abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18351851
een situatieschets van het probleem : ik zit op kot en de kotbazin is nogal van het zuinige type. Deze week wou ik gaan douchen en wat bleek, het water was niet warm te krijgen. Ik dus naar de kotmadam om dit te gaan melden. Gelukkig wist ze meteen waar het aan lag: ze had die dag de temperatuurregelaar bij de warmwaterketel lager gezet omdat ze vond dat die niet zo hoog moest staan. Wij dus samen naar de kelder en het bleek dat de temperatuur ongeveer 25 graden was. Ze heeft hem toen hoger gezet, namelijk op 45 graden.
Nu vind ik dat nog altijd aan de lage kant. Als je met dit water een afwasje doet, is het meteen lauw en dat is toch niet echt de bedoeling. Dus ben ik zelf nog es naar de kelder gegaan en heb op eigen initiatief die knop nog een zwik gegeven zodat hij nu op 50 graden staat.
Ik ben er echter nog altijd niet zeker van of dat 50 graden wel genoeg is want is er dan geen gevaar op bacteriën ofzo? Ik ben echt onwetend in deze materie dus vraag ik het maar aan de warmwaterdeskundigen onder jullie: Weet er iemand op hoeveel zo'n thermostaat minimaal moet staan?
Een blad valt op de aarde. Een stille kus.
  zondag 11 april 2004 @ 19:51:41 #2
3185 Adelante
To let it go now
pi_18351873
water uit de ketel staat hier standaard op 60 graden
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_18351894
kot?
Scheren is voor schapen!
  zondag 11 april 2004 @ 19:52:53 #4
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_18351899
Hoe heter hoe beter is mijn motto.

Maar een graadje of 60-65 lijkt me inderdaad best wel wenselijk.
  zondag 11 april 2004 @ 19:53:12 #5
64781 bonke
pipo koeie
pi_18351906
rond de 67 graden moet warm water zijn
dit i.v.m salmonella e.d
lager dan deze temperatuur en salmonella blijft leven
pies on joe toe
pi_18351992
quote:
Op zondag 11 april 2004 19:52 schreef paarse_paashaas het volgende:
kot?
begeef u over de zuidelijke landsgrens en 'op kamers gaan' wordt -oh wonder- 'op kot gaan'
pi_18352026
quote:
Op zondag 11 april 2004 19:53 schreef bonke het volgende:
dit i.v.m salmonella e.d
Precies, maar jij bedoelt legionella
pi_18352135
sammonella zit in je kip .. bij ons hebben we hem op 70 ingesteld
  zondag 11 april 2004 @ 20:06:46 #9
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_18352215
quote:
Op zondag 11 april 2004 19:53 schreef bonke het volgende:
dit i.v.m salmonella e.d
Het moet wat hij zegt zijn .....
Maar hij vergist zich met legionella.

Edit : aahhh sorryyyyyyy ... excuse me! .. stond er allemaal al hé
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_18352254
graadje of 60-70 is 'heet' water dat uit de boiler/geiser komt.
  zondag 11 april 2004 @ 20:16:26 #11
64781 bonke
pipo koeie
pi_18352476
ach et lijkt ook zo op elkaar he :-)
pies on joe toe
pi_18352541
quote:
Op zondag 11 april 2004 20:08 schreef indahnesia.com het volgende:
graadje of 60-70 is 'heet' water dat uit de boiler/geiser komt.
Precies!Er is een verschil met doorstroomgeiser en een boiler!Een boiler mag nooit onder de zestig graden i.v.m. legionella.De geiser of cv ketel heeft daar geen last van tenzij bij de cv ook een boiler zit.....
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
pi_18352675
quote:
Op zondag 11 april 2004 20:18 schreef LowJoe het volgende:

[..]

Precies!Er is een verschil met doorstroomgeiser en een boiler!Een boiler mag nooit onder de zestig graden i.v.m. legionella.De geiser of cv ketel heeft daar geen last van tenzij bij de cv ook een boiler zit.....
k heb er geen idee van of het een boiler of doorstroomgeiser is. Het staat in de kelder, het zorgt zowel voor warm water als verwarming, er staat een temperatuurregelaar op, onderaan zitten er blauwe vlammetjes in en er staat een thermometer en drukmeter op. De leek heeft gesproken
  zondag 11 april 2004 @ 20:26:31 #14
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_18352754
uhm is het afwasmiddel er niet voor om oa de bacterien te doden?
pi_18352858
quote:
Op zondag 11 april 2004 20:23 schreef Rozemieke het volgende:

[..]

k heb er geen idee van of het een boiler of doorstroomgeiser is. Het staat in de kelder, het zorgt zowel voor warm water als verwarming, er staat een temperatuurregelaar op, onderaan zitten er blauwe vlammetjes in en er staat een thermometer en drukmeter op. De leek heeft gesproken
Staat er of hangt er een grote ronde ketel bij?Niet,dan is ie door stromend.....
pi_18352903
quote:
Op zondag 11 april 2004 20:26 schreef Fliepke het volgende:
uhm is het afwasmiddel er niet voor om oa de bacterien te doden?
Het gaat om het douchen of op een andere manier van inademen van waterdruppeltjes....
Als daar legionalla bacterien in zitten omdat het water niet zestig graden of hoger is bij stilstaand waterkan je dus die zieke krijgen...Is echter alleen van belang bij zwakke ouderen en zieken,kortom mensen met een zwak afweer systeem.
pi_18352961
quote:
Op zondag 11 april 2004 20:31 schreef LowJoe het volgende:

[..]

Staat er of hangt er een grote ronde ketel bij?Niet,dan is ie door stromend.....
Even snel gaan kijken of er een ketel bijstaat.
Er staat een ketel bij maar nu heb ik gezien dat er op die ketel nog een aparte temperatuurregelknop staat. Die knop stond op 60 graden.
pi_18352998
edit: al gezegd.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_18353454
Niks aan de hand dus en die 45 of 50 graden wordt dan bereikt door vermenging met koud water......
pi_18353707
quote:
Op zondag 11 april 2004 20:57 schreef LowJoe het volgende:
Niks aan de hand dus en die 45 of 50 graden wordt dan bereikt door vermenging met koud water......
maar het is toch vreemd dat ik geen warm water heb ook al staat de knop op de warmwaterketel op 60 graden? Het is pas als ik de temperatuurregelaar van dat andere ding op pakweg 50 graden zet, ik warm water heb.
Nu snap ik er niks meer van. Misschien moet ik toch es naar de bib een boekje over boilers gaan halen
pi_18354043
Nee kijk,je hebt een termostaat voor het boiler water en eentje voor de ketel...Bovendien kan het zijn dat het water onderweg te veel af koelt als die geiser/cv te ver weg staat.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')