abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18301657
quote:
Preken moskeeën over dodenherdenking
AMSTERDAM - De drie moskeeën in het Amsterdamse stadsdeel De Baarsjes zijn gevraagd in hun preek op vrijdag de betekenis van de dodenherdenking naar voren te brengen.

Het stadsdeel in Amsterdam-West wil de herdenking beter bij allochtonen onder de aandacht brengen. Het heet Marokkaanse, Turkse en Surinaamse bewoners uitdrukkelijk welkom bij de 4 mei-herdenking. Vorig jaar riepen allochtone jongeren bij de herdenkingsplek op de hoek van de Baarsjesweg en de Van Speijkstraat tijdens de twee minuten stilte: "Joden, die moeten we doden". Het was een van de zeven plekken in Amsterdam waar de dodenherdenking werd verstoord.

De verstoring van vorig jaar maakte vooral duidelijk dat veel mensen de betekenis van 4 mei voor Nederland niet kennen. Bij de herdenking in De Baarsjes zullen Marokkaanse jongeren de namen van Marokkaanse piloten voorlezen die boven Zeeland zijn neergeschoten. D66 in De Baarsjes is tegen deze vooraanstaande rol van Marokkanen. De partij meent dat zo wordt toegegeven aan de verstoorders van vorig jaar.

Ook op de scholen in het stadsdeel is dit jaar meer aandacht voor de Tweede Wereldoorlog en de betekenis van 4 mei. De 10- en 11-jarigen van bijna alle tien basisscholen gaan in april naar het Anne Frankhuis. Ook een deel van de ouders van de leerlingen brengt een bezoek.
(Telegraaf)

De verstoring van vorig jaar maakte vooral duidelijk dat veel mensen de betekenis van 4 mei voor Nederland niet kennen.

Die kennen ze wél, daarom verstoren ze de herdenking juist.

Mag ik als ik een paar kransen in de rondte ga schoppen volgend jaar ook op de herdenking iets komen voorlezen?
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
  vrijdag 9 april 2004 @ 15:28:04 #2
53211 Umm-Qasr
Fatality!!!
pi_18301783
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 15:23 schreef Kaensterle het volgende:

[..]

(Telegraaf)

De verstoring van vorig jaar maakte vooral duidelijk dat veel mensen de betekenis van 4 mei voor Nederland niet kennen.

Die kennen ze wél, daarom verstoren ze de herdenking juist.

Mag ik als ik een paar kransen in de rondte ga schoppen volgend jaar ook op de herdenking iets komen voorlezen?
Door paar rotte appels kennen volgens jou dus veel mensen niet de betekenis van 4 mei? Door 10 knaapjes kennen meer dan 1 mil allochtonen niet de betekenis ervan? Over de rest van jouw text zal ik maar zwijgen. Mag ik vragen hoe oud je bent?
Before all else, be armed.
pi_18301857
als ik in een vreemd land niet weet waarom ze ergens kransen neerleggen gaik ik ze niet vervolgens kapotschoppen
zlefs als die gasten niet weten wat men daar doet (wat ik absoluut niet geloof), hoor je nog met je poten van andermans spullen af te blijven
ik weet niet wat het is, maar het is me wat.
pi_18301867
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 15:28 schreef Umm-Qasr het volgende:
Door paar rotte appels kennen volgens jou dus veel mensen niet de betekenis van 4 mei? Door 10 knaapjes kennen meer dan 1 mil allochtonen niet de betekenis ervan? Over de rest van jouw text zal ik maar zwijgen. Mag ik vragen hoe oud je bent?
Zijn leeftijd is niet relevant, zijn (juiste) uitspraken wel.
pi_18301900
quote:

[..]

Leeftijd. Goed argument!
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
  vrijdag 9 april 2004 @ 15:33:17 #6
27929 piere
doe mij maar bier
pi_18301921
quote:

[..]

Door paar rotte appels kennen volgens jou dus veel mensen niet de betekenis van 4 mei?
ze kennen het wel zegt ie juist
fok you ja!
pi_18302019
quote:

[..]

leer lezen aap
Een pessimist is een goed geinformeerde optimist.
  vrijdag 9 april 2004 @ 15:41:37 #8
69753 Maximus.Proximus
Veni Vidi Foetsie
pi_18302122
Het probleem ligt niet bij gebrek aan kennis van geschiedenis, maar aan gebrek van respect !
Ik kwam, Ik zag en kneep er tussenuit
pi_18302244
Goed initiatief om de moskeeen er bij te betrekken. Zodra je mensen serieus gaat nemen en verantwoordelijkheid gaat geven, gaat het meestal een stuk beter. Het schoppen tegen die kransen was gruwelijk maar doe nou niet alsof daar tienduizend moslims bij betrokken waren.

Dus goed om de herdenking samen te doen.
pi_18302274
eehj Meki ga is ergens anders je islamitische propaganda verkondigen, mensen zoals jij zijn zo koppig te geloven dat hun instelling fout is dat ze worden opgeroepen door een of andere extremisten organisatie en zo de zelfmoord slaafjes worden van een arabische leider die zijn vervlogen ideeen wil botvieren op de westerse samenleving.

pi_18302614
Die raddraaiers hadden ze verleden jaar moeten oppakken, opsluiten en de sleutel weggooien. Verder is het een goed initiatief iedere bevolkingsgroep te betrekken bij de dodenherdenking. Het zijn immers de slachtoffers van een wereldoorlog die we hier herdenken. In die oorlog zijn ook, in de OP werd het al genoemd, Marrokaanse soldaten gesneuveld.

Ik vraag me af of die Marrokkaanse jeugd enigzins door heeft gehad in hoeverre ze de herrinering aan hun eigen soldaten, die ook voor die jeugd hun leven hebben gegeven, beschadigd hebben.
  vrijdag 9 april 2004 @ 16:03:43 #12
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_18302653
Ik ben zeer tevreden gestemd met deze aanstaanda maatregel, ofschoon de ware moslims überhaupt iedereen respecteert en in zijn waard elaat

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 9 april 2004 @ 16:04:49 #13
13462 BansheeBoy
pi_18302680
Zelf ben ik overigens van mening dat ze deze herdenking nu wel mogen stoppen ! Er zijn nog maar weinigen die het daadwerkelijk hebben meegemaakt, ten slotte herdenken we de 80-jarige oorlog ook niet meer

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  vrijdag 9 april 2004 @ 16:05:35 #14
80268 kLowJow
That's Gay
pi_18302700
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 15:46 schreef SCH het volgende:
Goed initiatief om de moskeeen er bij te betrekken. Zodra je mensen serieus gaat nemen en verantwoordelijkheid gaat geven, gaat het meestal een stuk beter. Het schoppen tegen die kransen was gruwelijk maar doe nou niet alsof daar tienduizend moslims bij betrokken waren.

Dus goed om de herdenking samen te doen.
Op zich is het wel een goed initiatief (vooral de extra aandacht op scholen), maar de jongeren
(relschoppertjes) die zich vorig jaar misdroegen zul je niet zo snel in de moskee tegenkomen
  vrijdag 9 april 2004 @ 16:10:54 #15
13462 BansheeBoy
pi_18302812
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 16:05 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Op zich is het wel een goed initiatief (vooral de extra aandacht op scholen), maar de jongeren
(relschoppertjes) die zich vorig jaar misdroegen zul je niet zo snel in de moskee tegenkomen
Daar heb je gelijk in, die relschoppers zijn meestal geen vrome moslims, dit zijn gewoon herrieschoppers die alles doen wat in de Islam verboden is:

- wiet telen
- drugs dealen
- laxeermiddelen en andere artikelen stelen
- heling
- alcohol drinken
- onrein varkensvlees eten
- etc.
- Inbraken

Eigenlijk zijn het gewoon slechte moslims...

pi_18302906
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 16:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben zeer tevreden gestemd met deze aanstaanda maatregel, ofschoon de ware moslims überhaupt iedereen respecteert en in zijn waard elaat

Jammer dat alle ware moslims in het paradijs zitten.
pi_18302929
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 16:10 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, die relschoppers zijn meestal geen vrome moslims, dit zijn gewoon herrieschoppers die alles doen wat in de Islam verboden is:

- wiet telen
- drugs dealen
- laxeermiddelen en andere artikelen stelen
- heling
- alcohol drinken
- onrein varkensvlees eten
- etc.
- Inbraken

Eigenlijk zijn het gewoon slechte moslims...

Wie zegt dat het moslims waren?
pi_18302992
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 16:04 schreef BansheeBoy het volgende:
Zelf ben ik overigens van mening dat ze deze herdenking nu wel mogen stoppen ! Er zijn nog maar weinigen die het daadwerkelijk hebben meegemaakt, ten slotte herdenken we de 80-jarige oorlog ook niet meer

Foute opmerking, vind ik.
Ben van mening dat we het JUIST moeten herdenken omdat men hierdoor zou moeten beseffen dat zoiets nooit meer mag gebeuren (ookal gebeurt het nu wel op veel plaatsen op deze wereld).
En WOII heeft nu eenmaal meer invloed op de huidige samenleving (gehad) dan bijvoorbeeld de 80-jarige oorlog....
  vrijdag 9 april 2004 @ 16:23:11 #19
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_18303059
quote:

Wat ben je ook een mongool, BSB.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  vrijdag 9 april 2004 @ 16:25:34 #20
80268 kLowJow
That's Gay
pi_18303113
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 16:23 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Omdat hij aangaande 4 mei dezelfde mening heeft als een groot deel van de Nederlandse bevolking (welke misschien afwijkt van de jouwe)? Beetje overdreven.
pi_18303194
quote:

Het gaat niet alleen om de oorlog zelf, maar meer om het soort ideologieën waardoor oorlogen begonnen worden. Altijd relevant, lijkt me, helemaal in deze tijden waarin antisemitisme en moslimhaat hoogtij vieren. Lijkt me dat zoiets zeker jou moet aanspreken.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 9 april 2004 @ 16:32:11 #22
13462 BansheeBoy
pi_18303248
quote:

[..]

Mis ik iets ?

vrijdag 9 april 2004 @ 16:33:46 #23
13462 BansheeBoy
pi_18303274
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 16:29 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om de oorlog zelf, maar meer om het soort ideologieën waardoor oorlogen begonnen worden. Altijd relevant, lijkt me, helemaal in deze tijden waarin antisemitisme en moslimhaat hoogtij vieren. Lijkt me dat zoiets zeker jou moet aanspreken.
Dat ben ik wel met je eens, maar we moeten eerlijk zijn en inzien dat dit soort herdenkingen gewoon niks opleveren, de maatschappij is verhardt, inderdaad is anti-semitisme en moslim-haat sterk gegroeid, maar omdat op te lossen zul je iets anders moeten verzinnen...

pi_18303505
quote:

[..]

Waarom zeg je dat nou weer, Baboon? Het eventueel stoppen met de herdenking is een hele relevante en actuele discussie die op diverse plekken in maatschappij en politiek wordt gevoerd. Maar als BSB het zegt, moet je meteen zo'n rotwoord gebruiken?
pi_18303625
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 16:33 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat ben ik wel met je eens, maar we moeten eerlijk zijn en inzien dat dit soort herdenkingen gewoon niks opleveren, de maatschappij is verhardt, inderdaad is anti-semitisme en moslim-haat sterk gegroeid, maar omdat op te lossen zul je iets anders moeten verzinnen...

-Alle kleine beetjes helpen
-Ik haal het niet in mijn hoofd met de herdenking te stoppen zolang er nog slachtoffers levend rondlopen! Mijn oma en mijn opa hebben in een Jappenkamp gezeten, mijn opa zat in het verzet, er zijn nog overlevenden van de kampen en hun "slachtoffers": de kinderen van die getraumatiseerde personen.
De herdenking nu afschaffen zou een klap in het gezicht van die mensen zijn en daarnaast zou het een teken van zwakte zijn, een soort van de handdoek in de ring gooien imo.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')