abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18357049
Wat een idioten zijn er soms toch ook zeg. Dat je je zo laat imponeren door commercie. Hoe pathetisch. En wel aanmerkingen maken op gelovigen van de reguliere godsdiensten, terwijl je zelf ook een god aanbidt, maar je je daar niet eens bewust van bent.
pi_18357073
dwaas, aha en je denkt volwassen over te komen zo???

nogmaals;

mensen willen blijkbaar geld uit geven, winkeliers willen meer verdienen.... vul de rest zelf in.

heb je er last van? ikke niet, ik ga nooit de stad in op zondag, juist omdat ik vind dat het onzin is maar blijkbaar denken heeeeel veel mensen daar anders over en van mij mogen ze, ik heb er geen last van.... zondagse rust zie je alleen in dorpen, dus ga lekker daar wonen dan.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zondag 11 april 2004 @ 23:27:28 #53
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18357091
ik sta een beetje in dubio, een rustdag is natuurlijk wel goed, maar je kan toch zelf wel kiezen wanneer jij niks wil doen? ik werk bij een speelparadijs (1 van de 18 in de keten) en wij zijn 360 dagen per jaar open (alleen eerste kerstdag en nieuwjaarsdag niet) elke dag dus van 10 uur in de ochtend tot 7 uur 's avonds. mensen bepalen zelf wel wanneer ze komen, op zondag is het vaak drukker dan op zaterdag! het personeel heeft vaste dagen, als je niet in het weekend wilt werken kan dat, dus ik zie eigenlijk geen problemen. zolang de "normale industrie" maar geen 6 of 7 daagse werkweek gaan invoeren, want een beetje vrije tijd kan geen kwaad! (p.s. nederland is al het land met de minste vrije dagen van europa!!!!)
pi_18357105
quote:
Weer dat flutargument: "laat mensen zelf bepalen".
Zo werkt dat toch niet? Als ik een ander wil slaan, omdat ik dat zelf bepaal, mag dat toch ook niet?
Dat is een foute vergelijking, oftewel een waardeloos argument. Je komt alleen maar met drog redenen.
pi_18357113
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:24 schreef sebaz het volgende:
Ik zeg niet dat we moeten switchen oen! Ik geef een voorbeeld!!
Zeg dat er dan bij. Idioot.
quote:
Val ik JOU lastig als IK in een winkel iets koop?!
Ja, ik woon vlakbij een supermarkt. Ik hoor de karretjes dan al rijden. .
quote:
En daar ga je wéér fout. Stel ik winkel alleen op maandag, en niet op andere dagen en ik wissel dat af naar alleen zondag en niet meer andere dagen. Dan ben ik alsnog 1 keer per week in een winkel geweest. Dan kan je mij moeilijk een 'koopverlaafde' noemen die elke dag per se iets moet kopen
Nee, de verslaving ligt hem erin, dat je per se iedere dag theoretisch zou moeten kunnen winkelen. Dat je niet kunt accepteren, dat je een dag niet zou kunnen gaan, als je dat zou willen.
quote:
Meer simpel kan ik het niet uitleggen, als je het nog niet snapt dat wil je het gewoon niet snappen
Het is ook heel simpel. Mee eens . Maar jij wilt het niet zien.
pi_18357124
Mag ik op zondag wel de auto op de oprit wassen?
Kan ik hier niet maken want dan beledig ik de overburen, maar op zaterdag heb ik geen tijd want dan moeten de kinderen naar sport gebracht, de boodschappen gedaan en zo nog een aantal klusjes...
Zo mag je dus niks meer.

Gezien mijn leeftijd is bovenstaande slechts een voorbeeld
Suddenly there was a terrible roar and the sky was full of what looked like huge bats all swooping, screaching and diving around the car. And a voice screamed: Holy Jezus! What are these goddamn animals?!
pi_18357139
quote:
En wel aanmerkingen maken op gelovigen van de reguliere godsdiensten, terwijl je zelf ook een god aanbidt, maar je je daar niet eens bewust van bent.
!!

Jij bent gewoon geschift
pi_18357146
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:27 schreef sebaz het volgende:

[..]

Dat is een foute vergelijking, oftewel een waardeloos argument. Je komt alleen maar met drog redenen.
Hahaha. Het standaardantwoord is bij deze weer gegeven. Het is een goede vergelijking, maar jij wilt dat niet toegeven. Geeft niets, ik weet zelf genoeg.
pi_18357165
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:29 schreef sebaz het volgende:

[..]

!!

Jij bent gewoon geschift
Ja, of jij. Jij hebt niet eens door dat je zelf verleid bent door die god.
pi_18357172
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:29 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Hahaha. Het standaardantwoord is bij deze weer gegeven. Het is een goede vergelijking, maar jij wilt dat niet toegeven. Geeft niets, ik weet zelf genoeg.
nee dat is als appels en peren
Suddenly there was a terrible roar and the sky was full of what looked like huge bats all swooping, screaching and diving around the car. And a voice screamed: Holy Jezus! What are these goddamn animals?!
  zondag 11 april 2004 @ 23:31:04 #61
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18357183
en ik woon in een dorp, dus die zondagse rust klopt ook niet echt, en op het platteland werken de boeren en loonwerkers ook op zondag hoor (zeker als de oogst van het land moet!)
pi_18357195
alles afdoen als standaard of drogreden is ook al zo verschrikkelijk volwassen en open minded
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_18357197
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:30 schreef Ache-T het volgende:

[..]

nee dat is als appels en peren
Tuurlijk, leg jij mij dat eerst maar eens uit. Of kun je dat niet? .
pi_18357217
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:31 schreef u2petre het volgende:
en ik woon in een dorp, dus die zondagse rust klopt ook niet echt, en op het platteland werken de boeren en loonwerkers ook op zondag hoor (zeker als de oogst van het land moet!)
Ja, dat is noodzaak. Maar zondags je boodschappen doen in de supermarkt is pure onzin.
pi_18357223
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:31 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Tuurlijk, leg jij mij dat eerst maar eens uit. Of kun je dat niet? .
Ah, ik zie dat je pas een reactie geeft als er geen goed voorbeeld wordt gegeven of men met onderbouwde argumenten komt? Want op al mn andere reacties had je kennelijk niks te zeggen...
pi_18357244
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:31 schreef DarkElf het volgende:
alles afdoen als standaard of drogreden is ook al zo verschrikkelijk volwassen en open minded
Tja, als je in diverse discussies dezelfde domme antwoorden krijgt, wat wil je. Ik zal eens een stuk voor je opzoeken van een Amerikaanse filosoof over het absurde van relativisme. Echt iets voor jou.
  zondag 11 april 2004 @ 23:33:17 #67
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18357246
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:32 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja, dat is noodzaak. Maar zondags je boodschappen doen in de supermarkt is pure onzin.
als je op andere dagen geen tijd hebt is het toch ook noodzaak???
pi_18357256
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:32 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

niet als je de andere 6 dagen druk bent met je werk, je gezin en andere activiteiten die moeten gebeuren
pi_18357273
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:33 schreef u2petre het volgende:
als je op andere dagen geen tijd hebt is het toch ook noodzaak???
Kom nou zeg, op andere dagen geen tijd. Dat geloof ik niet. Ik wil wel meegaan in het idee om winkels langer open te houden. Bijvoorbeeld tot 20:00 uur.
pi_18357279
quote:
Zeg dat er dan bij. Idioot.
Er staat toch echt "bijvoorbeeld" in mijn zin....dus je kan gewoon niiet begrijpend lezen
quote:
Ja, ik woon vlakbij een supermarkt. Ik hoor de karretjes dan al rijden
Ik gebruik nooit winkel karretjes bij het winkelen....mag het nu wel?!
quote:
Nee, de verslaving ligt hem erin, dat je per se iedere dag theoretisch zou moeten kunnen winkelen. Dat je niet kunt accepteren, dat je een dag niet zou kunnen gaan, als je dat zou willen.
Wat denk je nou...ik kan al op zondag spul kopen bij het tankstation.
Voor mij zou er echt niet zoveel in veranderen, ik kan (als ik dat zou willen) alleen op meerdere plekken consumeren.
quote:
Maar jij wilt het niet zien.
IMoet je eens met een paar goede argumenten komen waarom ik niet op zondag zou mogen winkelen.
pi_18357307
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:32 schreef Ache-T het volgende:

[..]

Ah, ik zie dat je pas een reactie geeft als er geen goed voorbeeld wordt gegeven of men met onderbouwde argumenten komt? Want op al mn andere reacties had je kennelijk niks te zeggen...
Mijn vraag heb je niet beantwoord, dus wil je me niet beschuldigen? Dank je.
pi_18357318
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:34 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Kom nou zeg, op andere dagen geen tijd. Dat geloof ik niet. Ik wil wel meegaan in het idee om winkels langer open te houden. Bijvoorbeeld tot 20:00 uur.
dat zou al beter zijn, maar tot nu toe doen alleen de grotere supermarkten dat... Heb ik nog steeds niet aan de andere behoeften kunnen voldoen. Kleding e.d. hoort ook tot de noodzakelijke basisbehoeften volgens de wet
  zondag 11 april 2004 @ 23:36:25 #73
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18357340
en dus zijn alle mensen die op zondag winkelen per definitie shop-a-holics?
pi_18357348
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:35 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Mijn vraag heb je niet beantwoord, dus wil je me niet beschuldigen? Dank je.
Als ik nog uit moet leggen waarom het appels met peren vergelijken is ga ik die moeite ook zeker niet doen. You'd better start thinking out of this little box you're in
pi_18357366
quote:
Ja, dat is noodzaak. Maar zondags je boodschappen doen in de supermarkt is pure onzin
Ja! Zeg! Je zou maar op zondag iets te eten halen bij de supermarkt! Schande!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')