De vluchtelingen betaalden ieder 50.000 frank (2750 gulden) voor hun reis. De bende mensensmokkelaars liep begin dit jaar tegen de lamp.
Maandagochtend zijn in Zweden negen vluchtelingen aangetroffen in een container, die onderweg was uit Zeebrugge. De Zweedse autoriteiten zullen de illegalen terugsturen naar de Belgische havenstad. De vluchtelingen dachten dat zij in Groot-Brittannië waren aangekomen.
bron www.telegraaf.nl
Een klein rekensommetje leert dat deze lieden er wel erg goedkoop vanaf komen, f 2750,- maal vele honderden is een veelvoud van het bedrag, dat als boete is opgelegd.
Wat moet er gebeuren om mensensmokkelaars defenitief buiten spel te zetten ?
quote:Verbetering van de mensenrechten en levensomstandigheden in de landen waar die illegale vluchtelingen vandaan komen.
Op maandag 30 juli 2001 23:25 schreef Midioot het volgende:
Wat moet er gebeuren om mensensmokkelaars defenitief buiten spel te zetten ?
quote:Je kunt onmogelijk als land alle problemen in de diversen landen oplossen..............
Op maandag 30 juli 2001 23:28 schreef zo het volgende:
Verbetering van de mensenrechten en levensomstandigheden in de landen waar die illegale vluchtelingen vandaan komen.
Ik zal mijn vraag anders formuleren, wat kan een land als b.v. Nederland doen om zich te wapenen tegen mensensmokkelaars.
quote:Komt op mij over als een gepaste straf.
Op maandag 30 juli 2001 23:25 schreef Midioot het volgende:
celstraffen van vier en vijf jaar
quote:
geldboetes tot 200.000 frank (11.000 gulden)
Dit vinnik alleen een beetje weinig..
quote:Dat arme mensen op zoek zijn naar een beter bestaan is natuurlijk helemaal te begrijpen, zou ik vast en zeker net zo doen als ik in hun schoenen zou staan.
Op dinsdag 31 juli 2001 09:07 schreef Trainspotter het volgende:
De wil van mensen wegnemen om een beter bestaan op te bouwen. Met andere woorden: weinig.
Ik vind echter wel dat het ook te begrijpen moet zijn dat Europa niet iedereen kan opvangen en dat mensen die op deze manier commercieel mensen *vervoeren* een strenge en zware straf moeten krijgen.
De pakkans moet sterk vergroot worden en er moet meer internationale samenwerking komen.
Mensensmokkelaars zijn in feite niks anders dan lui die uit ander mans ellende geld slaan en das een verwerpelijk bezigheid.
nu denken veel (economische)asielzoekers, ten onrechte dat het geld hier voor het oprapen ligt en er voor hen een gouden toekomst is. Dit komt mede door onjuiste verhalen van mensensmokkelaars. Eenmaal aangekomen in Europa valt dit voor velen vaak vies tegen.
Mijns inziens valt er zeker wat tegen te doen, maar de "wil" om er wat tegen te doen moet er ook zijn.
Je kunt niet een onbeperkte stroom mensen blijven opvangen en zeker niet zoals dat nu gebeurt: Nederland relatief een hele grote groep asielzoekers en landen als bijv. Ierland heeeel weinig(ongeveer 1000 per maand en dat vinden ze al teveel!) En Finland???? 300 per maand ofzo???
Tegelijkertijd moet de situatie in die landen sterk worden verbeterd!!! Maar soms lijkt dit een hopeloze zaak: Zie bijv. Afganistan(Taliban), Irak(Saddam), Veel afrikaanse landen(corruptie,ziekten,oorlogen etc.).
Later meer hierover...
quote:Geweldig dat land !!! Kunnen wij nog veel van leren.
Op maandag 30 juli 2001 23:25 schreef Midioot het volgende:De Zweedse autoriteiten zullen de illegalen terugsturen naar de Belgische havenstad.
quote:Wat bedoel je hiermee te zeggen ?
Op woensdag 01 augustus 2001 10:09 schreef Flexer het volgende:Geweldig dat land !!! Kunnen wij nog veel van leren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |