abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18386854
Aankomende donderdag heb ik een tweetal kennismakingsgesprekken bij een gemeente naar aanleiding van mijn sollicitatie op een vacature voor een beleidsmedewerker verkeer en vervoer.
Mijn vraag is eigenlijk tweeledig, wat kan ik verwachten bij die gesprekken en wat kan ik in die functie verdienen?

Ik heb twee gesprekken. In het eerste praat ik met een aantal afdelingshoofden plus een personeelsmanager. In het tweede praat ik met een aantal medewerkers van de afdeling waar de vacature is. Wat moet ik verwachten? Vakinhoudelijke vragen of persoonlijke vragen?

Wat is een normaal salaris voor een startende ir. bij de overheid. Ik heb begrepen dat ik in schaal 10 terecht zal komen als ik word aangenomen, maar waar in die schaal weet ik niet. Heeft er misschien iemand een overzicht wat die schaal inhoudt?

Wanneer iemand mij zou kunnen helpen en enig licht op deze zaken kunnen werpen dan zou ik dat erg op prijs stellen Ik heb zelf al gekeken op onder meer salariskompas, maar veel duidelijker wordt het daardoor niet.

Three two one I'm the bomb
And I'm ready to go off on your ship
pi_18387030
Wat de gesprekken gaan inhouden durf ik niet te zeggen. Zal een combinatie zijn van werkinhoudelijk en ook persoonlijke vragen.
Salarisschaal 10 loopt van ¤ 2312 tot max ¤ 3518. Netjes dus.
Wellicht begin je onderaan in de schaal of kom je in een aanloopschaal (9).
pi_18387315
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 10:59 schreef Koningin het volgende:
Wat de gesprekken gaan inhouden durf ik niet te zeggen. Zal een combinatie zijn van werkinhoudelijk en ook persoonlijke vragen.
Salarisschaal 10 loopt van ¤ 2312 tot max ¤ 3518. Netjes dus.
Wellicht begin je onderaan in de schaal of kom je in een aanloopschaal (9).
Bedankt voor je reactie Als ik zo de bedragen zie dan klopt het wel redelijk met wat ik in mijn hoofd had. Vroeger was volgens mij zo'n 2500 gulden netto normaal voor een startend academicus, dus dat betekent onderin schaal 10 of bovenin schaal 9.

Wat betreft het gesprek zal ik me op beide typen vragen instellen. Ik ben momenteel bezig met het op papier zetten van een zelfevaluatie.

[ Bericht 1% gewijzigd door Peregrijn op 13-04-2004 11:20:31 ]
pi_18412352
*klein onopvallend schopje *

Morgen is de grote dag! Heeft er iemand nog bruikbare tips?
  woensdag 14 april 2004 @ 12:04:34 #5
4983 Northpole
IJs en IJskoud
pi_18413079
Behalve voorbereiden op vakinhoudelijke en persoonlijke vragen zou ik ook van de gelegenheid gebruik maken om zelf veel vragen te stellen. Probeer 'op de werkvloer' een idee te krijgen van de situatie en collega's. Het is een pluspunt als je het een en ander afweet van de gemeente en dan met name op het gebied waar je beleid voor zal gaan vormen.

Het klinkt zo simpel, het blijkt in de praktijk zo lastig: Gewoon jezelf blijven tijdens de gesprekken.
Succes!
pi_18414221
quote:
Op woensdag 14 april 2004 12:04 schreef Northpole het volgende:
Behalve voorbereiden op vakinhoudelijke en persoonlijke vragen zou ik ook van de gelegenheid gebruik maken om zelf veel vragen te stellen. Probeer 'op de werkvloer' een idee te krijgen van de situatie en collega's. Het is een pluspunt als je het een en ander afweet van de gemeente en dan met name op het gebied waar je beleid voor zal gaan vormen.

Het klinkt zo simpel, het blijkt in de praktijk zo lastig: Gewoon jezelf blijven tijdens de gesprekken.
Succes!
Bedankt Ik heb al een boel achtergrondinformatie opgezocht over de grote projecten die daar spelen. Ik weet in grote lijnen wel wat er speelt.

Is het niet te assertief of overheersend als je de hele tijd vragen stelt? Bij een normaal gesprek horen natuurlijk vragen van beide kanten, maar ik neem aan dat ik wel moet oppassen dat ik het gesprek niet ga overnemen. Verder hoop ik dat ik de zenuwen de baas kan blijven en dan zal het vast wel goed gaan. Ik laat nog wel horen hoe het is gegaan.
pi_18414516
Mag ik vragen bij welke gemeente het is? Ben zelf ambtenaar bij gemeente, dus nieuwsgierig.
Ik heb bij mijn huidige baan niet genoeg doorgevraagd over de collega's, waar ik nu achteraf spijt van heb. Hier zitten nl. nogal wat oud gedienden op mijn afdeling.
pi_18416955
quote:
Op woensdag 14 april 2004 13:11 schreef Koningin het volgende:
Mag ik vragen bij welke gemeente het is? Ben zelf ambtenaar bij gemeente, dus nieuwsgierig.
Ik heb bij mijn huidige baan niet genoeg doorgevraagd over de collega's, waar ik nu achteraf spijt van heb. Hier zitten nl. nogal wat oud gedienden op mijn afdeling.
Ik hou de gemeente liever nog even geheim tot na de gesprekken. Je weet maar nooit. Je hebt wel gelijk dat je het moet treffen met je collega's. Ik hoop eigenlijk ook niet een compleet vergrijsde kliek aan te treffen, maar ook wat generatiegenoten Ik denk dat morgen ook wel duidelijk wordt hoe het daar is. Mijn tweede gesprek is namelijk met een aantal mensen van de afdeling waar ik wil werken.
pi_18417303
Ik heb zelf ook wel eens zo'n gesprek gehad. Bij dit soort gesprekken willen ze een eerste indruk krijgen van de sollicitant. Waarschijnlijk wordt het een gesprek in de trant van wie zijn wij en wat kun je van ons verwachten. Wie ben jij en wat kunnen we van jou verwachten. vraag of je een rondleiding over de afdeling waar je eventueel komt te werken kunt krijgen. dan weet je meteen wat voor vlees je in de kuip hebt. Succes met het gesprek ik zal voor je duimen.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
pi_18417715
Ik merk dat de laatste jaren de gemeentes ook om verjonging zijn aan het zoeken. Dus op zich is het prettig als je wat jonger bent.

Hoe laat moet je er zijn??
pi_18421846
quote:
Op woensdag 14 april 2004 15:37 schreef Koningin het volgende:
Ik merk dat de laatste jaren de gemeentes ook om verjonging zijn aan het zoeken. Dus op zich is het prettig als je wat jonger bent.

Hoe laat moet je er zijn??
Om 13:00 uur. Hoezo? Kom ik misschien bij jullie op gesprek?
pi_18438654
quote:
Op woensdag 14 april 2004 18:21 schreef Peregrijn het volgende:

[..]

Om 13:00 uur. Hoezo? Kom ik misschien bij jullie op gesprek?
Nee, bij ons zijn niet van dat vakgebied vacatures open.
Gewoon, dan weet ik wanneer ik een reactie kan verwachten. Ben wel benieuwd nu hoe het gaat aflopen.
pi_18448683
quote:
Op donderdag 15 april 2004 10:53 schreef Koningin het volgende:

[..]

Nee, bij ons zijn niet van dat vakgebied vacatures open.
Gewoon, dan weet ik wanneer ik een reactie kan verwachten. Ben wel benieuwd nu hoe het gaat aflopen.
Het was bij de gemeente Zoeterwoude. Ik heb de gesprekken echt als positief ervaren. Het zal er nu alleen van afhangen of zij er problemen mee hebben dat ik geen ervaring heb. Het is best een zware positie, vooral veel regionaal overleg, waarbij ik de gemeente zal moeten vertegenwoordigen. Ik ben capabel, maar er kwamen ook nog mensen op gesprek die wel ervaring hebben (dat leidt ik af uit het feit dat zij een opzegtermijn nodig hebben). In totaal hadden er 35 mensen gesolliciteerd en zijn er 5 uitgenodigd, dus dat ze mij hebben uitgenodigd vind ik al erg positief Zit mijn CV dus toch wel goed in elkaar.

