Islamitisch afrika doet het anders beter dan Christelijk Afrikaquote:Op maandag 12 april 2004 11:14 schreef Dagonet het volgende:
Zoals ik al zei, nieuwe onderwerpen dus, het is hier geen POL
Dat Islamgebabbel overstemde een best wel interessante Afrika en Hulporganisaties onderwerp :
Hoe gaat het in Algerije tegenwoordig eigenlijk?quote:Op maandag 12 april 2004 11:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Islamitisch afrika doet het anders beter dan Christelijk Afrika![]()
Een stuk beter, en nee het zou niet aan de Fransen hebben gelegen hoezo?quote:Op maandag 12 april 2004 11:25 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Hoe gaat het in Algerije tegenwoordig eigenlijk?
Zou het aan de Fransen hebben gelegen?
Ze zitten nog vast, schijntquote:Op maandag 12 april 2004 11:23 schreef Silmarwen het volgende:
Hoe zit het nou met die Japanners ik lees overal tegenstrijdige berichten...
De Shaira is een duivelse wetgeving. Een wet die vrouwen laat stenigen omdat ze vreemd gaan, of verkracht worden is duivels. Shaira is haat, dood en geweld.quote:Op maandag 12 april 2004 11:21 schreef Mutant01 het volgende:
Wat is daar erg aan? Overigens is Afghanistan totaal niet representatief voor de manier waarop de Sharia uitgevoerd behoort te worden. Maar dat hoef ik jouw niet uit te leggen neem ik aan.
Vreemde redenatie hou je er trouwens op na, een persoon wil naar SA en dan is het meteen een extremist?
Dat laatste was wat algemener, maar de meeste ex-kolonies waar het niet zo heel lekker gaat waren van Frankrijk. Zouden die er zo'n puinzooi van hebben gemaakt?quote:Op maandag 12 april 2004 11:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een stuk beter, en nee het zou niet aan de Fransen hebben gelegen hoezo?
Je gaat niet naar Saoedie-Arabie om het politieke systeem, je gaat om de achterliggende gedachte dat daar heilige steden liggen en dat de Islam daar ook gedeeltelijk begonnen is. Dat SA afgelopen eeuw zo'n wahabistisch systeem heeft gehad, komt door (zoals jij ook wel weet) de politieke situatie en oorlogen van de afgelopen eeuw(en).quote:Op maandag 12 april 2004 11:28 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
De Shaira is een duivelse wetgeving. Een wet die vrouwen laat stenigen omdat ze vreemd gaan, of verkracht worden is duivels. Shaira is haat, dood en geweld.
En ja, als je naar Saudi-Arabie, een land dat verboden is voor joden, een land dat niet-moslims weigert tenzij ze wat geld te brengen hebbeb, een land waar vrouwen gedood worden door de Muttawas als ze ongesluierd of zonder man buiten lopen, een land dat de Wahabitische extremistische islam als hoogste goed heeft verheven, als je dat wilt leren, dan ja, dan ben je een extremist.
Zuid Afrika doet het anders niet slecht dacht ik zoquote:Op maandag 12 april 2004 11:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Islamitisch afrika doet het anders beter dan Christelijk Afrika![]()
Dat is het enige land dat het nog redelijk goed doet, maar de rest...zimbabwe etc etcquote:Op maandag 12 april 2004 11:36 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Zuid Afrika doet het anders niet slecht dacht ik zo
Dat doet niets af aan het feit dat het nu een extreem-moslimfundamentalistisch land is. De Muttawas slaan vrouwen dood voor het zonder sluier buiten lopen, mensen worden geexecuteerd als ze kritiek op bepaalde wahabitische gebruiken hebben, je moet een niet-jood-verklaring tekenen om er uberhaupt binnen te komen. Het is een racistisch, middeleeuws, nazi-achtig afschuwelijk land.quote:Op maandag 12 april 2004 11:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je gaat niet naar Saoedie-Arabie om het politieke systeem, je gaat om de achterliggende gedachte dat daar heilige steden liggen en dat de Islam daar ook gedeeltelijk begonnen is. Dat SA afgelopen eeuw zo'n wahabistisch systeem heeft gehad, komt door (zoals jij ook wel weet) de politieke situatie en oorlogen van de afgelopen eeuw(en).
Mwah ik heb het gevoel dat Noord-Afrika zowiezo weinig hulp in $$ krijgt, ik weet in iedergeval dat het geld dat verkregen wordt goed is besteed de laatste jaren. Tis gek om te zien dat Marokko bijv meer snelweg heeft dan Polen..quote:Op maandag 12 april 2004 11:31 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat laatste was wat algemener, maar de meeste ex-kolonies waar het niet zo heel lekker gaat waren van Frankrijk. Zouden die er zo'n puinzooi van hebben gemaakt?
Maar de hulporganisaties helpen ze ook niet echt, regeringen spekken zich met de hulpgelden terwijl de organisaties alle beslissingen maken wat er met het geld dat wel op de plek terecht komt moet gebeuren.
En terecht, het zelf moeten doen is veel beter voor alle betrokkenen. Beter voor de eigenwaarde, beter om de corruptie tegen te gaan enz.quote:Op maandag 12 april 2004 11:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mwah ik heb het gevoel dat Noord-Afrika zowiezo weinig hulp in $$ krijgt,
Wie zegt dat het gehele land als "islamitisch centrum" geldt. Het politieke systeem in dat land boeit een moslim geenene aars. Begrijp je dat dan niet? Feitelijk gaat het hen om de heilige steden Mekka en anderen. Dat dat land wahabistisch is, doet daar niets van af. En dat een stad daar nou toevallig ligt, daar kan menig moslim ook niets aan doen.quote:Op maandag 12 april 2004 11:40 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Dat doet niets af aan het feit dat het nu een extreem-moslimfundamentalistisch land is. De Muttawas slaan vrouwen dood voor het zonder sluier buiten lopen, mensen worden geexecuteerd als ze kritiek op bepaalde wahabitische gebruiken hebben, je moet een niet-jood-verklaring tekenen om er uberhaupt binnen te komen. Het is een racistisch, middeleeuws, nazi-achtig afschuwelijk land.. Als DAT als HET islamitische centrum moet gelden, dan belooft dat veel goeds
.
Maar Saudi-Arabie is toch het centrum der islam?quote:Op maandag 12 april 2004 11:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wie zegt dat het gehele land als "islamitisch centrum" geldt. Het politieke systeem in dat land boeit een moslim geenene aars. Begrijp je dat dan niet? Feitelijk gaat het hen om de heilige steden Mekka en anderen. Dat dat land wahabistisch is, doet daar niets van af. En dat een stad daar nou toevallig ligt, daar kan menig moslim ook niets aan doen.
Hey iemand die het snapt. Ik ben ook tegen geld storten in een bodemloze put maar als ik dat zeg ben ik meteen kil en koud en heb ik niet over voor de mensheid.quote:Op maandag 12 april 2004 11:44 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En terecht, het zelf moeten doen is veel beter voor alle betrokkenen. Beter voor de eigenwaarde, beter om de corruptie tegen te gaan enz.
Verneukt religieus systeem heet dat. Ingevuld naar eigenbelang. Mekka is het centrum der Islam.quote:Op maandag 12 april 2004 11:48 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Maar Saudi-Arabie is toch het centrum der islam?
Trouwens, dat 'politieke' systeem is een religieus systeem: shaira-wetgeving.
Ik kan op m'n digitale encyclopedie ook 'snelweg' als kaart selecteren. Grappig, dan zie je dat er eigenlijk maar 2 gebieden ter wereld zijn waar echt veel snelwegen liggen: het noord-oosten van de Verenigde Staten, en Noord-West Europa (en dan vooral Duitsland, dat is met extreem veel snelwegen doorklieft).quote:Op maandag 12 april 2004 11:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tis gek om te zien dat Marokko bijv meer snelweg heeft dan Polen..![]()
In Noord-Afrika heeft het wel degelijk haar vruchten afgeworpen. Zo is het namelijk dat de regeringen aldaar grootschalige privatiseringen laten plaatsvinden. De economie open proberen te gooien en zelfs mensenrechten verbeteren om multinationals aan te trekken.quote:Op maandag 12 april 2004 11:48 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Hey iemand die het snapt. Ik ben ook tegen geld storten in een bodemloze put maar als ik dat zeg ben ik meteen kil en koud en heb ik niet over voor de mensheid.
Ze moeten het idd zelf doen, zelf een goeie economie opbouwen, we kunnen eventueel wel mensen sturen om ze te helpen.
Klopt, maar wat vindt jij eigenlijk van de toetreding van een land als Polen?quote:Op maandag 12 april 2004 11:51 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Ik kan op m'n digitale encyclopedie ook 'snelweg' als kaart selecteren. Grappig, dan zie je dat er eigenlijk maar 2 gebieden ter wereld zijn waar echt veel snelwegen liggen: het noord-oosten van de Verenigde Staten, en Noord-West Europa (en dan vooral Duitsland, dat is met extreem veel snelwegen doorklieft).
In de rest vd wereld (en ook bv oost en zuid europa) zie je ze gewoon bijna niet.
Sterker nog, er zijn zat afrikanen die hetzelfde zeggen, het zijn de regeringen en de rest van de toplaag die hun hand ophouden. Én de organisaties zelf die zo hun eigen voortbestaan garanderen.quote:Op maandag 12 april 2004 11:48 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Hey iemand die het snapt. Ik ben ook tegen geld storten in een bodemloze put maar als ik dat zeg ben ik meteen kil en koud en heb ik niet over voor de mensheid.
Ze moeten het idd zelf doen, zelf een goeie economie opbouwen, we kunnen eventueel wel mensen sturen om ze te helpen.
Polen verdient het cultureel en geografisch gezien om bij de EU te komen.quote:Op maandag 12 april 2004 11:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt, maar wat vindt jij eigenlijk van de toetreding van een land als Polen?
Dude je bent van mijn shitlist af...quote:Op maandag 12 april 2004 11:54 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Sterker nog, er zijn zat afrikanen die hetzelfde zeggen, het zijn de regeringen en de rest van de toplaag die hun hand ophouden. Én de organisaties zelf die zo hun eigen voortbestaan garanderen.
Zoals je weet gaat het bij de EU vooral om het economische aspect en daar ben ik niet bepaald enthousiast over bij Polen.quote:Op maandag 12 april 2004 11:54 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Polen verdient het cultureel en geografisch gezien om bij de EU te komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |