Te mainstream ofzo?quote:Op dinsdag 20 april 2004 22:17 schreef HAL9000S het volgende:
Ik kan me trouwens nog herinneren dat er nota bene op Awakeningings overal boe geroepen werd toen er een track van plastikman gedraaid werd
Nee, ik heb wel Direct Connectquote:Op dinsdag 20 april 2004 22:11 schreef teknomist het volgende:
[..]
Heb je SoulSeek?
quote:Op dinsdag 20 april 2004 22:22 schreef Moaner het volgende:
[..]
Nee, ik heb wel Direct Connect
Euh... "zoek op naam" vs. "zoek op muziek"?quote:Op woensdag 14 april 2004 16:03 schreef drexciya het volgende:
[..]
Puristen vind ik een groot woord, het is meer zo dat mensen die open staan voor verschillende (sub)genres wel Kanzleramt (en andere labels of subgenres, denk aan minimal) kunnen waarderen en de massa niet.
Laat ik het bot stellen: Er is een groot verschil tussen mensen die vrijwel alleen van labels als CLR, Highland Beats, Compound en dergelijke 12"es kopen en mensen die van allerlei labels iets kopen en zich niet gebonden voelen aan bepaalde (sub)genres.
Woei! Twee jaar geleden als tweedehandsje bij de Amoeba in San Francisco aangeschaft voor 8 dollar, geloof ik. Ik vind 'm alleen nogal zacht en zweverig vergeleken met wat ik tot toen toe van Carola had gehoord.quote:Open system zal vast wel weer herperst worden denk ik, dat zie je de laatste tijd, na al die distributieellende toch op grote schaal gebeuren, het is een klassieker tenslotte.
Palazzo, wat een tent was dat. Ik heb nog nooit zoveel leipe duitsers bij elkaar gezien. Maar volgens mij is die ondertussen wel gesloten.quote:Op donderdag 22 april 2004 17:00 schreef teknomist het volgende:
Ik heb weer wat nieuwe cd-titels:
Marco Remus - Palazzo Volume One
[afbeelding]
Eerste visitekaartje van club Palazzo. Veel hardtechno, weinig leuke nummers en redelijk fantasieloos. Alleen voor Schranz-liefhebbers dus
Het is natuurlijk net wat je als toegankelijk definieert, maar Kanzleramt is een kwaliteitslabel en dan mag het best toegankelijk zijn. Alleen de term toegankelijk varieert sterk afhankelijk van de persoon die je naar zijn/haar definitie vraagt.quote:Op maandag 26 april 2004 16:32 schreef Curchulain het volgende:
[..]
Euh... "zoek op naam" vs. "zoek op muziek"?
Overigens vind ik Kanzleramt niet zo'n goed voorbeeld. Daar wordt net zo goed heel erg toegankelijk werk uitgebracht.
[..]
Woei! Twee jaar geleden als tweedehandsje bij de Amoeba in San Francisco aangeschaft voor 8 dollar, geloof ik. Ik vind 'm alleen nogal zacht en zweverig vergeleken met wat ik tot toen toe van Carola had gehoord.
Meestal stevige tracks maar met de variatie tot een minimum beperkt.. zoietsquote:Op woensdag 28 april 2004 12:59 schreef LostFormat het volgende:
Hoe hoor je of iets een DJ-tool is? Eentonigheid, geen breaks e.d.?
En er is meestal weinig aandacht besteed aan het begin en einde omdat het nummer toch ingemixt gaat worden.quote:Op woensdag 28 april 2004 13:02 schreef Jape het volgende:
[..]
Meestal stevige tracks maar met de variatie tot een minimum beperkt.. zoiets
quote:A compilation of three previously released EPs on Force Tracks, Rhythmogenesis propelled MRI from obscurity to the lofty status of being one of the world's leading tech-house acts. The individual EPs that preceded Rhythmogenesis — Dauerläufer, II, and To Be Honest — had turned heads in the 12" market. Yet, when Force Tracks compiled those EPs onto a single-disc CD and gave it some marketing push, MRI began turning heads around the world, including North America. Soon MRI was touring Europe, appearing on Andrew Weatherall's jaw-dropping Hypercity mix album, and remixing Luomo. What MRI does so wonderfully here is bring the minimal ideology of techno producers such as Internal Empire-era Robert Hood, Concept-era Richie Hawtin, and Studio 1-era Wolfgang Voigt to the often generic house genre — explaining the tech-house tag. While this sounds rather simple and formulaic in theory — and already perfected by Maurizio — MRI brings a sense of nuance and elegance that transcends formula and theory. Furthermore, MRI also incorporates elements of glitch, which distances it from traditional tech- or dub-house. It's no surprise then that Rhythmogenesis propelled MRI from obscurity to stature, setting the stage for a much more dynamic follow-up album, All That Glitters. — Jason Birchmeier
Met toegankelijk bedoel ik dat de complexiteit of abstractie en hardheid niet van een dusdanig niveau zijn dat mensen problemen hebben om het te horen, en dat ze minder geneigd zijn om er een simpel etiket als "klote", "gestamp" of "herrie" op te plakken maar verleid worden tot een meer genuanceerde opinievorming.quote:Op woensdag 28 april 2004 12:50 schreef drexciya het volgende:
[..]
Het is natuurlijk net wat je als toegankelijk definieert, maar Kanzleramt is een kwaliteitslabel en dan mag het best toegankelijk zijn. Alleen de term toegankelijk varieert sterk afhankelijk van de persoon die je naar zijn/haar definitie vraagt.
Zit wel wat in ja. Maar als ik dan bedenk hoe hard het hardste nummer is vind ik 'm nog steeds nogal zacht/licht. Dat vond ik opvallend en als ik eerlijk moet zijn was dat ook wel een beetje een teleurstelling.quote:De kracht van het Open System album is mijns inziens juist dat er meer afwisseling in zit qua tracks, ook soundscapes en wat rustiger nummers in plaats van alleen maar DJ Tools, zoals op zijn Focus album. Ik ben van mening dat een album iets meer hoort te zijn dan een aantal bij elkaar gepakte tracks en wat dat aangaat is Open system prima in elkaar gezet.
Ik begin er nu al een beetje genoeg van te krijgen.quote:Op vrijdag 30 april 2004 23:02 schreef teknomist het volgende:
Wat is Alter Ego - Rocker toch een ongelofelijk vet nummer
Ach, ik heb em gek genoeg pas ontdekt dus laat me maarquote:Op zondag 2 mei 2004 18:53 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Ik begin er nu al een beetje genoeg van te krijgen.
quote:Building on the momentum from his excellent “Angry Young Computer” release of 2002, Dave is back with an even more outstanding piece of work. For classic sounding Detroit Techno like “Walking Sideways” and “Punched Away”, to the musically stark “Omni Present” and gorgeous “Crystal Clear”, Dave does his thing and shows why he is not merely a Techno producer…but a musical talent of the first degree. Stunning release.
Ik heb een oudere 12" van MRI op Force Tracks. De A-kant vind ik bagger, stomme vocalen en de instrumentatie is ook niet mijn ding.quote:Op woensdag 28 april 2004 16:34 schreef teknomist het volgende:
Nog even een absolute topper. Dubby techhouse, microhouse... maakt me niet uit hoe je het noemt: het is lekker
De vinyl versie (2 plakken doorzichtig vinyl) heeft een exclusieve track, de CD versie heeft er twee. Sommige tracks doen bijna aan Fabrice Lig denken, verder staan er ook wat tracks op die richting electro gaan. E.e.a. klinkt wat "verfijnder" dan z'n vorige album IMHO.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 18:33 schreef teknomist het volgende:
Het volgende album schijnt erg goed te zijn. Op het eerste moment klonkt ie inderdaad erg lekker maar ik moet dit album nog wel aan een nadere luisterbeurt onderwerpen:
Fabrice Lig was ook de eerste naam die mij te binnen schoot toen ik dit album hoorde. Over het algemeen vind ik het album een stuk beter worden na de helft. Daarvoor klonk het toch iets te 'gemaakt'.quote:Op woensdag 5 mei 2004 12:43 schreef Circuitbreaker het volgende:
[..]
De vinyl versie (2 plakken doorzichtig vinyl) heeft een exclusieve track, de CD versie heeft er twee. Sommige tracks doen bijna aan Fabrice Lig denken, verder staan er ook wat tracks op die richting electro gaan. E.e.a. klinkt wat "verfijnder" dan z'n vorige album IMHO.
Typisch iets voor de (retro) Detroit fans, niet voor schranz liefhebbers.....
Ik was niet zo onder de indruk van voorloper "Los Picaros" en heb eigenlijk al het nodige vinyl van Fabrice Lig. Met name de oude 12"es van Fabrice Lig op Raygun vind ik heel goed. De "Diego remix"quote:Op donderdag 6 mei 2004 11:32 schreef teknomist het volgende:
[..]
Fabrice Lig was ook de eerste naam die mij te binnen schoot toen ik dit album hoorde. Over het algemeen vind ik het album een stuk beter worden na de helft. Daarvoor klonk het toch iets te 'gemaakt'.
bestelt de nieuwe Fabrice Lig - My 4 Stars
Oei, die ga ik zeker halen. Ik word wel erg nieuwsgierig zoquote:Op vrijdag 7 mei 2004 12:50 schreef Circuitbreaker het volgende:
Deze staat nog op uit te leveren (totaal is nog niet boven de afleverlimiet) bij deejay.de (!) maar ik zie meer en meer positieve reviews opduiken.
Claro Intelecto - Neurofibro (Ai Records CD 09)
-knip-
Een album om in de gaten te houden..........
Thomas Brinkmann is the man!!quote:Op zaterdag 8 mei 2004 17:43 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Ik luister nu naar Thomas Brinkman's Tour de Traum, en die klinkt eigenlijk best goed. Lang niet zo saai als ik verwachtte
Beetje ala Akufen - My Way, dus als je dat toch nog te saai vindt (vind ik vaak ook) dan kun je deze wel overslaan.
Wat ik gehoord heb van C.I. is goed maar wel erg moeilijk, A.I. records is erg IDM achtig...de new town verzamelaar althans...quote:Op zaterdag 8 mei 2004 17:46 schreef teknomist het volgende:
[..]
Oei, die ga ik zeker halen. Ik word wel erg nieuwsgierig zo
Hij staat nog in bestellingquote:Op zondag 9 mei 2004 02:58 schreef HAL9000S het volgende:
Hoe is de nieuwe Funk d'void..?
Dat is het zeker. Een ontzettend goed album. Het klopt ook gewoon van begin tot eind. Er staat geen enkele zwakke track op. Vergeleken met Claro Intelecto is Dave Ellesmere kinderspel in de zandbak. Beetje raar trouwens dat die gast van Forced Exposure de Other People Place noemt tussen Derrick May en Jeff Mills.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 12:50 schreef Circuitbreaker het volgende:
Deze staat nog op uit te leveren (totaal is nog niet boven de afleverlimiet) bij deejay.de (!) maar ik zie meer en meer positieve reviews opduiken.
Claro Intelecto - Neurofibro (Ai Records CD 09)
Een album om in de gaten te houden..........
Dat heeft vermoedelijk met de Detroit connectie te maken, schat ik zo in. Is Other People's Place trouwens Dopplereffekt of Drexciya ? Ik dacht zelf de eerste...quote:Op maandag 10 mei 2004 16:16 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Beetje raar trouwens dat die gast van Forced Exposure de Other People Place noemt tussen Derrick May en Jeff Mills.
Die Thomas Brinkmann CD heb ik toevallig nog in bestelling staan. De CD "Warenkorb 5", verzamelaar van Ware Records staat op uit te leveren. Ben benieuwd wat daar voor vage minimal techno op staat...quote:Op zaterdag 8 mei 2004 17:43 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Ik luister nu naar Thomas Brinkman's Tour de Traum, en die klinkt eigenlijk best goed. Lang niet zo saai als ik verwachtte
Beetje ala Akufen - My Way, dus als je dat toch nog te saai vindt (vind ik vaak ook) dan kun je deze wel overslaan.
tis volgens mij de levende helft van de 2dequote:Op dinsdag 11 mei 2004 14:19 schreef Circuitbreaker het volgende:
[..]
Dat heeft vermoedelijk met de Detroit connectie te maken, schat ik zo in. Is Other People's Place trouwens Dopplereffekt of Drexciya ? Ik dacht zelf de eerste...
Dan nog vind ik het raar. Als je het over classic techno-albums hebt, waarom zou die detroit-connectie dan een rol moeten spelen? Overigens is Other People's Place dezelfde gast van Dopplereffekt en de nog levende helft van Drexciya.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 14:19 schreef Circuitbreaker het volgende:
[..]
Dat heeft vermoedelijk met de Detroit connectie te maken, schat ik zo in. Is Other People's Place trouwens Dopplereffekt of Drexciya ? Ik dacht zelf de eerste...
Als ik op de distributiepagina kijk bij Clone en "Like Records" opzoek dan staat er alleen 12 bij, dus 12"/vinyl only. Volgens de groove.de staan er op deze 12" alleen maar 50/60'er jaren covers met minimale begeleiding (303 etc.). Een bizarre combinatie ofzo alleen ben ik vrij allergisch voor zang en lijkt het me dus niks voor mij.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 13:02 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Misschien dat een van de vinylfielen (circuitbreaker, drexciya volgens mij) dit weet: Of Like a Tim - Bassgirl alleen op vinyl verkrijgbaar is of ook op cd...en ook waar, want op clone of like a tim's site vind ik zo snel geen link. Kheb er ns een paar fragmenten van gehoord op 3voor12, en t klinkt toch wel erg lekker om een of andere geil wijf over een 303 heen te hoger kreunen dat ze allleen voor mij is (cover van I Only have eyes for you)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |