Je hebt het topic dus niet gelezen. Volgens mij gaan de laatste reacties (het topic is gekickt naar aanleiding van een discussie in een ander topic) voornamelijk over kinderen die er aan de boven- en onderkant uitvallen, waar aan de onderkant meestal wél wat geregeld is, maar voor de bovenkant vrij weinig.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 22:10 schreef Repeat het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het hier nergens om het niveau van het onderwijs, maar om de zogenaamde normen en waarden. Alsof ze je op een normale school opleiden tot een gestoorde seriemoordenaar.
Ik blijf erbij, thuisscholing ed is voor zweverige sandalentypes...
Men neemt weleens de goede dingen van Montessori overquote:Op vrijdag 11 januari 2008 21:58 schreef Moonah het volgende:
Toch is de trend dat er steeds meer adaptief onderwijs gegeven gaat worden Five. Dus zo veel mogelijk aangepast aan het individuele kind. Ik werk in een boerendorp en zelfs dáár wordt dus zo gewerkt.
Wij gaan er zelfs naar toe dat elk kind een eigen portfolio opbouwt (al moet ik eerlijk bekennen dat ik nog niet zo'n duidelijk beeld daarvan heb).
Dat klopt!quote:Op vrijdag 11 januari 2008 22:14 schreef Five_Horizons het volgende:
zoveel tijd hebben we niet. (als in: wij als gezin)
Klopt, ik reageer op de startpost en de eerste paar reacties.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 22:12 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Je hebt het topic dus niet gelezen. Volgens mij gaan de laatste reacties (het topic is gekickt naar aanleiding van een discussie in een ander topic) voornamelijk over kinderen die er aan de boven- en onderkant uitvallen, waar aan de onderkant meestal wél wat geregeld is, maar voor de bovenkant vrij weinig.
Nou, mijn buurmeisje is enorm verneukt door school. Door die grootbekken van die mongolide ritalin vreters is zij ontzéttend verlegen, teruggetrokken, en onsociaal in haar eigen wereldje... Ze kan niet tegen die bierkaai op, dus is zij dat ene zwartharige meisje achterin de klas die met niemand praat. Sneu maar waar.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 22:10 schreef Repeat het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het hier nergens om het niveau van het onderwijs, maar om de zogenaamde normen en waarden. Alsof ze je op een normale school opleiden tot een gestoorde seriemoordenaar.
Ik blijf erbij, thuisscholing ed is voor zweverige sandalentypes...
Nee, door elke dag thuis te zitten en van je moeder les te krijgen wordt je lekker sociaalquote:Op vrijdag 11 januari 2008 22:42 schreef Renesite het volgende:
[..]
Nou, mijn buurmeisje is enorm verneukt door school. Door die grootbekken van die mongolide ritalin vreters is zij ontzéttend verlegen, teruggetrokken, en onsociaal in haar eigen wereldje... Ze kan niet tegen die bierkaai op, dus is zij dat ene zwartharige meisje achterin de klas die met niemand praat. Sneu maar waar.
Ja. Zo iemand moet je wel pesten . Die is vet stom. Eiigelluk bewijsen we zon chik een dienst, we leren het haar wel ff af om een stomme gedigtelezende emo te zijn.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 22:51 schreef Repeat het volgende:
Draai je het niet om en wordt ze misschien juist gepest omdat ze teruggetrokken, stil en verlegen is en alleen achterin de klas zit?
Ik dacht al....waar blijft 'iequote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:03 schreef PanPan het volgende:
Geld verdienen, bijvoorbeeld.
Daar ben ik het ook helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 22:21 schreef Moonah het volgende:
En toch vind ik de sfeer en het pedagogisch klimaat het belangrijkste.
dan moet ik je helaas teleurstellen. Ik ken een juf die tafelopdrachten meegeeft waarop staat 7x8=52 en die alles moet narekenen met een rekenmachine. Ze presteert het ook om briefjes voor de ouders mee te geven stikvol spelfouten. (meest recente voorbeeld: vragen om een vel t-shirtquote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:03 schreef PanPan het volgende:
Na het hele topic gelezen te hebben, ben ik vooral verbaasd over het feit dat iemand die het woord 'twijfel' nog niet kan spellen, haar kind eventueel zelf wil onderwijzen. Zelf zeker ook niet naar school geweest?
Ah, flauw...
De meeste basisschoolleerkrachten hebben PABO gedaan en dit is een vrij zware, 4-jarige HBO opleiding. Ik kan me niet voorstellen dat Jan-met-de-pet in staat is om een vergelijkbaar niveau te halen.
Dat is natuurlijk heel triest, maar die rotte appels heb je overal.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:19 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
dan moet ik je helaas teleurstellen. Ik ken een juf die tafelopdrachten meegeeft waarop staat 7x8=52 en die alles moet narekenen met een rekenmachine. Ze presteert het ook om briefjes voor de ouders mee te geven stikvol spelfouten. (meest recente voorbeeld: vragen om een vel t-shirt)
Ook deze leerkracht heeft die zware 4 jarige HBO opleiding doorlopen....
nogal ja...quote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:45 schreef PanPan het volgende:
au
Heb je al thuisonderwijs overwogen?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:48 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nogal ja...
En deze persoon moet mijn zoon de aankomende twee jaar les gaan geven.![]()
Voor de juf ja....quote:Op zaterdag 12 januari 2008 00:09 schreef PanPan het volgende:
[..]
Heb je al thuisonderwijs overwogen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |