Dan kan je ze net zo goed helemaal zelf maken hè?quote:Op zaterdag 10 april 2004 15:35 schreef missDemeanor het volgende:
Als ik echt trek heb koop ik er één en schep de originele rotzooi eruit en vul het met een eigen gemaakt gehkt mengsletje.
quote:500gram tarwebloem 2dl lauwe melk 1,5 zakje gedroogde gist of 25 gram koningsgist 1 eetlepel boter 1 eetlepel suiker ongeveer 1 theelepel zout 2 eieren Voor de vulling: 1 ui 3 teentjes knoflook 1 eetlepel boter 1,5 eetlepel gehakte prei 1,5 eetlepel gehakte selderij 150 gram (varkens)gehakt 1 theelepel ve.tsin 1 eetlepel suiker zout peper 4 eetlepels zoete ketjap
Hulpmiddelen: Vetvrij bakpapier, stoompan, theedoek en huishoudfolie (om uitdroging te voorkomen).
Voorbereiding deeg: Maak de gedroogde gist klaar volgens recept op de verpakking of roer in de lauwe melk de gist voorzichtig los. Doe de gezeefde bloem in een kom, maak een kuiltje in het midden doe daarin de rest van de melk, de gesmolten (maar niet hete) boter, het zout en de eieren en voeg als laatste het gist mengsel toe. Kneed en sla het deeg tot het soepel is, dit kan wel een kwartier duren. Maak een rol van ongeveer 7 cm doorsnee. Snijd er plakjes van ongeveer 2 cm dik van.
Bereidingswijze vulling: Pel de ui en de knoflook, snij ze fijn en fruit ze in de boter. Voeg de prei, de selderij, het gehakt, de ve-tsin, de suiker, het zout, de peper en de ketjap naar smaak toe. Roerbak alles op een niet te hoge warmtebron. Laat de vulling afkoelen en zet het in de koelkast. De vulling moet wat compact (een ietwat kleverig/klef) en koud zijn wanneer ze wordt gebruikt. Maak van vetvrij (bakpapier) vierkantjes van 7 bij 7 cm. Leg op ieder deegplakje 1 eetlepel vulling. Vouw de deegblaadjes om de vulling heen en leg ze onderste boven op de vetvrije papiertjes. Laat de plakjes ongeveer 1 uur rijzen op kamer- temperatuur en een tochtvrije plaats Stoom ze daarna in ongeveer 10 minuten gaar in een stoompan, leg tijdens het stomen een schoon servet of een schone theedoek over de stoompan. Laat de broodjes ongeveer 10 minuten afkoelen en wikkel ze dan in huishoudfolie (dit voorkomt uitdrogen)
Gelet op mijn avatar zou ik dat lekker moeten vinden.......?!....toch maar naar de chinees ?quote:pedigree pal
Broodje shoarma uit de Moskee overrules !quote:Op zaterdag 10 april 2004 15:26 schreef Aurelium het volgende:
..geef mij maar een broodje doner
Het was een hele gore uit de vriezer. Die heb je in gele (kip, die zijn wel te vreten), en bruine (rundvlees, inhoud ziet er uit als kak en er zat dus een groot brok in)..quote:Op zaterdag 10 april 2004 15:30 schreef ozzietukker het volgende:
Van welk merk waren die bapao broodjes eigenlijk?
Want van die hele goedkope uit de vriezer kan je natuurlijk niet teveel verwachten...
Lees 1 post boven de jouwequote:Op zaterdag 10 april 2004 21:05 schreef DigiJasper het volgende:
Welke smaak was het? Dan weet ik dat ik die moet weren
hoopt stiekem niet dat het kip is
Sorry, oveheen gelezen..quote:Op zaterdag 10 april 2004 21:36 schreef Skv het volgende:
[..]
Lees 1 post boven de jouwe
Bij de vjétnameesquote:Op zaterdag 10 april 2004 21:27 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
bapao ziet eruit als een tietje zonder tepel
quote:Op zaterdag 10 april 2004 21:27 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Dat is iets Marokkaans.quote:Op zaterdag 10 april 2004 15:24 schreef Aurelium het volgende:
wtf is een bapaobroodje
quote:Op zaterdag 10 april 2004 15:15 schreef Skv het volgende:
Ik vreet mn bapaobroodje net weg, zit er een heeel taai goor sponzig vies rubberachtig brok vlees in.
Ik kauw er op, moet bijna kotsen, wil et uitspugen, heb ik et al doorgeslikt.. Oooh ik voel nog steeds hoe vies taai dat was.. net een brok gum ofzo.![]()
Als mijn tiet een bapao zou zijn, kreeg je hem echt niet in 1 keer op hoor.quote:Op zaterdag 10 april 2004 21:27 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Dat id heb ik nou ook altijdquote:Op zaterdag 10 april 2004 21:27 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
fotowsss??quote:Op zondag 11 april 2004 00:31 schreef Els_saai het volgende:
[..]
Als mijn tiet een bapao zou zijn, kreeg je hem echt niet in 1 keer op hoor.![]()
100 puntenquote:Op zondag 11 april 2004 12:24 schreef Skv het volgende:
Ja mrBean dat stond op broodjeaap.nl ofzo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |