quote:Ook al ben ik het niet eens met het standpunt van Midioot, toch kun je flinke kritiek hebben op hoe het nu gaat en is gegaan met allochtonen. Zo vind ik dat elke allochtoon verplicht Nederlands en Nederlandse Cultuur en Wetgeving cursussen dienen te volgen. Mannen EN vrouwen. Niet alleen voor ons genot, maar ook voor henzelf. Want er worden erg veel turken en marokkanen door nederlanders uitgebuit. Vaak weten ze niet dat hier in nederland regels gelden omtrend arbeidstijden, rechten, etc. Je kweekt meteen meer begrip voor de Nederlandse samenleving en zo kunnen ze beter integreren. Ik vind dat die verplichting zover moet strekken dat ze zonder zo'n papiertje niet mogen werken. Ik vind dat je als land best zo'n eis mag stellen. Asielzoekers moeten m.i. anders behandeld worden; zij zijn in principe vluchteling. Dat is primair anders dan iemand die hier komt om te werken. Wil je hier werken en wonen? dat kan, maar eigen je dan ook kennis toe van het land waarin je bent. Overigens vind ik dat dat niet alleen moet gelden voor turken en marokannen, maar voor elke buitenlander. Evenzo vind ik dat als een nederlander immigreert, dan zal hij zich ook aan die eis moeten onderwerpen.
Op maandag 30 juli 2001 00:06 schreef Midioot het volgende:
[..]
Ikop die GWS lui, ze doen net of ze begaan zijn met de ellende van de hele wereld, maar ondertussen ....
Prima en concreet voorbeeld hiervan is het allochtonen beleid, zoveel mogelijk vreemdelingen binnenhalen, dan diezelfde vreemdelingen onaangepast en stuurloos de mist in laten gaan en dan vervolgens de niet GWSers er de schuld van geven en als racist uitmaken, dat noemt men in die kringen beleid voeren, ik noem het achterlijk en meer dan lang genoeg gaande, de tijd voor een totale ommekeer is daar, kijk maar naar de signalen uit de maatschappij, niet alleen hier maar overal in Europa, het staat ter discussie of het nu de goede kant uit gaat, maar overal wint rechts sterk terrein, ze zijn zelfs in meerdere landen al aan de macht, moet toch genoeg reden zijn om minstens eens goed na te denken over dit wanbeleid.
Overigens ben ik een GWS'er
quote:Eén zin.
Op maandag 30 juli 2001 00:06 schreef Midioot het volgende:
Prima en concreet voorbeeld hiervan is het allochtonen beleid, zoveel mogelijk vreemdelingen binnenhalen, dan diezelfde vreemdelingen onaangepast en stuurloos de mist in laten gaan en dan vervolgens de niet GWSers er de schuld van geven en als racist uitmaken, dat noemt men in die kringen beleid voeren, ik noem het achterlijk en meer dan lang genoeg gaande, de tijd voor een totale ommekeer is daar, kijk maar naar de signalen uit de maatschappij, niet alleen hier maar overal in Europa, het staat ter discussie of het nu de goede kant uit gaat, maar overal wint rechts sterk terrein, ze zijn zelfs in meerdere landen al aan de macht, moet toch genoeg reden zijn om minstens eens goed na te denken over dit wanbeleid.
Mits logisch, uitgedacht en verantwoordelijk toegepast.
zoveel mogelijkk mensen opvangen.. de bijkomende problemen en kosten daar maken ze zich liever niet druk over... 'dat komt later wel'
Veel autochtonen hebben vooroordelen over allochtonen en bij sommigen bestaat zelfs een zekere angst voor het onbekende.
Wordt het niet eens tijd voor een uitgebreide kennismakings-cursus voor de autochtonen?
Veel allochtonen hebben "moeite" met autochtonen, en dat werkt tevens door op de groep allochtonen.
Wanneer beide partijen nader tot elkaar dienen worden gebracht kun je daar niet alleen de allochtonen een cursusje voor geven, maar dienen al diegenen die zoveel moeite menen te hebben met allochtonen ook hun steentje bij te dragen.
Indien ik het niet kan vinden met mijn buurman is dat ook niet eenzijdig op te lossen.
[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 30-07-2001 19:19]
quote:Je stemt Groen Links en werkt bij de IND, je bent helaas vast niet de enige, wanneer dringt het eens tot je door dat jullie beleid voor geen meter werkt.
Op maandag 30 juli 2001 18:29 schreef RaisinGirl het volgende:
Tja, 'k weet niet hoor, maar dat Geitenwollensokken-image is ook wel erg kort door bocht. Bovendien draag ik nooit geiten wollen sokken..
En ik werk bij de IND, waar ik gemiddeld 9 van de 10 asielzoekers als beslisser afwijs, maar ik stem op Groenlinks.
Dus
Europa wordt door vreemdelingen onder de voet gelopen, de laatste 15 jaar, vroeger nauwlijks, is het zo onveilig geworden ineens overal ???
Jij verstopt je zeker ook graag achter de uitspraak, het is niet mijn beleid ,ik voer het alleen maar uit.
Weet je wat dat is ???
Nog erger.
Beleidsmakers en vooral de uitvoerders zijn de kern van het hele probleem.
Als jullie fatsoenlijk beleid zouden uitvoeren, waren dit soort topics overbodig.
Voor alle duidelijkheid, echte vluchtelingen die aan kunnen tonen (geen één of ander vaag verhaal) dat ze gevlucht zijn omdat ze in een levensbedreigende situatie verkeerden, van harte welkom.
quote:Inderdaad!
Op maandag 30 juli 2001 18:30 schreef Oosthoek het volgende:
Er is maar 1 politieke richting die de wereld kan redden, en dat is rechtsaf.Mits logisch, uitgedacht en verantwoordelijk toegepast.
quote:Er zijn hier al vrij veel van dit soort topics.
Op maandag 30 juli 2001 18:20 schreef Hagelslag het volgende:
Midioot had het over GeitenWollenSokken Lui en ik vond dat dat eigenlijk wel een eigen topic verdiende. Want hij stipt wel een aantal punten aan, lees zelf eerst maar:
[..]
Is het overigens niet een beetje onzinnig om uitsluitend de GWS-ers ervan te beschuldigen zoveel mogelijk vreemdelingen te willen binnenhalen en tevens hen verantwoordelijk te stellen voor het mislukken van het integratie-beleid?
quote:Lekker met dit weer.
Overigens ben ik GWS'er![]()
quote:Ik niet.
Op maandag 30 juli 2001 18:20 schreef Hagelslag het volgende:
Midioot had het over GeitenWollenSokken Lui en ik vond dat dat eigenlijk wel een eigen topic verdiende.
Je kunt deze discussie prima voeren in één van de vele andere topics die op dit forum lopen, naar aanleiding van actuele gebeurtenissen, of Midioot beantwoorden in het door jouw gequote topic.
Deze gaat dus op slot.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |