abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18326201
Ik wil binnenkort voor mij en mn vriendin een vakantie boeken. Waar we heen willen weten we nog niet. Ik zat te denken aan een all inclusive vakantie. Maar wat zijn eigenlijk de voor- en nadelen van zo'n reis?

[ Bericht 2% gewijzigd door emil23 op 10-04-2004 19:01:42 ]
  zaterdag 10 april 2004 @ 18:59:43 #2
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_18326468
Voordelen: alles zit erbij in, dus je weet vantevroen wat je kwijt zult zijn voor de hele vakantie.
Nadeel: je moet het eten wel lusten. Vorig jaar naar Egypte geweest en daar was het een hoop pastazooi dus dan heb je behoorlijk pech....

Ga dit jaar naar Riu Vistamar op Gran Canaria, schijnt beter te zijn...
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 10 april 2004 @ 19:00:57 #3
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_18326496
PORTUGAL man ! ... GAAFFFFfff.. ik ga 14 mei
Maar niet all inclusive want ik wil gewoon zelf een restaurantje zoeken en zo ...
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  zaterdag 10 april 2004 @ 19:03:09 #4
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_18326551
Vorig jaar in Turkije geweest all-inclusive
Goed bevallen
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
pi_18326599
Tja je moet gewoon goed kijken wat er allemaal bij inbegrepen zit. Eten is vaak een beetje van hetzelfde, vooral in buffetvorm. Ik vind het altijd wel leuker om gewoon zo af en toen een ander restaurantje te pakken dan de hele tijd in het "saaie" hotel te eten. Daar zou ik me dan in ieder geval wel verplicht voor voelen als rashollander

Mensen die all inclusive gaan heb ik altijd het idee van dat ze nauwelijks het hotel uitkomen, vind ik prima maar zelf zou ik het nooit doen.

Voordeel is dat het gewoon makkelijk is, als je honger hebt is er altijd wat te eten, en als je dorst hebt is dat ook allemaal gratis, daar hoef je allemaal niet op te letten.

Een laatst nadeel vind ik dat all inclusive vaak alleen maar wordt aangeboden in de massale complexen, en daar hou ik ook niet zo van
Even a broken clock is right twice a day.
pi_18326627
Ik heb zelf eigenlijk het idee dat die all inclusive vakantie's vaak in resorts zijn die ver buiten de bewoonde wereld liggen. Is dat zo of valt dat wel mee?
pi_18326633
Turkije, paradiso hotel in alanya... all inclusive en het eten was fantastisch!
  zaterdag 10 april 2004 @ 19:09:41 #8
89891 missDemeanor
Captured by the game
pi_18326691
Ben naar Mexico geweest, all-inclusive. Lekker eten, en de alcohol was nog inbegrepen ook !! ( binnenlands gedistilleerd). De restaurantjes daar buiten het hotel waren goed betaalbaar, dus als je geen zin hebt om in je hotel te eten, kan dat dus makkelijk buiten de deur. Het ligt dus maar net aan jezelf of je ervoor kiest om de hele dag bij je hotel te blijven.
Hotel was geen massa hutje mutje bedoeling, maar juist heel intiem.

Het enige nadeel van all-inclusive is (tenminste in ons geval) dat je met zo'n hotel armbandje loopt die je er niet af kan/mag halen, en iedere strandventer kan zien dat je toerist bent en denkt dat je wel een peso'tje kan missen aan allerhande rotzooi...

Maar verder: als je all-inclusive kan; gewoon doen!! Lekker makkelijk, je hoeft nergens aan te denken!!!
OK en nu ben ik het zat!!!
▒­ ­
Ik heb van je gedroomd vannacht
  zaterdag 10 april 2004 @ 19:10:41 #9
215 misterDre
Paint it black!
pi_18326721
Vorig jaar in Larespark All Inclusive in Turkije geweest was echt Super!!!

Kijk maar eens bij www.grandair.nl
pi_18326728
het paradiso hotel ligt inderdaad buiten alanya (niet heel ver van de bewoonde wereld) maar heel dicht aan zee en er rijden zat busjes naar de stad zelf, binnen 10 minuten zit je in het centrum.
  zaterdag 10 april 2004 @ 19:12:35 #11
215 misterDre
Paint it black!
pi_18326750
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 19:07 schreef emil23 het volgende:
Ik heb zelf eigenlijk het idee dat die all inclusive vakantie's vaak in resorts zijn die ver buiten de bewoonde wereld liggen. Is dat zo of valt dat wel mee?
Nee hoor, alle variaties zijn mogelijk!
  zaterdag 10 april 2004 @ 21:36:58 #12
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_18330698
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 19:05 schreef danos het volgende:
Mensen die all inclusive gaan heb ik altijd het idee van dat ze nauwelijks het hotel uitkomen, vind ik prima maar zelf zou ik het nooit doen.

Een laatst nadeel vind ik dat all inclusive vaak alleen maar wordt aangeboden in de massale complexen, en daar hou ik ook niet zo van
Dit klopt dus niet. Ben zelf nu 2 keer op vakantie geweest naar Turkije obv All Inclusive. December 2002 naar Belek in een 5 sterren hotel en juni vorig jaar in een 4 sterren hotel in Kusadasi. All Inclusive wordt ook aangeboden in 1 en 2 sterren hotels dus dat het alleen in massale complexen wordt aangeboden is onzin.

Toen ik in Belek zat ben ik bijna iedere dag het hotel uitgeweest. Excursies maken, winkelen etc en dus ook gewoon "buiten de deur" gegeten. Vorig jaar juni in Kusadasi ook vaak het centrum ingeweest of naar een Aqua Park of zo geweest en ook vaak buiten de deur gegeten (zat ook een lekker nederlands restaurantje/cafe in het centrum van Kusadasi waar ze heerlijke kipsate hebben )

En het nadeel is dat je geluk moet hebben met het eten ja. Maar meestal kun je wel een beetje opmaken uit de omschrijven in de reisgidsen wat er geserveerd wordt. En natuurlijk kun je ook altijd op vakantiereiswijzer.nl kijken om de reacties van andere mensen te lezen en die kun je dan natuurlijk ook even mailen om te vragen wat er geserveerd wordt in het hotel (wat er geserveerd wordt en de hoeveelheid kan wel erg verschillen in hoog en laagseizoen).

Edit: Het Hotel in Belek lag overigens dichtbij het centrum van Belek maar zo groot is het plaatsje dan ook niet en veel is er ook niet te doen. Het Hotel in Kusadasi lag circa 20 minuten rijden van het centrum af dus de afstand viel ook nog wel mee. Maar All Inclusive hotels zijn er zowel in als buiten het centrum en dat geldt niet alleen voor Turkije.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')