Dat Idols-ster al een gezin heeft, deert fans niet
Boris als papa vertedert
Meike, Robin, Kon, Alice, Eric en Irma liet hij reeds achter zich. Plus de overige 16.729 die zich vorig jaar september opgaven voor 'Idols II'. Sterker nog: Boris Titulaer (23) heeft tot nu toe zelfs nooit op De Kruk plaats hoeven nemen, De Limburger maakte al vroeg kennis met de muziekbusiness. Wat wil je. Met zanger en tegenwoordig conservatoriumdocent Gé Titulaer als vader, kreeg hij de muziek als het ware met de paplepel binnen. Op zijn 15de, toen Boris wat meer rust in zijn donder kreeg, besloot hij zanger te worden. Twee jaar later werd hij aangenomen op het conservatorium. Kort daarna liep hij echter alweer buiten: "De opleiding voelde als een verkeerde muzikale keuze. Soul en funk kwamen veel te weinig aan bod en bovendien benauwden al die regeltjes me."
De afgelopen jaren trad Boris met zijn akoestische band Sofuja op in Spanje en Duitsland. Voorafgaand aan de Idols-audities deed de Venlonaar nog mee aan de voorronde van het 'Nationaal Songfestival'. Maar het grote publiek kent Boris natuurlijk vooral van 'Idols II'. Nou ja, kénnen... Want wie is die coole guy nou eigenlijk écht? Pagina Privé sprak met vriendin Irene, psychologe Monique Schouten en Boris zelf...
![]()
"Boris en ik zijn allebei op gegroeid in Venlo. Voordat we twee jaar geleden een relatie kregen, waren we vrienden. We hadden veelvuldig smscontact en gingen af en toe naar de bioscoop" herinnert Irene zich nog goed. "En uiteindelijk kregen we verkering."
"Wat ik het meest in Boris waardeer, is dat hij zo eerlijk is. Tevens brengt hij mij rust. Erg prettig, want ik kan af en toe nog wel eens hectisch zijn", geeft Boris' vriendin lachend toe. Zoals elke zaterdagavond vergezelt de donkere schone haar Boris naar Studio 22 in Hilversum. Wat ze van haar nieuwe leventje vindt? "Volgens mij zijn wij te nuchter. Of misschien is het zo dat wij ons, wat ons nu overkomt, nog niet goed realiseren. En komt de klap later. Maar ik merk zo langzamerhand wel dat Boris' deelname steeds meer druk op ons begint te leggen. Het aantal fans neemt snel toe. Ze staan gewoon een half uur aan te bellen, net zolang totdat we uiteindelijk opendoen", aldus Irene die zelf momenteel fulltime moeder is. "En wij maar hopen dat Django niet wakker wordt. Boris heeft echt nauwelijks tijd om te eten", roept ze quasi verontwaardigd uit. Nederland ontvluchten dan maar? "Nee hoor, haha! Ik weet wel dat mochten we ooit Nederland willen verlaten, Midden-Amerika een grote kans maakt. Daar ben ik namelijk geboren. Mmm, inderdaad, een uitstekende manier om van die fans af te komen..."
Spaans
De 1,88 meter lange zanger mengt zich in het gesprek: "Heimwee zullen we in ieder geval niet hebben. Ik houd van mijn familie, maar kan ook heel goed functioneren zonder. Niet dat ik niet superveel van mijn moeder, twee zussen, vader en zijn tweeling houd. Ik heb vanaf mijn 12de, na de scheiding van mijn ouders, vaak voor mezelf gezorgd. Dus ik weet dat ik het ook alléén kan." Boris' vader woont met zijn nieuwe gezin ook in Venlo, zijn moeder en oudste zus wonen in Zuid-Spanje. "Daar liggen blijkbaar mijn roots. Eén van mijn opa's was Spaans. En het grappige is, het voelt ook echt als mijn land. Mijn talisman is dan ook een Spaans rozenkransje, dat ik ooit van mijn moeder kreeg." Gelukkig heeft Boris wél vaak zijn vriendin en zoontje in de buurt. "Ik ben knettergek op Django. Hij is puur en impulsief. Door hem blijf ik zelf ook speels, iets wat ik erg belangrijk vind."Wat vinden zijn vrouwelijke fans van het feit dat Boris al een gezin heeft?
"Voor mijn gevoel maakt mijn vaderschap helemaal niets uit. Ik ben er gewoon voor hen. Ik ben net zo aanwezig als de drie andere Idols-finalisten, alleen heb ik een kind. Ik merk juist dat mijn supporters het wel knap vinden. Het ligt er ook aan of je je open opstelt. Muziek maken ervaar ik als een vorm van vrijheid net als, het klinkt gek, het laten groeien van mijn haar. Ach, uiteindelijk blijf ik gewoon een vrije jongen die leuke dingen doet."
Psychologe Monique Schouten is het helemaal met de sympathieke muzikant eens. "Nee hoor! Het vaderschap zal hem zeker geen fans kosten. Integendeel, ik denk juist dat het mensen enorm aanspreekt dat hij muziek en gezin zo goed weet te combineren. Het maakt hem menselijk en één van ons", zo is Schouten, zelf groot Idolsfan, van mening. "Net als veel anderen heeft hij eengezin en maakt hij dus dezelfde dingen mee als wij. Een deel van het leven dat hij leidt, is voor veel mensen herkenbaar en dat schept een band. En laten we eerlijk zijn: een man in zijn vaderrol vertedert toch?" Ze vergelijkt Boris' situatie met die van Neerlands grootste zanger. "Als Marco Borsato zijn zoontje op het podium haalt, gaan zijn fans nóg meer van hem houden. Ze zien hem dan als een vreselijk goede zanger én als een geweldige vader. En dat ontroert extra."