abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18447664
quote:
Op donderdag 15 april 2004 17:00 schreef drexciya het volgende:

Dat is wel wat overdreven, zijn verleden boeit me niet, maar ik ken genoeg artiesten die goede producties afleveren. Mij gaat het erom dat mensen met producties komen die iets toevoegen aan het overweldigende aanbod.

Je moet het een beetje zien a la de Marco Bailey en Danilo Vigorito produkties; in het begin leuk, maar je wilt na verloop van tijd iets meer, iets anders.
Klopt, dat merk ik ook zelf aan wat ik koop.. ik heb een boel van Bailey, Vigorito en aanverwante artiesten, maar wat ik nieuw koop dat moet toch wel iets eigens hebben, anders is het toch zonde van die 10 euro steeds
quote:
Bij de weg, waar heb je al wat gehoord van de nieuwe Double X? Gaat het weer zo hard met hun releases?
op deejay.de staat hij bij de voorverkoop, weet nog niet wanneer hij uitkomt, maar daar zijn (voor geregistreerde) gebruikers wel de previews al te luisteren (heb hem meteen besteld ook, samen met de nieuwe Echoplex en de nieuwe Steve Stoll )
pi_18449048
quote:
Op woensdag 14 april 2004 17:07 schreef teknomist het volgende:
Is dat misschien "puur" ( ) een financiële kwestie? Ik ben een zeer breed muziekliefhebber (ik luister ook jazz, funk etc.) maar ik heb gewoon het geld en tijd er niet voor om diep alle muziekgenres in te duiken dus moet je keuzes maken en dan ga ik liever diep dan dat ik van alles maar iets heb.
Was het maar een financiele kwestie, mijn vinyldealer verkoopt achter elkaar stapels platen van genoemde labels en kent ook mensen die zo'n beetje de hele catalogus van dat soort labels hebben. Dat gaat hem zelfs wat te ver.

De essentie is mijns vooral dat je een goede vinyldealer hebt, die al een stuk voorselectie voor je doet. Dan kun je toch zonder al te veel geld uit te geven een behoorlijk brede collectie opbouwen. Zoals in een ander topic (het platenkoop topic volgens mij) al eens werd aangegeven schuift men na verloop van tijd ook speciale platen in jouw richting, zodra men doorheeft dat je een "liefhebber " bent.
pi_18449116
quote:
Op donderdag 15 april 2004 17:44 schreef Jape het volgende:

[..]
op deejay.de staat hij bij de voorverkoop, weet nog niet wanneer hij uitkomt, maar daar zijn (voor geregistreerde) gebruikers wel de previews al te luisteren (heb hem meteen besteld ook, samen met de nieuwe Echoplex en de nieuwe Steve Stoll )
Grappig dat je wat dat aangaat een redelijke verschuiving qua stijl ziet plaatsvinden. Zelf laat ik deejay.de aan Circuitbreaker over en voeg ik relatief veel houzy/jazzy 12"es aan mijn collectie toe, ik moet wat dat aangaat weer eens wat posten in het bijbehorende topic.

Echoplex en Steve Stoll weet ik ook te waarderen trouwens.
pi_18450115
quote:
Op donderdag 15 april 2004 18:46 schreef drexciya het volgende:

Grappig dat je wat dat aangaat een redelijke verschuiving qua stijl ziet plaatsvinden. Zelf laat ik deejay.de aan Circuitbreaker over en voeg ik relatief veel houzy/jazzy 12"es aan mijn collectie toe, ik moet wat dat aangaat weer eens wat posten in het bijbehorende topic.

Echoplex en Steve Stoll weet ik ook te waarderen trouwens.
Ja, de housy/jazzy en minimale dingen doen het voor mij niet zo, evenmin als echte schranz en beukwerk ala rush of dj bambam... alles ertussenin komt in principe in aanmerking, maar ik heb een voorkeur voor groovy/funky doch (enigszins) stevige dingen, maar dan wel met iets herkenbaars erin, dus niet te veel looptechno.. en ik neig de laatste tijd iets meer naar platen met wat meer inhoud, maar natuurlijk niet te ontoegankelijk..
pi_18468289
quote:
Op donderdag 15 april 2004 18:43 schreef drexciya het volgende:

[..]

Was het maar een financiele kwestie, mijn vinyldealer verkoopt achter elkaar stapels platen van genoemde labels en kent ook mensen die zo'n beetje de hele catalogus van dat soort labels hebben. Dat gaat hem zelfs wat te ver.
Dat is precies wat ik bedoel. Ik ben niet rijk maar ik heb genoeg geld om in de loop der tijd de hele catalogus van Tresor aan te kunnen schaffen. Maar dat doe ik niet, ik heb liever van alles wat (qua cd's dan) en dan het liefst het beste dat er beschikbaar is.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_18468345
quote:
Op donderdag 15 april 2004 17:00 schreef drexciya het volgende:

[..]

Dat is wel wat overdreven, zijn verleden boeit me niet, maar ik ken genoeg artiesten die goede producties afleveren. Mij gaat het erom dat mensen met producties komen die iets toevoegen aan het overweldigende aanbod.
"New Time, New Place" van Mauro Picotto (van The Alchemist EP) was anders een track die imho zijn tijd een stukje verder vooruit was
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_18522391
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 14:30 schreef teknomist het volgende:

[..]

"New Time, New Place" van Mauro Picotto (van The Alchemist EP) was anders een track die imho zijn tijd een stukje verder vooruit was
Dat nummer ken ik nog niet. Maar goed, ik ga daar ook niet al teveel moeite voor doen. Als m'n vinyldealer die 12" niet heeft aangegeven zal dat toch een reden hebben.
pi_18523324
quote:
Op zondag 18 april 2004 20:56 schreef drexciya het volgende:

[..]

Dat nummer ken ik nog niet. Maar goed, ik ga daar ook niet al teveel moeite voor doen. Als m'n vinyldealer die 12" niet heeft aangegeven zal dat toch een reden hebben.
Toegankelijkheid en progressiviteit sluiten elkaar i.i.g. niet uit. Je kent het nummer vast wel.
pi_18533851
quote:
Op zondag 18 april 2004 21:41 schreef teknomist het volgende:

[..]

Toegankelijkheid en progressiviteit sluiten elkaar i.i.g. niet uit. Je kent het nummer vast wel.
In tegenstelling tot de gemiddelde medemens heb ik thuis geen breedband, al schijnt dat er medio juni te kunnen komen. Verder heb ik een beperkte verzameling aan deejaysets. Via mijn bronnen krijg ik daar in ieder geval weinig van binnen.
pi_18538350
quote:
Op maandag 19 april 2004 12:57 schreef drexciya het volgende:

[..]

In tegenstelling tot de gemiddelde medemens heb ik thuis geen breedband, al schijnt dat er medio juni te kunnen komen. Verder heb ik een beperkte verzameling aan deejaysets. Via mijn bronnen krijg ik daar in ieder geval weinig van binnen.
Ik kan me een tv-reclame van Dance Valley herinneren of heb je geen tv?
pi_18538351
---

[ Bericht 99% gewijzigd door teknomist op 19-04-2004 16:15:44 (Dubbel) ]
pi_18564604
Voor de liefhebbers die Hawtin nog niet kennen (of gewoon voor de liefhebbers): hier 2 linkies van zijn set van afgelopen TW

http://4four.org/mp3/time(...)e-03-28-2004_pt1.mp3
en
http://4four.org/mp3/time(...)e-03-28-2004_pt2.mp3

Have fun
pi_18566007
Hier zijn ook nog wat leuke techno setjes te downloaden http://www.hardsignal.com/hs_presents.html

[ Bericht 0% gewijzigd door Moaner op 20-04-2004 18:28:18 ]
pi_18566043
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 17:17 schreef SeeS het volgende:
Voor de liefhebbers die Hawtin nog niet kennen (of gewoon voor de liefhebbers): hier 2 linkies van zijn set van afgelopen TW

http://4four.org/mp3/time(...)e-03-28-2004_pt1.mp3
en
http://4four.org/mp3/time(...)e-03-28-2004_pt2.mp3

Have fun
Mooi die zocht ik nog. Hawtin op de minimale tour.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  dinsdag 20 april 2004 @ 19:17:03 #40
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_18567242
quote:
Op zondag 18 april 2004 21:41 schreef teknomist het volgende:

[..]

Toegankelijkheid en progressiviteit sluiten elkaar i.i.g. niet uit.
Ik denk persoonlijk dat dat in 9 van de 10 gevallen wel zo is...noem nog eens voorbeelden om je bovenstaande quote te onderbouwen....
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_18569687
quote:
Op maandag 19 april 2004 16:15 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ik kan me een tv-reclame van Dance Valley herinneren of heb je geen tv?
Ik kijk weinig naar Nederlandse zenders dus dat heb ik waarschijnlijk gemist.
En MTV/TMF zap ik meestal erg snel langs (en sowieso met geluid uit), jammer
dat ook de Duitse muziekzenders weinig fatsoenlijks meer laten zien.

Gezien de aankopen van Circuitbreaker en in minder mate mijzelf heb ik ook niet het idee dat het zo erg is als ik af en toe wat platen laat liggen.
pi_18569806
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 18:17 schreef Moaner het volgende:
Hier zijn ook nog wat leuke techno setjes te downloaden http://www.hardsignal.com/hs_presents.html
Jammer dat Leo Laker offline is
pi_18570101
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 19:17 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Ik denk persoonlijk dat dat in 9 van de 10 gevallen wel zo is...noem nog eens voorbeelden om je bovenstaande quote te onderbouwen....
Nummers binnen de techno die hun tijd voor uit waren zijn bijvoorbeeld "Strings of Life" van Derrick May, de Purpose Maker-platen, maar ook de eerste platen van Vitalic en Green Velvet; die vind ik persoonlijk erg toegankelijk i.t.t. bijvoorbeeld Neil Landstrumm en Plastikman.

En in het algemeen, de allereerste jazz was ook verfrissend en vernieuwend (daarvoor bestond er immers nog geen 'jazz') maar toch is de alleroudste jazz (dixieland, new orleans) toch de meest toegankelijkst voor het publiek in tegenstelling tot bijvoorbeeld de avantgarde-jazz en cooljazz van de latere jaren

Toegankelijkheid is natuurlijk een redelijk ruim begrip moet afbakenen. Ik bezie toegankelijkheid als makkelijk in het gehoor liggend binnen de grenzen van een genre. De Cheeky Girls en Marco Borsato laten we hier dus buiten
pi_18570337
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 20:55 schreef teknomist het volgende:

[..]

Nummers binnen de techno die hun tijd voor uit waren zijn bijvoorbeeld "Strings of Life" van Derrick May, de Purpose Maker-platen, maar ook de eerste platen van Vitalic en Green Velvet; die vind ik persoonlijk erg toegankelijk i.t.t. bijvoorbeeld Neil Landstrumm en Plastikman.
De laatstgenoemden zijn toch meestal platen die in de loop der tijd in het genre zijn geproduceerd en je merkt dat het technogeluid, over het algemeen, kaler geworden is. Denk o.a. aan Surgeon en aan de "tool-techno" (platen die vrijwel alleen als tool te gebruiken zijn). Oorspronkelijk was draaibaarheid niet het uitgangspunt. Wat dat aangaat weet John Tejada met zijn produkties die balans wel goed vast te houden.
  dinsdag 20 april 2004 @ 21:09:45 #45
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_18570568
Tooltechno...als in bijvoorbeeld Thomas Brinkman's klick?

Toegankelijkheid is idd een abstract begrip maar ik merk toch dat de meeste platen die ik als inovatief beschouw vaak erg abstract en minimaal klinken...niet geschikt voor de grote massa en voornamelijk 'luistertechno'.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_18570631
Is het niet zo dat vernieuwende platen niet altijd ingewikkeld en ontoegankelijk moeten zijn omdat het anders moeizaam opgepikt wordt?
pi_18571448
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 20:45 schreef teknomist het volgende:

[..]

Jammer dat Leo Laker offline is
Als je nog een plek hebt waar ik em naar toe kan uploaden, kheb em nog op me hdtje staan.
  dinsdag 20 april 2004 @ 21:56:21 #48
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_18572016
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 21:12 schreef teknomist het volgende:
Is het niet zo dat vernieuwende platen niet altijd ingewikkeld en ontoegankelijk moeten zijn omdat het anders moeizaam opgepikt wordt?
of is het juist daarom dat veel muziek vaak conservatief volgens de oude formule geproduceerd wordt om zo maar een veilig 'hitje' te scoren ipv iets risicovols, innovatiefs neer te zetten...
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_18572389
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 21:36 schreef Moaner het volgende:

[..]

Als je nog een plek hebt waar ik em naar toe kan uploaden, kheb em nog op me hdtje staan.
Heb je SoulSeek?
  dinsdag 20 april 2004 @ 22:17:14 #50
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_18572524
Ik kan me trouwens nog herinneren dat er nota bene op Awakeningings overal boe geroepen werd toen er een track van plastikman gedraaid werd
Cop killer
Kill them, cop killer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')