abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18334688
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 23:37 schreef -THaVinNY- het volgende:

[..]

Hoi ben ik weer, ik weet niet of je voor je kinderen dan ook het vervolgtraject van je kinderen op een vrije school zou willen laten volgen, maar in mijn geval is het zo dat straks m'n VWO diploma ga halen en onze school een zeer hoog slagingspercentage heeft (voor de uit haarlem afkomstige stroming 98 % over 5 jaar gemeten geloof ik) dus wat dat betreft zit het wel goed. UIt mijn klas zijn er uiteraard ook kinderen weggegaan na de basisschool, de meeste daarvan zijn goed terecht gekomen 1 of 2 wat minder (afgegleden naar vmbo etc, maar dat waren persoonlijk gevallen waar het meer ging om thuissituatie die niet je van het was etc). Voor de rest is het zo dat vrije scholieren op bepaalde opleidingen streepje voor hebben, zo zijn er een aantal mensen uit mijn klas geweest die zonder dat ze examen gedaan hebben(zijn dus jaar eerder weggegaan) toegelaten zijn tot opleidingen als Theatertechniek (school die maar 15 mensen paar jaar aanneemt) of de kunstacademie.

Ik ben het dus niet eens met de stelling dat kansen in het vervolg onderwijs minder zijn, ook al zou je alleen de onderbouw volgen.

en om nog even op je verhaal over die andere school terug te komen, vreselijk om te horen en ik kan je bijna verzekeren dat je kind in een stuk veiligere wereld naar school gaat dan de situatie die je net schets.
Dánk je wel !
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_18336635
hier eentje van de Vrije School Den Haag, een van de meest "wereldse" vrije scholen in Nederland. t is nu al laat, dus zal morgen wat uitgebreider mijn mening neerknallen. In het kort komt het erop neer dat mijn kind niet standaard naar de Vrije School gaat. In mijn geval is het een goede keus geweest, maar ik zou het erg van het kind en van de school laten afhangen. In Zutphen of Zeist bijvoorbeeld van zijn lang-zal-ze-leven niet, in Den Haag of Amsterdam misschien wel als het bij het kind past. Er is veel moois aan de Vrije School, maar het past echt niet bij iedereen.
mooi he, alles
  zondag 11 april 2004 @ 09:21:22 #28
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_18339952
Ik heb niets gelezen van mijn voorgangers, dus wellicht heb je niks aan mijn antwoord. Mijn kinderen hebben op een vrije peuterschool (dreumesgroep) gezeten. Voordeel was dat ze er al vanaf anderhalf heen mochten en mijn jongste was baby en die mocht ook mee. Je zit er als ouder bij en ziet dus precies wat je kind doet.

Er waren dingen die ik erg leuk vond, het knutselen was erg gericht op materialen uit de natuur en dergelijken, de kinderen leerden hele leuke liedjes en werden erg bewust gemaakt van de vier jaar getijden.
Nadeel vond ik het strakke schema met strakke rituelen, voor de allerkleintjes nog erg moeilijk. Zoals eerst zingen voor het eten terwijl hun koekje en drinken al voor hun neus klaarstaat en ze er niet aan mogen komen tot het liedje afgelopen is. Dat is voor 4 jarigen goed te doen, maar voor een kind van anderhalf niet.

Ook was het me soms wat te zweverig, wierrook enzo Nou ja... mijn algemene oordeel is wel positief hoor. Ervaring met basisonderwijs of hoger heb ik niet.
  woensdag 14 april 2004 @ 23:03:23 #29
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_18430013
Ik heb 2 jaar op de Vrije School gezeten
Door gedragsproblemen en omdat ik al kon lezen toen ik 3,5 was, ben ik er door mijn ouders afgehaald. Ik heb m'n basisschool afgemaakt op een montessorischool. Top!
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')