abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 april 2004 @ 08:48:33 #1
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_18316325

Half kapotte auto's, rond- vliegende banden en waanzinnige crashes, je kunt het zo gek niet bedenken of het zit in de aankomende racegame FlatOut.

Innovatie op het gebied van racegames blijft al jaren uit. Natuurlijk, de graphics zijn beter geworden en de Colin McRae serie is richting perfectie gegaan, maar échte nieuwe features hebben we niet gezien. We zijn dan ook blij verrast als we horen dat het Finse BugBear met FlatOut op de proppen komt, een mix van arcade- en simulatie racen, die enkele totaal nieuwe features in het racing genre invoert.

Wie dacht dat er uit Finland enkel uiterst secure voetballers als Jari Litmanen komen, wordt op zijn plek gezet als we tot de ontdekking komen dat er een zeer kundige ontwikkelaar in het Noord-Europese land gevestigd is. BugBear Interactive wist ons in 2001 te verrassen met een degelijke race game, genaamd Rally Trophy. Hoewel het spel het op het gebied van realisme het niet kon winnen van de Colin McRae serie, waren veel gamers geïnteresseerd in het potentieel van de game. Het is dan ook Rally Trophy dat aan de basis staat van FlatOut.

Na Rally Trophy begon het team van BugBear met het brainstormen voor een mogelijke volgende game. Hierbij kwam men tot de conclusie dat het FPS genre de laatste jaren flink geëvolueerd is door de komst van, en nu komt het magische woord, interactiviteit met de tegenstanders en de omgeving. Het racing genre daarentegen, had niets van deze hype meegekregen. En dus werkte men een idee uit waarin de interactiviteit met andere weggebruikers en de omgeving centraal stond.

Niet alleen de speler bepaald wat er op het wegdek gebeurd, ook de omgeving en de tegenstanders spelen een rol; hun acties beïnvloeden het verdere verloop van de race. Knalt er bijvoorbeeld iemand vol tegen de omheining aan, en vliegt er daardoor een rubberen band midden op het wegdek, dan zul je de volgende ronde uit moeten kijken voor deze band. Hetzelfde geldt voor de rest van de omgeving, die tot op de polygoon nauwkeurig gesloopt kan worden. Door deze interactiviteit spelen ook de physics een erg grote rol. Het is natuurlijk leuk als er een band op de weg ligt, maar wat heb je eraan als je auto hierdoor niet of nauwelijks uit balans raakt.

Het interactieve karakter van de game speelt natuurlijk ook een rol in het racen op zich. Je kunt de auto’s van je tegenstanders volledig aan gort rijden, waarna de onderdelen op de weg blijven liggen en de grootste crashes kunnen ontstaan. BugBear heeft het beuken echter niet op een 100% arcade manier doorgevoerd; niet het rammen maar het racen staat centraal en er zal er nauwkeurig met de destructieve opties omgegaan moeten worden. In de multiplayer optie daarentegen, zal het beuk- en ramwerk in een aantal van de modes wel een grote rol krijgen. Zo heeft men al de Last Man Standing mode aangekondigd, waarin het zaak is om alle tegenstanders compleet naar de malle moeren te rijden en zelf als laatste over te blijven.

In totaal kun je in FlatOut op 45 verschillende tracks je trucs uithalen en zal het voor de avonturiers onder ons mogelijk zijn om vrij ver van de racetrack af te rijden. De auto’s waarmee je het moet doen zijn vooral oude wagens, die uit niet meer onderdelen bestaan dan nodig is om je voort te bewegen. Verwacht dus niet de allernieuwste BMW M3, maar eerder een van de sloop gehaalde Ford Mustang, waarvan alleen de carrosserie en de motor nog intact zijn.

De engine die al deze wagens, omgevingen en ongekende interactiviteit (voor een racegame athans) op je beeldscherm moet gaan toveren, is een verbeterde versie van de grafische motor die gebruikt werd voor Rally Trophy. Alle auto’s bestaan nu uit zo’n 10.000 polygonen, wat voor haarscherpe plaatjes zorgt. Ook de aftakeling van de auto’s wordt realistisch in beeld gebracht, evenals de destructie van de omgeving. Vergroot een aantal screenshots en oordeel zelf: dit is hoe we games willen zien.
bron: gamer.nl

Op de PC, Xbox en Playstation 2 komt Flat-Out uit.
Release datum: -niet bekend-
Officele site: http://www.bugbear.fi/flatout.htm
Screenshots & Filmpjes: http://www.gamershell.com/hellzone_Racing_Flat-Out.shtml
pi_18316430
Dit ziet er wel veelbelovend uit

Maar:
quote:
BugBear Interactive
iets zegt mij dat dit een foute naam is
  zaterdag 10 april 2004 @ 09:13:12 #3
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_18316457
Ja en ik denk meteen aan Soldner met z'n beta demo.
  zaterdag 10 april 2004 @ 09:54:12 #4
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_18316669
Ach, waarom zouden onbekendere studio's geen goede games kunnen maken. Wat de boer niet kent, dat vreet 'ie niet?
  zaterdag 10 april 2004 @ 10:25:20 #5
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_18316938
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 09:54 schreef twi het volgende:
Ach, waarom zouden onbekendere studio's geen goede games kunnen maken. Wat de boer niet kent, dat vreet 'ie niet?
haha idd.
Lijkt me wel een vet spel, want helaas is de nieuwste Destruction Debry alleen op de PS2 uit.
  zaterdag 10 april 2004 @ 11:00:18 #6
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_18317336
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 10:25 schreef nlboy het volgende:

[..]

haha idd.
Lijkt me wel een vet spel, want helaas is de nieuwste Destruction Debry alleen op de PS2 uit.
Nou wees blij, Destruction Derby Arena's is geen console waard joh !!!!! Krijgt ook een zeer slechte recensie (3.8 als cijfer). Ik kreeg 'm eerst bij het OPM2 blad op een demo dvd.... toen al zag ik dat het waardeloos was en zonde om uit te geven... toch hebben ze 'm doorgedrukt.. hadden ze nooit moeten doen.
  zaterdag 10 april 2004 @ 11:39:48 #7
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_18317989
Dit laat Destruction Darby inderdaad verbleken, als ik de screens en verhalen mag geloven.
  zaterdag 10 april 2004 @ 12:05:37 #8
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_18318490
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 11:39 schreef twi het volgende:
Dit laat Destruction Darby inderdaad verbleken, als ik de screens en verhalen mag geloven.
JA, maar dit is helaas nog geen in-game screenshots.
Hopelijk, komt er binnenkort een paar nieuwe screenshots uit.
  zaterdag 10 april 2004 @ 12:21:01 #9
22565 asco
Los in deze tent
pi_18318775
"BugBear Interactive wist ons in 2001 te verrassen met een degelijke race game, genaamd Rally Trophy. Hoewel het spel het op het gebied van realisme het niet kon winnen van de Colin McRae serie"

Zijn er nu mensen die beide spellen hebben gespeeld die ook heel hard moeten lachen om deze zin? Hahahahaha.

Ik weet al bijna een jaar dat dit spel er komt en ik kijk er ook al net zolang naar uit. En BugBear vertrouw ik voor de volle 100% dat ze er iets unieks van zullen maken.
pi_22624399
kickje

Ik dacht dat er ook een ander topic van was, maar dat zal wel.
Hier een nieuw filmpje. Downloaden gaat alleen niet zo snel.

filmpje
Wat quote je raar...?
Lets move to Club 11 on the 12th floor...
Kleine hater!
Dev set
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 20:05:35 #11
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_22889452
hij is nu gold gegaan, zie ook de website voor stoere 360 graden ("The Matrix" achtige) foto's

http://www.bugbear.fi/

Dit kon wel eens een cool spel worden
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  dinsdag 2 november 2004 @ 13:41:08 #12
36678 bojaaper
AkA SilverFrame
pi_23022201
niemand die hier ook zo op zit te wachten als mij!?
Het ZOU moeten werken hoor...
  dinsdag 2 november 2004 @ 13:51:21 #13
63177 Takje
Milf hunter pur sang
pi_23022463
jawel, maar je hebt op dit moment ook al Burnout 3 he. Hopelijk kan Flat out zich daarvan onderscheiden.
  dinsdag 2 november 2004 @ 15:27:29 #14
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_23024828
Ik heb al Flat-out eventjes getest op de PS2.
Eerst moet ik even zeggen dat ik voor Flat-out veel Burnout 3 heb zitten spelen, dus dan heb je ook de neiging om alles te gaan vergljken.

Zelf vind ik het spel matig.
Als je bijvoorbeeld kei hard tegen iets aan rijdt dan vlieg je als een slappe pop de auto uit.
Wel geining, maar daarna is de lol er wel af.
Veder vind ik de besturing matig, als je bijvoorbeeld remt dan sta je meteen stil.
De schade modellen zien er goed uit, alleen je krijgt je auto niet kapot ook al staat ie heel erg te roken en te vikken.
Ben erg benieuwd hoe Flat-out op de PC is, maar voor de PS2 vind ik het geld niet waard.
  donderdag 4 november 2004 @ 17:56:11 #15
61776 MaddoxX
Like I care :')
pi_23079264
Al gespeeld is wel vetjes alleen gfx is wat minder
I have no rival, no man can be my equal. ♥
pi_23080097
quote:
Op donderdag 4 november 2004 17:56 schreef MaddoxX het volgende:
Al gespeeld is wel vetjes alleen gfx is wat minder
waar heb je em op gespeeld?
pi_23080323
ff paar plaatjes dan maar:

donderdag 4 november 2004 @ 22:01:00 #18
36678 bojaaper
AkA SilverFrame
pi_23084183

Ik heb wel lol met de demo
Het ZOU moeten werken hoor...
  donderdag 4 november 2004 @ 22:11:54 #19
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_23084547
Flat-Out demo!

5 November en dan zal racespel Flat-Out in de winkels verschijnen. Om alvast in de stemming te komen heeft ontwikkelaar Bugbear Entertainment een singleplayer demo van het spel online gezet. Je kunt de 166MB zware demo van dit en dit adres downloaden. De volledige versie van het spel is onder andere voorzien van 45 banen, 16 auto's en verschillende multiplayer modes.

http://www.gamershell.com/download_7433.shtml
  donderdag 4 november 2004 @ 22:14:57 #20
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_23084660
Review van Flat-out (PS2):
http://www.gamer.nl/viewdoc/1467
pi_23089478
heb de demo ook even gespeeld. het racen is echt verdomde moeilijk, haast niet te doen. ik hoop dat dat in de final wat verandert. Op asfalt gaat het nog wel maar offroad is het vrijwel onmogelijk. Je auto reageert echt op het minste of geringste en bij het kleinste bultje in de weg begint je auto al te slingeren. Echt verdomde lastig.
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  vrijdag 5 november 2004 @ 01:35:19 #22
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_23089483
Net de demo gespeeld en hij speelt errug lekker weg
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_23090123
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 01:34 schreef Vision het volgende:
heb de demo ook even gespeeld. het racen is echt verdomde moeilijk, haast niet te doen. ik hoop dat dat in de final wat verandert. Op asfalt gaat het nog wel maar offroad is het vrijwel onmogelijk. Je auto reageert echt op het minste of geringste en bij het kleinste bultje in de weg begint je auto al te slingeren. Echt verdomde lastig.
Gewoon vaker spelen, dan krijg je het wel onder de knie. Ik bakte er ook weinig van in het begin, nu ben ik ook regelmatig eerste op het eerste circuit.
Dus...
  vrijdag 5 november 2004 @ 09:42:33 #24
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_23091962
Het is idd heel heel erg wennen aan de besturing op off-road gedeeltes. Het is echter wel te doen, zelfs als je 2x crasht kan je winnen
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
  vrijdag 5 november 2004 @ 10:00:25 #25
8372 Bastard
Persona non grata
pi_23092243
Ik wil m ook.. op de xbox.
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')