abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18357640
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:47 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Hahahaha. Een typisch geval van "een kat in het nauw maakt rare sprongen." Met andere woorden: jij zit klem en gaat nu op de persoonlijke toer. Nou ik kan je dit zeggen. Ik ben opgevoed in een progressief gezin. Mijn ouders zijn heel vrij op dit soort gebieden. En ik ben ook niet gelovig opgevoed. Jammer he.

Nou, komt je uitleg nog eens over die onzin van appels en peren?
duurde ff, nu nog antwoord op de andere 100 reacties die inmiddels gegeven zijn

ik probeerde slechts een reden te vinden waarom je zo fanatiek bent op de zondag als rustdag, aangezien er geen logische te vinden is...
Suddenly there was a terrible roar and the sky was full of what looked like huge bats all swooping, screaching and diving around the car. And a voice screamed: Holy Jezus! What are these goddamn animals?!
pi_18357658
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:42 schreef u2petre het volgende:

[..]

daar ben ik het helemaal mee eens!
ze doen anders wel heeeeel erg scheinheilig, collecteren op zondag....
Praat niet zo dom uit je nek man. Ga je eerst eens wat interesseren in de kerk en lees er wat over, voordat je na loopt te blaten wat je her en der wel eens hoort.
pi_18357684
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:10 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Wat hangt men weer een overdreven waarde aan boodschappen doen. Het zou je sieren om je eens niet zo toe te leggen op consumeren. Misschien kunnen de winkels wel tot na 18:00 open, dat ben ik met je eens, maar dan alleen op maandag tot en met zaterdag. Zondag blijven ze gesloten als het aan mij ligt.
[..]
ten eerste: wij overleven nu eenmaal doordat we consumeren, hoe wil jij anders aan je brood komen? Daarom had ik t oa ook over een moestuin met een kip en een varken en een koe, daar is in nederland niet echt ruimte voor, laat staan voor 16 miljoen mensen. Import/export..etc etc nederland leeft nu eenmaal van de handel, en jij leeft daar ook van. Als jij zo graag rust wilt, ben je in het verkeerde land, ik kan je aanraden naar de hoogvlaktes van Tibet te gaan verhuizen in dat geval.
quote:
Misschien dat het idee van vrouwen aan het werk dan niet zo goed idee is? En overigens is er een trend dat steeds meer vrouwen sowieso kiezen voor minder werken (part-time) en mannen zelfs ook. Misschien kunnen we zaterdag ook wel een kooploze dag maken.
ai, pijnlijk pijnlijk. Met zo'n opmerking ben je echt aan het verkeerde adres bij mij. Parttime prima hoor, man en vrouw dan. Kindjes krijgen is niet alleen de verantwoordelijkheid van de vrouw. Wel de eerste 9 maanden, maar daarna is t net zo goed de verantwoordelijkheid van de partner.
Wil jij zaterdag ook kooploos? HAHAHAHAHA
Denk toch na man, dat jij je kapot verveelt doordeweeks is niet mijn probleem. Talloze mensen hebben het nu eenmaal te druk doordeweek om uberhaupt één winkel (naast de lokale buurtsuper) te bezoeken. Daarom alleen al zou een extra koopzondag fijn zijn.
quote:
En dat vroeger-argument is zo not-done.
Nederlands graag.
In elk geval: waarom is dat zo'n foute opmerking? Het is zo, en dat weet je zelf ook wel. Daar is niets "not done" aan.
(:
  zondag 11 april 2004 @ 23:50:02 #104
79550 Ymke
your ghost
pi_18357689
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:48 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Praat niet zo dom uit je nek man. Ga je eerst eens wat interesseren in de kerk en lees er wat over, voordat je na loopt te blaten wat je her en der wel eens hoort.
Ow? collecteren ze niet dan?
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_18357691
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:43 schreef sebaz het volgende:
Prima, maar er is wel een verschil hé, in een God die je met geen enkel zintuig kan waarnemen en een product uit een supermarkt die je juist met alle zintuigen kan waarnemen.

Nee, het product is het middel om het geloof te belijden. Nu moet je natuurlijk wel goede vergelijkingen gaan maken. De kracht van de markteconomie is onzichtbaar. Die moet je vergelijken met God. Om mijn geloof te belijden ga ik naar de kerk. Jouw geloof belijd je, door naar de winkel te gaan.
  zondag 11 april 2004 @ 23:51:35 #106
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18357732
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:48 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

waar baseer je op dat ik niet weet hoe het er in de kerk aan toe gaat?
IK ben katholiek opgevoed, dus weet best wel hoe dat werkt!
jij snapt ook niet dat dit allemaal voorbeelden zijn om te laten zien hoe ridicuul jouw redeneringen zijn...
pi_18357744
Het verbaast me ook weer niets, al deze reacties. Het is ook wel moeilijk om een andere mening dan de meerderheid te uiten, of niet? Stel je voor, wat je zoal over je heen krijgt. Nee, dan maar als een mak schaapje, zonder enige eigen kennis, de mening van de meute brallen.
pi_18357745
Oh, tering, nu kan ie ineens wel vergelijken analyseren!
pi_18357781
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:51 schreef FuifDuif het volgende:
Het verbaast me ook weer niets, al deze reacties. Het is ook wel moeilijk om een andere mening dan de meerderheid te uiten, of niet? Stel je voor, wat je zoal over je heen krijgt. Nee, dan maar als een mak schaapje, zonder enige eigen kennis, de mening van de meute brallen.
Wat denk je...een forum zo anoniem als dit is JUIST de plek om je eigen mening te ventileren

We zijn het niet met je eens je komt niet met goede argumenten.
  zondag 11 april 2004 @ 23:54:28 #110
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18357801
IK kom op voor mijn mening EN luister naar andere redenaties!!!
JIJ wil alleen maar ondersteuning van JOUW EIGEN mening, al het andere is tegen dovemansoren gericht...

dat durf jij een discussie te noemen?
pi_18357829
zeg FuifDuif, het wil niet lukken he? Jammer zeg, maareuh het is zondag ondertussen dus moet je niet rusten?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_18357832
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:53 schreef sebaz het volgende:
Wat denk je...een forum zo anoniem als dit is JUIST de plek om je eigen mening te ventileren

We zijn het niet met je eens je komt niet met goede argumenten.
Ja, dit forum is anoniem, maar jij wilt met jouw anonieme naam toch een goede reputatie hebben. Dat weet ik zeker. Ik daarentegen ben mijn reputatie al aardig aan het verzieken, maar dat geeft niets. Ik zeg gewoon wat ik vind.

Waarom zijn het geen goede argumenten? Ik vind jullie argumenten niet goed. Dus?
  zondag 11 april 2004 @ 23:56:22 #113
79550 Ymke
your ghost
pi_18357858
Geef nou es antwoord , collecteren ze niet in de kerk op zondag???
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_18357883
En ik word ook zo moe van dat gezeik over argumentatie. Niet alles behoeft argumentatie. Het kan je ook sieren om gewoon traditie in ere te houden. Als je alleen maar nut nastreeft ben je wat mij betreft weer een primitieve mens zoals miljoenen jaren geleden. Nou, lekker dan.
  zondag 11 april 2004 @ 23:57:40 #115
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18357892
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:56 schreef Ymke het volgende:
tuurlijk wel! dan halen ze het meeste geld o man, en zeker deze zondag met pasen!
pi_18357902
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:56 schreef Ymke het volgende:
Ja, maar dat is een gift. Je hoeft niets te geven, terwijl je toch kun profiteren van de opbrengsten. Heel wat anders dan een transactie in een winkel voor een product.
pi_18357916
Oké, er zijn maar 2 mensen op dir forum die mij kennen, mij reputatie zal mij een worst wezen t.o.v. de rest
quote:
Waarom zijn het geen goede argumenten?
Je roept alleen maar wat in het wild, vat nou eens kort samen waarom mensen niet mogen winkelen op zondag, behalve om de reden zat je graag wilt uitslapen
pi_18357955
En om even op de vergelijking terug te komen. Ik stel twee situaties:

a. Ik bepaal zelf wel wanneer ik naar de winkel ga. Of dat nu maandag, of zondag is.
b. Ik bepaal zelf wel of ik iemand die ik niet mag, in elkaar sla.

Wat is het verschil? Jullie hameren steeds op het recht om je eigen handelen te bepalen. Nou, welk verschil is hier dan in werking?
pi_18357957
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:51 schreef FuifDuif het volgende:
Ben eerst wel es benieuwd of je nog gaat reageren op mijn antwoord hierboven, en errr..hahahahahaha...Ik ben niet bang om mijn mening te geven op een anoniem forum als dit hoor
Ik geef je mijn mening. Maar goed, jij gelooft in je eigen waarheid..en daaraan valt niet te tornen! woei!
Je hebt zelf ook wel door dat je zelf nog geen *enkele* overtuigende reden hebt gegeven om de koopzondag af te schaffen, en daardoor probeer je jezelf maar te overtuigen dat wij allemaal maar meegaan met de grote menigte uit angst voor wat zij wel niet van ons denken. ..Op een FORUM, geloof je het zelf? (ja dus..*zucht*)

Oh en wat nou zonder enige kennis? Ik heb zat kennis, nu jij nog.
(:
  zondag 11 april 2004 @ 23:59:55 #120
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18357962
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:57 schreef FuifDuif het volgende:
En ik word ook zo moe van dat gezeik over argumentatie. Niet alles behoeft argumentatie. Het kan je ook sieren om gewoon traditie in ere te houden. Als je alleen maar nut nastreeft ben je wat mij betreft weer een primitieve mens zoals miljoenen jaren geleden. Nou, lekker dan.
niet alles behoeft argumentatie........tuurlijk....das dus gewoon erg zwak he!

de traditie van vrouwen achter het aanrecht en voor de gelovigen geen tv op zondag, islamieten die vrouwen slaan, ze besnijden.... allemaal traditie moeten we echt in ere houden !!!!

laten we lekker alles nutteloos doen, nee dan komen we ergens!
pi_18357995
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:58 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja, maar dat is een gift. Je hoeft niets te geven, terwijl je toch kun profiteren van de opbrengsten. Heel wat anders dan een transactie in een winkel voor een product.
Nee, je hoeft niets te geven, maar jij wilt bij de rest van de kerk toch een goede reputatie hebben Dat weet ik zeker
Suddenly there was a terrible roar and the sky was full of what looked like huge bats all swooping, screaching and diving around the car. And a voice screamed: Holy Jezus! What are these goddamn animals?!
  maandag 12 april 2004 @ 00:01:06 #122
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18358000
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:59 schreef FuifDuif het volgende:

a. Ik bepaal zelf wel wanneer ik naar de winkel ga. Of dat nu maandag, of zondag is.

Wat is het verschil? Jullie hameren steeds op het recht om je eigen handelen te bepalen. Nou, welk verschil is hier dan in werking?
met A kwets je niemand
met B wel
pi_18358006
quote:

wow

zoals de waard is vertrouwt hij z'n gasten zeker?

Als jij DAT met elkaar durft te vergelijken ben je wel ERG ziek in je hoofd.
Nog nooit van respect voor je medemens gehoord?
(:
pi_18358047
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:01 schreef u2petre het volgende:

[..]

met A kwets je niemand
met B wel
En als ik nu zelf wil bepalen om iemand te kwetsen?
pi_18358053
quote:

Bij a. dupeer je niemand en bij b. wel

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')