abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18373800
Ja de titel zegt al meer dan genoeg.

Ik heb een conditie die je liever niet wilt hebben. Stel, ik besluit nu op te gaan hardlopen. Ik begin te hardlopen en na 3 minuten loopt het zweet al over mijn rug. Heb dus een conditite van 0,0.

Met zaalvoetballen, tja dat gaat wel. Want daar ben ik keeper. Zoals de velen van jullie al weten .
Met keepen heb je eigenlijk geen tot nauwelijks een conditie nodig. Dus dat gaat wel lekker. Als ik eventjes als veldspeler ben, dan ben ik dus binnen 2 sprintjes stuk.

Heeft hier iemand ervaring mee. Ik wil graag mijn conditie een beetje opvoeren. maar heb dus helemaal geen idee met wat ik dat moet doen

Bedankt in ieder geval! Ohja, ben hartpatiënt. Als baby van 5 maanden werd er dus een ingreep gedaan. Maar daar kan denk ik niet aan liggen
pi_18373997
ga zwemmen of fietsen
  maandag 12 april 2004 @ 19:17:33 #3
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_18373998
Ehh ga elke dag met wat vrienden buiten een stukje rennen in het park ofzo heb ik ook nog een tijdje gedaan.
En nu zit ik actief op fittness ddar kun je op zo'n loopband rennen.
Maar conditie krijg je niet vanzelf je moet er best veel voor doen.
pi_18374043
quote:
Op maandag 12 april 2004 19:17 schreef wouter37 het volgende:
ga zwemmen of fietsen
Fietsen doe ik al 7 dagen. Maar nog echt geen verschil.
quote:
Op maandag 12 april 2004 19:17 schreef Drakire het volgende:
Ehh ga elke dag met wat vrienden buiten een stukje rennen in het park ofzo heb ik ook nog een tijdje gedaan.
En nu zit ik actief op fittness ddar kun je op zo'n loopband rennen.
Maar conditie krijg je niet vanzelf je moet er best veel voor doen.
Ja, en dan. Na een kleine 5 minuten weer omdraaien?
pi_18374066
quote:
Op maandag 12 april 2004 19:19 schreef BMWM3 het volgende:

[..]

steeds meer gaan fietsen. niet alleen dat stukje naar school/werk
pi_18374104
quote:
Op maandag 12 april 2004 19:20 schreef wouter37 het volgende:

[..]

steeds meer gaan fietsen. niet alleen dat stukje naar school/werk
Heb geen school/werk. Eergisteren met mijn vader 40 km gefietst En dat ging best lekker. Maar als ik wil rennen (bij een sport of gewoon) dan ben ik zo moe
pi_18374105
Ik had dat idee ook, ik ben nu in mn 5e week van iedere dag hardlopen en na de eerste week had ik al resultaat van tijd verbetering en geen spierpijn enz.

Het is het best om te beginnen met warmlopen, daarna 4 minuten rustig joggen daarna 3 minuten lopen en dit blijf je af wisselen tot je +- een halfuur gelopen hebt.

Ik doe iedere dag een rondje van 6 km, en nu na 4 weken loop ik het met veel minder rustpauzes (2 in totaal waarvan 1 voor het stretchen).

Ook is ademhaling belangrijk, als je buiten adem raakt, kan je hyperventileren enz. Het best wat ik op atletiek heb geleerd was 4 stappen in en 4 stappen uitademen, maar omdat dit in het begin nog erg moeilijk is moet je 2/3 stappen in het begin doen

succes, en dit gaat zeker niet zonder resultaat
Het hoeheethetookalweer moet heteenofander zijn anders doet dat ene jeweetwel
pi_18374115
Hoe gaat dat met lopen? dan ook snel moe?
ga anders telkens een "eind" lopen telkens een grotere afstand en met iets meer snelheid..
na een tijdje als je merkt dat je een afstand makkelijker volhoudt ga dan een kleinere afstand rennen/snelwandelen en zo langzaam opbouwen
  maandag 12 april 2004 @ 19:22:04 #9
30511 Mappy
Piramide van Austerlitz
pi_18374123
Hardlopen is ook een sport apart... Met fietsen, skaten of zwemmen kom ik een eind, maar hardlopen houd ik ook maar een klein stukje vol.
  maandag 12 april 2004 @ 19:22:09 #10
3185 Adelante
To let it go now
pi_18374125
na die 5 minuten dat je dood bent gewoon weer langzaam gaan lopen en
dan als het weer lukt nogmaals 5 minuten rennen (evt gevolgd door relaxed
lopen). als je dit een paar keer per week doet, zullen de stukken gewoon
lopen afnemen en kun je straks de 3 x 5 minuten achter elkaar hardlopen
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_18374148
quote:
Op maandag 12 april 2004 19:19 schreef BMWM3 het volgende:

[..]

[..]

Ja, en dan. Na een kleine 5 minuten weer omdraaien?
ja, en de volgende dag na 6 minuten, en de dag daarna na 7 minuten, enz enz...
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_18374157
quote:
Op maandag 12 april 2004 19:21 schreef Pompiedom het volgende:
verhaal...
Hey bedankt, dat ga ik is een keer uitproberen bij mij op de dijk... of fietspad. Dit moet dus een goede training zijn..
pi_18374182
Ik weet niet of je van hardlopen houdt? Je moet een sport vinden die je leuk vindt.. Je conditie met hardlopen kun je zo opbouwen:
- 1e dag: 200 meter rennen, 200 meter wandelen, 200 m rennen, 200 m wandelen
- 2e dag: 400 m rennen etc...
Bouw dit op tot je op de 1 km zit, en ga dan bijvoorbeeld proberen 3 km in je eigen tempo te lopen, bouw dit na een paar keer op tot 5 km, en dan ben je al heel ver
Dit heeft bij mij goed gewerkt!
pi_18374210
quote:
Op maandag 12 april 2004 19:23 schreef BMWM3 het volgende:

[..]

Hey bedankt, dat ga ik is een keer uitproberen bij mij op de dijk... of fietspad. Dit moet dus een goede training zijn..
yups het is zeker aan te raden, het is iig inspannender dan fietsen, en ik heb nu ook dat om de dag een vriend meerent of mn broertje dus het kan nog gezellig zijn ook, en nu met mooi weer ontmoet je gelijk weer meer mensen
Het hoeheethetookalweer moet heteenofander zijn anders doet dat ene jeweetwel
pi_18374229
quote:
Op maandag 12 april 2004 19:21 schreef The_DarkAngel het volgende:
Hoe gaat dat met lopen? dan ook snel moe?
ga anders telkens een "eind" lopen telkens een grotere afstand en met iets meer snelheid..
na een tijdje als je merkt dat je een afstand makkelijker volhoudt ga dan een kleinere afstand rennen/snelwandelen en zo langzaam opbouwen
Lopen is bij mij geen punt. Ik wandel elk jaar in Oostenrijk. Dus bergbeklimmingen gaan uitstekend.
pi_18374249
quote:
Op maandag 12 april 2004 19:24 schreef Nala het volgende:
Ik weet niet of je van hardlopen houdt? Je moet een sport vinden die je leuk vindt.. Je conditie met hardlopen kun je zo opbouwen:
- 1e dag: 200 meter rennen, 200 meter wandelen, 200 m rennen, 200 m wandelen
- 2e dag: 400 m rennen etc...
Bouw dit op tot je op de 1 km zit, en ga dan bijvoorbeeld proberen 3 km in je eigen tempo te lopen, bouw dit na een paar keer op tot 5 km, en dan ben je al heel ver
Dit heeft bij mij goed gewerkt!
Die ga ik ook eens opvolgen. Ben nu werkloos, dus dat wordt veel oefenen . Bedankt
  maandag 12 april 2004 @ 19:29:27 #17
50980 drumdude
It's just the fear of the
pi_18374321
Gewoon rustig op bouwen en niet te hard van stapel lopen aan het begin, in een sportschool op een lopende band staan is bijv super omdat je je daar aan een "kuur" houden tis echt een aanrader hoor!
drummer 4 life
pi_18374672
quote:
Op maandag 12 april 2004 19:17 schreef Drakire het volgende:
heheh met vrienden, tot het 1e bankje en je zit alweer
pi_18374895
Niet denken dat het toch niet lukt. Je hoeft niet meteen veel hard te lopen/ te hardlopen (nja, who gives a fuck), maar gewoon eerst rustig beginnen en steeds iets opbouwen...

Je zegt ook dat je nu werkloos bent, ik weet niet of je overdags veel te doen hebt, maar je kunt ook 's morgens een stukje lopen en 's avonds weer. Wedden dat je resultaat bereikt!
pi_18375122
quote:
Op maandag 12 april 2004 19:49 schreef Uddel het volgende:
Niet denken dat het toch niet lukt. Je hoeft niet meteen veel hard te lopen/ te hardlopen (nja, who gives a fuck), maar gewoon eerst rustig beginnen en steeds iets opbouwen...

Je zegt ook dat je nu werkloos bent, ik weet niet of je overdags veel te doen hebt, maar je kunt ook 's morgens een stukje lopen en 's avonds weer. Wedden dat je resultaat bereikt!
Ik ga morgen gewoon beginnen Om 10uur of zo iets
pi_18382878
Met hartproblemen is het altijd verstandig onder begeleiding van een sportarts een trainingsschema te maken.
Je mag gerust sporten maar een te hoge hartslag in combi met snellere pompfunctie ( bv, zeg niet dat je dat hebt) kan wel degelijk problemen geven.
Immers als je sport span je je in en gaat je hartslag altijd wat omhoog.
Enige voorzichtigheid is geboden ( al weet ik niet in welke mate je hartklachten hebt)
Succes
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_18383680
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 01:02 schreef Brennie het volgende:
Met hartproblemen is het altijd verstandig onder begeleiding van een sportarts een trainingsschema te maken.
Je mag gerust sporten maar een te hoge hartslag in combi met snellere pompfunctie ( bv, zeg niet dat je dat hebt) kan wel degelijk problemen geven.
Immers als je sport span je je in en gaat je hartslag altijd wat omhoog.
Enige voorzichtigheid is geboden ( al weet ik niet in welke mate je hartklachten hebt)
Succes
Bedankt voor je tip Brennie Eindelijk een vrouwelijk iemand die om mij zorgen maakt
Bij mij waren de 2 hartslagaders verkeerd aangesloten. Dus allebei waren andersom aangesloten.!
pi_18383769
Ook helemaal geen conditie...
Wilde mezelf nog een nieuwe fiets kopen om zo langzaam op te bouwen, maar dat zit er ff niet meer in.
pi_18383853
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 02:09 schreef Shai-Hulud het volgende:
Ook helemaal geen conditie...
Wilde mezelf nog een nieuwe fiets kopen om zo langzaam op te bouwen, maar dat zit er ff niet meer in.
Hoezo niet? Te weinig geld, of geen zin?
pi_18387489
quote:
Op maandag 12 april 2004 19:57 schreef BMWM3 het volgende:

[..]

Ik ga morgen gewoon beginnen Om 10uur of zo iets
En?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')