Oo-blackgirl-oO | zondag 11 april 2004 @ 22:56 |
voor de spirituele onder ons: zoals sommige weten ben ik al een tijdje bezig in het boek "De geometrie van de Schepping - deel I" (*1) door het boek val ik van de ene in de andere verbazing. Ik vin het overigens een heerlijk boek om te lezen. Anywayz...naast het Philadelphia expiriment(*2), vertelt het boek o.a. over het ontstaan van de Bermuda-Driehoek. Zoals jullie wellicht weten, ligt de Bermuda-driehoek in de buurt van 1 van de Atlantische eilanden, een plek waar(boven) vliegtuigen en mensen spoorloos zijn verdwenen. Volgens Melchizedek ligt op de oceaanbodem een bouwwerk dat 3 roterende ster-tetraëdervormige(*3) elektromagnetische velden bevat. Zij overlappen elkaar en wekken een gigantische kunstmatige Mer-Ka-Ba(*4), die zich uitstrekt over de oceaanen tot ver in de ruimte. Deze Mer-Ka-Ba is volledig aan het doldraaien. Hij wordt de Bermuda-driehoek genoemd omdat de punt van 1 van de tetraëders - de stationair draaiende - daar boven water uitsteekt. Ten tijde van Atlantis (*5) werd besloten een kunstmatig Mer-Ka-Ba op te wekken. Ze wisten niet meer precies hoe ze dat moesten doen - maar ze dachten dat ze het wel wisten. Dus ze zetten de bouwerken neer en begonnen met het experiment. Volgens Melchizedek was dit experiment zelfs gerelateerd aan het Philadelphia experiment in 1943 & het Montauk-Experiment in 1983. Het Experiment had grote destructieve gevolgen: tijd en ruimte werden verwrongen. Wat het exp. deed, was de lagere dimensionale nivo's van de aarde openscheuren. niet de hogere, maar de lagere. Dit betekent dat vliegtuigen die in onze tijd over dit doldraaiende veld vlogen, letterlijk in andere (tijds)(ruimte) dimensies terecht zijn gekomen ....wow! Volgens hem is de triangle een belangrijke oorzaak van veel verstoringen in de wereld. Het veld leidt niet alleen tot verstoringen op aarde, maar ook verstoringen tot ver in de ruimte. Plausibele theorie? ![]() >> Zoals het in het boek beschreven staat vin ik van wel.....zeker als je de verdwijnings verhalen van de triangle leest en ik heb zo m'n gevoel.... ____________________________ (*1) http://home.wanadoo.nl/mufooz/BFRecensie/Geometry.htm (*2)http://www.history.navy.mil/faqs/faq21-1.htm (*3)http://www.organum.nl/kennismaking.htm (*4)http://www.xs4all.nl/~pieval/alternatief.htm (*5)http://users.telenet.be/wouter.wylin/atlantisring/atlantisite.htm | |
apestartje | zondag 11 april 2004 @ 23:06 |
Het heet bermuda driehoek,omdat het gebied waar de schepen en vliegtuigen verongelukten in een driehoek tussen drie eilanden lag. Flauwe kul boek lijkt mij. | |
_Etter_ | zondag 11 april 2004 @ 23:08 |
die vliegtuigen hebben ze al teruggevonden dus die liggen niet in een andere dimensie, het had waarschijnlijk te maken met een gas wat uit de bodem kwam waardoor er een grote luchtzak ontstond waardoor die vliegtuigen zo'n eind vielen dat de vleugels braken. | |
apestartje | zondag 11 april 2004 @ 23:14 |
quote:Klopt en de schepen bleven ook niet drijven op de gas bellen want die leveren niet genoeg opwaardse druk ![]() | |
Oo-blackgirl-oO | zondag 11 april 2004 @ 23:18 |
quote:ehhh heb je misschien links naar artikelen waarin vermeldt staat dat de btereffende vliegtuigen en schepen reeds zijn teruggevonden? ![]() hmmm luchtzakken zei je? en wat about het feit dat in de Bermuda Driehoek het magnetische kompas naar het echte noorden wijst . Normaal gesproken wijst de naald van een kompas naar het magnetische noorden. Het verschil tussen deze twee verschijnselen wordt ook wel kompasvariatie genoemd en kan oplopen tot een afwijking van 20 graden. Als deze kompasafwijking niet gecompenseerd wordt, kan een voertuig ver uit koers raken. | |
apestartje | zondag 11 april 2004 @ 23:23 |
discovery kijken,leverd altijd veel informatie op | |
Flying | zondag 11 april 2004 @ 23:28 |
Ze kunnen evenwel ook verontgelukt zijn in een tropische storm, want dat is nou eenmaal iets wat ontstaat in / boven een oceaan. De samenkoming van verschillende luchtdrukken. | |
apestartje | zondag 11 april 2004 @ 23:30 |
quote:Deze afwijking is in de luchtvaart en scheepsvaart algemeen bekent,en dit verschil veranderd ook steeds en is ook afhankelijk van waar je je bevind op de aardbol, het kan namelijk ook nul zijn Dit zijn de grondbeginselen van het compas lezen en elke militair opgeleid persoon weet dit | |
Oo-blackgirl-oO | zondag 11 april 2004 @ 23:30 |
quote:ach, das wel erg makkelijk schat. kun je anders niet wat meer background informatie geven? ik neem aan dat je de discovery beelden zo weer op je netvlies terug kunt halen, het is nou eenmaal een boeiend onderwerp.. | |
apestartje | zondag 11 april 2004 @ 23:33 |
dank je lieverd maar niet alle kennis die ik bezit staat op papier,maar er zijn veel boeken in de handel waarin de bermuda driehoek beschreven word. De bermuda driehoek is niet de enigste in zijn soort,er bevinden zich meer van zulke gebieden op de aardbol. Maar in diverse programma's op het voorgenoemde net hebben ze de resten van schepen en vliegtuigen laten zien,vooral de verdwenen avengers net naar de oorlog zijn erg bekend geworden maar inmiddels weer terug gevonden gtenminste een deel ervan. De atlantische oceaan is erg groot weet je en soms erg diep. | |
Oo-blackgirl-oO | zondag 11 april 2004 @ 23:35 |
quote:dat deze afwijking al honderd jaar bekend is jah, dat weten ze, dus ze zijn niet gek genoeg meer om ooit boven dat gebied te vliegen. dat deze afwijking overal voorkomt is bullshit! dit magnetische verschijnsel komt maar op 2 plekken op deze aardbol voor. Een gebied aan de oostkust van Japan, dat de 'Duivelszee' wordt genoemd, heeft dezelfde magnetische karakteristieken als de Bermuda Driehoek. De Duivelszee is net als de Bermuda Driehoek bekend om mysterieuze verdwijningen. | |
apestartje | zondag 11 april 2004 @ 23:39 |
quote:Nee lieverd er is altijd overal ter wereld een afwijking tussen het magnetisch noorden en het waare noorden en dan heb je ook nog het kaart noorden. Het veranderen van het magnetisch noorden cq zuiden noemen de jaarlijkse declanatie. deze afwijking staat onder aan elke stafkaart aangegeven en aan de hand van de ouderdom van de kaart moet je zelf het verschil uitrekenen | |
apestartje | zondag 11 april 2004 @ 23:40 |
P,s er wordt nog gewoon overheen gevlogen en gevaren | |
Oo-blackgirl-oO | maandag 12 april 2004 @ 00:09 |
quote: ![]() Als ik op google zoek "bermuda triangle gevonden vliegtuigen" vin ik alleen maar headers zoals "Bermuda vermist werden hier is nooit weer iets van terug gevonden zelfs geen ..." die dateren vanaf 2001 of "tot nog toe geen enkel niet-aards, technisch reden gevonden" of headers die door verwijzen naar Atlantis... heb je nou nog linkjes voor me ofzo die het eea ff voor me kunnen verifieren van wat je zegt ook van dat er ook nu nog vliegtuigen over dat bewuste gebied heenvliegen? puur interesse hoor, heb 't topic nie voor nix geopend ![]() | |
apestartje | maandag 12 april 2004 @ 00:12 |
oke ik zal mijn best doen.ps is dat een fototje van jou,ziet er nog goed uit | |
apestartje | maandag 12 april 2004 @ 00:16 |
De Bermuda Driehoek De Bermuda Driehoek ligt tussen Puerto-Rico, Miami en Bermuda, en in de 20e eeuw zijn er in dit gebied al zo'n 100 schepen en vliegtuigen spoorloos verdwenen, zonder aanwijsbare oorzaak. Favoriete verklaringen voor dit mysterie zijn agressieve zeemonsters en ontvoeringen door buitenaardse wezens. Iets minder extravagant zijn de vermoedens dat het stormachtige klimaat en vulkanische magneetvelden iets met de verdwijnigen te maken hebben. Voorlopig blijft het nog gissen, wat deze reis natuurlijk wel extra spannend maakt! Als je van duiken houdt, dan kun je een kijkje nemen in één van de talloze scheepswrakken die je in het heldere water ziet liggen. http://www.rtl.nl/(/reize(...)incharge/bermuda.xml | |
Oo-blackgirl-oO | maandag 12 april 2004 @ 00:30 |
quote:agressieve zeemonsters geloof jij dat het dus eerder is ![]() grappig dit..wat ik vin net op een forum een verwijzing naar de Discovery documentaire waar je het eerder over had. En hier wordt verteld dat er nooit ook maar iets is teruggevonden van die schepen en vliegtuigen http://www.dynamicdeezign.com/forum/joskomen/messages/961.html oke nu ga ik ook iets leuks googlies quoteren: quote: | |
MasterPeace | maandag 12 april 2004 @ 00:30 |
quote:Gedegen bron hoor, Yorin travel... [ Bericht 4% gewijzigd door MasterPeace op 12-04-2004 00:37:45 ] | |
apestartje | maandag 12 april 2004 @ 00:40 |
Hier in ging het over het stukje wat verwijst naar de vele scheeps vrakken,er staat trouwens nergen s dat ik geloof in zee monsters,maar uit jou topic text zou ik dat bij jou toch bijna gaan vermoeden. | |
The_Shining | maandag 12 april 2004 @ 00:46 |
quote:tja ik ben er nooit geweest maar het experiment op Discovery zwerft inderdaad nog ergens in die grijze prut... Het experiment ging zo: ze hadden een bak met water (uit mijn hoofd iets van 50m2?) ong 10 meter diep. Onderin waren gaten waardoor zuurstof in bellen naar boven steeg. Op de oppervlakte dreven miniatuur bootjes die, zodra de bel met zuurstof onder hen naar boven dreef geen drijfvermogen meer hadden. hier een engelstalige link: http://www.unknowncountry.com/news/?id=2982 Dan is er ook nog de elektromagnetische theorie (engels): http://users.tpg.com.au/sciences/bermuda_triangle_mystery.html die de neerstortende vliegtuigen verklaart. Maar nogmaals, "ik was er niet bij" wie weet is er wel iets meer daar. | |
Oo-blackgirl-oO | maandag 12 april 2004 @ 01:08 |
Niemand hier op het forum was erbij...daarom is het zo leuk om erover te filoseferen want niemand heeft nog een duidelijk antwoord gevonden op de 2 gebieden. Niemand durft er precies te komen ![]() Anywayz...de theorie van Melchizedek von ik wel interessant.....met name als je de werking van de Mer-Ka-Ba kent en want er is dus wel degelijk een bouwwerk in dat gebied gevonden.....maar tot nu toe heeft niemand precies daarop gereageerd..ik bedoel de mysteries rond bermuda kunnen we overal zo op-googlen......leuke gefundeerde theorieen aangaande verklaringen daarentegen zijn veel leuker vin ik ![]() | |
DzjieDub | maandag 12 april 2004 @ 02:44 |
Hoi meis! Kompas wijst inderdaad niet naar het noorden en vaak zelfs niet naar het magnetische noorden; afhankelijk van een heleboel factoren - ligging van de krachtlijnen van het magnetisch veld van de aarde, de aanwezigheid van veel ijzer(erts) etc. beïnvloeden allemaal de precieze richting waarin het kompas wijst. bron 1, bron 2. Op o.a. kaarten die in de luchtvaart worden gebruikt staat altijd naast het vliegveld aangegeven wat de lokale kompasafwijking is; en deze verandert af en toe; ik meen dat twee jaar geleden een aantal landingsbanen van vliegvelden in Nederland een iets gewijzigde officiële kompaskoers gekregen hebben. Verder - en dat is effe heel belangrijk - er is niets bijzonders aan de hand in de Bermuda driehoek. Er vergaan daar niet meer schepen dan verwacht in een gebied met veel scheepvaart waar zware tropische stormen voorkomen. Veel van de schepen die door diverse beschrijvers van de Bermuda Driehoek - met name Berlitz - als voorbeeld werden gegeven bleken hetzij elders te zijn gezonken, hetzij nog gewoon rond te varen. Dus voordat je een groot mysterie toeschrijft aan dat gebied, doe eerst eens even onderzoek naar hoevel schepen en vliegtuigen daar nou echt zijn verdwenen. En als je toch bezig bent - vind je het niet gek dat een gebied dat blijkbaar al zolang vervloekt is toch nog zo populair is om doorheen te varen? Je zou toch volkomen gek moeten zijn om je hachje te wagen als die verhalen echt waar zouden zijn....? [ Bericht 1% gewijzigd door DzjieDub op 12-04-2004 12:06:50 (links aangepast) ] | |
Dukhlovi | maandag 12 april 2004 @ 04:09 |
Ben er zelf wel eens overeen gevlogen op weg naar de Dominicaanse republiek. Stil alive and kikking ![]() Ik vond die docu over die gassen ook een beetje ver gezocht, de dr is niets aan de hand daar theorie geniet mn voorkeur. | |
_Etter_ | maandag 12 april 2004 @ 10:40 |
deze link is volgens wel van iemand die het goed heeft uitgezocht bij 'normale' instanties: http://scientium.com/diag(...)mcnamara/bermyth.htm en nog een linkje van het leger: http://www.history.navy.mil/faqs/faq8-1.htm | |
Oo-blackgirl-oO | maandag 12 april 2004 @ 12:25 |
quote:hmmm, het argument van het bouwwerk dat daar op de bodem schijnt te liggen is door te voeren naar een geschiedenisverhaal over wat er werkelijk in Atlantis is gebeurd. Een mysterie toeschrijven aan een gebied waar er vliegtuigen verdwijnen doe ik m.i. niet: Het geschiedverhaal vertelt gewoonweg dat er ten tijde van Atlantis op die plek iets is gebeurd. en toevallig zijn er ook in de afgelopen honderd jaar in dit gebied meer dan 50 boten en 20 vliegtuigen verdwenen. Wat er precies gebeurd is met deze voertuigen is tot op de dag van vandaag niet bekend. De meeste verdwenen zonder een spoor achter te laten. Bovendien heb ik nu al erg veel internet documenten gelezen inzake de verdwijningsmaterie en mogelijke verklaringen. dus dat je schrijft: > "er is niets bijzonders aan de hand in de Bermuda driehoek" is pure struisvogel nonsens waar ik echt nie verder op inga. Ik ga liever uit van het geschiedverhaal dat er al was. Of geloof je ook niet in het bestaan van Atlantis? mag ik dan even refereren aan het feit dat ik met een bewuste bedoeling de openingszin van mijn topic heb geformuleerd. en tuurlijk mag je reageren, maar reageer ook wat inhoudelijker graag. ik bedoel de uitgekauwde voor's en de contra's zijn allang geleden besproken. Ken je het Atlantis geschiedverhaal, ken je de werking v/e Mer-Ka-Ba? Geloof je in leven op meer dimensionale nivo's? zo ja, is het plausibel wat hij daar zegt? zo nee, denk je dat je er inhoudelijk met gefundeerde uitspraken op kunt reageren? Mijn vraag was meer gerelateerd aan het feit dat het ooit is gebeurd dan aan het vinden van verklaringen waarom er nu schepen daar verdwijnen. schepen verdwijnen indeed op meer plekken. quote:grappig dat je me deze 2 linkjes post om je argumenten te onderbouwen. Ik geloof per defenitie geen info die op Amerikaanse, defensie nota bene, websites staat. Bovendien de url kende ik al en ik twijfel er niet aan dat elke Fokker! deze url kent. < dit is overigens geen Flaim Bite of iets dergelijks. ![]() Maar goed even mijn reactie op het 2e linkje: ik ril van websites door Authors die mij totaal onbekend zijn en dan beginnen met: "... UFOs and transdimensional portals. But these are conjecture, nothing more than speculation based, at best, on innuendo and junk science." Deze best man kilt niet alleen het idee dat daar ook maar iets aan de hand is, hij schrapt ook de ideeen dat er zelfs maar iets paranormaals bestaat op deze aardbol. Ik vraag je: als je hierin gelooft waarom reageer je dan op mijn topic als ik begin met: "Voor de spirituelen onder ons:" en ook hier geldt wat ik reeds eerder boven geschreven heb. ![]() | |
Danny | maandag 12 april 2004 @ 12:45 |
quote:Inderdaad. Sterker nog: dit hele forum is voor de spirituelen onder ons. Andersdenkenden zijn er gast, en als die dergelijke fenomenen vanuit ongeloof en wetenschappelijke analyse willen benaderen, dienen ze zich ofwel terughoudend op te stellen, ofwel dat via WFL te doen ![]() | |
iteejer | maandag 12 april 2004 @ 12:48 |
bovenstaande reactie was van mij. niet van danny. die snapt dit niet ![]() | |
_Etter_ | maandag 12 april 2004 @ 13:04 |
quote:ik vind ufo en atlantas dergelijke niet echt spiritueel... da's gewoon technologie en een stuk land... ![]() | |
Dukhlovi | maandag 12 april 2004 @ 13:53 |
Ik ben zeer spiritueel ,alleen heb ik moeite met dat Bermuda verhaal. Volgens mij vliegen en varen er dagelijks tientallen zo niet honderden vliegtuigen en boten over heen zonder er iets gebeurt. Ben je dan alleen spiritueel als je allles gelooft ? Ik vind het zowiezo vaag om onderscheid te maken tussen spirituelen en anders denkenden. De een gelooft wat meer dan de ander maar dat hoeft de ander niet minder spiritueel te maken. Het is een geleidelijke schaal van 100% skepticus tot 100% alles gelover. En een ieder heeft een plekje ergens op die schaal. Ben zelf 80% skepticus (wil per dag nog wel eens verschillen) maar dat maakt die 20% extra spiritueel ![]() | |
apestartje | maandag 12 april 2004 @ 13:55 |
Dit is dus gewoon ik verveel me zo discussie,want elk rationeel argument leg je naast je neer,en wil alleen maar vage verhalen horenover atlantis,waarvan niemand of en waar het gelegen heeft. En jou bronnen zijn net zo vaag als de dat jij dat van de anderen vind. Dit soort fenomenen zijn gewoon natuur wetenschappelijke problemen en niets meer. Maar p.s jomanda ik dacht dat je gestopt was. | |
Oo-blackgirl-oO | maandag 12 april 2004 @ 14:11 |
quote: ![]() ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door Oo-blackgirl-oO op 12-04-2004 14:23:58 ] | |
Oo-blackgirl-oO | maandag 12 april 2004 @ 14:23 |
quote:ik heb de argumenten niet naast me neergelegd integendeel, ik heb ze gelezen. En ik kom zeker niet met uitspraken ala "Dit soort fenomenen zijn gewoon natuur wetenschappelijke problemen en niets meer." terwijl nog niemand ook maar iets heeft kunnen bewijzen ![]() En Jomanda haal je er gelijk ook maar ff bij ![]() ![]() vin het gewoon leuk dit soort topics: 's kijken of er meer mensen zijn die het een beetje vanuit mijn standpunt zien en het onbewuste verzoek natuurlijk om reacties van juist die mensen (die ook wat meer weten van het Atlantis verhaal en wat daar is gebeurd) ![]() *zoals ik mezelf al meerdere keren heb afgevraagd: waarom wordt men gelijk boos als ik laat blijken niet te geloven in de simpele -er is niets aan de hand- wetenschappen* ![]() @ iteejer : dank! [ Bericht 0% gewijzigd door Oo-blackgirl-oO op 12-04-2004 14:28:39 ] | |
Dukhlovi | maandag 12 april 2004 @ 14:45 |
quote:Ik reageerde meer op de reaktie van iteejer die het onderscheid maakt tussen spiritueel en anders denkend. Ik vind dat een beetje hokjes denken, maar goed in deze ben ik dus anders denkend. Ben trouwens wel met hem eens met dat terughoudend opstellen. Het is ook slechts mijn bescheiden mening bij deze. | |
Oo-blackgirl-oO | maandag 12 april 2004 @ 14:48 |
quote:ohw sorry ![]() | |
The_Shining | maandag 12 april 2004 @ 15:11 |
hier staan trouwens de oude topics over de bermuda driehoek, misschien vind je hier nog iets in? Nog een kleine toevoeging aan dat luchtbellen (type gas weet ik niet) verhaal: die gasbellen ontstaan door tectonische activiteit, het verschuiven van de grond (zeebodem) waardoor dat gas kan ontsnappen. | |
Oo-blackgirl-oO | maandag 12 april 2004 @ 15:26 |
quote:heb de topics doorgelezen, veel waren het er jammer genoeg niet. De topic die de meeste posts opleverde, begint met de plausibele falsifieerde theorie die Discovery uitzond inzake de gasbellen en concludeert dat de theorie de meest aannemelijke is. zoals ik al zei en niet vervelend bedoeld Shining maar hier waren we m.i. al zo'n beetje uit.ik heb het nu over een nieuwe, nog niet besproken, theorie. van jou heb ik de indruk dat je veel zal weten van een Mer-Ka-Ba > wat vin jij van de nieuwe theorie? | |
The_Shining | maandag 12 april 2004 @ 16:08 |
Die theorie over de gasbellen vind ik zelf erg aannemelijk, ik zag het experiment en hoe de bootjes in die bel zonken. Het beschrijft echter alleen het proces, het zegt niet veel over de reden waarom. Ik kijk zelf vaak naar de motieven van de schrijver: wil deze mij echt iets duidelijk maken, zo ja wat heb ik eraan, wil de schrijver gewoon geld verdienen met een goed verhaal? Heeft de schrijver soms moeite met politiek, is het zo'n conspiracy fanaticus (die vinden het altijd leuk met de vinger te wijzen nl.)...quote:About.com Over Atlantis, van website 5: quote:Heb je de boeddhistische, Hopi en Hindoeistische versie al bekeken? Ik denk dat de schrijver van website 5 refereert aan de boeddhistische Shamballa, de Hindoeistische Mahabharata met zijn vloedgolf & Manu (eerste mens) en het Hopi scheppingsverhaal (die de overgangen van de verschillende werelden beschrijft). Lees die eerst eens ![]() Wat ook relevant is is de vorming van de continenten zoals die nu zijn. Het zijn wel engelstalige links helaas maar deze beschrijft een theorie dat alle landmassa ooit aan elkaar vast zat, duizenden jaren geleden Nature. Over "Atlantis" zelf - ik geloof niet dat het mensen waren zoals we nu zijn. Ik geloof dat het een metafoor is voor een oude herinnering, "Kennis verzonken in de zee" - landdieren kwamen ooit uit de zee. | |
metaljel | dinsdag 13 april 2004 @ 00:22 |
Voor zover ik weet wordt het fenomeen veroorzaakt door de aanwezigheid van een grote hoeveelheid methaan in de bodem van de oceaan. Deze methaan zit in vaste vorm op de bodem, maar komt vrij in erupties door een stijging van de temperatuur van het zeewater. De rest van het verhaal is boven nog na te lezen. Dag bootjes en vliegtuigen. | |
apestartje | dinsdag 13 april 2004 @ 19:22 |
O O Blackgirl. Je veegt elk wetenschapelijk bewezen fijt van tafel, en wil een ander jou plauziebele verhaal doen geloven. Natuurlijk mag je een forum openen over elk onderwerp wat je ook maar wilt,maar dan moet je ook niet vreemd opkijken als je tegen meningen oploopt die niet de jouwe zijn. Daar is het forum toch ook voor. | |
rickywilliams | zondag 18 april 2004 @ 14:24 |
interessant topic, heb er lang over nagedacht en dek dat het iets te maken heeft met zeebodem activiteit... ff een plaatje voor de sfeer ![]() ![]() | |
Matroxx | donderdag 6 mei 2004 @ 21:05 |
ik geloof wel dat daar iets niet echt is zoals het moet zijn want meer dan 200 verdwijningen in die omgeving is wel erg verdacht en de tropische storm teorie klopt mss voor een deel bij de schepen die vergaan zijn wel maar ik had gelezen in een boek dat ze ook schepen aantroffen daar in die omgeving en dat er op het schip niemand was en het schip dreef daar 'gewoon' rond en er waren ook geen sporen van aanvallen van rovers en de reddingsboten waren nog onaangeraakt. dit is een stukje uit een boek. het is het laatste gesprek van een piloot: piloot: oproep aan de verkeerstoren.Dit is een noodtoestand. We lijken uit koers te zijn.We zien geen land. verkeerstoren: wat is uw positie? piloot: we zijn niet zeker van onze posietie ... we lijken verdwaald te zijn... verkeerstoren: richt u zich precies op het westen. piloot: we weten niet waar het westen is.Er klopt niets van... zelf de oceaan ziet er niet uit zoals het hoort... het lijkt of we in schuimend water terechtkomen... kom niet achter me aan... dit gebeurde op 5dec 1945. | |
ToT | vrijdag 7 mei 2004 @ 09:00 |
Dat de boten en vliegtuigen gevonden zijn, lijkt me onzin. Ja natuurlijk zullen er wel regelmatig schepen op klippen of zo terecht komen en die zullen wel teruggevonden zijn, maar er zijn ook talloze verhalen over schepen en vliegtuigen die niet terug gevonden zijn, Die theorie van methaan-ijs die door trillingen van schepen en vliegtuigen van de bodem loskomen en de zee vullen met methaangas(bellen) waardoor de dichtheid zo'n stuk minder wordt, waardoor schepen zinken, en het methaangas dat in de motoren van de vliegtuigen in de fik vliegt zal zeer zeker wel een deel van de verdwijningen kunnen verklaren, maar dat ze de "lichtgevende piramides onder water" afschepen als vulkanen onder de zee of methaangas wat onder water in de fik vliegt (met wat voor ontstekingsbron en waar komt het zuurstof vandaan om het te laten fikken en hoe kan het een piramidevorm krijgen?) vind ik wel erg makkelijk gevonden. Daarbij zijn er ook talloze verhalen over boten waarvan de motor uitvalt en op doodstille zee zinken, of weggetrokken worden naar de horizon. Verklaring: het methaangas verstikt de motor, en het turbulente gas in het water genereert een enorm sterk magnetisch veld dat zo boten weg kan trekken. Ja maar waarom ontploft het methaangas dan niet in de motoren? En de verklaringen gingen over een doodstille zee waarin boten zonken (dus geen bellen van methaangas) en ook een doodstille zee waar de boten ineens een kant uit werden getrokken. Stel dat aan de horizon de methangas zo aktief was, dan lijkt het me wel HEEL erg sterk dat het ZO'N sterk magnetisch veld genereert dat het een boot van zo'n grote afstand naar zich toe kan trekken. Sterker nog: dat schijnt niet eens te kunnen; magnetische velden worden heel snel een heel stuk zwakker als je niet dicht bij de bron zit. Nah, it's an alien base, I tell you! ![]() (Nee om eerlijk te zijjn heb ik geen idee wat het wel is, maar ik vind de wetenschappelijke verklaringen echt niet aansluiten bij de verklaringen van de ooggetuigen.....hoewel je natuurlijk niet alle getuigen meteen onvoorwaardelijk op hun woord moet geloven.) | |
ToT | vrijdag 7 mei 2004 @ 09:08 |
Overigens schijnt het zo te zijn dat als je maar hoog genoeg vliegt, je veilig over de Bermuda Driehoek heen kunt vliegen. Dit zou aan de ene kant de methaangas-theorie KUNNEN ondersteunen en aan de andere kant de theorie die de TS postte ondermijnen, waarin gezegd werd dat het tot diep in de ruimte doorwerkt. | |
DzjieDub | vrijdag 7 mei 2004 @ 12:47 |
...en leg dan eens uit hoe het komt dat er gewoon 'airways' over de bermudadriehoek gepland zijn - die dagelijks gebruikt worden? Zowel Victor- als Jet airways (dus lage en hoge vluchten) bestaan er over de driehoek - zou toch niet gedaan worden als 't daar inderdaad miechelde van de aliens, atlantiden, turbo-magneten etc. Voortaan dus eerst kijken, daarna pas praten! | |
ToT | vrijdag 7 mei 2004 @ 13:42 |
Zie mijn vorige post. Beetje respectvoller mag ook. [ Bericht 76% gewijzigd door ToT op 07-05-2004 13:48:42 ] | |
DzjieDub | vrijdag 7 mei 2004 @ 15:25 |
Ja, OK, heb je gelijk in, dat kon iets vriendelijker. Maar reageer dan eens inhoudelijk? Lage luchtwegen is tussen 1500 en 15000 voet, hoge luchtwegen boven de 18000 voet. Zo extreem hoog is dat niet - 't is de normale hoogte voor vliegtuigen. En hoeveel ooggetuigenverslagen zijn er denk je? Zet dat eens af tegen de totale hoeveelheid scheep- en luchtvaart die daar plaatsvind? Ga dan eens op zoek naar verslagen van vergane schepen in die regio. Lloyds in Londen kan je dan onderweg helpen. 't Is al een paar keer eerder gedaan overigens - resultaat: Er vergaan daar niet meer schepen dan normaal voor een dergelijke regio. Vulkanen hebben overigens geen zuurstof nodig, hoor. Het hete magma gloeit en die gloed kun je inderdaad zien onder het wateroppervlak. | |
ToT | vrijdag 7 mei 2004 @ 15:31 |
Over dat hoog en laag vliegen heb ik het al gehad voor jouw post (over goed lezen gesproken ![]() Hoeveel ooggetuigenverslagen? Geen idee, maar wel heel veel. Niet alleen in de afgelopen paar jaar. Ik weet overigens niet hoeveel vliegtuigen en schepen dat gebied moeten doorkruisen. Ik was onder de indruk dat dat niet zo veel was, dus dan zijn een paar verdwijningen per jaar al meteen opvallend. Daarbij is de manier van verdwijning vaak bizar, niet de aantallen. Ik weet dat vulkanen geen zuurstof nodig hebben, maar die geven niet echt lichtgevende piramides als lavastroom, zelfs als je echt een klassieke spitse vulkaan onder water zou hebben zou dat er nog anders uit zien, lijkt mij persoonlik. Maar ik had het over ontbrandend methaangas onder water; die theorie vind ik helemaal belachelijk. | |
Matroxx | vrijdag 7 mei 2004 @ 17:58 |
ik denk dat er maar 1 manier is om er achter te komen om te kijken welke teorie klopt en dat is een paarkeer er overheen te varen en/of vliegen dan zie je mss iets wat niet klopt. mss kom je wel in een andere demensie ![]() mss kan het zo zijn dat bij de bermuda driehoek een zwartgat(wormgat) is. net zoals in de ruimte voorkomt ![]() | |
ToshitsuguTakamatsu | vrijdag 7 mei 2004 @ 18:34 |
Dat er iets niet klopt in de bermudadriehoek is wel duidelijk voor iedereen die er diep genoeg in heeft gekeken. Beste theorie vind ik dat er op wat voor manier dan ook regelmatig deuren worden geopend naar andere dimensies. (Andere dimensies zijn een feit. Wat de gemiddelde wetenschapper en van denkt boeit niet.) Als er inderdaad zo'n vaag bouwwerk is gebonden is dat absoluut interessant. Vraag me alleen af hoe die auteur dat weer aan de atlanteans wijdt. Plato praatte erover....er zijn geen geschriften gevonden die het ondersteunen. (Al ziet het er wel naar uit dat er al honderdduizenden jaren mensen op de aarde lopen met wisselende (en soms erg indrukwekkende) technische kennis, die eens in de zoveel tijd weer worden weggevaagd) Ik gaat die links eens checken. | |
DzjieDub | vrijdag 7 mei 2004 @ 18:46 |
quote:Dat deed ik. Als je zegt, "hoog genoeg vliegt" - dan suggereer je dat men daar hoger moet vliegen dan normaal - want vliegtuigen die lager vliegen dan normaal brengen zichzelf (onnodig) in gevaar en dat gebeurt nu eenmaal vrij weinig. Dat klopt dus alvast niet. Je kunt er op "normale" hoogte overheen. En nee, liever niet lager - die minimum hoogte heeft een reden: je blijft volgbaar voor radar (die kan namelijk niet de kromming van de aarde volgen) en je hebt meer tijd om te reageren in noodsituaties. quote:..en wat is 'veel'? 10? 100? 3 miljoen? De meeste ooggetuigenverslagen uit de boeken van Berlitz en Gaddis waren, op z'n vriendelijkst, sterk overdreven. Het gebied is redelijk scheepvaartrijk. Er komen ook veel stormen voor. Cuba en Porto Rico hebben beide een grote, maar verouderde vloot. 't Is nu eenmaal de goedkoopste manier van transport. Zware stormen + verouderde schepen = ramp. Met alle respect, maar in dat ene kleine stukje zeg je al drie keer "weet niet" en een keer had je "de indruk", zonder van de feiten op de hoogte te zijn. Je spreekt jezelf bovendien tegen. Enerzijds zeg je dat er weinig scheepvaart is, anderzijds zijn er wel altijd ooggetuigenverslagen. Dat kan niet van de verdwenen schepen zijn - die vergaan blijkbaar altijd met man en muis. quote:OK, prima. Afhankelijk van wat je onder lichtgevend bestaat, natuurlijk. Overigens ga ik er ook niet vanuit dat daar een vulkaan zit; dat had andere effecten gehad op met name de kustlijn van de gebieden die daar liggen - vloedgolven e.d. Het verhaal dat methaangas een aantal schepen heeft doen zinken is goed mogelijk; er is een goed-gedocumenteerd verslag van het Piper Alpha boorplatform in de Noordzee, die vermoedelijk ook door methaangas instabiel werd gemaakt - zodanig dat het ding later op de avond in brand vloog. In die regio wordt veel olie en gas gewonnen - dus er zal inderdaad wel methaan in de zeebodem zitten. Het deel over het methaangas dat een zo sterk magnetisch veld creëert dat het schepen naar zich toe trekt is inderdaad onwaarschijnlijk. Overigens val ik je niet aan. Ik hoop alleen dat je over die zaken die ik genoemd heb door gaat denken. Hoe saai ook, maar voor een heleboel verschijnselen is een normale verklaring te geven. En als je m'n argumenten kunt weerleggen (daar zijn die irritante feiten weer ![]() | |
ToT | vrijdag 7 mei 2004 @ 19:20 |
quote:Ik suggereer neit dat je er hoger dan normaal moet vliegen. Ik zeg alleen dat laag vliegende vliegtuigen problemen ondervinden. Weet ik veel hoeveel "veel" ooggetuigen zijn. Ik zeg ook alleen maar wat ik op tv hoor en in boeken lees. (Sorry ik weet zo gauw geen titels of whatever.) Dat die vloten in een storm zijn vergaan zou natuurlijk inderdaad kunnen; het waren voor zover ik weet wel verouderde schepen. Maar er schijnen (ja ik ga natuurlijk geen keiharde uitspraken doen als ik dingen gehoord of gelezen heb; ik was er niet zelf bij) veel meer schepen en vliegtuigen verloren te zijn gegaan. Er schijnen (!) wel ooggetuigen te zijn geweest. Meerdere zelfs. Ze zijn niet allemaal met man en muis gegaan, wat ik dus gelezen heb. Wederom kan ik helaas geen bron vermelden. Natuurlijk is het goed mogelijk dat methaangas schepen kan laten zinken. Ik heb ook gezegd dat dat echt wel een deel van de verdwijningen kan verklaren. Tof dat je het laatste er ff bij zegt; gesprekken als deze kunnen inderdaad aanvallend overkomen. En inderdaad; voor een heleboel dingen zijn normale verklaringen te geven, maar ik slik niet zomaar alle verklaringen. Ik vind sommige dingen alles behalve waterdicht en vaak ook best vergezocht. Tja of een alien base of een poort naar een andere dimensie minder vergezocht is weet ik niet, maar ik blijf openstaan voor minder gangbare antwoorden. Als we echt alles te nuchter gaan bekijken, heb je kans dat je heel bijzondere dingen als onzin gaat afwuifen met maar een heel simpele niet sluitende verklaring. Ik hoef niet per sé andermans argumenten te weerleggen; iedereen moet geloven wat-ie zelf wil, maar ik vind het gewoon jammer dat dingen soms zo makkelijk gerationaliseerd worden. |