Handige links:quote:Carn:
Dynamiek vind ik persoonlijk errrrrrg belangrijk...iets kan alleen maar hard zijn als de rest zacht is.
een accent op pianissimo klinkt toch wat anders dan een accent op forte...helaas lopen er veel lui rond die in de veronderstelling leven dat je als drummer zo hard mogelijk moet spelen.
Over stemmen..Ik stem alles altijd zo open mogelijk; veel drummers letten alleen op wat ze zelf horen als ze achter de drums zitten, en houden geen rekening met de feitelijke projectie. Goeie vellen en goed stemmen, meer heb je niet nodig (behalve op de echte baggersetjes).
Zijn ook niet meer online, ik heb begrepen dat er iets van finaniciele probleempjes waren.quote:Op dinsdag 13 april 2004 12:18 schreef CasB het volgende:
Bij mij ook niet
Steppenwolf - Born to be Wildquote:Op dinsdag 13 april 2004 21:37 schreef Metal_drums het volgende:
ik had een vraagje, ik drum nu al zo'n 4-5 maanden
heb me eigen kitt (ik weet het B-merk) van Stagg
het gaat al best aardig, en kan sinds kort Metallica - For whom the bells tolls mee spelen (op dubbele bass na)
weet iemand of er nog meer makkelijke (leuke) metal nummers zijn om te oefenen ?
Naja op St Anger drumt hij ook best aardig, dat geluid van die snare drum is verschrikkelijk majah... Dubele bass werk is wel okquote:Op woensdag 14 april 2004 00:12 schreef Maidenfan het volgende:
Ik dacht mij uit de lars ullrich discussies te houden maar die laatste lars sucks opmerking was er teveel aan.
Ullrich is letterlijk de enige drummer die ik echt goed vind. Ik vind dat wat hij speelt perfect bij de muziek past, en meestal zelfs nog dat ene extra'tje eraan geeft. Dus roep maar dat hij slecht is, mij niet gelaten... Ik wou dat ik zo goed bij de muziek kon drummen als hij... Luister maar eens naar master of puppets, call of ktulu (6:25 en verder) of one. Je moet er maar opkomen. Ik vind het echt verschrikkelijk moeilijk om iets te drummen op een zelfgeschreven nummer, en verder dan een eenvoudig ritme kom ik niet.
Ik had het trouwens over de lars van voor 2000...
Terry Bozzio , Dave Weckle , Simon Phillips , Buddy Rich and so on en iig phill Collinsquote:Op woensdag 14 april 2004 09:38 schreef D3nn15 het volgende:
[..]
Magoe als we het dan over echt goede drummers hebben dan denk ik toch meer richting Neal Peart (Rush) of bv een Mike Portnoy (Dream Theater)
Matt Cameronquote:Op woensdag 14 april 2004 09:42 schreef HRR het volgende:
[..]
Terry Bozzio , Dave Weckle , Simon Phillips , Buddy Rich and so on en iig phill Collins
Ja dat mag natuurlijk. Maar buiten het feit dat ik Lars een ontiechelijke butdrummer vind, is de muziek die ze maken ook heel erg slecht. En dat mag ik dan weer vinden.quote:Op woensdag 14 april 2004 00:12 schreef Maidenfan het volgende:
Ullrich is letterlijk de enige drummer die ik echt goed vind. Ik vind dat wat hij speelt perfect bij de muziek past, en meestal zelfs nog dat ene extra'tje eraan geeft. Dus roep maar dat hij slecht is, mij niet gelaten... Ik wou dat ik zo goed bij de muziek kon drummen als hij... Luister maar eens naar master of puppets, call of ktulu (6:25 en verder) of one.
Zo hard mogelijk spelen is alleen maar irritant. Subtiel spelen, dat is de kunst! Als ik m'n kit stem zorg ik dat het niet in een piepkleine ruimte is (dan slaat geluid toch dood) en loop ik om de hele kit heen: als je ervoor staat kan het best zijn dat die lekker klinkende tom ineens toch niet zo lekker blijkt te klinken als wanneer je erachter zit... en tape op de vellen, zo min mogelijk: een heel klein stukje is soms wel handig om een klein irri resonantietje weg te moffelen.quote:Carn:
Dynamiek vind ik persoonlijk errrrrrg belangrijk...iets kan alleen maar hard zijn als de rest zacht is.
een accent op pianissimo klinkt toch wat anders dan een accent op forte...helaas lopen er veel lui rond die in de veronderstelling leven dat je als drummer zo hard mogelijk moet spelen.
Over stemmen..Ik stem alles altijd zo open mogelijk; veel drummers letten alleen op wat ze zelf horen als ze achter de drums zitten, en houden geen rekening met de feitelijke projectie. Goeie vellen en goed stemmen, meer heb je niet nodig (behalve op de echte baggersetjes).
Zit er doublebass in From whom the bell tolls?quote:Op dinsdag 13 april 2004 21:37 schreef Metal_drums het volgende:
het gaat al best aardig, en kan sinds kort Metallica - For whom the bells tolls mee spelen (op dubbele bass na)
weet iemand of er nog meer makkelijke (leuke) metal nummers zijn om te oefenen ?
dit is travis kidjequote:Op woensdag 14 april 2004 14:44 schreef caresoul het volgende:
travis barker is the man![]()
In het begin zitten er een paar keer 4 32'en met de bassdrum in geloof ik... Ik weet wel dat er dubbelbas in komt maar niet precies hoe het heet...quote:Op woensdag 14 april 2004 23:52 schreef Carn het volgende:
[..]
Zit er doublebass in From whom the bell tolls?![]()
"Hoe kleiner de set, hoe beter de drummer" ???quote:Op donderdag 15 april 2004 15:08 schreef Ranc het volgende:
Terry Bozzio's Kittje:
[afbeelding]
Kheb m gezien in de 013 en je ken mij niet wijsmaken dat er een betere drummer bestaat
Dat is redelijk waar..quote:Op donderdag 15 april 2004 15:28 schreef WurM het volgende:
[..]
"Hoe kleiner de set, hoe beter de drummer" ???
Dat geldt alleen voor mensen. Bozzio is geen mens. Die komt van een andere planeet of zo... Ik zag 'm in Groningen met het Metropole Orkest....wow.quote:Op donderdag 15 april 2004 15:28 schreef WurM het volgende:
[..]
'Opium' van Moonspell is leerzaam. Maar ook gewoon je hand-oefeningen met je voeten doen is leerzaam; gewoon je paradidles (goed gespeld zo?) met je voeten doen. Is welliswaar dodelijk saai maar je leert er wel van.quote:Op dinsdag 13 april 2004 21:37 schreef Metal_drums het volgende:
het is niet hoe groot je set is maar meer wat je er mee kunt en travis kan lekker met zen set spelen ik heb wel is een filmpje gezien van terry hij kan wel leuke trucjes met zen base maar ik vind travis beterquote:Op donderdag 15 april 2004 15:28 schreef WurM het volgende:
[..]
Hmmm... duidelijk dus iemand die eerst maar eens naar Terry Bozzio moet gaan kijken, en dan nog maar eens zien dat hij durft te beweren dat hij alleen maar leuke trucjes kan en dat Travis beter is met zijn bass.......quote:Op donderdag 15 april 2004 19:34 schreef caresoul het volgende:
[..]
het is niet hoe groot je set is maar meer wat je er mee kunt en travis kan lekker met zen set spelen ik heb wel is een filmpje gezien van terry hij kan wel leuke trucjes met zen base maar ik vind travis beter
tony royster jr. vind ik ook wel lekker
Bij Cesar Zuiderwijk (ofzo) ziet t er ondanks zn leeftijd ook nog steeds enorm soepel uitquote:Op donderdag 15 april 2004 21:02 schreef vicz het volgende:
Ik vind zelf Phil Collins een vrij aardige drummer. Het ziet/komt er bij hem zo soepeltjes uit....
Met jou kan ik praten! Vinnie Colaiuta is over het algmeen toch wel m'n lievelingsdrummer, hij speelt zoveel verschillende stijlen en hij speelt echt zulke zieke dingen gewoonquote:Op woensdag 14 april 2004 23:52 schreef Carn het volgende:
Verder zijn mn favoriete drummers op dit moment Weckl, Colaiuta en Chambers.
er staat geloof ik iets op www.vicfirth.com en mss ook wel op www.drummerworld.com (goede sitequote:Op vrijdag 16 april 2004 13:38 schreef Georges het volgende:
Weet iemand waar je filmpjes kan zien van die Bozzio? Ben wel benieuwd, kazaa vindt niks.
ik zeg niet dat terry slecht is ik zeg dat ik travis beter vind en bozzio heb ik wel is in een filmpje zien spelen maar travis vind ik gewoon de man van de drumsquote:Op donderdag 15 april 2004 20:39 schreef JoZwF1 het volgende:
[..]
Hmmm... duidelijk dus iemand die eerst maar eens naar Terry Bozzio moet gaan kijken, en dan nog maar eens zien dat hij durft te beweren dat hij alleen maar leuke trucjes kan en dat Travis beter is met zijn bass.......![]()
I envy you!!!quote:Op vrijdag 16 april 2004 13:50 schreef TimoBasso het volgende:
Krijg binnekort nog een masterclass van meneer zuiderwijk
Hij kan ook nog eens reuzesterke liedjes schrijven. Ondergewaardeerd!quote:Op vrijdag 16 april 2004 13:32 schreef D3nn15 het volgende:
Ik hoor trouwens nooit iemand hier over Matt Cameron (Soungarden, Pearl Jam, Wellwater Conspiracy, Geddy Lee)
Ik zou ons er gewoon mee lastig vallen... Is wel zo handig als je n beetje meer over de band vertelt en in welke regio je woont enzo... Lijkt mijquote:Op zaterdag 17 april 2004 11:29 schreef Jimmy het volgende:
Als ik een drummer zoek voor mijn band, kan ik jullie hier er dan mee lastig vallen?
Ik denk, ik doe even beleefd voor ik mensen ga lastig vallen in hun topic.quote:Op zaterdag 17 april 2004 11:37 schreef WurM het volgende:
Ik zou ons er gewoon mee lastig vallen... Is wel zo handig als je n beetje meer over de band vertelt en in welke regio je woont enzo... Lijkt mij
Coole muziek.. maar ik haak al afquote:Op zaterdag 17 april 2004 11:43 schreef Jimmy het volgende:
[..]
Ik denk, ik doe even beleefd voor ik mensen ga lastig vallen in hun topic.
We zijn net begonnen met onze nieuwe band, maar we hebben dus nog geen vaste drummer. Onze muziek is zowel geinspireerd op bands als de Hellacopters, Supersuckers, Guns n' Roses als de oudere hardrock en metalbands waar zij hun inspiratie weer vandaan haalden.
Hardrock met een scheutje punk en een toefje metal.
We hebben een complete line-up, we missen dus alleen een drummer. We oefenen in Amsterdam.
Jammer. Eindhoven rockcity! Daar is tenminste een beetje een rock/punk scene, in A'dam echt vrijwel niet.quote:Op zaterdag 17 april 2004 13:15 schreef TimoBasso het volgende:
Coole muziek.. maar ik haak al af/ komt uit regio Eindhoven
jup 100%quote:Op zaterdag 17 april 2004 13:24 schreef Jimmy het volgende:
[..]
Jammer. Eindhoven rockcity! Daar is tenminste een beetje een rock/punk scene, in A'dam echt vrijwel niet.
Kom, laten we allemaal roepen wat onze favoriete drummers zijn, JEUJ. Maar Travis vind ik ook wel goed, die verzint tenminste nog wat creatieve patroontjes, kom je niet echt vaak tegen in punkrock voor zover in het ken. En verder is zijn slagtechniek ook prima. Beheerst ook goed open en gesloten roffels.quote:Op woensdag 14 april 2004 14:44 schreef caresoul het volgende:
travis barker is the man(blink182
)en lars hij is goed maar ik mis soms wat aan hem
En zo is het. Geluidsmannen kunnen daarbij trouwens weleens tegenwerken, door bijv. het snarevolume laag te zetten. Dan zuigt zo vind ik, die bassdrum klinkt meestal erg dik live (vaak krikken ze de lage tonen nog even wat op), maar de snaredrum moet dat ook gewoon kunnen. Vooral bij ruige muziek moet die snare gewoon kunnen knallen, geen gezeur. Vooral de drummers die in een band spelen die bijv. Guns n Roses en Metallica covert die gewoon die snare aaien, snap ik totaal niet. Zacht kunnen spelen is goed, maar je moet ook weten wanneer een onderdeel gewoon hard moet klinken. En moet een beetje goede slagtechniek is daar echt niet zoveel kracht voor nodig. En ik doel niet op Carn ofzo, die heeft tenminste een goede slagtechniekquote:Dynamiek vind ik persoonlijk errrrrrg belangrijk...iets kan alleen maar hard zijn als de rest zacht is.
Niet zo generaliseren. Het is juist veel interessanter om een goede balans te vinden tussen technisch spel en het ondersteunen van de band. Anders kun je net zo goed alleen maar simpele eentonige ritmes gaan spelen, omdat ze vaak toch wel goed in het geheel passen, vooral in rock en metal. Daar leer je ook niet veel van.quote:Misschien is ddit al tig keer langsgeweest, maar ik heb echt helemaal niks met drummers' drummers. Te veel op techniek gericht en te weinig in dienst staan van de band. Dit heb ik in het algemeen met teveel techniek etalerende muzikanten. Muzikaal zijn zit niet in je techniek, techniek staat wat mij betreft in dienst van de muziek, niet andersom. Wil niet zeggen dat ik mensen om hun techniek niet bewonder, maar dan hebben ze ook nog andere kwailiteiten waardoor ze er muzikaal uitspringen.
Pcies, de backbeat is het belangrijkste in elke muziekstijl, dat is waar mensen op dansen.quote:Op zaterdag 17 april 2004 14:36 schreef Yokozuna het volgende:
En zo is het. Geluidsmannen kunnen daarbij trouwens weleens tegenwerken, door bijv. het snarevolume laag te zetten. Dan zuigt zo vind ik, die bassdrum klinkt meestal erg dik live (vaak krikken ze de lage tonen nog even wat op), maar de snaredrum moet dat ook gewoon kunnen. Vooral bij ruige muziek moet die snare gewoon kunnen knallen, geen gezeur. Vooral de drummers die in een band spelen die bijv. Guns n Roses en Metallica covert die gewoon die snare aaien, snap ik totaal niet. Zacht kunnen spelen is goed, maar je moet ook weten wanneer een onderdeel gewoon hard moet klinken. En moet een beetje goede slagtechniek is daar echt niet zoveel kracht voor nodig. En ik doel niet op Carn ofzo, die heeft tenminste een goede slagtechniek
Klopt als een busquote:Het is juist veel interessanter om een goede balans te vinden tussen technisch spel en het ondersteunen van de band
Klopt niet als een bus: Gisteren Remo Weatherking gemold...moest ik verder spelen op de in elke oefenruimte te vinden klote-snaredrumquote:En dat hard raggen op die bekkens snap ik ook niet, van crash bekkens komt toch bijna altijd wel zat herrie af. Als je uit je dak gaat, rag dan hard op de snare dat vel scheurt tenminste niet....
uhh... mss zeg ik wel iets heel vreemds, maar bij ons in de muziekschool staan 3 drumsets en 2 daarvan hebben op de snare Remo Wheatherking vellen...quote:Op zaterdag 17 april 2004 17:44 schreef Nemephis het volgende:
Klopt niet als een bus: Gisteren Remo Weatherking gemold...moest ik verder spelen op de in elke oefenruimte te vinden klote-snaredrum
Er is verder ook niets mis met die Weatherkings, ik zal wel toevallig een slecht vel hebben gekocht...maar ik heb er dan weer wel met veel gevoel en subtiliteit doorheen geslagenquote:uhh... mss zeg ik wel iets heel vreemds, maar bij ons in de muziekschool staan 3 drumsets en 2 daarvan hebben op de snare Remo Wheatherking vellen...
Dan heb je gewoon een slecht exemplaar, oftewel pech, typisch Remo. Ik drum nu 1 jaar op een Remo Weatherking (coated Ambassador, standaard velletjes).quote:Op zaterdag 17 april 2004 17:44 schreef Nemephis het volgende:
Nog een aanrader dan voor iedereen die zat is van Metallica: BEATTALICA.. moet je es downloaden, leuke muziek. PS: niet gaan zeuren over de drums, gewoon geinige muziek, meer niet.
Klopt niet als een bus: Gisteren Remo Weatherking gemold...moest ik verder spelen op de in elke oefenruimte te vinden klote-snaredrum
totaal mee eens.quote:Op zondag 18 april 2004 00:44 schreef search64 het volgende:
Remo is gewoon kut als het op kwaliteitscontrole aankomt.
Niet stad, provincie... Muziekschool in Winschoten.quote:Op zaterdag 17 april 2004 18:56 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Er is verder ook niets mis met die Weatherkings, ik zal wel toevallig een slecht vel hebben gekocht...maar ik heb er dan weer wel met veel gevoel en subtiliteit doorheen geslagen![]()
Drumschool in Grun'n? Zit ik ook altijd (groningen, niet de drumschool). Groningen roels!
Remo mag daar idd wel iets aan gaan doen. Toch vreemd dat ze met de komst van de Euro de prijzen zo ongeveer één op één hebben aangepast: je betaalt nu twee keer zoveel voor vellen die helaas niet super zijn... Maar gelukkig hebben we Evans nogquote:Remo is gewoon kut als het op kwaliteitscontrole aankomt.
Had je al gevraagdquote:Op zondag 18 april 2004 16:59 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Remo mag daar idd wel iets aan gaan doen. Toch vreemd dat ze met de komst van de Euro de prijzen zo ongeveer één op één hebben aangepast: je betaalt nu twee keer zoveel voor vellen die helaas niet super zijn... Maar gelukkig hebben we Evans nog![]()
Ik had het al een keer eerder gevraagd: Is er iemand die stomtoevallig ooit gehoord heeft van het merk Tacton Sound? Heb nu zo'n kit en ben nieuwschierig naar het verleden van het ding (bouwjaar 1964). Alles wat ik weet is dat ze in Oost Duitsland de Sonor-fabriek hebben ingepikt en daarmee die Tacton dingen zijn gaan maken. Zelfs bij Sonor Duitsland weten ze er nietsch over...shame on you Sonor....
Das ook wel een leuk programmaatje ja. Mooie samples zitten er al in.quote:Op dinsdag 20 april 2004 01:53 schreef search64 het volgende:
leafDrums is wel lachen. Kijk maar op sharewaremusicmachine.com
Duh ... heb je al een digitaal drumstel voor op kamers?quote:Op zaterdag 17 april 2004 22:05 schreef Yokozuna het volgende:
Ja, en misschien was dat zelfs gebeurd terwijl je niet bijzonder hard sloeg. Zit gewoon rommel tussen Remo vellen.
Die had je toch al gezien op drumforum.nlquote:Op dinsdag 20 april 2004 19:10 schreef CasB het volgende:
Moooooooooi![]()
Wauw mooi dingquote:Op dinsdag 20 april 2004 18:39 schreef Murgen het volgende:
Duh ... heb je al een digitaal drumstel voor op kamers?
Hier een plaatje van mijn nieuwe snare
Wie kent er hier Byron McMackin, Pennywise drummerquote:Op woensdag 14 april 2004 15:02 schreef Metal_drums het volgende:
ja idd travis, helemaal geen uitgebreide kitt, en kan zo goed en snel drummen :|
Das heel gezond hoor, krijg je best sterke armen vanquote:Op donderdag 22 april 2004 22:10 schreef MAD-Allica het volgende:
[..]
Wie kent er hier Byron McMackin, Pennywise drummer
http://people.zeelandnet.nl/keesenco/byron.jpg
DIE gast is pas snel. geen dubbelbase, maar wel teringsnelle fills en ritmes...LIVE was hij echt geweldig (voor punk dan he). normaal is hij hardstikke relaxt, maar achter het drumstel heeft hij voglens mij ADHD, niet gezond
ja weetk, ik heb bijna al hun nrs gespeeld.quote:Op donderdag 22 april 2004 22:12 schreef Marnick het volgende:
[..]
Das heel gezond hoor, krijg je best sterke armen van
Eerste graad en harfa A op Hobo.........quote:Op donderdag 22 april 2004 22:18 schreef MAD-Allica het volgende:
nog meer multifunctionele mensen hier?
Hej, jij bent toch onze snaredrum boer?quote:Op donderdag 22 april 2004 22:04 schreef Bensel het volgende:
Maar dan nog, dat stond niet op de vinnie site :p Bovendien weet ik aardig wat van rudiments, en hoe ze te gebruiken (dat krijge je, als je 10 jaar snare drumt, en daarbij OOK de Schotse en Baseler technieken leert (Schots via de clan McBeth pipband, en Baseler via m'n leraar)
VET, die accenten zijn zo kicken! Vind dit trouwens beter klinken als op het album, tenminste wat echter en minder fratsen. Klinkt toch wel goedquote:Op donderdag 22 april 2004 21:52 schreef Carn het volgende:
trouwens gaaf nummer: http://www.strain.nl/05-2-05-Tiempo%20De%20Festival.mp3
helaas is dat echt zoiets waar je gewoon een goede docent voor nodig hebtquote:Op vrijdag 23 april 2004 15:08 schreef Bensel het volgende:
Als iemand nog linkjes heeft voor wat van de moeller technieken?
dat heeft élke drummer toch?quote:Zo machinaal als die hun snare bespelen, volgens mij is hun standandpunt "het kan ALTIJD strakker"...
correctie, dat hoort elke drummer te hebbenquote:Op zaterdag 24 april 2004 18:28 schreef Nemephis het volgende:
dat heeft élke drummer toch?
Waarom dan gaan drummen.. als je nu al zo denkt?quote:Op maandag 26 april 2004 17:20 schreef Marnick het volgende:
Ik denk dat ik te weinig op het drumstel speel als het niet 'moet'
style="font-size: 10px;">quote:
Zolang je maar enthousiast bent geloof ik wel dat het goedkomt.quote:100% inzet is toch wel echt nodig .. als je redelijk een potje wil gaan drummen
Dan is het duidelijk, drumstel kopen! Te weinig geld -> sparen en 2e hands Pearl forum/export op de kop tikken.quote:ik zit altijd ritmes te verzinnen en te tikken met mijn handen op tafels enzo
ga kijken voor Roland TD 6K , 2de hands kan je die denk wel kopen voor die prijs.. een echte aanraderquote:Op maandag 26 april 2004 21:43 schreef Yokozuna het volgende:
Ej Murgen, nee nog niet. Ik zal es kijken. Heb trouwens ongeveer 1100 euro beschikbaar.
http://www.drumforum.nl/index.php?showtopic=1425
555 euro, NIEUW met gaasvellen, dat moet toch uit elkaar vallen na 1 jaar?
Heb trouwens ook even een accountje gemaakt... (nick: Skip)
Staat er (Roland TD6) eentje te koop voor 1.000 euro, zelf in Belgie gaan halen maar dat moet geen probleem zijn.quote:Op maandag 26 april 2004 21:43 schreef Yokozuna het volgende:
Ej Murgen, nee nog niet. Ik zal es kijken. Heb trouwens ongeveer 1100 euro beschikbaar.
http://www.drumforum.nl/index.php?showtopic=1425
555 euro, NIEUW met gaasvellen, dat moet toch uit elkaar vallen na 1 jaar?
Heb trouwens ook even een accountje gemaakt... (nick: Skip)
Jij hebt die toch? Kun je niet nog eens wat samples opnemen met wat leuke ritmes, goed geluid is het halve werk. Ik ben wel benieuwd, kun je ook zelf de echo en zooi instellen?quote:Op dinsdag 27 april 2004 11:54 schreef HRR het volgende:
[..]
ga kijken voor Roland TD 6K , 2de hands kan je die denk wel kopen voor die prijs.. een echte aanrader. ik ben btw nu sparen voor TD 20K :x
Hoe heet dat boek? En waar heb je het gekocht? Ik lees altijd wel die dingen in de slagwerkkrant maar zo'n boek is ook vet handigquote:Op woensdag 28 april 2004 19:57 schreef Maidenfan het volgende:
Ach tis gemakkelijk: in de balk moet je de nootsoort selecteren (8'en enz), en je kan best de nummers van snare, bas en hihat onthouden, dan is't gewoon maar nummertje, pijltje rechts, nummertje enz... Als het iets ingewikkeld is is het inderdaad nietmeer zo vanzelfsprekend maarja,... het lukt wel.
Ik heb vandaag een drum tipboek gekocht... Staat vol met nuttige informatie mbt tot aankopen, bekkens, vellen, enz... Echt handig voor iemand die er relatief weinig vanaf weet...
"Tipboek"quote:Hoe heet dat boek? En waar heb je het gekocht? Ik lees altijd wel die dingen in de slagwerkkrant maar zo'n boek is ook vet handig
Sorry, maar ik kan nergens mp3-tjes vinden van Nemephis. Ik luister de mp3s hier wel, maar ik kan weinig commentaar geven, omdat ik nog niet kan drummenquote:Op woensdag 28 april 2004 21:23 schreef Yokozuna het volgende:
CHECKEN JULLIE ZELFOPGENOMEN MP3's EIGENLIJK WELEENS?
Ik zie echt niemand reargeren op bijv. de mp3'tjes die Nemephis post. Komop iedereen heeft toch een mening, allicht kun je wat van elkaar leren, of iemand motiveren etc. Het is toch leuk elkaar te horen drummen? Als je niet reargeert op iemand die samples post, zal hij daarna ook minder verleiding hebben nog es een keer wat op te nemen als het toch niet gechecked (lijkt) te worden.
Als je ff zegt waar je dat kan fixenquote:Op donderdag 29 april 2004 01:47 schreef Carn het volgende:
guitarpro is ook voor mietjes. Gewoon Finale (Y), daar kan je alles wel mee denkik. Alhoewel ik iemand ken die een of ander antiek stukje software gebruikt en dat veel makkelijker werkt :S
In guitar pro kan je bijvoorbeeld export als ACSII kiezen...quote:Op zondag 2 mei 2004 18:52 schreef Ska-te het volgende:
[..]
Als je ff zegt waar je dat kan fixenHet zal wel weer aan mij liggen maar ik snap dus echt helemaal niks van dat hele guitarpro niet. Het is denk ik ook nietecht wat ik zoek. Ik zoek gewoon iets waar ik tabs mee kan schrijven zoals ze op mxtabs staan. Ik kan me niet voorstellen dan al die mensen daar het helemaal zelf in wordt hebben uitgetypt allemaal ?
Drumpartijen moet je ook niet uit je hoofd leren. Als je een nummer genoeg herhaalt ken je het vanzelf uit je hoofd. Ik zet een nummer op, luister het een paar keer. Probeer dan de rode lijn mee te spelen. Achter de breaks en fills kom je vanzelf als je het nummer meerdere keren meespeelt, tenminste zo gaat het hier. Ik heb nog nooit een structuur op een blaadje geschreven ofzo, moeilijk gedoe allemaal. Natuurlijk, de ene drummer immiteert sneller dan de ander, maar bij veel muziek vallen nummers gewoon prima te coveren zonder iets te leren of op te schrijven. Je zult merken dat ZOVEEL nummers gewoon een standaard structuur hebben zoals. Als je al flink wat covers hebt gespeeld merkt je gewoon dat heel veel nummers een standaard structuur hebben, zoals:quote:Op dinsdag 4 mei 2004 18:23 schreef BornAddicted het volgende:
ik heb nog nooit een drumpartij helemaal uit mun hoofd kunnen spelen
ook nog nooit geoefend
ik vind dat als je gewoon lekker blijft improviseren en het klinkt toch kei gaaf
dan ben je beter als wanneer je iets voorgekauwds na gaat liggen spelen
my 2 cents
Wat voor een drummer is hij? Speelt hij moeilijke stukken in zijn nummers? Ik ga in ieder geval eens zo'n boek bekijken...quote:Op donderdag 6 mei 2004 16:02 schreef Yokozuna het volgende:
Chad Smith is gaaf
Beter iets dan niets! Even downlaoden.quote:t gaat ook nergens over was beetje inspelen.. kwou ff proberen
Hmm, dat zijn er toch best veel. Heb je geen verdere uitleg? Welke stijlen ze doen ofzo?quote:Op vrijdag 7 mei 2004 22:41 schreef Georges het volgende:
Weckl, Colaiuta, Gadd
Simon Phillips niet te vergeten.
haha ja daar vond ik het ook wel wat van weg hebbenquote:Hehe wat hoor ik allemaal voor oorlogsgeluiden! Dit lijkt wel een slagveld! Kun je nog es wat opnemen? Met betere mic/96kbit mono mp3 ofzo. Trouwens nieuw hier Sky? Speel je in een band?
Tja, die mannen kunnen gewoon alles spelen, en als ze het niet kunnen, is het een kwestie van even oefenen.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 22:47 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Hmm, dat zijn er toch best veel. Heb je geen verdere uitleg? Welke stijlen ze doen ofzo?
Lekker voor Evans gaan.quote:Op zondag 9 mei 2004 18:09 schreef Metal_drums het volgende:
Ik zat te denken aan remo vellen.. weet iemand hoeveel dit kost, en waar ik ze kan bestellen
Drumtabs zijn voor mietjesquote:Op zondag 9 mei 2004 21:53 schreef WIthered het volgende:
ik vind het altijd wel leuk om bandjes te coveren, maar weet iemand wat goeie sites voor drumtabs, want voor punk muziek ofzo kan ik totaal niks vinden alleen gitartabs en bastabs maar ja daar heb ik weining aan![]()
Betere kwaliteitscontrole, iets hogere prijs. Helaas blijkbaar minder bekendquote:Lekker voor Evans gaan.
Jimmi Hendrix onder de drummers -> vooruitstrevende topdrummers. Vertel me niet dat de Gorefest drummer dat isquote:ik wou eens wat andere namen noemen dan de standaard topdrummers.
als ik met mijn bandje wil drummen vinden we het relaxter om snel een nummertje te coveren en dan niet eerst weer tijden bezig zijn om te horen wat ze spelen, en zolang drum ik niet en veel ervaring heb ik ook nietquote:Op zondag 9 mei 2004 23:37 schreef Yokozuna het volgende:
[..]
Drumtabs zijn voor mietjesZoek het zelf maar uit, letterlijk bedoeld.
[..]
Betere kwaliteitscontrole, iets hogere prijs. Helaas blijkbaar minder bekendWaarom eigenlijk...
[..]
Jimmi Hendrix onder de drummers -> vooruitstrevende topdrummers. Vertel me niet dat de Gorefest drummer dat is
Maar zo leer je het ook niet echt lijkt me wel?quote:Op maandag 10 mei 2004 15:50 schreef WIthered het volgende:
[..]
als ik met mijn bandje wil drummen vinden we het relaxter om snel een nummertje te coveren en dan niet eerst weer tijden bezig zijn om te horen wat ze spelen, en zolang drum ik niet en veel ervaring heb ik ook niet![]()
had hem al op flabber.nl gezienquote:Op maandag 10 mei 2004 00:31 schreef GhostMan84 het volgende:
ik weet niet of dit al ergens gepost is hier ofzo (denk het niet) maar dit moet je echt ff zien
http://dpkgi.free.fr/files/StreetDrum.mpeg
zeer vet
Wow, ruig!quote:Op maandag 10 mei 2004 00:31 schreef GhostMan84 het volgende:
ik weet niet of dit al ergens gepost is hier ofzo (denk het niet) maar dit moet je echt ff zien
zeer vet
Je leert misschien minder goed luisteren maar je weet wel perfect wat er staat of moet staan. Zo snap je hoe een drummer aan zijn partijen komt en kan je die persoon als inspiratiebron gebruiken. Bovendien lees ik ook nog niet zo perfect notenschrift dus de juiste notatie is altijd handig en daar leer je ook weer uit...quote:Op maandag 10 mei 2004 18:27 schreef Carn het volgende:
[..]
Maar zo leer je het ook niet echt lijkt me wel?
ja daar had ik um ook gevonden, ghehequote:Op maandag 10 mei 2004 18:39 schreef UATC het volgende:
[..]
had hem al op flabber.nl gezien
zeker vet![]()
Dan ben je (nog) niet zo goed in horen/immiteren. Vooral bij drums kun je je juist makkelijk snel iets naspelen bij simpele pop/rock zooi (veel sneller dan een gitarist). Ik speel het gewoon op gehoor na, gaat veel sneller dan gedoe met tabs en hoef ik niets op te zoeken /uit te printen / te checken. Van tabs neer je geen notatie want het staat niet in notenschrift genoteerd, van notenlengtes is vaak gewoon geen sprake. Bovendien zijn drumtabs vaak niet compleet en zit er gewoon een zooi troep tussen (net als bij gitaartabs). En waarom zou ik tabs nodig hebben om een drummer als inspiratiebron te kunnen gebruiken? Onzin.quote:Op maandag 10 mei 2004 15:50 schreef WIthered het volgende:
als ik met mijn bandje wil drummen vinden we het relaxter om snel een nummertje te coveren en dan niet eerst weer tijden bezig zijn om te horen wat ze spelen, en zolang drum ik niet en veel ervaring heb ik ook niet![]()
Gaaf hoorquote:ik weet niet of dit al ergens gepost is hier ofzo (denk het niet) maar dit moet je echt ff zien
zeer vet
Neeeeen Yoko helemaal verkeerd! Dat wil zeggen, wij spelen met de band nu o.a. Kashmir van Led Zeppelin....zo'n verneukeratief nummer dat heel makkelijk lijkt totdat je je erin verdiept...ben ik blij dat ik de tabs op internet kon vinden zeg!quote:Drumtabs zijn voor mietjes Zoek het zelf maar uit, letterlijk bedoeld
Erase! Gorefest is cool, maar meneer Warby speelt tegenwoordig met Arjan Lucassen op de Ayreon-CD's >> Echt wel aanrader voor drummers!!!quote:drummers die ik heel goed vind zijn Ed Warby (ex-Gorefest)...
Led Zeppelin is niet de standaard pop/rock die ik bedoel, waarvoor wel geldt dat je bij 95% van al het werk gewoon op gehoor kunt spelen, en als je goed luistert speel je ook de ghostnotes etc. mee. Natuurlijk zijn tabs bij wat ingewikkeldere drum muziek wel handig, maar ik had het meer over de genres waarmee je begint als drummer, en dat lijkt me wel van toepassing bij Withered.quote:Neeeeen Yoko helemaal verkeerd! Dat wil zeggen, wij spelen met de band nu o.a. Kashmir van Led Zeppelin....zo'n verneukeratief nummer dat heel makkelijk lijkt totdat je je erin verdiept...ben ik blij dat ik de tabs op internet kon vinden zeg!
Een beetje, omdat we op drumles gewoon alles in notenschrift krijgen, en niet in tabs. Ik vind gewoon dat je alleen tabs moet gebruiken als je er zelf niet uitkomt, en je er wel wat moeite voor gedaan hebt het nummer na te spelen.quote:Maarre ... je kan wel muziek lezen, Yokozuna?
Valt tegen he? De pret begint met die break van 6x snare zodat alles een kwart opschuift :0quote:Op dinsdag 11 mei 2004 14:30 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Neeeeen Yoko helemaal verkeerd! Dat wil zeggen, wij spelen met de band nu o.a. Kashmir van Led Zeppelin....zo'n verneukeratief nummer dat heel makkelijk lijkt totdat je je erin verdiept...ben ik blij dat ik de tabs op internet kon vinden zeg!
Maar bevind jij je dan ook in de gezegende situatie over twee violisten te beschikkenquote:Ik probeer Kashmir ook te leren ...
In dat geval ben ik het helemaal met je eens; als je een beginner bent is het veel leerzamer om een nummer op je gehoor uit te zoeken. Gedownloade tabs zijn natuurlijk heel makkelijk maar of je er daarmee net zoveel van leert durf ik te betwijfelen.quote:...Natuurlijk zijn tabs bij wat ingewikkeldere drum muziek wel handig, maar ik had het meer over de genres waarmee je begint als drummer...
Ik heb gisteren voor het eerst eigenlijk eens goed naar King crimson geluisterd; had een paar jaar geleden een toen nieuwe plaat gehoord en dat vond ik niks vanwege de zang(of wat daarvoor moest doorgaan). Ik heb gisteren een of andere hele oude plaat gehoord (jaren zeventig) en dat was super! Dus als je wat fragmenten volledig illegaal online gaat gooien (pas op voor de St. Brein) dan graag!quote:Vooral de laatste 2 spreken me zo aan vanwege hun geweldig aparte stijl (een mix van jazz/fusion met progrock). Ik zal even kijken of ik wat fragmentjes kan plaatsen....
Nog een laatste vraag voor het slapen gaan dan: probeer je 'm alleen voor de gein te leren of met band en al? En wat voor band dan? url? bands zijn coolquote:Ik probeer Kashmir ook te leren ...
Zo herkenbaarquote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:51 schreef Murgen het volgende:
En ik herken het wel, thuis speel je zaken snel en foutloos en achter de kit op de drumschool strand je ...
In Ilpendam toch?quote:Op dinsdag 18 mei 2004 10:58 schreef Ska-te het volgende:
Trouwens net gehoord dat we op Parckpop spelen, verwar dit niet met ParkpopMaar het is evengoed nog voor 1000 man. Echt zo vet!
Ben er nog nooit geweest, ook al is het in de buurt. Maar 1000 man klinkt wel ok. Hopen dat het daar niet het standaard doodse Noord-Hollandse publiek is.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 11:34 schreef Ska-te het volgende:
Ja inderdaad, is dat wat?Hangt er een beetje een relaxte sfeer ??
Jij kent Derek toch, zeg dattie moet komen want ik heb hem al in tijden niet meer gezien
Wanneer is het?quote:Op dinsdag 18 mei 2004 11:41 schreef Ska-te het volgende:
Standaard doodse N-H publiek, nee dat klinkt niet erg okIk zou zeggen, kom dit jaar eens kijken en laat zien dat niet heel N-H zo dood is, zo rond 9 uur savonds
Podium B...
Neuh, die horen er toch niets vanquote:Op vrijdag 14 mei 2004 02:38 schreef Nemephis het volgende:
O ja trouwens Yoko, pas maar op dat je niet gefilitst wordt met die DB snelheden van je! Vet man! Kan horen dat je vooruit gaat, was een halfjaar geleden nog aanzienlijk langzamerburen al op de koffie gehad?
Dat komt slechts door angst, die raak je na een bepaalde tijd wel kwijt. Bewijsdrang en het niet accepteren van je foutjes, raak je vanzelf kwijt.quote:En ik herken het wel, thuis speel je zaken snel en foutloos en achter de kit op de drumschool strand je ...
Inderdaad.quote:Dan zet je je hihat toch hoger. Neem de tijd om je spullen goed te zetten, ze wachten toch wel.
Ik vind het echt niet zo vanzelfsprekend... Ik heb maar een half uurtje (meestal nog minder) en om dan direct te gaan prutsen...quote:Op dinsdag 18 mei 2004 10:58 schreef Ska-te het volgende:
Dan zet je je hihat toch hoger. Neem de tijd om je spullen goed te zetten, ze wachten toch wel. Op les kan je hulp vragen aan je leraar, geeft hij meteen tips waarschijnlijk
inderdaad...quote:Op dinsdag 18 mei 2004 21:44 schreef Carn het volgende:
ik denk gewoon een gemeentelijke muziekschool zoals we ze hier in NL ook hebben.
Hihat iets hoger zetten, toms goed zetten en shit, kost je hooguit een minuutje, gewoon doen.quote:Ik vind het echt niet zo vanzelfsprekend... Ik heb maar een half uurtje (meestal nog minder) en om dan direct te gaan prutsen...
Desnoods een crappe 1 microfoon-opname, alles beter dan niets he!quote:Verder euhm k zal binnenkort maar weer es wat opnemen zodra ik weer een goeie plek heb om te drummen thuis want we zijn nou aan t verbouwen en ik kan daar geen opname spul kwijt. :\
Yoko, jij houdt altijd wel de drumspirit alive and kicking he?quote:Op woensdag 19 mei 2004 21:03 schreef Yokozuna het volgende:
[..]
Desnoods een crappe 1 microfoon-opname, alles beter dan niets he!
Hmmm... dat valt wel es te proberen, want dat van ME zelf valt op zich wel mee vind ik...quote:Op woensdag 19 mei 2004 21:03 schreef Yokozuna het volgende:
Met mijn bandje speelden we toevallig Ice Queen, zit ook wel paar leuke stukjes in, bass-tom triolen. Die dubbelbasspatroontjes van Mother Earth moet je es proberen te spelen door nu es met LINKS in te zetten/te beginnen, goed voor je coördinatie.
Ej nee, we hebben ook nog geen eigen nummers. Altijd cover band geweest. Gaan nu wel eigen nummers schrijven, dat kriebelt ook wel na een tijdje. Maar ik kan weles tijdens repetities wat opnemen, pc staat toch in dezelfde ruimte. 1 mic opname, niet superduidelijk dus, maarja. Keertje 2e hands mengpaneeltje op de kop tikken ofzoquote:Op donderdag 20 mei 2004 16:52 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
hey yoko heb je geen opnames van je band dan?
Indeed.quote:Btw: toen ze die cd opnamen hadden ze nog n goeie drummer... Vergeleken met de huidige drummer (Stephen) is Ivar echt de master
Ik zou eerder voor een asio2 geluidskaart gaan, met meerdere ingangen en een virtuele mixer.quote:Op donderdag 20 mei 2004 19:18 schreef Yokozuna het volgende:
1 mic opname, niet superduidelijk dus, maarja. Keertje 2e hands mengpaneeltje op de kop tikken ofzo
Je bedoelt, een geluidskaart met zo'n break out box en meerdere kanalen en mic preamps ingebouwd? Zoiets lijkt me geweldig, maar die zijn toch heel duur? Of bedoel je dat niet..quote:Op zondag 23 mei 2004 11:48 schreef search64 het volgende:
[..]
Ik zou eerder voor een asio2 geluidskaart gaan, met meerdere ingangen en een virtuele mixer.
Jazeker, heb de laatste 2 OMC albums. Die laatste met Nick Barker is gewoon top melodic blackmetal, zitten ook wat leuke drumstukjes in.quote:Is iemand hier (ook) quasi fan van Old Mans Child.... of maybe Kamelot?
valt me eigenlijk wel mee.. snel (als het tenminste singles zijn), maar niet iets wat ik nou super ingewikkeld vind.. zijn gewoon 32en uitgesmeerd over toms en snare...quote:Op woensdag 26 mei 2004 20:06 schreef Yokozuna het volgende:
Hier trouwens nog een gaaf drumstukje van Ed Warby!
http://www.ayreon.com/med(...)ator_ed_warby_01.mp3
Volgens mij was bass wel getriggered, maar het geluid was zoiezo slecht de hele avond, behalve bij shadows fall; die naar mijn mening toch het beste geluid hadden (en de beste drummer, maar dat terzijde)quote:Op woensdag 26 mei 2004 20:05 schreef Yokozuna het volgende:
Mwoa, vorig jaar in de 013 hadden ze nix getriggerd. Hoorde 1 grote zoem van bass, dan liever maar triggers
No offense hoor bensel, maar volgens mij heb ik jou n keer irl (in real life) zien drummen en persoonlijk denk ik niet dat jij dat kuntquote:Op woensdag 26 mei 2004 22:07 schreef Bensel het volgende:
[..]
valt me eigenlijk wel mee.. snel (als het tenminste singles zijn), maar niet iets wat ik nou super ingewikkeld vind.. zijn gewoon 32en uitgesmeerd over toms en snare...
Zo'n bekken heb ik LANG geleden een keer gezien tijdens een optreden van Elly en Rikkert (zegt jullie niet zoveel???) hier in de buurt...quote:Op zondag 30 mei 2004 15:36 schreef Bosbeetle het volgende:
...een soort van rare bekkens die eruit zagen als koperen LP's verticaal op een stokje en dan het geuid wat eruit kwam prefect
oeh als elly en rikkert het gebruiken vind ik het instrument al een stuk minder !quote:Op zondag 30 mei 2004 16:57 schreef WurM het volgende:
[..]
Zo'n bekken heb ik LANG geleden een keer gezien tijdens een optreden van Elly en Rikkert (zegt jullie niet zoveel???) hier in de buurt...
Ik weet er niet zoveel meer van, maar wat voor geluid komt er ongeveer vanaf en hoe duur is zoiets?![]()
(het is idd een soort LP verticaal op een stokje, en dat ding kan dan ronddraaien... als je begrijpt wat ik bedoel)
Paiste Rotosounds:quote:Op zondag 30 mei 2004 15:36 schreef Bosbeetle het volgende:
het arsenaal van rare percussie was niet van de lucht ... naast de gong ook nog een soort van rare bekkens die eruit zagen als koperen LP's verticaal op een stokje en dan het geuid wat eruit kwam prefect
Hoe duur weet ik niet, maar het zijn dikke schijven B8 brons, die klinken als een heldere bel. Doordat ze zijn bevestigd op een standaard die rond kan draaien ontstaat een modulerend effect alsof het geluid door een leslie speaker wordt afgespeeld.quote:Op zondag 30 mei 2004 16:57 schreef WurM het volgende:
Ik weet er niet zoveel meer van, maar wat voor geluid komt er ongeveer vanaf en hoe duur is zoiets?![]()
(het is idd een soort LP verticaal op een stokje, en dat ding kan dan ronddraaien... als je begrijpt wat ik bedoel)
Nee het was een Tama Bell Brass 14" * 6.5".quote:Op maandag 31 mei 2004 15:06 schreef Maidenfan het volgende:
Weet iemand welke snare Lars Ulrich gebruikte ten tijde van S&M? Was dat een standaard Starclassic maple? Ik vind dat het geluid van zijn drumstel echt zalig.
Bij musik produktiv 2100 euroquote:Op maandag 31 mei 2004 16:29 schreef search64 het volgende:
[..]
Nee het was een Tama Bell Brass 14" * 6.5".
En die zijn pittig aan de prijs.
Lekker boeiend of het ingewikkeld is, komt er weer een "is niet technisch". Kan mij dat nou schelen, het klinkt gewoon kickass. En ja, dat komt mede door de productie. Gaat om het eindresultaat. Wou jij soms beweren dat iets perse technisch moet zijn om kickass te klinken?!?!? Lijkt metalfan wel, er post iemand wat dat niet technisch is, maar mensen waarderen dat en laten dat blijken, komt er weer zoeen "huhuh, stelt niet zoveel voor, kan ik ook........". Daar gaat het helemaal niet om! Nadoen is 1, het verzinnen is 2. Iets kan ook TOF klinken, hoeft niet TECHNISCH te zijn, dat snap jij ook wel. Waarom moet je dan zeggen dat het niet technisch is? Ik snap je niet. Vind je het soms onterecht dat ik hem prijs? Op basis van 1 kort mp3'tje? Heb wel meer van em gehoord hoor. Of geef je gewoon niet om drums en alleen om snaredrum. Wat is het?quote:Op woensdag 26 mei 2004 22:07 schreef Bensel het volgende:
valt me eigenlijk wel mee.. snel (als het tenminste singles zijn), maar niet iets wat ik nou super ingewikkeld vind.. zijn gewoon 32en uitgesmeerd over toms en snare...
Hehe, en Lars heeft op St. Anger natuurlijk bewezen hoe goed de prijs/geluid verhouding van zijn mooie 2100 euro bronzen snaredrum is. Hij zal natuurlijk wel niet dezelfde hebben gebruikt maargoedquote:Bij musik produktiv 2100 euro
Neem ze dan ook meteen even op als je tijd/zin/mogelijkheden hebt... enzoquote:Morgen op naar Interdrum en Feedback voor een nieuwe rid (+crash) wheeeeeee
Nope.. (nog?) geen last vanquote:Op donderdag 3 juni 2004 21:54 schreef Yokozuna het volgende:
Heb je dat ook dat als je op een cowbell slaat er zo'n gigantische luchtdruk / druk op je trommelvliezen komt?
Hoeveel geld heb je? Voor minder dan 200 euro heb je al een volledige Superlux drummicrofoon set:quote:Op vrijdag 4 juni 2004 15:19 schreef Gubbe het volgende:
ALS ik over ga krijg ik van me pa en ma DRUMMICROFOONS!!
jaaaaaa
iemand nog suggesties wat voor merk ofzo ze moeten kopen?
of voor hoe duur
niet te duur natuurlijk...
Waarom in godsnaam microfoons ???quote:Op vrijdag 4 juni 2004 15:19 schreef Gubbe het volgende:
ALS ik over ga krijg ik van me pa en ma DRUMMICROFOONS!!
jaaaaaa
iemand nog suggesties wat voor merk ofzo ze moeten kopen?
of voor hoe duur
niet te duur natuurlijk...
Deels mee eens maar goeie demo's die neem je toch wel het beste op in een studiootje...quote:Op maandag 7 juni 2004 18:34 schreef Yokozuna het volgende:
Omdat sommige mensen graag opnemen en misschien van plan zijn demo etc. op te nemen? Misschien heeft ie al een goed drumstel?
(Y)quote:k wil toch iig deze week weer wat opnemen.
ja sorry, ik kijk hier ook niet elke dagquote:Op maandag 7 juni 2004 23:33 schreef Yokozuna het volgende:
Sommige mensen vinden het gewoon leuk om zelf op te nemen, niets mis mee. Denk dat het beter is bijv. eerst 2 goeie mics te kopen, en het aantal later uit te breiden, in plaats van zo'n Superlux set. Maare Gubbe als je iets in een topic vraagt, check het dan weer even, tegen een muur aanpraten sucksWat is je budget, enzo...
[..]
(Y)
Naar mijn mening is een drumkit nooit compleet, op de duur moet je genoegen nemen met wat je hebt want je kan er altijd wel wat bij kopen...quote:Op maandag 7 juni 2004 22:08 schreef Ska-te het volgende:
Precies, voor mensen met ons budget (ik hoop niet dat ik voor mezelf spreek) is ons drumstel nog lang niet compleet, misschien zal hij dat nooit zijn.
Zelfs daar kun je nog een cowbelletje kwijt... zijn nieuwe kit is dan ook groter dan zijn oude ( die nog in de test phase zit ).quote:Op dinsdag 8 juni 2004 16:50 schreef Gubbe het volgende:
nouh...dat drumstel van die ene gozer....terry bozzio ofzo![]()
das best wel compleet
volgens mij past daar niet veel meer bij
helemaal niets denk ik...
eehmquote:Op dinsdag 8 juni 2004 23:17 schreef themainbrain het volgende:
[..]
Zelfs daar kun je nog een cowbelletje kwijt... zijn nieuwe kit is dan ook groter dan zijn oude ( die nog in de test phase zit ).
Wat voor kit heb jij dan ?
Maar je zult nooit lekkere jazz kunnen spelen op die kit.... dus het is meer een gestemt slagwerk dan een drumstel imo![]()
Hier is-ie (als t goed is)... 't is niet echt een moeilijk drumstuk, maar zo horen jullie ook es wat van mijquote:Op vrijdag 11 juni 2004 21:56 schreef WurM het volgende:
Als ik het mp3'tje kan inkorten en op t net kan krijgen zal ik binnenkort een mp3'tje uploaden van mn band. 't nummer hadden we die avond net geschreven en direct maar opgenomen...
De kwaliteit is best goed... voor een nummer dat is opgenomen met maar 1 microfoon
t mp3'tje volgt hopelijk nog
Vet, klinkt lekkerquote:Op zaterdag 12 juni 2004 00:33 schreef WurM het volgende:
Hier is-ie (als t goed is)... 't is niet echt een moeilijk drumstuk, maar zo horen jullie ook es wat van mij
KLIK!
Echt goedquote:Op zaterdag 12 juni 2004 00:33 schreef WurM het volgende:
[..]
Hier is-ie (als t goed is)... 't is niet echt een moeilijk drumstuk, maar zo horen jullie ook es wat van mij
KLIK!
Hoelang drum je al?? Ik dat boek ben ik gestopt bij het jazz gedeeltequote:Op zaterdag 12 juni 2004 17:51 schreef Maidenfan het volgende:
Echt goed
Kent iemand eigenlijk drumstukken die niet te moeilijk zijn, maar waarmee je wel min of meer kan uitpakken? Ik vrees alleen dat mijn niveau niet echt hoog genoeg ligt... Ben nu bezig in het rock-gedeelte van real time drums 1...![]()
tja, lit eraan wanneer je me gehoord hebt, en wat ik speelde.. als ik gewoon echt drums speelde, okee, dan geef ik toe, dan heb je me waarschijnlijk niet goed horen spelen.. 9ben geen drumstel speler.. geef mij mar een snae drum in handen.. op drum heb ik van m'n fouten geleerd en speel ik niet zo moeilijk als ik eerst deed)quote:Op zondag 30 mei 2004 14:44 schreef WurM het volgende:
[..]
No offense hoor bensel, maar volgens mij heb ik jou n keer irl (in real life) zien drummen en persoonlijk denk ik niet dat jij dat kunt
Rustig maar.. ik zeg ook niet dat het niet een goede drummer is.. ik zeg gewoon dat ik eigenlijk iets anders verwacht had.. ja, technischer.. maar dat komt wel gewoon omdat ik snare drummer ben.. het is niet mijn smaak. trek het je niet persoonlijk aan..quote:Op woensdag 2 juni 2004 22:50 schreef Yokozuna het volgende:
[..]
Lekker boeiend of het ingewikkeld is, komt er weer een "is niet technisch". Kan mij dat nou schelen, het klinkt gewoon kickass. En ja, dat komt mede door de productie. Gaat om het eindresultaat. Wou jij soms beweren dat iets perse technisch moet zijn om kickass te klinken?!?!? Lijkt metalfan wel, er post iemand wat dat niet technisch is, maar mensen waarderen dat en laten dat blijken, komt er weer zoeen "huhuh, stelt niet zoveel voor, kan ik ook........". Daar gaat het helemaal niet om! Nadoen is 1, het verzinnen is 2. Iets kan ook TOF klinken, hoeft niet TECHNISCH te zijn, dat snap jij ook wel. Waarom moet je dan zeggen dat het niet technisch is? Ik snap je niet. Vind je het soms onterecht dat ik hem prijs? Op basis van 1 kort mp3'tje? Heb wel meer van em gehoord hoor. Of geef je gewoon niet om drums en alleen om snaredrum. Wat is het?
Bovendien gebruikt Ed telkens 2 bassslagen tussen de single stroke rolls, tussen de fills door flink wat maatwisselingen. Het is niet supersimpel ofzo. Ik kan het niet 100% zomaar op gehoor naspelen.
En er zit precies de goeie dynamiek in om het kickass te laten klinken, terwijl alleen de bassdrum getriggerd is. Voor een snelle deathmetal drummer speelt hij best creatieve patroontjes, flink wat vreemde maatsoorten/maatwisselingen waar nodig en met behoorlijk wat dynamiek/dikke groove bij Ayreon. Ik vind het gewoon een prima drummer.
[..]
Hehe, en Lars heeft op St. Anger natuurlijk bewezen hoe goed de prijs/geluid verhouding van zijn mooie 2100 euro bronzen snaredrum is. Hij zal natuurlijk wel niet dezelfde hebben gebruikt maargoed
[..]
Neem ze dan ook meteen even op als je tijd/zin/mogelijkheden hebt... enzo
Wil m morgen bestellenquote:Op zaterdag 12 juni 2004 15:23 schreef mark_dabomb het volgende:
HelloBen ook aangestoken door het drum virus, maar wil eerst even kijken hoe mijn hand coördinatie en dergelijke is. Ik zoek dus gewoon een simpele oefenpad waar je de feeling van het drummen krijgt, waar en voor hoeveel euro's (linkje) zijn die te krijgen?
De drumfeeling krijg je letterlijk en figuurlijk niet van een oefenpadquote:Op zaterdag 12 juni 2004 15:23 schreef mark_dabomb het volgende:
HelloBen ook aangestoken door het drum virus, maar wil eerst even kijken hoe mijn hand coördinatie en dergelijke is. Ik zoek dus gewoon een simpele oefenpad waar je de feeling van het drummen krijgt, waar en voor hoeveel euro's (linkje) zijn die te krijgen?
En toch zou ik graag willen weten waar die dingen te koop zijn en voor hoeveelquote:Op zondag 13 juni 2004 00:46 schreef Yokozuna het volgende:
[..]
De drumfeeling krijg je letterlijk en figuurlijk niet van een oefenpadJe kunt ook gewoon wat proefdrumlessen nemen, kijken of het je wat bevalt achter een echte drumkit.
www.feedback.nlquote:Op zondag 13 juni 2004 10:57 schreef mark_dabomb het volgende:
[..]
En toch zou ik graag willen weten waar die dingen te koop zijn en voor hoeveelHeb wel is achter drumstel gezeten en weet dat het iets voor mij is en wil een beetje techniek gaan oefenen.
techniek oefenen is altijd goed.quote:Op zondag 13 juni 2004 10:57 schreef mark_dabomb het volgende:
[..]
En toch zou ik graag willen weten waar die dingen te koop zijn en voor hoeveelHeb wel is achter drumstel gezeten en weet dat het iets voor mij is en wil een beetje techniek gaan oefenen.
Maakt niet uit, k sta open voor commentaarquote:Op maandag 14 juni 2004 22:24 schreef B_BOY het volgende:
sorrie wurm maar ik hoor tog af en toe wat foutjes tussendoor. maarja nog meer oefenen dan he. is ook niet erg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.t was laat (half 1?) We moesten ophouden van omwonenden en t moest dus ff snel... t is ook geen officiele opname ofzo... gewoon oefenen...
en die klote floor schoof de hele tijd naar me toe![]()
Altijd dat niveau uitdrukken in jarenquote:Op maandag 14 juni 2004 22:24 schreef B_BOY het volgende:
ben hier al lang niet meer geweest mensen. ik zit eigenlijk voortaan constant op drumforum.nl voor de daar nog niet aanwezige een aanrader. hoe is eigenlijk het niveau van de hier aanwezige? of hebben jullie dat allemaal al een keer in een topic behandeld hoelang iedereen drumt en zo.
sorrie wurm maar ik hoor tog af en toe wat foutjes tussendoor. maarja nog meer oefenen dan he. is ook niet erg.
Neem nog es wat op dan!quote:t was laat (half 1?) We moesten ophouden van omwonenden en t moest dus ff snel... t is ook geen officiele opname ofzo... gewoon oefenen...
okej zelfde niveau dus ongeveer mag je vanuitgaan. ik heb geen webspace das klote. heb nog wel een opname als je hem wilt horen. contact me ff of meld je aan als je webspace voor mij vrijhebt.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 14:03 schreef WurM het volgende:
Morgenavond oefenen we weer... k zal es kijken of we weer wat kunnen opnemen
Edit: mn niveau? Ik heb mn C diploma orkest slagwerk van de muziekschool
Gisteravond niet gerepeteerd, we hebben namelijk klachten gehad van de buurtquote:Op dinsdag 15 juni 2004 14:03 schreef WurM het volgende:
Morgenavond oefenen we weer... k zal es kijken of we weer wat kunnen opnemen
Edit: mn niveau? Ik heb mn C diploma orkest slagwerk van de muziekschool
Ik drum iets minder dan 1 jaarquote:Op zaterdag 12 juni 2004 21:09 schreef Ska-te het volgende:
[..]
Hoelang drum je al?? Ik dat boek ben ik gestopt bij het jazz gedeelte
Laat maar eens wat horen!quote:Op zondag 20 juni 2004 12:51 schreef Boomdiggy het volgende:
Je moet niet teveel van andere bekende drummertjes pakken jongens...dat gaat ten koste van je eigen stijl! Het gedrum van tegenwoordig lijkt veelal nergens meer op...was ik maar bekend dan hadden jullie tenminste wat te luisteren! van je Tsjik tsjak!
Net of jij dan zo apart drumt, het is gewoon steeds moeilijker om een compleet eigen stijl te drummen omdat zowat alles al een keer gedrumd is. Dat is niet alleen voor drums het geval. Er zijn de laatste jaren ook niet bepaald nieuwe muziek genres ontstaan met daarbij typerend drumwerk ofzo.quote:Op zondag 20 juni 2004 12:51 schreef Boomdiggy het volgende:
Je moet niet teveel van andere bekende drummertjes pakken jongens...dat gaat ten koste van je eigen stijl! Het gedrum van tegenwoordig lijkt veelal nergens meer op...was ik maar bekend dan hadden jullie tenminste wat te luisteren! van je Tsjik tsjak!
Die kerel heeft alles van mij gejat.quote:Op zondag 20 juni 2004 19:42 schreef nickybol het volgende:
Eigen stijl: Terry Bozzio absoluut. Ik ben naar een concert van die gast geweest jaartje geleden ongeveer, die gast heeft echt een stijl: die had ik nog nooit gezien.
en jij van mij?quote:Op zondag 20 juni 2004 20:09 schreef search64 het volgende:
[..]
Die kerel heeft alles van mij gejat.
Ik was al op een holle boomstam aan het rammen toen bij jullie voorvaderen nog niet eens een volwaardig brein was geëvolueerd.quote:Op zondag 20 juni 2004 21:33 schreef WurM het volgende:
[..]
en jij van mij?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |