abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18313185
Sinds januari ben ik meer gaan roken, door een onprettige situatie in de prive sfeer. Was ik daarvoor een gelegenheidsroken, nu rook ik op een dag 2 a 3 stuks. Ik weet het niet veel.

Sinds anderhalve week heb ik na het roken van een cigarette last van mijn maag en soms niet zo'n beetje ook. Ik dacht eerst aan stress, maar het begon op te vallen dat ik het elke keer had na de cigarette.

Van het weekend zal ik eens van de cigaretten afblijven, kijken of dit ook effect heeft.

Maar kan het roken en last van mijn maag verband met elkaar hebben? Is het iets om mij druk over te maken?
  zaterdag 10 april 2004 @ 00:47:28 #2
41606 Misanthroopia
Consequences Schmonsequences!
pi_18313304
Roken versnelt je stoelgang, dus het kan er mee te maken hebben.
"Do you like apples? I SAID: DO YOU LIKE APPLES?? HOW D'YA LIKE_THEM_APPLES!!"
pi_18313627
Roken versnelt indd je stoelgang, maar als je maar 2 á 3 sigaretten per dag rookt zou je dat niet echt moeten merken geloof ik..

Weet je, stop gewoon met roken
Gewoon doen, beter nu dan over een tijdje, wanneer je écht verslaafd bent en een pakje per dag rookt
Что было, то прошло..
  zaterdag 10 april 2004 @ 01:11:01 #4
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_18313643
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 00:40 schreef VodEvil het volgende:
Sinds januari ben ik meer gaan roken, door een onprettige situatie in de prive sfeer. Was ik daarvoor een gelegenheidsroken, nu rook ik op een dag 2 a 3 stuks. Ik weet het niet veel.

Sinds anderhalve week heb ik na het roken van een cigarette last van mijn maag en soms niet zo'n beetje ook. Ik dacht eerst aan stress, maar het begon op te vallen dat ik het elke keer had na de cigarette.

Van het weekend zal ik eens van de cigaretten afblijven, kijken of dit ook effect heeft.

Maar kan het roken en last van mijn maag verband met elkaar hebben? Is het iets om mij druk over te maken?
roken
  • heeft een sterke relatie met maagzuur(over)productie
  • verhoogt de kans op maag/darmkanker dramatisch (4-27x !)
  • is verder óveral enorm verslechterend voor, behalve Alzheimer.

moet je je druk maken hierom? denk eens na over hoe jij de toekomst ziet voor jezelf, met name die op de langere termijn

tenzij je deel uit maakt van mijn directe omgeving, kan het mij persoonlijk niet schelen of je rookt of niet; wel is het leuk dat jullie rokers de wachtlijsten in de zorg echt een leuke boost geven, zodat we de komende jaren iig niet hoeven te klagen over werkgelegenheid
  • Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
    pi_18313659
    dan neem je waarschijnlijk het verkeerde pijpje naar beneden
    Refuse/Resist/Innerself
    pi_18313680
    Yup, zie ook bij dr dunno.
    De combi stress/ drukte, veel roken kan problemen geven.
    Roken vernauwt tevens de vaten (ook die in je buik), wat krampen kan geven.
    ( weet ik uit eigen ervaring tijdens menstruaties)
    “A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
      zaterdag 10 april 2004 @ 01:13:44 #7
    85508 EMW
    Vivimus quad somniamus
    pi_18313682
    quote:
    Op zaterdag 10 april 2004 01:12 schreef woediewokkie het volgende:
    dan neem je waarschijnlijk het verkeerde pijpje naar beneden
    pi_18313687
    quote:
    Op zaterdag 10 april 2004 01:11 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

roken
  • heeft een sterke relatie met maagzuur(over)productie
  • verhoogt de kans op maag/darmkanker dramatisch (4-27x !)
  • is verder óveral enorm verslechterend voor, behalve Alzheimer.

moet je je druk maken hierom? denk eens na over hoe jij de toekomst ziet voor jezelf, met name die op de langere termijn

tenzij je deel uit maakt van mijn directe omgeving, kan het mij persoonlijk niet schelen of je rookt of niet; wel is het leuk dat jullie rokers de wachtlijsten in de zorg echt een leuke boost geven, zodat we de komende jaren iig niet hoeven te klagen over werkgelegenheid
  • We gaan ook eerder dood, wat weer voorkomt dat er een overschot aan ouderen op afdeling geriatrie liggen
    “A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
      zaterdag 10 april 2004 @ 01:15:57 #9
    21560 dr.dunno
    shrivel me testes!
    pi_18313705
    quote:
    Op zaterdag 10 april 2004 01:14 schreef Brennie het volgende:

[..]

We gaan ook eerder dood, wat weer voorkomt dat er een overschot aan ouderen op afdeling geriatrie liggen
    jammer alleen dat al die rokers de zorg aan 'normale' mensen hinderen, wachtlijsten enzo
    gaan we weer, hier hebben we het ook wel eens over met elkaar gehad
    Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
    pi_18313714
    quote:
    Op zaterdag 10 april 2004 01:15 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

jammer alleen dat al die rokers de zorg aan 'normale' mensen hinderen, wachtlijsten enzo
    gaan we weer, hier hebben we het ook wel eens over met elkaar gehad
    Ik zeg niets meer
    Ontopic verder mensen
    pi_18313731
    quote:
    Op zaterdag 10 april 2004 01:14 schreef Brennie het volgende:

[..]

We gaan ook eerder dood, wat weer voorkomt dat er een overschot aan ouderen op afdeling geriatrie liggen
    en we spekken de staatskas d.m.v. de hoge accijns die er op zit!
    Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
    pi_18351364
    Gisteren zonder ook maar 1 cigarette te hebben aangeraakt last van mijn maag. Misselijk, kramp in mijn maag en hoofdpijn. Een kameraad die heeft er van de week ook last van gehad en die rookt niet. Misschien een virusje?
    pi_18352302
    ik rook misschien eens per maand een sigaar ofzo, en ik heb ook ongeveer eens per maand last van pijn in m'n buik en diarree... Trek je conclusies
    "The sunshine bores the daylights outta me!"
    pi_18386470
    kortom je kan goed afvallen van roken? ...liever nu dun en eerder dood dan je hele leve dik en doodgaan door te ontploffen..
    pi_18401370
    @tjarie amen. Wie wil er nu nog 80 worden? Ik kan niet eens klaverjassen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')