool is? Eentonigheid, geen breaks e.d.?
Meestal stevige tracks maar met de variatie tot een minimum beperkt.. zoiets
pi_18746555
quote:
Op woensdag 28 april 2004 13:02 schreef Jape het volgende:

[..]

Meestal stevige tracks maar met de variatie tot een minimum beperkt.. zoiets
En er is meestal weinig aandacht besteed aan het begin en einde omdat het nummer toch ingemixt gaat worden.
pi_18747872
Nog even een absolute topper. Dubby techhouse, microhouse... maakt me niet uit hoe je het noemt: het is lekker

MRI - Rhythmogenesis [Force Tracks]

quote:
A compilation of three previously released EPs on Force Tracks, Rhythmogenesis propelled MRI from obscurity to the lofty status of being one of the world's leading tech-house acts. The individual EPs that preceded Rhythmogenesis — Dauerläufer, II, and To Be Honest — had turned heads in the 12" market. Yet, when Force Tracks compiled those EPs onto a single-disc CD and gave it some marketing push, MRI began turning heads around the world, including North America. Soon MRI was touring Europe, appearing on Andrew Weatherall's jaw-dropping Hypercity mix album, and remixing Luomo. What MRI does so wonderfully here is bring the minimal ideology of techno producers such as Internal Empire-era Robert Hood, Concept-era Richie Hawtin, and Studio 1-era Wolfgang Voigt to the often generic house genre — explaining the tech-house tag. While this sounds rather simple and formulaic in theory — and already perfected by Maurizio — MRI brings a sense of nuance and elegance that transcends formula and theory. Furthermore, MRI also incorporates elements of glitch, which distances it from traditional tech- or dub-house. It's no surprise then that Rhythmogenesis propelled MRI from obscurity to stature, setting the stage for a much more dynamic follow-up album, All That Glitters. — Jason Birchmeier
  woensdag 28 april 2004 @ 17:54:27 #68
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_18750107
quote:
Op woensdag 28 april 2004 12:50 schreef drexciya het volgende:

[..]

Het is natuurlijk net wat je als toegankelijk definieert, maar Kanzleramt is een kwaliteitslabel en dan mag het best toegankelijk zijn. Alleen de term toegankelijk varieert sterk afhankelijk van de persoon die je naar zijn/haar definitie vraagt.
Met toegankelijk bedoel ik dat de complexiteit of abstractie en hardheid niet van een dusdanig niveau zijn dat mensen problemen hebben om het te horen, en dat ze minder geneigd zijn om er een simpel etiket als "klote", "gestamp" of "herrie" op te plakken maar verleid worden tot een meer genuanceerde opinievorming.
quote:
De kracht van het Open System album is mijns inziens juist dat er meer afwisseling in zit qua tracks, ook soundscapes en wat rustiger nummers in plaats van alleen maar DJ Tools, zoals op zijn Focus album. Ik ben van mening dat een album iets meer hoort te zijn dan een aantal bij elkaar gepakte tracks en wat dat aangaat is Open system prima in elkaar gezet.
Zit wel wat in ja. Maar als ik dan bedenk hoe hard het hardste nummer is vind ik 'm nog steeds nogal zacht/licht. Dat vond ik opvallend en als ik eerlijk moet zijn was dat ook wel een beetje een teleurstelling.

[ Bericht 0% gewijzigd door Curchulain op 29-04-2004 12:57:10 ]
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_18800967
Wat is Alter Ego - Rocker toch een ongelofelijk vet nummer
  zaterdag 1 mei 2004 @ 08:01:50 #70
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_18805812
Ik ben erg benieuwd naar dat MRI album..zodra ik in NEderland ben ff bestellen
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_18833301
Iemand de nieuwe EP van Hertz, de Present EP, al gehoord?

Ik vind hem weer erg lekker.. vooral Atmosfear is
pi_18837498
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 23:02 schreef teknomist het volgende:
Wat is Alter Ego - Rocker toch een ongelofelijk vet nummer
Ik begin er nu al een beetje genoeg van te krijgen.
pi_18837919
quote:
Op zondag 2 mei 2004 18:53 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Ik begin er nu al een beetje genoeg van te krijgen.
Ach, ik heb em gek genoeg pas ontdekt dus laat me maar
pi_18884576
Het volgende album schijnt erg goed te zijn. Op het eerste moment klonkt ie inderdaad erg lekker maar ik moet dit album nog wel aan een nadere luisterbeurt onderwerpen:

Dave Ellesmere - Rites Of Spring (Kanzleramt)

quote:
Building on the momentum from his excellent “Angry Young Computer” release of 2002, Dave is back with an even more outstanding piece of work. For classic sounding Detroit Techno like “Walking Sideways” and “Punched Away”, to the musically stark “Omni Present” and gorgeous “Crystal Clear”, Dave does his thing and shows why he is not merely a Techno producer…but a musical talent of the first degree. Stunning release.
pi_18901878
quote:
Op woensdag 28 april 2004 16:34 schreef teknomist het volgende:
Nog even een absolute topper. Dubby techhouse, microhouse... maakt me niet uit hoe je het noemt: het is lekker
Ik heb een oudere 12" van MRI op Force Tracks. De A-kant vind ik bagger, stomme vocalen en de instrumentatie is ook niet mijn ding.

De B-kant "You're in, you're out" is van een andere planeet. Een "schamele" 17 minuten Basic Channel achtige minimal/dubby/techno ofzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')