Goed werk heeft tijd nodig.quote:Op zaterdag 10 april 2004 21:04 schreef Mirage het volgende:
Niemand die voor de vrije school heeft gekozen ?
Allemaal Christelijk, Katholiek, Openbaar etc ?
Erg jammer...
wat is er jammer?quote:Op zaterdag 10 april 2004 21:04 schreef Mirage het volgende:
Niemand die voor de vrije school heeft gekozen ?
Allemaal Christelijk, Katholiek, Openbaar etc ?
Erg jammer...
Allebei heel erg bedankt voor het reageren tot zover.quote:Op zaterdag 10 april 2004 21:07 schreef DutchBlood het volgende:
Het was wel zo op de Vrije school waar ik zat geen cijfers werden gegeven, ik weet niet of dit op andere Vrije scholen hetzelfde is. Of dit positief is betwijfel ik, het is wel erg niet dwingend, je doet wel je best maar hoeft je geen zorgen te maken over een cijfer. Ik merkte wel later op de middelbare school dat ik het prettig vond cijfers voor je werk te krijgen, het was een soort van waardering.
Als ik het zo bezie lijkt het me toch positief, je moet een kind in groep 3 niet lastig gaan vallen met presteren.quote:Op zaterdag 10 april 2004 21:31 schreef Mirage het volgende:
[..]
Allebei heel erg bedankt voor het reageren tot zover.
Het stukje dat ik gequote heb is denk ik inderdaad een belangrijk aandachtspunt,
ikzelf heb niet op een vrije school gezeten dus zou hier ( deze manier van beleven ) niet zo snel op komen.
Montessori en Vrije school kan en mag je niet vergelijken. Totaal anders.quote:Op zaterdag 10 april 2004 21:26 schreef Skv het volgende:
Ik heb op openbare montessorischool gezeten... Zou daar mn kinderen niet op zetten; je leerde er totaal niks en kon 8 jaar lang maar wat aan klooien..
Klopt !quote:Op zaterdag 10 april 2004 22:08 schreef Knorretje het volgende:
mirage dit gaat over de Vrije school Vredehof ??
(alicia staat daar nu bijna een jaar ingeschreven, afgelopen feb wezen snuffelen en gevraagd hoe het zat en ze staat nu bijna op zeker, in september is er voor alle ouders waarvan de kindjes in schooljaar 2005/2006 een kennismakingsavond als ouders onder elkaar en met de juffen etc etc. En die wordt ook nog een keer herhaald in juni geloof ik dat jaar erop)
quote:Op zaterdag 10 april 2004 22:21 schreef Mirage het volgende:
[..]
Verhaal![]()
Een dependance is helemaal niet z´n gek idee...quote:Op zaterdag 10 april 2004 22:28 schreef Knorretje het volgende:
wij hebben in feb foto's gemaakt van de kleuterklassen enzo (zal na het paasweekend ff zoeken). En Danny was gelijk overtuigd en overstag, ik riep voor ik zwanger was al dat ik de kids naar de vrije school zou sturen ongeacht waar die in godsnaam zou zitten. (gelukkig is het maar 3 kwartier reistijd). Alicia hebben we dus vrij snel ingeschreven gelukkig.
Dordrecht heeft een dependance staan en vanuit ons huis zou de reistijd niet veel schelen, de wachtlijst is wel korter. Is het misschien niet een mogelijkheid om hem in Dordrecht te plaatsen voor zolang hij niet in Kralingen terrecht kan ? (je hebt de jongste inmiddels wel ingeschreven hoop ik)
Inderdaad, dezelfde school.quote:Op zaterdag 10 april 2004 22:28 schreef Jessicaa het volgende:
Jeetje Mirage. Ik weet niet hoe hij aan die blauwe plekken komt, maar als dat komt doordat de school niet ingrijpt zou ik per direct een klacht indienen bij de onderwijsinspectie. Aangifte doen!!! Zeker als je er foto's van genomen hebt kan dit dus goed. En als ze er niks aan doen mijn kind van school halen. (is dat de school die een tovenaar geweldadig vind? ) Ongeloofelijk. Hoe vind Brian het om naar school te gaan?
Sterkte hoor ermee!!!!
Absoluut niet. Vrijwel alle middelbare scholen gaan af op het advies van de klassenleraar, dat is bindend. Mocht het echter zo zijn dat de klassenleraar naar jullie mening een te laag advies geeft, dan kun je je kind nog altijd laten toetsen bij een onafhankelijk toetscentrum, dan zal je kind zo ie zo aangenomen worden. Dat kost wel wat(¤1000) maar reken er maar op dat het niet nodig is.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:00 schreef Mirage het volgende:
Zijn er mensen die het gevoel hebben dat de kansen ( aanlsuiting/ doorstroming vervolgonderwijs/ werkleven) minder zijn doordat ze hun onderwijs op een vrije school hebben genoten ?
Dit is namelijk wat er door mensen uit mijn omgeving gedacht wordt.
Ikzelf zie dit anders, maar eigen ervaringen zijn natuurlijk meerzeggender.
Hoi ben ik weer, ik weet niet of je voor je kinderen dan ook het vervolgtraject van je kinderen op een vrije school zou willen laten volgen, maar in mijn geval is het zo dat straks m'n VWO diploma ga halen en onze school een zeer hoog slagingspercentage heeft (voor de uit haarlem afkomstige stroming 98 % over 5 jaar gemeten geloof ik) dus wat dat betreft zit het wel goed. UIt mijn klas zijn er uiteraard ook kinderen weggegaan na de basisschool, de meeste daarvan zijn goed terecht gekomen 1 of 2 wat minder (afgegleden naar vmbo etc, maar dat waren persoonlijk gevallen waar het meer ging om thuissituatie die niet je van het was etc). Voor de rest is het zo dat vrije scholieren op bepaalde opleidingen streepje voor hebben, zo zijn er een aantal mensen uit mijn klas geweest die zonder dat ze examen gedaan hebben(zijn dus jaar eerder weggegaan) toegelaten zijn tot opleidingen als Theatertechniek (school die maar 15 mensen paar jaar aanneemt) of de kunstacademie.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:00 schreef Mirage het volgende:
Zijn er mensen die het gevoel hebben dat de kansen ( aanlsuiting/ doorstroming vervolgonderwijs/ werkleven) minder zijn doordat ze hun onderwijs op een vrije school hebben genoten ?
Dit is namelijk wat er door mensen uit mijn omgeving gedacht wordt.
Ikzelf zie dit anders, maar eigen ervaringen zijn natuurlijk meerzeggender.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |