ik welquote:Op maandag 12 april 2004 00:23 schreef sebaz het volgende:
Ik heb niet eens geld voldoende om shop-a-holic te zijn
onze visie beperkt????????????????????quote:Op maandag 12 april 2004 00:21 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ik probeer jullie alleen maar in te laten zien, hoe beperkt jullie visie is. Je geeft een argument voor het ene, maar weigert datzelfde argument voor het andere aan te nemen. Omdat je dan in het nauw gedreven wordt. Wel liberaal willen denken, maar als ik dan met iets extreems aankom, wordt ik gewezen op iets vaags als vanzelfsprekenheid of ander wordt de wet erbij gehaald. De wet die nota bene wordt opgesteld door een institutie, die tegelijkertijd wordt verguisd door dat liberale denken: de overheid. Sorry hoor, ik begrijp ook niet, dat ik nog meer moeite steek in deze discussie. Wat een tijdverspilling.
Laat ik het anders zeggen, ik heb een dure hobby, dus ik steek het ergens anders in!quote:Op maandag 12 april 2004 00:24 schreef Ymke het volgende:
[..]
ik wel
ooo lekker en zo kom je ergens, alweer een profiteur dus!??quote:Op maandag 12 april 2004 00:22 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Jawel, maar ik hoef een ander niet te behandelen, zoals ik zelf behandeld wens te worden. Dat bepaal ik zelf immers. Of een ander mij ook met respect behandelt is een tweede, dat ligt aan die ander.
*wijst naar boven* nog maar een keer lezen meneer fuifduif.quote:Op maandag 12 april 2004 00:19 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar ik zie nog steeds geen argument voor het respecteren van de medemens. Het is ook wel moeilijk of niet?
je steekt het ergens anders in, het is een hobby, het is duur hmmmm doet me ergens aan denken.....foei!quote:Op maandag 12 april 2004 00:25 schreef sebaz het volgende:
[..]
Laat ik het anders zeggen, ik heb een dure hobby, dus ik steek het ergens anders in!![]()
Je respecteert iemand uit eigenbelang. En waarom is het niet respecteren van iemand ziek? Leg eens uit. Ik vind dat je mij niet respecteert, wanneer je zondags naar de winkel gaat. Ben jij dan ziek? Zie je hoe simpel het allemaal is?quote:Op maandag 12 april 2004 00:26 schreef nein het volgende:
Je respecteert je medemens omdat je een geweten hebt. Mensen die niemand respecteren zijn ziek en moeten geholpen worden.
Tja, mensen gaan ook gewoon zondags naar de winkel, terwijl ze anderen daarmee kwetsen.quote:Op maandag 12 april 2004 00:26 schreef nein het volgende:
En waarom je een geweten hebt? Omdat je als mens kan inzien wat de consequenties zijn als je iemand pijn doet, en omdat je als mens mee kan leven met anderen, pijn kan inbeelden die anderen hebben. Daarom.
Ik neem de moeite niet eens meer.quote:Op maandag 12 april 2004 00:26 schreef nein het volgende:
Waarom mensen mee kunnen leven? Dat is een gedeelte opvoeding (de goede richting sturen) en voor de rest gewoon aangeboren.
Nu jij weer.
Dat mag jij vinden. Ik vind dus dat ik wanneer ik wil, altijd iemand uit mag schelden.quote:Op maandag 12 april 2004 00:27 schreef Ymke het volgende:
Maar om even terug te komen op het winkelen.
Ik vind dat winkels dus open mogen zijn: altijd
*wijst je even op het volgende:quote:Op maandag 12 april 2004 00:21 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ik probeer jullie alleen maar in te laten zien, hoe beperkt jullie visie is. Je geeft een argument voor het ene, maar weigert datzelfde argument voor het andere aan te nemen. Omdat je dan in het nauw gedreven wordt. Wel liberaal willen denken, maar als ik dan met iets extreems aankom, wordt ik gewezen op iets vaags als vanzelfsprekenheid of ander wordt de wet erbij gehaald. De wet die nota bene wordt opgesteld door een institutie, die tegelijkertijd wordt verguisd door dat liberale denken: de overheid. Sorry hoor, ik begrijp ook niet, dat ik nog meer moeite steek in deze discussie. Wat een tijdverspilling.
Dat mag je ook , alleen niemand vindt je dan meer lief hoor , en dan wordt je die enge rare buurman voor wie alle kindertjes bang zijnquote:Op maandag 12 april 2004 00:29 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden. Ik vind dus dat ik wanneer ik wil, altijd iemand uit mag schelden.
ik ga vanmiddag naar een winkel, kan me niet schelen wat voor een, maar als ik jou daarmee kwets: GRAAAAAG (sorry dat moest er even uit!)quote:Op maandag 12 april 2004 00:28 schreef FuifDuif het volgende:
Ik vind dat je mij niet respecteert, wanneer je zondags naar de winkel gaat. Ben jij dan ziek? Zie je hoe simpel het allemaal is?
[..]
Kijk, grammaticaneuken... een teken van zwakte. Je zit klem en gaat nu op deze toer. En waarom denk je dat ik intellectueel wil doen? Ik ben intellectueel, dat wel.quote:Op maandag 12 april 2004 00:30 schreef nein het volgende:
*wijst je even op het volgende:
Het is: "word ik gewezen".
Leer eerst even spellen voor je intellectueel gaat doen![]()
Ja, net zoals een mens altijd handelt uit eigen belang en dus het geweten een bescherming tegen egoïstisch fanatisme. Geweten is dus niet iets sociaals, maar iets dat juist egoïstisch is. Een bescherming tegen jezelf. Dat staat ook vast in talloze onderzoeken.quote:Op maandag 12 april 2004 00:30 schreef nein het volgende:
Enneh, biologie is niet vaag hoor. Natuurlijk is het vanzelfsprekend wat ik zeg, wat ik zeg over dat geweten is namelijk algemeen bekend. Talloze onderzoeken hebben dat duidelijk gemaakt.
Ja dus?quote:Op maandag 12 april 2004 00:31 schreef Ymke het volgende:
Dat mag je ook , alleen niemand vindt je dan meer lief hoor , en dan wordt je die enge rare buurman voor wie alle kindertjes bang zijn
Hmmm, tegenstrijdige opmerking voor een individualist. Ik dacht dat het individun boven de massa staat in liberale opvattingen. Je spreekt jezelf goed tegen.quote:Op maandag 12 april 2004 00:32 schreef u2petre het volgende:
[..]
ik ga vanmiddag naar een winkel, kan me niet schelen wat voor een, maar als ik jou daarmee kwets: GRAAAAAG (sorry dat moest er even uit!)
we kijken ff naar de meerderheid, is de meerderheid gekwetst als iemand naar de winkel op zondag gaat? d8 het niet! en de meerderheid is belangrijker dan jou(ECHT waar!)
het stinkt hier naar eigendunk!quote:Op maandag 12 april 2004 00:33 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Kijk, grammaticaneuken... een teken van zwakte. Je zit klem en gaat nu op deze toer. En waarom denk je dat ik intellectueel wil doen? Ik ben intellectueel, dat wel.
[..]
Wijs ik je erop dat je op die manieer sociaal buiten de boot valt, en dat heb je niet als je van mening bent dat een winkel open mag zijn op zondagquote:Op maandag 12 april 2004 00:33 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja dus?
Ik heb te veel eieren gegeten vandaag. Dat wel.quote:Op maandag 12 april 2004 00:35 schreef u2petre het volgende:
[..]
het stinkt hier naar eigendunk!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik respecteer niet mensen uit eigenbelang hoor, hoe klote ik me ook voel, ik ga echt geen anderen kwetsen omdat ík me toevallig lullig voel. Sorry dat ik degene die je dit moet vertellen: maar je hebt echt een totaal scheef beeld van de wereld.quote:Op maandag 12 april 2004 00:28 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Je respecteert iemand uit eigenbelang. En waarom is het niet respecteren van iemand ziek? Leg eens uit. Ik vind dat je mij niet respecteert, wanneer je zondags naar de winkel gaat. Ben jij dan ziek? Zie je hoe simpel het allemaal is?
[..]
Niemand wordt gekwetst. Jij ergert je alleen. Dat is een groot verschil.quote:Tja, mensen gaan ook gewoon zondags naar de winkel, terwijl ze anderen daarmee kwetsen.
[..]
Toch maar wel he.quote:Ik neem de moeite niet eens meer.
hoezo dat dan weer? als je alles naar jezelf gaat draaien kap ik er mee hoor!quote:Op maandag 12 april 2004 00:34 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Hmmm, tegenstrijdige opmerking voor een individualist. Ik dacht dat het individun boven de massa staat in liberale opvattingen. Je spreekt jezelf goed tegen.![]()
Dat is waar, maar dat is dan nog altijd mijn keuze.quote:Op maandag 12 april 2004 00:35 schreef Ymke het volgende:
[..]
Wijs ik je erop dat je op die manieer sociaal buiten de boot valt, en dat heb je niet als je van mening bent dat een winkel open mag zijn op zondag
Ja en dat heb ik je nu al vaker gezegt , JA dat is jou keuze , waarom blijf je daar zo over doordreinen.?quote:Op maandag 12 april 2004 00:36 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dat is waar, maar dat is dan nog altijd mijn keuze.
wat is dat dan weer voor reactie? je omzeilt de kwestie helemaal!!!quote:Op maandag 12 april 2004 00:35 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ik heb te veel eieren gegeten vandaag. Dat wel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |