abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 april 2004 @ 13:24:32 #51
2391 Jimmy
Door het bot
pi_18488213
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 13:15 schreef TimoBasso het volgende:
Coole muziek.. maar ik haak al af / komt uit regio Eindhoven
Jammer. Eindhoven rockcity! Daar is tenminste een beetje een rock/punk scene, in A'dam echt vrijwel niet.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  zaterdag 17 april 2004 @ 13:32:04 #52
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_18488352
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 13:24 schreef Jimmy het volgende:

[..]

Jammer. Eindhoven rockcity! Daar is tenminste een beetje een rock/punk scene, in A'dam echt vrijwel niet.
jup 100%
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  zaterdag 17 april 2004 @ 14:04:29 #53
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_18488844
Ik moet ook afhaken... k kom uit Groningen...
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
  zaterdag 17 april 2004 @ 14:36:42 #54
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_18489327
Ah paar dagen weggeweest, het gaat hard opeens met het topic. Veel nieuwe-oude drummers?
quote:
Op woensdag 14 april 2004 14:44 schreef caresoul het volgende:
travis barker is the man (blink182 )en lars hij is goed maar ik mis soms wat aan hem
Kom, laten we allemaal roepen wat onze favoriete drummers zijn, JEUJ. Maar Travis vind ik ook wel goed, die verzint tenminste nog wat creatieve patroontjes, kom je niet echt vaak tegen in punkrock voor zover in het ken. En verder is zijn slagtechniek ook prima. Beheerst ook goed open en gesloten roffels.
quote:
Dynamiek vind ik persoonlijk errrrrrg belangrijk...iets kan alleen maar hard zijn als de rest zacht is.
En zo is het. Geluidsmannen kunnen daarbij trouwens weleens tegenwerken, door bijv. het snarevolume laag te zetten. Dan zuigt zo vind ik, die bassdrum klinkt meestal erg dik live (vaak krikken ze de lage tonen nog even wat op), maar de snaredrum moet dat ook gewoon kunnen. Vooral bij ruige muziek moet die snare gewoon kunnen knallen, geen gezeur. Vooral de drummers die in een band spelen die bijv. Guns n Roses en Metallica covert die gewoon die snare aaien, snap ik totaal niet. Zacht kunnen spelen is goed, maar je moet ook weten wanneer een onderdeel gewoon hard moet klinken. En moet een beetje goede slagtechniek is daar echt niet zoveel kracht voor nodig. En ik doel niet op Carn ofzo, die heeft tenminste een goede slagtechniek

En dat hard raggen op die bekkens snap ik ook niet, van crash bekkens komt toch bijna altijd wel zat herrie af. Als je uit je dak gaat, rag dan hard op de snare dat vel scheurt tenminste niet....
quote:
Misschien is ddit al tig keer langsgeweest, maar ik heb echt helemaal niks met drummers' drummers. Te veel op techniek gericht en te weinig in dienst staan van de band. Dit heb ik in het algemeen met teveel techniek etalerende muzikanten. Muzikaal zijn zit niet in je techniek, techniek staat wat mij betreft in dienst van de muziek, niet andersom. Wil niet zeggen dat ik mensen om hun techniek niet bewonder, maar dan hebben ze ook nog andere kwailiteiten waardoor ze er muzikaal uitspringen.
Niet zo generaliseren. Het is juist veel interessanter om een goede balans te vinden tussen technisch spel en het ondersteunen van de band. Anders kun je net zo goed alleen maar simpele eentonige ritmes gaan spelen, omdat ze vaak toch wel goed in het geheel passen, vooral in rock en metal. Daar leer je ook niet veel van.

Bij muziek als Metallica vind ik het niet echt een kunst om te spelen wat bij het geheel past, vooral niet op St. Anger, wat toch kwa breaks etc. duidelijk minder technisch is dan Master of Puppets, het album. Wat dubbelbassen is ook niet zo moeilijk, gewoon elke dag paar minuten puur dubbelbassen, beetje fatsoenlijke motorische ontwikkeling en een goede techniek aanleren.

[ Bericht 18% gewijzigd door Yokozuna op 17-04-2004 14:59:15 ]
  zaterdag 17 april 2004 @ 17:00:53 #55
24054 search64
Avec le grande
pi_18491885
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 14:36 schreef Yokozuna het volgende:
En zo is het. Geluidsmannen kunnen daarbij trouwens weleens tegenwerken, door bijv. het snarevolume laag te zetten. Dan zuigt zo vind ik, die bassdrum klinkt meestal erg dik live (vaak krikken ze de lage tonen nog even wat op), maar de snaredrum moet dat ook gewoon kunnen. Vooral bij ruige muziek moet die snare gewoon kunnen knallen, geen gezeur. Vooral de drummers die in een band spelen die bijv. Guns n Roses en Metallica covert die gewoon die snare aaien, snap ik totaal niet. Zacht kunnen spelen is goed, maar je moet ook weten wanneer een onderdeel gewoon hard moet klinken. En moet een beetje goede slagtechniek is daar echt niet zoveel kracht voor nodig. En ik doel niet op Carn ofzo, die heeft tenminste een goede slagtechniek
Pcies, de backbeat is het belangrijkste in elke muziekstijl, dat is waar mensen op dansen.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_18492827
Nog een aanrader dan voor iedereen die zat is van Metallica: BEATTALICA.. moet je es downloaden, leuke muziek. PS: niet gaan zeuren over de drums, gewoon geinige muziek, meer niet.
quote:
Het is juist veel interessanter om een goede balans te vinden tussen technisch spel en het ondersteunen van de band
Klopt als een bus
quote:
En dat hard raggen op die bekkens snap ik ook niet, van crash bekkens komt toch bijna altijd wel zat herrie af. Als je uit je dak gaat, rag dan hard op de snare dat vel scheurt tenminste niet....
Klopt niet als een bus: Gisteren Remo Weatherking gemold...moest ik verder spelen op de in elke oefenruimte te vinden klote-snaredrum
  zaterdag 17 april 2004 @ 17:49:20 #57
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_18492925
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 17:44 schreef Nemephis het volgende:
Klopt niet als een bus: Gisteren Remo Weatherking gemold...moest ik verder spelen op de in elke oefenruimte te vinden klote-snaredrum
uhh... mss zeg ik wel iets heel vreemds, maar bij ons in de muziekschool staan 3 drumsets en 2 daarvan hebben op de snare Remo Wheatherking vellen...
Meer van dit
pi_18494569
quote:
uhh... mss zeg ik wel iets heel vreemds, maar bij ons in de muziekschool staan 3 drumsets en 2 daarvan hebben op de snare Remo Wheatherking vellen...
Er is verder ook niets mis met die Weatherkings, ik zal wel toevallig een slecht vel hebben gekocht...maar ik heb er dan weer wel met veel gevoel en subtiliteit doorheen geslagen

Drumschool in Grun'n? Zit ik ook altijd (groningen, niet de drumschool). Groningen roels!
  zaterdag 17 april 2004 @ 21:08:29 #59
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_18497886
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 17:44 schreef Nemephis het volgende:
Nog een aanrader dan voor iedereen die zat is van Metallica: BEATTALICA.. moet je es downloaden, leuke muziek. PS: niet gaan zeuren over de drums, gewoon geinige muziek, meer niet.
Dan heb je gewoon een slecht exemplaar, oftewel pech, typisch Remo. Ik drum nu 1 jaar op een Remo Weatherking (coated Ambassador, standaard velletjes).

Neemt toch niet weg waar ik op doel, je kunt beter hard op je snare slaan dan op je crashes bij stevige muziek. Van crashes komt toch altijd wel zat herrie. Bovendien scheurt een vel (ok boeiend, 95% van de gevallen, blaim Remo) niet door hard slaan.
pi_18499086
ik ben ook binnen 3 dagen door een powerstroke 3 heen gegaan. bah.
  zaterdag 17 april 2004 @ 22:05:23 #61
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_18499454
Ja, en misschien was dat zelfs gebeurd terwijl je niet bijzonder hard sloeg. Zit gewoon rommel tussen Remo vellen.
  zondag 18 april 2004 @ 00:44:30 #62
24054 search64
Avec le grande
pi_18504088
Remo is gewoon kut als het op kwaliteitscontrole aankomt.
pi_18507427
Hmm,is me met remo nog niet gebeurt. Op z'n ergst maak ik er erwtensorteerbakjes van, maar scheuren nee. Meestal vervang ik m'n snarevel al voordat de rek er definitief uit is (ik stem m'n snare nogal strak).
pi_18507727
quote:
Op zondag 18 april 2004 00:44 schreef search64 het volgende:
totaal mee eens.
  zondag 18 april 2004 @ 11:59:24 #65
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_18510350
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 18:56 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Er is verder ook niets mis met die Weatherkings, ik zal wel toevallig een slecht vel hebben gekocht...maar ik heb er dan weer wel met veel gevoel en subtiliteit doorheen geslagen

Drumschool in Grun'n? Zit ik ook altijd (groningen, niet de drumschool). Groningen roels!
Niet stad, provincie... Muziekschool in Winschoten.
Maar dat bedoelde ik niet, je zei dat je verder moest op n klotesnare die in elke repetitie ruimte staat (ofzo), maar in de oefenruimte bij ons op de muziekschool hebben ze dus ook Remo Wheatherking
Meer van dit
pi_18517055
quote:
Remo mag daar idd wel iets aan gaan doen. Toch vreemd dat ze met de komst van de Euro de prijzen zo ongeveer één op één hebben aangepast: je betaalt nu twee keer zoveel voor vellen die helaas niet super zijn... Maar gelukkig hebben we Evans nog

Ik had het al een keer eerder gevraagd: Is er iemand die stomtoevallig ooit gehoord heeft van het merk Tacton Sound? Heb nu zo'n kit en ben nieuwschierig naar het verleden van het ding (bouwjaar 1964). Alles wat ik weet is dat ze in Oost Duitsland de Sonor-fabriek hebben ingepikt en daarmee die Tacton dingen zijn gaan maken. Zelfs bij Sonor Duitsland weten ze er nietsch over...shame on you Sonor....
  zondag 18 april 2004 @ 18:17:35 #67
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_18518714
quote:
Op zondag 18 april 2004 16:59 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Remo mag daar idd wel iets aan gaan doen. Toch vreemd dat ze met de komst van de Euro de prijzen zo ongeveer één op één hebben aangepast: je betaalt nu twee keer zoveel voor vellen die helaas niet super zijn... Maar gelukkig hebben we Evans nog

Ik had het al een keer eerder gevraagd: Is er iemand die stomtoevallig ooit gehoord heeft van het merk Tacton Sound? Heb nu zo'n kit en ben nieuwschierig naar het verleden van het ding (bouwjaar 1964). Alles wat ik weet is dat ze in Oost Duitsland de Sonor-fabriek hebben ingepikt en daarmee die Tacton dingen zijn gaan maken. Zelfs bij Sonor Duitsland weten ze er nietsch over...shame on you Sonor....
Had je al gevraagd
Was volgens mij nog geen fatsoenlijk antwoord op gekomen
Meer van dit
pi_18537481
Sinds gisteren heb ik de beschikking over een laptop. Het lijkt me leuk om dat ding te gebruiken met de band en daarvoor had ik een handig drum-progje...dacht ik, want ik heb m niet meer en na een middag zoeken op het www kan ik m niet terug vinden natuurlijk. Is er een van jullie die een handig programmaatje weet om zelf drumritmes te maken? Hoe uitgebreider hoe leuker natuurlijk

[ Bericht 72% gewijzigd door Nemephis op 19-04-2004 17:11:00 ]
pi_18542416
Op download.com bij de muziek staan volgens mij wel wat programmaatjes om drum loops mee te maken. Deze zijn alleen vrij eenvoudig, ik was er best snel op uit gespeeld.

Voor het uitgebreidere werk moet je naar FruityLoops en daarna Cubase ofzo. Maar dan heb je alleen geen simpele drumloops meer maar hele muziekfabrieken.
  dinsdag 20 april 2004 @ 01:53:49 #70
24054 search64
Avec le grande
pi_18552510
leafDrums is wel lachen. Kijk maar op sharewaremusicmachine.com
pi_18560785
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 01:53 schreef search64 het volgende:
leafDrums is wel lachen. Kijk maar op sharewaremusicmachine.com
Das ook wel een leuk programmaatje ja. Mooie samples zitten er al in.
  dinsdag 20 april 2004 @ 18:39:54 #72
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_18566444
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 22:05 schreef Yokozuna het volgende:
Ja, en misschien was dat zelfs gebeurd terwijl je niet bijzonder hard sloeg. Zit gewoon rommel tussen Remo vellen.
Duh ... heb je al een digitaal drumstel voor op kamers?

Hier een plaatje van mijn nieuwe snare

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
pi_18567098
Moooooooooi
  dinsdag 20 april 2004 @ 19:19:17 #74
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_18567292
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 19:10 schreef CasB het volgende:
Moooooooooi
Die had je toch al gezien op drumforum.nl
Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
pi_18574615
Ja

Maar...dit is niet drumforum.nl

(En hij is gewoon mooi )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')