Handige links:quote:Carn:
Dynamiek vind ik persoonlijk errrrrrg belangrijk...iets kan alleen maar hard zijn als de rest zacht is.
een accent op pianissimo klinkt toch wat anders dan een accent op forte...helaas lopen er veel lui rond die in de veronderstelling leven dat je als drummer zo hard mogelijk moet spelen.
Over stemmen..Ik stem alles altijd zo open mogelijk; veel drummers letten alleen op wat ze zelf horen als ze achter de drums zitten, en houden geen rekening met de feitelijke projectie. Goeie vellen en goed stemmen, meer heb je niet nodig (behalve op de echte baggersetjes).
Zijn ook niet meer online, ik heb begrepen dat er iets van finaniciele probleempjes waren.quote:Op dinsdag 13 april 2004 12:18 schreef CasB het volgende:
Bij mij ook niet
Steppenwolf - Born to be Wildquote:Op dinsdag 13 april 2004 21:37 schreef Metal_drums het volgende:
ik had een vraagje, ik drum nu al zo'n 4-5 maanden
heb me eigen kitt (ik weet het B-merk) van Stagg
het gaat al best aardig, en kan sinds kort Metallica - For whom the bells tolls mee spelen (op dubbele bass na)
weet iemand of er nog meer makkelijke (leuke) metal nummers zijn om te oefenen ?
Naja op St Anger drumt hij ook best aardig, dat geluid van die snare drum is verschrikkelijk majah... Dubele bass werk is wel okquote:Op woensdag 14 april 2004 00:12 schreef Maidenfan het volgende:
Ik dacht mij uit de lars ullrich discussies te houden maar die laatste lars sucks opmerking was er teveel aan.
Ullrich is letterlijk de enige drummer die ik echt goed vind. Ik vind dat wat hij speelt perfect bij de muziek past, en meestal zelfs nog dat ene extra'tje eraan geeft. Dus roep maar dat hij slecht is, mij niet gelaten... Ik wou dat ik zo goed bij de muziek kon drummen als hij... Luister maar eens naar master of puppets, call of ktulu (6:25 en verder) of one. Je moet er maar opkomen. Ik vind het echt verschrikkelijk moeilijk om iets te drummen op een zelfgeschreven nummer, en verder dan een eenvoudig ritme kom ik niet.
Ik had het trouwens over de lars van voor 2000...
Terry Bozzio , Dave Weckle , Simon Phillips , Buddy Rich and so on en iig phill Collinsquote:Op woensdag 14 april 2004 09:38 schreef D3nn15 het volgende:
[..]
Magoe als we het dan over echt goede drummers hebben dan denk ik toch meer richting Neal Peart (Rush) of bv een Mike Portnoy (Dream Theater)
Matt Cameronquote:Op woensdag 14 april 2004 09:42 schreef HRR het volgende:
[..]
Terry Bozzio , Dave Weckle , Simon Phillips , Buddy Rich and so on en iig phill Collins
Ja dat mag natuurlijk. Maar buiten het feit dat ik Lars een ontiechelijke butdrummer vind, is de muziek die ze maken ook heel erg slecht. En dat mag ik dan weer vinden.quote:Op woensdag 14 april 2004 00:12 schreef Maidenfan het volgende:
Ullrich is letterlijk de enige drummer die ik echt goed vind. Ik vind dat wat hij speelt perfect bij de muziek past, en meestal zelfs nog dat ene extra'tje eraan geeft. Dus roep maar dat hij slecht is, mij niet gelaten... Ik wou dat ik zo goed bij de muziek kon drummen als hij... Luister maar eens naar master of puppets, call of ktulu (6:25 en verder) of one.
Zo hard mogelijk spelen is alleen maar irritant. Subtiel spelen, dat is de kunst! Als ik m'n kit stem zorg ik dat het niet in een piepkleine ruimte is (dan slaat geluid toch dood) en loop ik om de hele kit heen: als je ervoor staat kan het best zijn dat die lekker klinkende tom ineens toch niet zo lekker blijkt te klinken als wanneer je erachter zit... en tape op de vellen, zo min mogelijk: een heel klein stukje is soms wel handig om een klein irri resonantietje weg te moffelen.quote:Carn:
Dynamiek vind ik persoonlijk errrrrrg belangrijk...iets kan alleen maar hard zijn als de rest zacht is.
een accent op pianissimo klinkt toch wat anders dan een accent op forte...helaas lopen er veel lui rond die in de veronderstelling leven dat je als drummer zo hard mogelijk moet spelen.
Over stemmen..Ik stem alles altijd zo open mogelijk; veel drummers letten alleen op wat ze zelf horen als ze achter de drums zitten, en houden geen rekening met de feitelijke projectie. Goeie vellen en goed stemmen, meer heb je niet nodig (behalve op de echte baggersetjes).
Zit er doublebass in From whom the bell tolls?quote:Op dinsdag 13 april 2004 21:37 schreef Metal_drums het volgende:
ik had een vraagje, ik drum nu al zo'n 4-5 maanden
heb me eigen kitt (ik weet het B-merk) van Stagg
het gaat al best aardig, en kan sinds kort Metallica - For whom the bells tolls mee spelen (op dubbele bass na)
weet iemand of er nog meer makkelijke (leuke) metal nummers zijn om te oefenen ?
dit is travis kidjequote:Op woensdag 14 april 2004 14:44 schreef caresoul het volgende:
travis barker is the man![]()
In het begin zitten er een paar keer 4 32'en met de bassdrum in geloof ik... Ik weet wel dat er dubbelbas in komt maar niet precies hoe het heet...quote:Op woensdag 14 april 2004 23:52 schreef Carn het volgende:
[..]
Zit er doublebass in From whom the bell tolls?![]()
"Hoe kleiner de set, hoe beter de drummer" ???quote:Op donderdag 15 april 2004 15:08 schreef Ranc het volgende:
Terry Bozzio's Kittje:
[afbeelding]
Kheb m gezien in de 013 en je ken mij niet wijsmaken dat er een betere drummer bestaat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |