abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 april 2004 @ 00:08:19 #1
71941 JePevePe
Angelina rules
pi_18335146
Ik had al tijdje last van rooie vlekken op gezicht, vooral rond baardgedeelte (ben mantsje van 35), maar laatste tijd ook, in mindere mate, elders op gezicht. Zie pic...

Veel gekloot met 'cleaners' en zalfjes ed., maar werd er alleen maar erger op.
Vandaag was'k bij vriend van me, en zijn vriendin is huisarts, en die zei direct, 'ah, das Rosacea', dusss.... aha.... Kheb nou receptje voor Clindamycine... ben benieuwd.
Meer info over dit gebeuren http://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/rosacea.htm

Nou was'k benieuwd, zijn d'r meer lui hier die hier last van hebben? Komt vooral voor bij 'ouderen' (ok vin' me nog nie zo oud, maar vergeleken met veel lui hier ben'k al bejaard) van 30+, en dan vooral bij vrouwen. Ben weer 's de bekende uitzondering op den regel...

Kheb dat clindamycine nog niet uit kunnen proberen dus....

Omdat er nog weinig bekend is over oorzaken ed. was'k benieuwd of mensen ervaringen met deze huidaandoening hebben....
  zondag 11 april 2004 @ 00:16:12 #2
64019 crew  foton
__--*--__
pi_18335333
Ziet er vervelend uit. Ook last van jeuk?
pi_18335341
ik zou gewoon naar de doktor gaan, ik kan je geen betere raad geven.
pi_18335363
Joh.. dat heb ik volgens mijn naast mijn neus.. en ik blijf er maar mee doorlopen.. in de zomer heb ik totaal nergens last van..
pi_18335381
Lijkt me een hel nu de zomer er aankomt .

Ik kwam het volgende tegen op Google:
quote:
Rosacea (ook wel acne rosacea) is een huidaandoening in het gezicht die sterk doet denken aan acne in de puberteit (jeugdpuistjes). Het is inmiddels duidelijk geworden dat actieve acne en ook rosacea behandeld kunnen worden met laser. Daarbij gaat het om twee effecten: de talg die de poriën verstopt wordt meer vloeibaar, waardoor verstopping niet meer (zo snel) optreedt. En de laserstralen werken remmend op de ontstekingseffecten zoals roodheid, zwelling en pijn.
Ook in de Velthuis Kliniek kunt u hiervoor terecht. Wij gebruiken een lange pulse Nd:YAG laser. De laserbehandeling moet een paar keer achtereen plaatsvinden (4x in 2 weken), maar dan ziet u al snel resultaat. U moet zich overigens wel realiseren dat deze behandelingen in een privé-kliniek niet vergoed worden.
Dat zal wel niet goedkoop zijn.
  zondag 11 april 2004 @ 00:22:33 #6
71941 JePevePe
Angelina rules
pi_18335486
quote:
Op zondag 11 april 2004 00:16 schreef Blixar het volgende:
ik zou gewoon naar de doktor gaan, ik kan je geen betere raad geven.
vriendin van die vriend van me is huisarts!! Kheb receptje al voor die clindamycine (kun je alleen op recept krijgen )

O en btw, het jeuk inderdaad, maar niet erg hinderlijk...
  zondag 11 april 2004 @ 00:27:05 #7
71941 JePevePe
Angelina rules
pi_18335605
beetje onsmakelijk, doe het maar ff as link... maar het kan dus zo erg worden (heb ik gelukkig nie... )..
http://www.huidarts.com/p(...)000_Foto_rosacea.jpg
  zondag 11 april 2004 @ 00:33:49 #8
71941 JePevePe
Angelina rules
pi_18335759
quote:
Op zondag 11 april 2004 00:18 schreef schatje het volgende:
Lijkt me een hel nu de zomer er aankomt .
heb er vorig jaar ook al mee rondgelopen, fluctueerde toen nogal... Was toen op Terschelling tijdens Oerol festival, verdween het zelfs bijna... maar ja.. kwam wel weer terug...
Relateerde het toen vooral aan stress en drukte (run B.V. en eenmanszaakje, kheb financieel wel 's veel beter momenten gekend,... )....

Hoop dat dat mycine gebeuren werkt, ben'k er hopelijk voor deze Oerol d'r van af. Ben al aardig aan de fitness/krachttraining de laatste tijd, zo hopelijk ben'k van't zomer èn 'vlekkeloos' èn 'pens'-loos hehe...
pi_18335834
quote:
Op zondag 11 april 2004 00:22 schreef JePevePe het volgende:

[..]

vriendin van die vriend van me is huisarts!! Kheb receptje al voor die clindamycine (kun je alleen op recept krijgen )

O en btw, het jeuk inderdaad, maar niet erg hinderlijk...
sorry, ik had nogal snel over je topic gelezen
  zondag 11 april 2004 @ 00:48:42 #10
71941 JePevePe
Angelina rules
pi_18336062
geef nie.. ben nog wel benieuwd of de Apotheek hier in Badhoevedorp dat recept 'slikt'... zij (die huisarts dus) woont in de buurt van Boxmeer (Oploo), toch zo'n kleine 160km hier vandaan... hehe...

wel grappig dat er dus zelfs een smiley met deze aandoening bestaat ofwel jou - smiley... hehe
pi_18336116
quote:
Op zondag 11 april 2004 00:48 schreef JePevePe het volgende:
geef nie.. ben nog wel benieuwd of de Apotheek hier in Badhoevedorp dat recept 'slikt'... zij (die huisarts dus) woont in de buurt van Boxmeer (Oploo), toch zo'n kleine 160km hier vandaan... hehe...

wel grappig dat er dus zelfs een smiley met deze aandoening bestaat ofwel jou - smiley... hehe
op die manier had ik het niet bekeken, wel leuk ja (is bedoeld als schaamte smilie)
elkgeval succes!
  zondag 11 april 2004 @ 01:34:12 #12
71941 JePevePe
Angelina rules
pi_18336704
Thnx.
pi_18336728
Er is op een paas pasar gambir en mallams
een soort chinese zeep te koop
die is geweldiggggggggg
tegen brandwonden en allerlei...........
koop die...
groen van kleur..
nee niet de sandelwood enzo
nee echte geneeskrachtige.......
helpt echt tegen allerlei.....
doen
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_18353778
Zou dit hetzelfde zijn...?

http://poetry.rotten.com/lisboa/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')