Jammer. Eindhoven rockcity! Daar is tenminste een beetje een rock/punk scene, in A'dam echt vrijwel niet.quote:Op zaterdag 17 april 2004 13:15 schreef TimoBasso het volgende:
Coole muziek.. maar ik haak al af/ komt uit regio Eindhoven
jup 100%quote:Op zaterdag 17 april 2004 13:24 schreef Jimmy het volgende:
[..]
Jammer. Eindhoven rockcity! Daar is tenminste een beetje een rock/punk scene, in A'dam echt vrijwel niet.
Kom, laten we allemaal roepen wat onze favoriete drummers zijn, JEUJ. Maar Travis vind ik ook wel goed, die verzint tenminste nog wat creatieve patroontjes, kom je niet echt vaak tegen in punkrock voor zover in het ken. En verder is zijn slagtechniek ook prima. Beheerst ook goed open en gesloten roffels.quote:Op woensdag 14 april 2004 14:44 schreef caresoul het volgende:
travis barker is the man(blink182
)en lars hij is goed maar ik mis soms wat aan hem
En zo is het. Geluidsmannen kunnen daarbij trouwens weleens tegenwerken, door bijv. het snarevolume laag te zetten. Dan zuigt zo vind ik, die bassdrum klinkt meestal erg dik live (vaak krikken ze de lage tonen nog even wat op), maar de snaredrum moet dat ook gewoon kunnen. Vooral bij ruige muziek moet die snare gewoon kunnen knallen, geen gezeur. Vooral de drummers die in een band spelen die bijv. Guns n Roses en Metallica covert die gewoon die snare aaien, snap ik totaal niet. Zacht kunnen spelen is goed, maar je moet ook weten wanneer een onderdeel gewoon hard moet klinken. En moet een beetje goede slagtechniek is daar echt niet zoveel kracht voor nodig. En ik doel niet op Carn ofzo, die heeft tenminste een goede slagtechniekquote:Dynamiek vind ik persoonlijk errrrrrg belangrijk...iets kan alleen maar hard zijn als de rest zacht is.
Niet zo generaliseren. Het is juist veel interessanter om een goede balans te vinden tussen technisch spel en het ondersteunen van de band. Anders kun je net zo goed alleen maar simpele eentonige ritmes gaan spelen, omdat ze vaak toch wel goed in het geheel passen, vooral in rock en metal. Daar leer je ook niet veel van.quote:Misschien is ddit al tig keer langsgeweest, maar ik heb echt helemaal niks met drummers' drummers. Te veel op techniek gericht en te weinig in dienst staan van de band. Dit heb ik in het algemeen met teveel techniek etalerende muzikanten. Muzikaal zijn zit niet in je techniek, techniek staat wat mij betreft in dienst van de muziek, niet andersom. Wil niet zeggen dat ik mensen om hun techniek niet bewonder, maar dan hebben ze ook nog andere kwailiteiten waardoor ze er muzikaal uitspringen.
Pcies, de backbeat is het belangrijkste in elke muziekstijl, dat is waar mensen op dansen.quote:Op zaterdag 17 april 2004 14:36 schreef Yokozuna het volgende:
En zo is het. Geluidsmannen kunnen daarbij trouwens weleens tegenwerken, door bijv. het snarevolume laag te zetten. Dan zuigt zo vind ik, die bassdrum klinkt meestal erg dik live (vaak krikken ze de lage tonen nog even wat op), maar de snaredrum moet dat ook gewoon kunnen. Vooral bij ruige muziek moet die snare gewoon kunnen knallen, geen gezeur. Vooral de drummers die in een band spelen die bijv. Guns n Roses en Metallica covert die gewoon die snare aaien, snap ik totaal niet. Zacht kunnen spelen is goed, maar je moet ook weten wanneer een onderdeel gewoon hard moet klinken. En moet een beetje goede slagtechniek is daar echt niet zoveel kracht voor nodig. En ik doel niet op Carn ofzo, die heeft tenminste een goede slagtechniek
Klopt als een busquote:Het is juist veel interessanter om een goede balans te vinden tussen technisch spel en het ondersteunen van de band
Klopt niet als een bus: Gisteren Remo Weatherking gemold...moest ik verder spelen op de in elke oefenruimte te vinden klote-snaredrumquote:En dat hard raggen op die bekkens snap ik ook niet, van crash bekkens komt toch bijna altijd wel zat herrie af. Als je uit je dak gaat, rag dan hard op de snare dat vel scheurt tenminste niet....
uhh... mss zeg ik wel iets heel vreemds, maar bij ons in de muziekschool staan 3 drumsets en 2 daarvan hebben op de snare Remo Wheatherking vellen...quote:Op zaterdag 17 april 2004 17:44 schreef Nemephis het volgende:
Klopt niet als een bus: Gisteren Remo Weatherking gemold...moest ik verder spelen op de in elke oefenruimte te vinden klote-snaredrum
Er is verder ook niets mis met die Weatherkings, ik zal wel toevallig een slecht vel hebben gekocht...maar ik heb er dan weer wel met veel gevoel en subtiliteit doorheen geslagenquote:uhh... mss zeg ik wel iets heel vreemds, maar bij ons in de muziekschool staan 3 drumsets en 2 daarvan hebben op de snare Remo Wheatherking vellen...
Dan heb je gewoon een slecht exemplaar, oftewel pech, typisch Remo. Ik drum nu 1 jaar op een Remo Weatherking (coated Ambassador, standaard velletjes).quote:Op zaterdag 17 april 2004 17:44 schreef Nemephis het volgende:
Nog een aanrader dan voor iedereen die zat is van Metallica: BEATTALICA.. moet je es downloaden, leuke muziek. PS: niet gaan zeuren over de drums, gewoon geinige muziek, meer niet.
Klopt niet als een bus: Gisteren Remo Weatherking gemold...moest ik verder spelen op de in elke oefenruimte te vinden klote-snaredrum
totaal mee eens.quote:Op zondag 18 april 2004 00:44 schreef search64 het volgende:
Remo is gewoon kut als het op kwaliteitscontrole aankomt.
Niet stad, provincie... Muziekschool in Winschoten.quote:Op zaterdag 17 april 2004 18:56 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Er is verder ook niets mis met die Weatherkings, ik zal wel toevallig een slecht vel hebben gekocht...maar ik heb er dan weer wel met veel gevoel en subtiliteit doorheen geslagen![]()
Drumschool in Grun'n? Zit ik ook altijd (groningen, niet de drumschool). Groningen roels!
Remo mag daar idd wel iets aan gaan doen. Toch vreemd dat ze met de komst van de Euro de prijzen zo ongeveer één op één hebben aangepast: je betaalt nu twee keer zoveel voor vellen die helaas niet super zijn... Maar gelukkig hebben we Evans nogquote:Remo is gewoon kut als het op kwaliteitscontrole aankomt.
Had je al gevraagdquote:Op zondag 18 april 2004 16:59 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Remo mag daar idd wel iets aan gaan doen. Toch vreemd dat ze met de komst van de Euro de prijzen zo ongeveer één op één hebben aangepast: je betaalt nu twee keer zoveel voor vellen die helaas niet super zijn... Maar gelukkig hebben we Evans nog![]()
Ik had het al een keer eerder gevraagd: Is er iemand die stomtoevallig ooit gehoord heeft van het merk Tacton Sound? Heb nu zo'n kit en ben nieuwschierig naar het verleden van het ding (bouwjaar 1964). Alles wat ik weet is dat ze in Oost Duitsland de Sonor-fabriek hebben ingepikt en daarmee die Tacton dingen zijn gaan maken. Zelfs bij Sonor Duitsland weten ze er nietsch over...shame on you Sonor....
Das ook wel een leuk programmaatje ja. Mooie samples zitten er al in.quote:Op dinsdag 20 april 2004 01:53 schreef search64 het volgende:
leafDrums is wel lachen. Kijk maar op sharewaremusicmachine.com
Duh ... heb je al een digitaal drumstel voor op kamers?quote:Op zaterdag 17 april 2004 22:05 schreef Yokozuna het volgende:
Ja, en misschien was dat zelfs gebeurd terwijl je niet bijzonder hard sloeg. Zit gewoon rommel tussen Remo vellen.
Die had je toch al gezien op drumforum.nlquote:Op dinsdag 20 april 2004 19:10 schreef CasB het volgende:
Moooooooooi![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |