Tof, dit klinkt inderdaad als 'n expert.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:31 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Mosa wit 15x15 en ja....gewoon eruit hakken.....uitrapen, nieuwe erin lijmen en voegen...natte spons erover, klaar!
Top, ik ga komende week op pad. (denk hier 'n Nico-muziekje en een spartamet bij)quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:38 schreef DaBuzzzzz het volgende:
uitrapen, is oude specie en voegsel eruit tikken...tegellijm is bij elke bouwmarkt te koop, voegsel ook en Mosa wit 15x15 ook, of in ieder geval het eigen merk pseudotegeltjesucces!
Op maat snijden doe je met een tegelsnijder, maar een simpele glassnijder op het glazuurde eind en afbreken werkt ook!
Ik zou het niet doen. Komt nooit goed: je hebt altijd wat kleurverschil (tegel, maar ook de voeg!) en ook vrijwel zeker hoogteverschil (nieuwe tegel zal waarschijnlijk net wat te hoog liggen).quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:35 schreef JeOma het volgende:
[..]
Tof, dit klinkt inderdaad als 'n expert."Mosa wit 15x15" is een soort van tegeltje die ik bij 'n willekeurige Gamma / Praxis op de kop kan tikken neem ik aan. So far so good. Een dingetje nog: wat bedoel je met "uitrapen"? Vlakschuren van het geheel? En moet ik speciale tegel-lijm en ook speciaal voeg-spul hebben? Of moet ik hier als absolute no-no op sanitair-tegel-gebied niet aan beginnen?
Voegen kun je achteraf nog een kleur geven om dat probleem te omzeilen, daar is speciale verf voor beschikbaar.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:55 schreef foton het volgende:
[..]
Ik zou het niet doen. Komt nooit goed: je hebt altijd wat kleurverschil (tegel, maar ook de voeg!) en ook vrijwel zeker hoogteverschil (nieuwe tegel zal waarschijnlijk net wat te hoog liggen).
Je kunt er beter een vensterbankje op plakken.
Vragen of een medewerker van de Gamma ofzo het voor je wilt doen. Of zo'n speciaal mesjequote:Op vrijdag 23 april 2004 12:33 schreef JeOma het volgende:
En nu naar 'n volgende vraag. Ik heb 1 tegel gevonden die er een klein beetje op lijkt. Toch ga ik die gebruiken, maar nu moet ik die tegel "snijden". Heeft iemand 'n tip? Ik heb dus geen professionele tegelzetter in de hand genomen en het gaat om 1 lullig tegeltje die ik (recht) moet snijden. Als het moet wil ik er dus met een aardappelschilmesje best 'n half uur over doen, maar HOE kan ik dit het beste aanpakken?
Dat doen we bij onze Gamma niet voor de klanten. We zagen alleen plaatmateriaal op maat of mengen verf op kleur.quote:Op vrijdag 23 april 2004 15:37 schreef schatje het volgende:
[..]
Vragen of een medewerker van de Gamma ofzo het voor je wilt doen. Of zo'n speciaal mesje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |