abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18387411
En we gaan weer verder

Linkjes naar het verleden
Drummers topic!
Drummers Topic! deel 2
Drummers Topic! Deel 3
Drummerstopic deel 4!!!
Drummerstopic deel 5!!!
Drummerstopic deel 6!
Drummerstopic 7!!!!!!!!!!!!!
Drummerstopic 8!!!!!!!!!!!!!
Drummerstopic 9!!!

Laatste bericht:
quote:
Carn:

Dynamiek vind ik persoonlijk errrrrrg belangrijk...iets kan alleen maar hard zijn als de rest zacht is.
een accent op pianissimo klinkt toch wat anders dan een accent op forte...helaas lopen er veel lui rond die in de veronderstelling leven dat je als drummer zo hard mogelijk moet spelen.

Over stemmen..Ik stem alles altijd zo open mogelijk; veel drummers letten alleen op wat ze zelf horen als ze achter de drums zitten, en houden geen rekening met de feitelijke projectie. Goeie vellen en goed stemmen, meer heb je niet nodig (behalve op de echte baggersetjes).
Handige links:
Vic Firth's Rudiments
Online lessen

[ Bericht 15% gewijzigd door CasB op 13-04-2004 11:21:27 (Mooie OP gemaakt :)) ]
  dinsdag 13 april 2004 @ 11:30:38 #2
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_18387785
Boem tik boem tsjak boem tik

"Censuur is de dood van de democratie"
pi_18387861
Jammer dat bij mij die online lessen geen van alle doen..
You watch you wait, you take a breath, Steady your gun, You take aim, Your heart stops, You squeeze the trigger, One shot One kill.
pi_18388925
Bij mij ook niet
pi_18397853
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 12:18 schreef CasB het volgende:
Bij mij ook niet
Zijn ook niet meer online, ik heb begrepen dat er iets van finaniciele probleempjes waren.
pi_18398697
da's vaak bij gratis
  dinsdag 13 april 2004 @ 20:18:44 #7
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_18400675
WAUW! Nummer 10 alweer
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
pi_18402862
ik had een vraagje, ik drum nu al zo'n 4-5 maanden
heb me eigen kitt (ik weet het B-merk) van Stagg
het gaat al best aardig, en kan sinds kort Metallica - For whom the bells tolls mee spelen (op dubbele bass na)

weet iemand of er nog meer makkelijke (leuke) metal nummers zijn om te oefenen ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Metal_drums op 13-04-2004 21:54:49 (i.p.v kut is het kitt) ]
You watch you wait, you take a breath, Steady your gun, You take aim, Your heart stops, You squeeze the trigger, One shot One kill.
  dinsdag 13 april 2004 @ 21:48:06 #9
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_18403190
Megadeth - hanger 18?
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  woensdag 14 april 2004 @ 00:09:36 #10
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_18406697
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 21:37 schreef Metal_drums het volgende:
het gaat al best aardig, en kan sinds kort Metallica - For whom the bells tolls mee spelen (op dubbele bass na)

weet iemand of er nog meer makkelijke (leuke) metal nummers zijn om te oefenen ?
Steppenwolf - Born to be Wild
Black Sabbath - Paranoid
AC/DC - Highway to hell
Megadeath - Symphony of Destruction
Deep Purple - Smoke on the Water

Wel te doen denk ik voor je!
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_18406742
Ik dacht mij uit de lars ullrich discussies te houden maar die laatste lars sucks opmerking was er teveel aan.

Ullrich is letterlijk de enige drummer die ik echt goed vind. Ik vind dat wat hij speelt perfect bij de muziek past, en meestal zelfs nog dat ene extra'tje eraan geeft. Dus roep maar dat hij slecht is, mij niet gelaten... Ik wou dat ik zo goed bij de muziek kon drummen als hij... Luister maar eens naar master of puppets, call of ktulu (6:25 en verder ) of one. Je moet er maar opkomen. Ik vind het echt verschrikkelijk moeilijk om iets te drummen op een zelfgeschreven nummer, en verder dan een eenvoudig ritme kom ik niet.

Ik had het trouwens over de lars van voor 2000...
pi_18410098
Ach...ik vind ook dat je moet drummen wat bij de muziek past, als je goed kan drummen maar je kan je niet inleven in de muziek dan klinkt het ook niet.
pi_18410638
quote:
Op woensdag 14 april 2004 00:12 schreef Maidenfan het volgende:
Ik dacht mij uit de lars ullrich discussies te houden maar die laatste lars sucks opmerking was er teveel aan.

Ullrich is letterlijk de enige drummer die ik echt goed vind. Ik vind dat wat hij speelt perfect bij de muziek past, en meestal zelfs nog dat ene extra'tje eraan geeft. Dus roep maar dat hij slecht is, mij niet gelaten... Ik wou dat ik zo goed bij de muziek kon drummen als hij... Luister maar eens naar master of puppets, call of ktulu (6:25 en verder ) of one. Je moet er maar opkomen. Ik vind het echt verschrikkelijk moeilijk om iets te drummen op een zelfgeschreven nummer, en verder dan een eenvoudig ritme kom ik niet.

Ik had het trouwens over de lars van voor 2000...
Naja op St Anger drumt hij ook best aardig, dat geluid van die snare drum is verschrikkelijk majah... Dubele bass werk is wel ok En Load en ReLoad is misschien niet erg spectaculair maar klinkt wel gewoon goed, heel strak geproduceert... Magoe als we het dan over echt goede drummers hebben dan denk ik toch meer richting Neal Peart (Rush) of bv een Mike Portnoy (Dream Theater)
pi_18410687
quote:
Op woensdag 14 april 2004 09:38 schreef D3nn15 het volgende:

[..]
Magoe als we het dan over echt goede drummers hebben dan denk ik toch meer richting Neal Peart (Rush) of bv een Mike Portnoy (Dream Theater)
Terry Bozzio , Dave Weckle , Simon Phillips , Buddy Rich and so on en iig phill Collins
pi_18410801
quote:
Op woensdag 14 april 2004 09:42 schreef HRR het volgende:

[..]

Terry Bozzio , Dave Weckle , Simon Phillips , Buddy Rich and so on en iig phill Collins
Matt Cameron
  woensdag 14 april 2004 @ 11:40:16 #16
24054 search64
Avec le grande
pi_18412565
quote:
Op woensdag 14 april 2004 00:12 schreef Maidenfan het volgende:
Ullrich is letterlijk de enige drummer die ik echt goed vind. Ik vind dat wat hij speelt perfect bij de muziek past, en meestal zelfs nog dat ene extra'tje eraan geeft. Dus roep maar dat hij slecht is, mij niet gelaten... Ik wou dat ik zo goed bij de muziek kon drummen als hij... Luister maar eens naar master of puppets, call of ktulu (6:25 en verder ) of one.
Ja dat mag natuurlijk. Maar buiten het feit dat ik Lars een ontiechelijke butdrummer vind, is de muziek die ze maken ook heel erg slecht. En dat mag ik dan weer vinden.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  woensdag 14 april 2004 @ 14:44:52 #17
91212 caresoul
drummers moete vlammen
pi_18416596
travis barker is the man (blink182 )en lars hij is goed maar ik mis soms wat aan hem
pi_18416926
ja idd travis, helemaal geen uitgebreide kitt, en kan zo goed en snel drummen :|
pi_18423441
Travis is wel lief idd. Over Lars ga ik het niet eens hebben. Simon Phillips met z'n buitenaardse techniek, Terry Bozzio (he is God!), Mitch Mitchell, Keith Moon...naja zo kan je heel lang doorgaan.
quote:
Carn:

Dynamiek vind ik persoonlijk errrrrrg belangrijk...iets kan alleen maar hard zijn als de rest zacht is.
een accent op pianissimo klinkt toch wat anders dan een accent op forte...helaas lopen er veel lui rond die in de veronderstelling leven dat je als drummer zo hard mogelijk moet spelen.

Over stemmen..Ik stem alles altijd zo open mogelijk; veel drummers letten alleen op wat ze zelf horen als ze achter de drums zitten, en houden geen rekening met de feitelijke projectie. Goeie vellen en goed stemmen, meer heb je niet nodig (behalve op de echte baggersetjes).
Zo hard mogelijk spelen is alleen maar irritant. Subtiel spelen, dat is de kunst! Als ik m'n kit stem zorg ik dat het niet in een piepkleine ruimte is (dan slaat geluid toch dood) en loop ik om de hele kit heen: als je ervoor staat kan het best zijn dat die lekker klinkende tom ineens toch niet zo lekker blijkt te klinken als wanneer je erachter zit... en tape op de vellen, zo min mogelijk: een heel klein stukje is soms wel handig om een klein irri resonantietje weg te moffelen.
Krijg binnenkort misschien jazz-les van een drummeisje Jazz is cool
pi_18431464
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 21:37 schreef Metal_drums het volgende:

Zit er doublebass in From whom the bell tolls?

Verder zijn mn favoriete drummers op dit moment Weckl, Colaiuta en Chambers.
  donderdag 15 april 2004 @ 14:32:10 #21
91212 caresoul
drummers moete vlammen
pi_18443229
quote:
Op woensdag 14 april 2004 14:44 schreef caresoul het volgende:
travis barker is the man
dit is travis kidje
5 delige set met veel bekkens en verder geen extra's
pi_18443272
quote:
Op woensdag 14 april 2004 23:52 schreef Carn het volgende:

[..]

Zit er doublebass in From whom the bell tolls?
In het begin zitten er een paar keer 4 32'en met de bassdrum in geloof ik... Ik weet wel dat er dubbelbas in komt maar niet precies hoe het heet...
pi_18443901
mischien doet ie dat live wel, maar in het origineel niet.
  donderdag 15 april 2004 @ 15:08:00 #24
84380 Ranc
FFVII: Advent Children
pi_18443928
Terry Bozzio's Kittje:

Kheb m gezien in de 013 en je ken mij niet wijsmaken dat er een betere drummer bestaat
Jules Winnfield: Oh, I'm sorry. Did I break your concentration?
  donderdag 15 april 2004 @ 15:28:34 #25
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_18444412
quote:
Op donderdag 15 april 2004 15:08 schreef Ranc het volgende:
Terry Bozzio's Kittje:
[afbeelding]

Kheb m gezien in de 013 en je ken mij niet wijsmaken dat er een betere drummer bestaat
"Hoe kleiner de set, hoe beter de drummer" ???
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')