abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 mei 2004 @ 21:53:13 #176
94239 WIthered
jeetje dat is heftig
pi_19004803
ik vind het altijd wel leuk om bandjes te coveren, maar weet iemand wat goeie sites voor drumtabs, want voor punk muziek ofzo kan ik totaal niks vinden alleen gitartabs en bastabs maar ja daar heb ik weining aan
  zondag 9 mei 2004 @ 23:37:39 #177
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_19007752
quote:
Op zondag 9 mei 2004 21:53 schreef WIthered het volgende:
ik vind het altijd wel leuk om bandjes te coveren, maar weet iemand wat goeie sites voor drumtabs, want voor punk muziek ofzo kan ik totaal niks vinden alleen gitartabs en bastabs maar ja daar heb ik weining aan
Drumtabs zijn voor mietjes Zoek het zelf maar uit, letterlijk bedoeld.
quote:
Lekker voor Evans gaan.
Betere kwaliteitscontrole, iets hogere prijs. Helaas blijkbaar minder bekend Waarom eigenlijk...
quote:
ik wou eens wat andere namen noemen dan de standaard topdrummers.
Jimmi Hendrix onder de drummers -> vooruitstrevende topdrummers. Vertel me niet dat de Gorefest drummer dat is
pi_19008824
ik weet niet of dit al ergens gepost is hier ofzo (denk het niet) maar dit moet je echt ff zien
http://dpkgi.free.fr/files/StreetDrum.mpeg
zeer vet
  maandag 10 mei 2004 @ 15:50:32 #179
94239 WIthered
jeetje dat is heftig
pi_19020609
quote:
Op zondag 9 mei 2004 23:37 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Drumtabs zijn voor mietjes Zoek het zelf maar uit, letterlijk bedoeld.
[..]

Betere kwaliteitscontrole, iets hogere prijs. Helaas blijkbaar minder bekend Waarom eigenlijk...
[..]

Jimmi Hendrix onder de drummers -> vooruitstrevende topdrummers. Vertel me niet dat de Gorefest drummer dat is
als ik met mijn bandje wil drummen vinden we het relaxter om snel een nummertje te coveren en dan niet eerst weer tijden bezig zijn om te horen wat ze spelen, en zolang drum ik niet en veel ervaring heb ik ook niet
pi_19025039
quote:
Op maandag 10 mei 2004 15:50 schreef WIthered het volgende:

[..]

als ik met mijn bandje wil drummen vinden we het relaxter om snel een nummertje te coveren en dan niet eerst weer tijden bezig zijn om te horen wat ze spelen, en zolang drum ik niet en veel ervaring heb ik ook niet
Maar zo leer je het ook niet echt lijkt me wel?
pi_19025278
quote:
Op maandag 10 mei 2004 00:31 schreef GhostMan84 het volgende:
ik weet niet of dit al ergens gepost is hier ofzo (denk het niet) maar dit moet je echt ff zien
zeer vet
had hem al op flabber.nl gezien

zeker vet
  maandag 10 mei 2004 @ 18:54:42 #182
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_19025642
quote:
Op maandag 10 mei 2004 00:31 schreef GhostMan84 het volgende:
zeer vet
Wow, ruig!
feest
pi_19026317
quote:
Op maandag 10 mei 2004 18:27 schreef Carn het volgende:

[..]

Maar zo leer je het ook niet echt lijkt me wel?
Je leert misschien minder goed luisteren maar je weet wel perfect wat er staat of moet staan. Zo snap je hoe een drummer aan zijn partijen komt en kan je die persoon als inspiratiebron gebruiken. Bovendien lees ik ook nog niet zo perfect notenschrift dus de juiste notatie is altijd handig en daar leer je ook weer uit...

Zo zie ik het toch...
pi_19026975
quote:
Op maandag 10 mei 2004 18:39 schreef UATC het volgende:

[..]

had hem al op flabber.nl gezien

zeker vet
ja daar had ik um ook gevonden, ghehe
  maandag 10 mei 2004 @ 23:39:03 #185
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_19034569
quote:
Op maandag 10 mei 2004 15:50 schreef WIthered het volgende:
Dan ben je (nog) niet zo goed in horen/immiteren. Vooral bij drums kun je je juist makkelijk snel iets naspelen bij simpele pop/rock zooi (veel sneller dan een gitarist). Ik speel het gewoon op gehoor na, gaat veel sneller dan gedoe met tabs en hoef ik niets op te zoeken /uit te printen / te checken. Van tabs neer je geen notatie want het staat niet in notenschrift genoteerd, van notenlengtes is vaak gewoon geen sprake. Bovendien zijn drumtabs vaak niet compleet en zit er gewoon een zooi troep tussen (net als bij gitaartabs). En waarom zou ik tabs nodig hebben om een drummer als inspiratiebron te kunnen gebruiken? Onzin.

Ik vind drumtabs gewoon dom en bij veel simpele muziek gewoon overbodig. Daarom zijn ze waarschijnlijk ook schaars, er is gewoon niet zoveel behoefte naar, en terecht.

Maargoed, hier staan er zat: http://www.mxtabs.net/drumtabs.php
quote:
zeer vet
Gaaf hoor Die kerel weet wel wat van rudiments zo te horen, ook gewoon tof bedacht hoe hij z'n voet gebruikt etc.

[ Bericht 17% gewijzigd door Yokozuna op 10-05-2004 23:52:33 ]
  dinsdag 11 mei 2004 @ 11:53:48 #186
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_19041770
Maarre ... je kan wel muziek lezen, Yokozuna?
Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
pi_19045727
quote:
Drumtabs zijn voor mietjes Zoek het zelf maar uit, letterlijk bedoeld
Neeeeen Yoko helemaal verkeerd! Dat wil zeggen, wij spelen met de band nu o.a. Kashmir van Led Zeppelin....zo'n verneukeratief nummer dat heel makkelijk lijkt totdat je je erin verdiept...ben ik blij dat ik de tabs op internet kon vinden zeg!
quote:
drummers die ik heel goed vind zijn Ed Warby (ex-Gorefest)...
Erase! Gorefest is cool, maar meneer Warby speelt tegenwoordig met Arjan Lucassen op de Ayreon-CD's >> Echt wel aanrader voor drummers!!!
  dinsdag 11 mei 2004 @ 15:27:03 #188
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_19047313
quote:
Neeeeen Yoko helemaal verkeerd! Dat wil zeggen, wij spelen met de band nu o.a. Kashmir van Led Zeppelin....zo'n verneukeratief nummer dat heel makkelijk lijkt totdat je je erin verdiept...ben ik blij dat ik de tabs op internet kon vinden zeg!
Led Zeppelin is niet de standaard pop/rock die ik bedoel, waarvoor wel geldt dat je bij 95% van al het werk gewoon op gehoor kunt spelen, en als je goed luistert speel je ook de ghostnotes etc. mee. Natuurlijk zijn tabs bij wat ingewikkeldere drum muziek wel handig, maar ik had het meer over de genres waarmee je begint als drummer, en dat lijkt me wel van toepassing bij Withered.

Mr. Bonham was niet de minste drummert
quote:
Maarre ... je kan wel muziek lezen, Yokozuna?
Een beetje, omdat we op drumles gewoon alles in notenschrift krijgen, en niet in tabs. Ik vind gewoon dat je alleen tabs moet gebruiken als je er zelf niet uitkomt, en je er wel wat moeite voor gedaan hebt het nummer na te spelen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Yokozuna op 11-05-2004 15:37:43 ]
pi_19047553
Wat goeie drummers betreft, zal ik even mijn eigen favorieten hier spuien:

- Terry Bozzio (zoals al eerder genoemd, heeft bij Zappa gespeeld)

- Bill Bruford (Heeft bij King Crimson gespeeld)

- Andy McCulloch (Heeft op 1 album van King Crimson gespeeld: Lizard)

Vooral de laatste 2 spreken me zo aan vanwege hun geweldig aparte stijl (een mix van jazz/fusion met progrock). Ik zal even kijken of ik wat fragmentjes kan plaatsen....
  dinsdag 11 mei 2004 @ 19:13:57 #190
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_19053071
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 14:30 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Valt tegen he? De pret begint met die break van 6x snare zodat alles een kwart opschuift :0
Ik probeer Kashmir ook te leren ...
pi_19114522
quote:
Maar bevind jij je dan ook in de gezegende situatie over twee violisten te beschikken er is een god! Moet je btw eens je Kazaa aanslingengeren en Kashmir unplugged downloaden: ook zeer de moeite waard!

Yoko:
quote:
...Natuurlijk zijn tabs bij wat ingewikkeldere drum muziek wel handig, maar ik had het meer over de genres waarmee je begint als drummer...
In dat geval ben ik het helemaal met je eens; als je een beginner bent is het veel leerzamer om een nummer op je gehoor uit te zoeken. Gedownloade tabs zijn natuurlijk heel makkelijk maar of je er daarmee net zoveel van leert durf ik te betwijfelen.

O ja trouwens Yoko, pas maar op dat je niet gefilitst wordt met die DB snelheden van je! Vet man! Kan horen dat je vooruit gaat, was een halfjaar geleden nog aanzienlijk langzamer buren al op de koffie gehad?
pi_19114565
quote:
Vooral de laatste 2 spreken me zo aan vanwege hun geweldig aparte stijl (een mix van jazz/fusion met progrock). Ik zal even kijken of ik wat fragmentjes kan plaatsen....
Ik heb gisteren voor het eerst eigenlijk eens goed naar King crimson geluisterd; had een paar jaar geleden een toen nieuwe plaat gehoord en dat vond ik niks vanwege de zang(of wat daarvoor moest doorgaan). Ik heb gisteren een of andere hele oude plaat gehoord (jaren zeventig) en dat was super! Dus als je wat fragmenten volledig illegaal online gaat gooien (pas op voor de St. Brein) dan graag!
pi_19114596
Murgen:
quote:
Nog een laatste vraag voor het slapen gaan dan: probeer je 'm alleen voor de gein te leren of met band en al? En wat voor band dan? url? bands zijn cool

Heb jij dan ook dat als je de MP3 aan hebt dat je 'm zonder moeite foutloos mee tikt maar dat als je daar dan zit in de oefenruimte achter je kitje en je denkt 'doen we even' dat je vaker dan je wilt de fout in gaat (of iemand anders in de band)? wij wel namelijk...
  vrijdag 14 mei 2004 @ 09:51:15 #194
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_19116508
Nee, ik zit niet in een band, ik drum nog geen 11 maanden en wil eerst de basis onder de knie hebben. Strak kunnen drummen met op de goede momenten de goede fills. Dus is het veel rudiments en paradiddles en kilometers maken. John Bonham en voor de gein ... nee, ik probeer die feel te krijgen. En ik herken het wel, thuis speel je zaken snel en foutloos en achter de kit op de drumschool strand je ...
pi_19191770
binnenkort weer optreden met Mortuarium, wordt weer flink hakken
|| death-metal is the law ! || bier zuipen en kut roepen ||
pi_19201311
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 09:51 schreef Murgen het volgende:
En ik herken het wel, thuis speel je zaken snel en foutloos en achter de kit op de drumschool strand je ...
Zo herkenbaar
Hoe komt het bij jou? Is het van de zenuwen of is de drumkit op school niet het van het?
Bij mij is het op les altijd aanpassen, de vellen staan harder (en toch lager gestemt?!) en het pedaal staat superlos... Bovendien staat de hihat zo laag dat ik regelmatig mijn stokken tegen elkaar sla .
pi_19212789
Dan zet je je hihat toch hoger. Neem de tijd om je spullen goed te zetten, ze wachten toch wel. Op les kan je hulp vragen aan je leraar, geeft hij meteen tips waarschijnlijk

Ik heb ook dat ik thuis veel vettere dingen kan spelen dan in de oefenruimte bijvoorbeeld. Denk dat het komt omdat als je thuis een foutje maakt, het niet uitmaakt, en je hebt toch het idee dat als je in het bijzijn van anderen speelt, je foutjes niet kunnen.

Trouwens net gehoord dat we op Parckpop spelen, verwar dit niet met Parkpop Maar het is evengoed nog voor 1000 man. Echt zo vet!
  dinsdag 18 mei 2004 @ 11:31:05 #198
2391 Jimmy
Door het bot
pi_19213530
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 10:58 schreef Ska-te het volgende:
Trouwens net gehoord dat we op Parckpop spelen, verwar dit niet met Parkpop Maar het is evengoed nog voor 1000 man. Echt zo vet!
In Ilpendam toch?

Edit: jullie website sucks. Al die flash ziet er fancy uit, maar het duurt een uur voor de website compleet is, en ik zit ook niet te wachten op muziekjes die ik niet uit kan zetten. Ik heb hem weggeklikt voor ik kon zien of er mp3s stonden.

(Ik ben dan ook wel sinds ik bij een zoekmachine heb gewerkt waarvoor ik websites moest goed- en afkeuren extreem intolerant voor websites).
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_19213603
Ja inderdaad, is dat wat? Hangt er een beetje een relaxte sfeer ??

Jij kent Derek toch, zeg dattie moet komen want ik heb hem al in tijden niet meer gezien
  dinsdag 18 mei 2004 @ 11:35:30 #200
2391 Jimmy
Door het bot
pi_19213631
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 11:34 schreef Ska-te het volgende:
Ja inderdaad, is dat wat? Hangt er een beetje een relaxte sfeer ??

Jij kent Derek toch, zeg dattie moet komen want ik heb hem al in tijden niet meer gezien
Ben er nog nooit geweest, ook al is het in de buurt. Maar 1000 man klinkt wel ok. Hopen dat het daar niet het standaard doodse Noord-Hollandse publiek is.

Ik heb Derek niet echt meer gesproken de laatste tijd, vooral niet sinds ie niet kwam opdagen om te bassen in mijn nieuwe band. Waar ie nu dus ook niet meer inzit.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')