Het tweede gesprek was met een aantal mogelijk toekomstige collega's en dat was erg leuk. En jonge groep (6 personen) van tussen de 25 en 30 jaar. Het klikte ook gelijk, dus ik hoop dat dat misschien in mijn voordeel zal werken.

Al met al ben ik dus content. Het was een leerrijke ervaring en ik acht mezelf nog niet kansloos. Het duurt echter nog wel even voordat ik iets hoor. Volgende week donderdag hebben zij hun laatste gesprek, dus het zal de week daarna pas worden dat ik uitsluitsel krijg.
pi_18451457
Ik ben blij voor je dat het gesprek zo goed verlopen is. ik duim voor je dat je aangenomen wordt. Laat je nog horen hoe het is afgelopen? Ik ben benieuwd.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
pi_18452255
Hé wat fijn dat je de gesprekken als positief ervaren hebt!!! Hou je ons op de hoogte?

#geen
pi_18464881
quote:
Op donderdag 15 april 2004 20:58 schreef DuchessX het volgende:
Hé wat fijn dat je de gesprekken als positief ervaren hebt!!! Hou je ons op de hoogte?

Zal ik doen Antwoord zal echter nog wel even op zich laten wachten. Helemaal mooi is dat ik als alles goed gaat binnen twee weken ook een kennismakingsgesprek bij de gemeente Enschede heb. En nu weet ik wat ik kan verwachten
pi_18468442
Goed dat alles je is bevallen, jammer dat je zo lang moet wachten.......
Kansloos ben je volgens mij niet hoor, de gemeentes zijn op zoek naar jonge mensen!
pi_18718747
Helaas is het niets geworden. Ze hadden toch liever iemand met ervaring, die wat meer gewicht kan inbrengen. Verder vonden ze mijn CV wel goed en hebben ze ook wel een gunstige indruk gekregen bij de gesprekken. Ik was er eigenlijk al bang voor dat gebrek aan ervaring me de das zou omdoen

Nou ja, niet getreurd, ik heb gelukkig nog meer sollicitaties lopen, waarvan een aantal veel potentie heeft
pi_18719033
Jammer maar ja, te weinig ervaring is ook iets lastigs hoor... (je moet toch ergens een keer beginnen met ervaring opdoen?)

Maar goed volgende keer beter
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_18719809
Ja, dat verhaaltje heb ik ook vaak gehoord: "te weinig ervaring".
Ooit kom je er wel tussen hoor!

Succes
pi_18974943
Compleet onverwacht ben ik weer uitgenodigd voor een gesprek. Ik had 27 april nog een afwijzende brief met uitleg gekregen en nu heb ik net een brief ontvangen waarin staat dat ik bij de laatste 2 zit. Ik denk dat P&O daar een foutje heeft gemaakt of dat de eerste kandidaat niet rond kon komen met zijn looneisen. Maakt ook niet uit! Ik ben een blij man. Nu maar eens bedenken wat ik wil vragen over de functie-invulling, salaris en verdere voorzieningen.
pi_18975050
jeetje wat fijn!!! en onverwacht idd, maar wat maakt het uit?

spannend hoor Succes!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zaterdag 8 mei 2004 @ 14:16:55 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_18975620
Peregrijn! Gaaf dit!
Ik duim voor je!
pi_18977197
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 13:38 schreef Peregrijn het volgende:
Compleet onverwacht ben ik weer uitgenodigd voor een gesprek. Ik had 27 april nog een afwijzende brief met uitleg gekregen en nu heb ik net een brief ontvangen waarin staat dat ik bij de laatste 2 zit. Ik denk dat P&O daar een foutje heeft gemaakt of dat de eerste kandidaat niet rond kon komen met zijn looneisen. Maakt ook niet uit! Ik ben een blij man. Nu maar eens bedenken wat ik wil vragen over de functie-invulling, salaris en verdere voorzieningen.
Yes!!!!!!! Ik ben hartstikke blij voor je Peertje

Zet 'm op hé?

Wanneer is het gesprek?
#geen
pi_18978355
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 15:57 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Yes!!!!!!! Ik ben hartstikke blij voor je Peertje

Zet 'm op hé?

Wanneer is het gesprek?
Dank je Ik zal mijn beste beentje voor zetten. Het gesprek is komende woensdag. Ik heb dus nog even om me voor te bereiden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')