Te mainstream ofzo?quote:Op dinsdag 20 april 2004 22:17 schreef HAL9000S het volgende:
Ik kan me trouwens nog herinneren dat er nota bene op Awakeningings overal boe geroepen werd toen er een track van plastikman gedraaid werd
Nee, ik heb wel Direct Connectquote:Op dinsdag 20 april 2004 22:11 schreef teknomist het volgende:
[..]
Heb je SoulSeek?
quote:Op dinsdag 20 april 2004 22:22 schreef Moaner het volgende:
[..]
Nee, ik heb wel Direct Connect
Euh... "zoek op naam" vs. "zoek op muziek"?quote:Op woensdag 14 april 2004 16:03 schreef drexciya het volgende:
[..]
Puristen vind ik een groot woord, het is meer zo dat mensen die open staan voor verschillende (sub)genres wel Kanzleramt (en andere labels of subgenres, denk aan minimal) kunnen waarderen en de massa niet.
Laat ik het bot stellen: Er is een groot verschil tussen mensen die vrijwel alleen van labels als CLR, Highland Beats, Compound en dergelijke 12"es kopen en mensen die van allerlei labels iets kopen en zich niet gebonden voelen aan bepaalde (sub)genres.
Woei! Twee jaar geleden als tweedehandsje bij de Amoeba in San Francisco aangeschaft voor 8 dollar, geloof ik. Ik vind 'm alleen nogal zacht en zweverig vergeleken met wat ik tot toen toe van Carola had gehoord.quote:Open system zal vast wel weer herperst worden denk ik, dat zie je de laatste tijd, na al die distributieellende toch op grote schaal gebeuren, het is een klassieker tenslotte.
Palazzo, wat een tent was dat. Ik heb nog nooit zoveel leipe duitsers bij elkaar gezien. Maar volgens mij is die ondertussen wel gesloten.quote:Op donderdag 22 april 2004 17:00 schreef teknomist het volgende:
Ik heb weer wat nieuwe cd-titels:
Marco Remus - Palazzo Volume One
[afbeelding]
Eerste visitekaartje van club Palazzo. Veel hardtechno, weinig leuke nummers en redelijk fantasieloos. Alleen voor Schranz-liefhebbers dus
Het is natuurlijk net wat je als toegankelijk definieert, maar Kanzleramt is een kwaliteitslabel en dan mag het best toegankelijk zijn. Alleen de term toegankelijk varieert sterk afhankelijk van de persoon die je naar zijn/haar definitie vraagt.quote:Op maandag 26 april 2004 16:32 schreef Curchulain het volgende:
[..]
Euh... "zoek op naam" vs. "zoek op muziek"?
Overigens vind ik Kanzleramt niet zo'n goed voorbeeld. Daar wordt net zo goed heel erg toegankelijk werk uitgebracht.
[..]
Woei! Twee jaar geleden als tweedehandsje bij de Amoeba in San Francisco aangeschaft voor 8 dollar, geloof ik. Ik vind 'm alleen nogal zacht en zweverig vergeleken met wat ik tot toen toe van Carola had gehoord.
Meestal stevige tracks maar met de variatie tot een minimum beperkt.. zoietsquote:Op woensdag 28 april 2004 12:59 schreef LostFormat het volgende:
Hoe hoor je of iets een DJ-tool is? Eentonigheid, geen breaks e.d.?
En er is meestal weinig aandacht besteed aan het begin en einde omdat het nummer toch ingemixt gaat worden.quote:Op woensdag 28 april 2004 13:02 schreef Jape het volgende:
[..]
Meestal stevige tracks maar met de variatie tot een minimum beperkt.. zoiets
quote:A compilation of three previously released EPs on Force Tracks, Rhythmogenesis propelled MRI from obscurity to the lofty status of being one of the world's leading tech-house acts. The individual EPs that preceded Rhythmogenesis — Dauerläufer, II, and To Be Honest — had turned heads in the 12" market. Yet, when Force Tracks compiled those EPs onto a single-disc CD and gave it some marketing push, MRI began turning heads around the world, including North America. Soon MRI was touring Europe, appearing on Andrew Weatherall's jaw-dropping Hypercity mix album, and remixing Luomo. What MRI does so wonderfully here is bring the minimal ideology of techno producers such as Internal Empire-era Robert Hood, Concept-era Richie Hawtin, and Studio 1-era Wolfgang Voigt to the often generic house genre — explaining the tech-house tag. While this sounds rather simple and formulaic in theory — and already perfected by Maurizio — MRI brings a sense of nuance and elegance that transcends formula and theory. Furthermore, MRI also incorporates elements of glitch, which distances it from traditional tech- or dub-house. It's no surprise then that Rhythmogenesis propelled MRI from obscurity to stature, setting the stage for a much more dynamic follow-up album, All That Glitters. — Jason Birchmeier
Met toegankelijk bedoel ik dat de complexiteit of abstractie en hardheid niet van een dusdanig niveau zijn dat mensen problemen hebben om het te horen, en dat ze minder geneigd zijn om er een simpel etiket als "klote", "gestamp" of "herrie" op te plakken maar verleid worden tot een meer genuanceerde opinievorming.quote:Op woensdag 28 april 2004 12:50 schreef drexciya het volgende:
[..]
Het is natuurlijk net wat je als toegankelijk definieert, maar Kanzleramt is een kwaliteitslabel en dan mag het best toegankelijk zijn. Alleen de term toegankelijk varieert sterk afhankelijk van de persoon die je naar zijn/haar definitie vraagt.
Zit wel wat in ja. Maar als ik dan bedenk hoe hard het hardste nummer is vind ik 'm nog steeds nogal zacht/licht. Dat vond ik opvallend en als ik eerlijk moet zijn was dat ook wel een beetje een teleurstelling.quote:De kracht van het Open System album is mijns inziens juist dat er meer afwisseling in zit qua tracks, ook soundscapes en wat rustiger nummers in plaats van alleen maar DJ Tools, zoals op zijn Focus album. Ik ben van mening dat een album iets meer hoort te zijn dan een aantal bij elkaar gepakte tracks en wat dat aangaat is Open system prima in elkaar gezet.
Ik begin er nu al een beetje genoeg van te krijgen.quote:Op vrijdag 30 april 2004 23:02 schreef teknomist het volgende:
Wat is Alter Ego - Rocker toch een ongelofelijk vet nummer
Ach, ik heb em gek genoeg pas ontdekt dus laat me maarquote:Op zondag 2 mei 2004 18:53 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Ik begin er nu al een beetje genoeg van te krijgen.
quote:Building on the momentum from his excellent “Angry Young Computer” release of 2002, Dave is back with an even more outstanding piece of work. For classic sounding Detroit Techno like “Walking Sideways” and “Punched Away”, to the musically stark “Omni Present” and gorgeous “Crystal Clear”, Dave does his thing and shows why he is not merely a Techno producer…but a musical talent of the first degree. Stunning release.
Ik heb een oudere 12" van MRI op Force Tracks. De A-kant vind ik bagger, stomme vocalen en de instrumentatie is ook niet mijn ding.quote:Op woensdag 28 april 2004 16:34 schreef teknomist het volgende:
Nog even een absolute topper. Dubby techhouse, microhouse... maakt me niet uit hoe je het noemt: het is lekker
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |