Game onquote:Mensen die naar Techno feesten gaan, dansen. Niet zomaar even 5 minuten lusteloos dansen. Als er gedanst wordt, wordt er uren achteréén gedanst. Zoals in vele andere muzikale stijlrichtingen is er, in het geval Techno, in eerste instantie de uitdrukking van een zoektocht, die verder gaat dan alleen een akoestische ervaring. Techno moet gepraktizeerd worden! De enige manier om daar uitdrukking aan te geven is door middel van dansen. Niet alleen, maar het liefst met honderden, duizenden lijven tegelijkertijd. Honderden handen schieten omhoog op de maat van de muziek. Een woud van armen zweeft boven je hooft. Collectief wordt er gejuicht, de Dj wordt aangemoedigd. Een amorfe mensenmassa golft door de ruimte. Gezichten spatten uiteen van vreugde, terwijl het lichaam op de maat van de muziek op en neer blijft gaan. Het ritme wordt gereduceerd tot zijn simpelste vorm en de simpelste beweging zegt zoveel. Een collectieve extase ontstaat, de massa is in trance.
quote:Niet alleen, maar het liefst met honderden, duizenden lijven tegelijkertijd. Honderden handen schieten omhoog op de maat van de muziek. Een woud van armen zweeft boven je hooft. Collectief wordt er gejuicht, de Dj wordt aangemoedigd. Een amorfe mensenmassa golft door de ruimte. Gezichten spatten uiteen van vreugde, terwijl het lichaam op de maat van de muziek op en neer blijft gaan. Het ritme wordt gereduceerd tot zijn simpelste vorm en de simpelste beweging zegt zoveel. Een collectieve extase ontstaat, de massa is in trance.
Zit ik dan onterecht in de waan de het techno volk vooral uit puristen bestaat? En dat de meeloper niet verder komt dan hardhouse, omdat hun 'hoogwaardige' technoanalyse vaak neerkomt op "de hele tijd hetzelfde..."?quote:Sowieso is de hele Kanzleramt stal vooral bij "liefhebbers" bekend, niet zozeer bij het meeloopvolk
quote:Op woensdag 14 april 2004 01:30 schreef HAL9000S het volgende:
* ------------------------------------->Swayzak - Low-rez Skyline<-----------------------------*
Nou nee, het is meer zo dat het "meeloopvolk" geen moeite wil doen om ergens naar te luisteren en nogal sterk op het hardere werk gericht is of formulewerk. Iemand als Diego maakt weliswaar regelmatig harde nummers, maar dat ligt niet zo makkelijk in het gehoor, daardoor trekken veel mensen het kennelijk niet.quote:Op woensdag 14 april 2004 01:33 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Zit ik dan onterecht in de waan de het techno volk vooral uit puristen bestaat? En dat de meeloper niet verder komt dan hardhouse, omdat hun 'hoogwaardige' technoanalyse vaak neerkomt op "de hele tijd hetzelfde..."?
P.s. Marco Carola's open system is niet meer te krijgen volgens mij...
Als ik op een feest ben ga ik ook liever hard i.p.v. luisteren naar minimaal geneuzel maar dat is puur functioneel omdat ik gewoon lekker wil dansen. Thuis luister ik liever naar de wat abstractere en dubby techno.quote:Op woensdag 14 april 2004 16:03 schreef drexciya het volgende:
[..]
Nou nee, het is meer zo dat het "meeloopvolk" geen moeite wil doen om ergens naar te luisteren en nogal sterk op het hardere werk gericht is of formulewerk. Iemand als Diego maakt weliswaar regelmatig harde nummers, maar dat ligt niet zo makkelijk in het gehoor, daardoor trekken veel mensen het kennelijk niet.
Bestaan puristen eigenlijk wel? Ik ben ze nooit tegengekomenquote:Puristen vind ik een groot woord, het is meer zo dat mensen die open staan voor verschillende (sub)genres wel Kanzleramt (en andere labels of subgenres, denk aan minimal) kunnen waarderen en de massa niet.
Is dat misschien "puur" (quote:Laat ik het bot stellen: Er is een groot verschil tussen mensen die vrijwel alleen van labels als CLR, Highland Beats, Compound en dergelijke 12"es kopen en mensen die van allerlei labels iets kopen en zich niet gebonden voelen aan bepaalde (sub)genres.
Plaats op het awake-board, s2d of beatfreax maar dat je van (bijv.) Picotto houdt. De puristen staan daar te trappelen om je de grond in te boren.quote:Bestaan puristen eigenlijk wel? Ik ben ze nooit tegengekomen De grootste puristen zijn de mainstreammensen die alles vervloeken wat enigszins ontoegankelijk, onvoorspelbaar of moeilijk te doorgronden is.
Daar noem je dan ook een voorbeeldquote:Op woensdag 14 april 2004 17:41 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Plaats op het awake-board, s2d of beatfreax maar dat je van (bijv.) Picotto houdt. De puristen staan daar te trappelen om je de grond in te boren.
Klopt, Picotto wordt soms bejegend als de Boozywoozy van de techno, terwijl hij naar mijn idee goeie producties aflevert (Dylan Drazen en Chris Liebing draaien 'Tao-tek' ook rustig) en ook prima sets draait, maarja hij heeft een trance en eurodance verleden, dus dat is makkelijk schoppenquote:Op woensdag 14 april 2004 17:41 schreef LostFormat het volgende:
Plaats op het awake-board, s2d of beatfreax maar dat je van (bijv.) Picotto houdt. De puristen staan daar te trappelen om je de grond in te boren.
DJ Snijkoek omgquote:Op woensdag 14 april 2004 18:00 schreef hardcorekabouter het volgende:
Even iets anders, weet iemand de iets hardere techno dj's. Ik houd bijvoorbeeld erg van Sven Wittekind, Marco Remus (!), Miss Djax en Dj Snijkoek. Beetje hardtechno en schranz, maar ik weet niet echt meer dj's die echt die keiharde beuktechno draaien. Iemand ?
DJ Amok (de hardste van allemaal)quote:Op woensdag 14 april 2004 18:00 schreef hardcorekabouter het volgende:
Even iets anders, weet iemand de iets hardere techno dj's. Ik houd bijvoorbeeld erg van Sven Wittekind, Marco Remus (!), Miss Djax en Dj Snijkoek. Beetje hardtechno en schranz, maar ik weet niet echt meer dj's die echt die keiharde beuktechno draaien. Iemand ?
Leuke tipsquote:Op woensdag 14 april 2004 08:19 schreef Circuitbreaker het volgende:
Nog wat aanraders n.a.v. wat recente aankopen:
Pantha du Prinze - Diamond daze (Dial Records)
Deze CD komt van hetzelfde label als "Lawrence - Absence of blight". Echter daar waar Lawrence een soort "mistige" minimal tracks voorschotelt (string tapijten en dergelijke), vind je op deze CD juist meer "transparante" tracks. Alleen track 10 (zang) kan mij niet bekoren.
Various Artists - Interkontinental 3 (Traum Schallplatten)
Na de Polar 1 & 2 12"es van respectievelijk Adam K en Oliver Hacke, nu een CD gewijd aan dit "thema". De CD is als geheel niet zo overtuigend als de 12"es uit de serie, maar bevat genoeg interessante minimal/techno tracks voor de liefhebbers.
Dave Ellesmere - Rites of spring (Kanzleramt)
Dave Ellesmere levert een CD/2x12" af met "lieve" techno en electro. De techno trax doen wat retro achtig aan en liggen af en toe erg dicht bij Fabrice Lig. De CD heeft 2 exclusieve trax en de 2x12" (doorzichtig vinyl) een exclusieve track.
Tevens nog wat CD's aangeschaft die al de nodige tijd uit waren:
Plastikman - Closer
LFO - Sheath
Van Closer was ik ook niet echt gecharmeerd; van LFO evenmin trouwens.quote:Op woensdag 14 april 2004 19:28 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Leuke tipsben vooral benieuwd naar Pantha du Prinze, dial is goed bezig
Wat vond je van Closer? Ik vond hem maar
...maar mischien heb ik consumed nog teveel in m'n achterhoofd zitten...
Ik was niet ondersteboven van Closer, "Consumed" is IMHO van een heel andere orde. LFO vind ik dan beter, helaas kun je (duidelijk) horen dat het een bundeling "losse" tracks is en geen album zoals het briljante "Advance"quote:Op donderdag 15 april 2004 11:31 schreef teknomist het volgende:
[..]
Van Closer was ik ook niet echt gecharmeerd; van LFO evenmin trouwens.
Ik heb nog 2 12"es liggen op Dial die ik nog moet opnemen en finalizen.quote:Op woensdag 14 april 2004 19:28 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Leuke tipsben vooral benieuwd naar Pantha du Prinze, dial is goed bezig
Wat vond je van Closer? Ik vond hem maar
...maar mischien heb ik consumed nog teveel in m'n achterhoofd zitten...
Dat is wel wat overdreven, zijn verleden boeit me niet, maar ik ken genoeg artiesten die goede producties afleveren. Mij gaat het erom dat mensen met producties komen die iets toevoegen aan het overweldigende aanbod.quote:Op woensdag 14 april 2004 18:01 schreef Jape het volgende:
[..]
Klopt, Picotto wordt soms bejegend als de Boozywoozy van de techno, terwijl hij naar mijn idee goeie producties aflevert (Dylan Drazen en Chris Liebing draaien 'Tao-tek' ook rustig) en ook prima sets draait, maarja hij heeft een trance en eurodance verleden, dus dat is makkelijk schoppen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |