zie ik Kitty Courbois?quote:Op zondag 11 april 2004 20:55 schreef Svensational het volgende:
[afbeelding]
Kun jij dan caps voor mij maken? Van Isis voor "de jongens van het net"quote:Op zondag 11 april 2004 20:53 schreef Wup het volgende:
[..]
Leuk! Ik ben groot fan van die telefilms.
Ja, die zie je jaquote:Op zondag 11 april 2004 20:57 schreef Wup het volgende:
[..]
zie ik Kitty Courbois?
uhm, ik beloof niks want ik weet niet of ik thuis ben danquote:Op zondag 11 april 2004 20:57 schreef Svensational het volgende:
Kun jij dan caps voor mij maken? Van Isis voor "de jongens van het net"
quote:Cella is een vrouw die alles tegelijk kan. Ze heeft een baan bij de lokale televisie waar ze als een Amsterdamse Ruby Wax mensen interviewt die op de pont van kwart voor negen naar de stad gaan. Ze presenteert het programma -'Cella Vie'- met ongegeneerde flair, en weet mensen heel direct in het hart te raken zonder zichzelf buiten schot te houden. Cella is gelukkig gescheiden, heeft een dochter Charlie (15) en een zoon van 21, Jan, en ze is vast besloten een betere moeder voor hen te zijn dan haar eigen moeder was voor haar. Cella Vie wordt waanzinnig goed bekeken en Cella's ster blijft niet onopgemerkt in het Hilversumse tot groot genoegen van haar producent - en van Cella zelf natuurlijk. Wanneer Cella een leuke man interviewt die als een baksteen voor haar valt, lijkt de toekomst haar voluit toe te lachen. Maar het tij begint te keren wanneer tijdens een surpriseparty voor haar vijftigste verjaardag (Cella zelf zou deze dag het liefst onopgemerkt voorbij zien gaan) haar vader Marius - van wie ze altijd intens heeft gehouden - een hartaanval krijgt en sterft. Vanaf dat moment komt haar moeder, - ooit een gevierd violiste en net zo dol op het spotlicht als Cella,- steeds dichter op haar huid. De aanvankelijke warrigheid en vergeetachtigheid blijkt de ziekte van Alzheimer. Min of meer gedwongen door de omstandigheden neemt Cella haar dementerende moeder in huis en begint zich te realiseren dat haar moeder een groot geheim heeft meegedragen in haar leven wat Cella absoluut wil ontrafelen. Maar de aftakeling van haar moeder's geheugen maakt het steeds lastiger te ontdekken wat er precies is gebeurd. Cella's bestaan begint door de enorme belasting van de ziekte van haar moeder te wankelen. Op haar werk maakt Cella onvergefelijke fouten. Haar dochter Charlie kan de chaos van haar moeder niet langer verdragen en loopt weg van huis. Haar zoon Jan komt nauwelijks zijn bed meer uit en Cella besluit zelf dat ze niet in staat is om lief te hebben en laat haar geliefde in de steek. Wanneer Cella's moeder onopgemerkt de deur uit loopt en bijna te water raakt, realiseert Cella hoe ongerust ze is geweest en hoeveel haar moeder voor haar betekent. Het is bijna dankzij haar moeder's ziekte dat Cella een andere blik krijgt op haar moeder's leven en dat van zichzelf. Wanneer haar moeder in een verpleeghuis is beland kan Cella opnieuw beginnen. 'Sadder and wiser', maar gelukkig niet minder zichzelf.
Producent: Waterland Film
Schrijver: Jetske Spanjer / Moniek Kramer
Regisseur: Nicole van Kilsdonk
Omroep: RVU
Premiere: 17 april 2004
Cast en Crew: o.a. Isis Cabolet als Charlie, Jacqueline Blom als Cella, Kitty Courbois als Johanna en Jaap Maarleveld als Marius.
Dan zorg je er maar voor dat je thuis bent! Het is je plicht om voor ons caps te maken!quote:Op zondag 11 april 2004 20:59 schreef Wup het volgende:
uhm, ik beloof niks want ik weet niet of ik thuis ben dan
maar niet voor die jongens van het net, ik heb de morele plicht die te boycotten.quote:Op zondag 11 april 2004 21:01 schreef weet_ik_veel het volgende:
Dan zorg je er maar voor dat je thuis bent! het is je plicht om voor ons caps te maken!![]()
Ik zit niet op Het Net, maar op Tiscali.quote:Op zondag 11 april 2004 21:02 schreef Wup het volgende:
maar niet voor die jongens van het net, ik heb de morele plicht die te boycotten.
Waarom eigenlijk?quote:Op zondag 11 april 2004 21:02 schreef Wup het volgende:
[..]
maar niet voor die jongens van het net, ik heb de morele plicht die te boycotten.
Omdat jullie haar caps dan financieel uitbuiten.quote:Op zondag 11 april 2004 21:05 schreef Svensational het volgende:
Waarom eigenlijk?
ik haat ze, ik haat zequote:Op zondag 11 april 2004 21:05 schreef Svensational het volgende:
Waarom eigenlijk?
Mij haat ze niet....quote:Op zondag 11 april 2004 21:13 schreef Svensational het volgende:
he meot toch een reden hebben dat je ze zo haat. Maar goed die site van jou dan: leuk
Mij ook nietquote:Op zondag 11 april 2004 23:44 schreef weet_ik_veel het volgende:
[..]
Mij haat ze niet....
Helaas hangt er over tweeëneenhalve maand de cliff weer voor de deur.quote:Op maandag 12 april 2004 00:07 schreef Wup het volgende:
haha, ik zeg alleen maar dat ik er niet voor thuis ga blijven.
anders ben ik heus niet beroerd een paar captures te maken hoor.
Ik vond het trouwens een leuk ONM weekje.
en ik verwacht eigenlijk ook wel dat het leuk gaat blijven.
mja moeten we een andere hobby gaan zoeken....quote:Op maandag 12 april 2004 00:09 schreef weet_ik_veel het volgende:
Helaas hangt er over tweeëneenhalve maand de cliff weer voor de deur.
Wij?quote:Op maandag 12 april 2004 00:10 schreef Wup het volgende:
mja moeten we een andere hobby gaan zoeken....
hihi, bangerdjequote:Op maandag 12 april 2004 00:14 schreef weet_ik_veel het volgende:
Wij?
Je bent toch niets met mij van plan, hoop ik!?
Ik had het niet over gemene dingen.....quote:Op maandag 12 april 2004 00:15 schreef Wup het volgende:
hihi, bangerdje
Luister jij eens even, opscheppertje! Wij hebben hier allen geen leven en de zomerstop is voor jou net zo kut als voor mij.quote:Op maandag 12 april 2004 00:20 schreef Svensational het volgende:
Tijdens de zomercliff heb ik genoeg te doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |