abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 april 2004 @ 15:58:33 #151
90365 Sater
hoipoloi
pi_18369880
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 08:33 schreef whosvegas het volgende:
Eindelijk zegt GL is goeds
Zeg daar volmondig ja op. Benadruk dat de, terecht gewraakte Gids, aanzet tot het plegen van misdrijven. (zoals jodenhaat.) Aanzetten tot is strafbaar. Vooral als er minderjarigen bij betrokken zijn (wetboek van strafrecht)

iedere engel heeft een duivelse kant.
  maandag 12 april 2004 @ 16:19:35 #152
90365 Sater
hoipoloi
pi_18370249
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 13:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als het boek verboden wordt, ga je ook tegen de grondwet in.
Interessante gedachte. Je meent dat hier artikel 7(?) vrijheid van drukpers wordt aangetast. Dit lijkt, mijns inziens, sterk op de discussie rond artikel 23 vrijheid van onderwijs. (VVD contra CDA onderwijsminister Maria van der Hoeven)
'Blijf overigens voor verbieden Islamgids.
  maandag 12 april 2004 @ 16:24:29 #153
90365 Sater
hoipoloi
pi_18370340
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 14:31 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Vreemd, ik had eigenlijk een andere zekere bevolkingsgroep in gedachten. (rara wie)
Een walgelijke opmerking met racistische bijsmaak.
  maandag 12 april 2004 @ 17:01:31 #154
90365 Sater
hoipoloi
pi_18371054
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 14:53 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Gezien zijn obsessie met de katholieke kerk zijn twee conclusies mogelijk:
a.) Hij is gefrustreerd doordat hij door een pastoor in zijn kont geneukt is;
b.) Hij is gefrustreerd doordat hij niet door een pastoor in zijn kont geneukt is en jaloers is op de mensen die wel genomen zijn door zo'n geile Brabantse dorpspastoor.
Een beschaafd gevoerde discussie graag! Steek (laat) derhalve uw zwaard in de schede!
  maandag 12 april 2004 @ 17:22:18 #155
91899 Faolan
de wereld is mijn vaderland
pi_18371472
Al die geloven richten wat aan in onze wereld. Zelfstandig denken is er niet meer bij, hoe je dient te leven wordt je voorgekauwd en je hebt het maar te slikken want anders loopt het als je dood bent slecht met je af, hel en verdoemenis en meer van dat soort onzin. Verbieden heeft echter nooit zin, je tegen die onzin verzetten wel en doe er vooral niet aan mee. Maak je vrij en leef verder als vrij denkend mens, die niet gelooft in de sprookjes van Jezus, Mohamed, Boedha of hoe ze ook mogen heten. Alleen de Islam verketteren doet geen recht aan de afschuwelijke geschiedenis van de andere geloven. pas op daar komt ie.
man
  maandag 12 april 2004 @ 17:38:59 #156
90365 Sater
hoipoloi
pi_18371898
quote:
Op maandag 12 april 2004 17:22 schreef Faolan het volgende:
Al die geloven richten wat aan in onze wereld. Zelfstandig denken is er niet meer bij, hoe je dient te leven wordt je voorgekauwd en je hebt het maar te slikken want anders loopt het als je dood bent slecht met je af, hel en verdoemenis en meer van dat soort onzin. Verbieden heeft echter nooit zin, je tegen die onzin verzetten wel en doe er vooral niet aan mee. Maak je vrij en leef verder als vrij denkend mens, die niet gelooft in de sprookjes van Jezus, Mohamed, Boedha of hoe ze ook mogen heten. Alleen de Islam verketteren doet geen recht aan de afschuwelijke geschiedenis van de andere geloven. pas op daar komt ie.
Met respect voor je mening: waaruit blijkt verkettering Islam? GroenLinks wil slechts dat de justitiminister beveelt dat de Gids voor Islamitische opvoeding uit de handel wordt gehaald.
Derhalve is er géén sprake van verbod op de Islam. GroenLinks waarschuwt tegen gevaarlijke. verderfelijke fundamentalistische uitwassen.
  maandag 12 april 2004 @ 22:19:56 #157
90365 Sater
hoipoloi
pi_18379315
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 10:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Heeft niets met het modern zijn te maken. De voorbeelden die gegeven zijn zijn simpelweg niet islamitisch.
Waarom niet?
pi_18487424
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 08:33 schreef whosvegas het volgende:
Eindelijk zegt GL is goeds
Samenvatting uit het Parool van 16 - 04 - '04 (...) toevoeging Sater: Moskee teruggefloten. Wethouder Aboutaleb zegt El Tawheed wacht aan na rumoer over boek vrouwenonderdrukking en - besnijdenis. De (fundamentalistische) moskee neemt inmiddels afstand van het boek dat aanleiding was tot de laatste rel.

Minister Rita Verdonk (vreemdelingenzaken): " Het Openbaar Ministerie gaat een onderzoek instellen naar de vraag of de moskee zich schuldig heeft gemaakt aan strafbare feiten. De bibliotheek bleek het fundamentalistisch - islamitische werk uit te lenen.

Wethouder Aboutaleb:" De moskee (El Tawheed) maakt zich schuldig aan het verspreiden van teksten over ' zaken die strijdig zijn met de letter en de geest van de wet'. Hierdoor heeft het imago van de moslims in Amsterdam (en niet alleen daar) opnieuw een deuk opgelopen. (ongewenste invloed op islamitische As Siddicqschool)

Farid Zaari (bestuurslid moskee): " Opnieuw heeft Aboutaleb de moskee tot zondebok gemaakt
Het gaat om een Nederlandse vertaling van de fatwa's over vrouwen. Het zijn uitspraken van de schriftgeleerde Taymiya die uit de dertiende eeuw stammen. Waarom richt Aboutaleb zich niet tot de uitgeverij Noer in Delft: of de vertaler, die wat betreft vrouwenbesnijdenis een foute vertaling heeft gemaakt. Ook wij zijn tegen vrouwenbesnjdenis en we willen het boek best verwijderen.
De wethouder blaast al te hoog van de toren."

@ verwijs m.b.t. onderzoek minister naar mijn eerder gemaakte opmerking in vorig topic: Aanzetten tot misdrijven als vrouwenonderdrukking - besnijdenis en jodenhaat (niet genoemd in Paroolartikel) is strafbaar in de zin van de Wet.

M.b.t. Farid Zaari dringen de volgende vragen zich op:

1e : De Nederlandse vertaling van de fatwa's over vrouwen is fout.
2e: Moskee (El Tawheed ) is tegen vrouwenbesnijdenis.
3e: Genoemde moskee wil het boek best verwijderen.

M.b.t. het 1e: er bestaan dus wel degelijk fatwa's over vrouwen. Anders kan de Nederlandse vertaling niet fout zijn. Hetgeen vrouwenbesnijdenis dus behorend tot de Islam (b)lijkt te maken.
@ zie mijn slotvraag "Waarom niet?" in vorig, afgesloten, topic.

M.b.t. het 2e:Kan en magik ervan uitgaan: dit wordt beleden in: vrijdagpreken en koranlessen?
@ hervorming in de zin zoals door Ryan 3 bedoeld in zijn topic kan de Islam hervormen?

M.b.t. het 3e: Pas na aangekondigd onderzoek van minister Verdonk en beschuldiging van wethouder Aboutaleb. Mijns inziens had het moskeebestuur, de door GroenLinks gewraakte, Islamgids beter niet kunnen bestellen. Indien wel: dan uitsluitend en alleen voor studiedoeleinden door ( islam) historici.
@ In het vorig (gesloten) topic acht, naar ik meen, Kiriz Byaz vrouwenbesnijdenis niet typisch islamitisch te zijn. Kan en mag ik begrijpen niet van oorsprong, echter wél ovgenomen? Waarom anders fatwa's over vrouwen(besnijdenis) Wacht nog steeds, met oprechte belangstelling, zijn toelichting af.
  zaterdag 17 april 2004 @ 12:45:21 #159
16715 Mylene
*schatje*
pi_18487469
Ik heb de bewuste gids vanochtend binnengekregen. Ik zal het komende week eens doorkijken .
pi_18487995
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 12:45 schreef schatje het volgende:
Ik heb de bewuste gids vanochtend binnengekregen. Ik zal het komende week eens doorkijken .
Ach, niet doen schatje! Straks merk je nog dat er grotendeels helemaal niets mis met het boek is!
  zaterdag 17 april 2004 @ 13:18:51 #161
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_18488083
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 13:14 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ach, niet doen schatje! Straks merk je nog dat er grotendeels helemaal niets mis met het boek is!
Pcies, want voor de FOK huis-fundi's is er immers niks mis met vrouwen besneidenis.

Wat zeg ik, voor onze huis-fundi's is't ondenkbaar dat er ook maar 1 negatief aspect vastzit aan hun grootse geloof.
pi_18488285
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 13:18 schreef ExTec het volgende:

[..]

Pcies, want voor de FOK huis-fundi's is er immers niks mis met vrouwen besneidenis.

Wat zeg ik, voor onze huis-fundi's is't ondenkbaar dat er ook maar 1 negatief aspect vastzit aan hun grootse geloof.
Als je het nieuwsbericht gelezen had dan had je kunnen weten dat het boek ongeveer 300 pagina's omvat en ongeveer 5 daarvan worden aangehaald
  zaterdag 17 april 2004 @ 13:29:24 #163
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_18488308
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 13:28 schreef Youssef het volgende:

[..]

Als je het nieuwsbericht gelezen had dan had je kunnen weten dat het boek ongeveer 300 pagina's omvat en ongeveer 5 daarvan worden aangehaald
Al was het 1 pagina, het boek is al verpest.
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
pi_18488323
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 13:29 schreef Ype het volgende:

[..]

Al was het 1 pagina, het boek is al verpest.
Ik zal het eerst eens lezen, voor ik hier verder over oordeel.
  zaterdag 17 april 2004 @ 13:32:31 #165
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_18488359
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 13:30 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ik zal het eerst eens lezen, voor ik hier verder over oordeel.
Je kunt best een prachtig boek gaan schrijven over alles wat goed is in de wereld, maar als je één pagina er inzet waarin de meest gruwelijke dingen gepredikt worden, is het boek verpest, bam!
pi_18488449
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 13:32 schreef Ype het volgende:

[..]

Je kunt best een prachtig boek gaan schrijven over alles wat goed is in de wereld, maar als je één pagina er inzet waarin de meest gruwelijke dingen gepredikt worden, is het boek verpest, bam!
De vraag is of het gruwelijk is
  zaterdag 17 april 2004 @ 13:39:18 #167
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_18488466
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 13:38 schreef Youssef het volgende:

[..]

De vraag is of het gruwelijk is
Het is in ieder geval niet gepast.
  zaterdag 17 april 2004 @ 13:40:37 #168
6484 ExTec
pi_18488480
quote:

[..]

Exact.

Mein Kampf zal ook hele nuttige alinea's hebben.

Maar we schrijven het boek af vanwege de verwerpelijke alinea's.
pi_18488496
quote:

[..]

Heeft Youssef het (gewraakte) boek inmiddels zélf gelezen? Zo ja, dan kan hij vast en zeker het hoe en waarom aangeven van: verzoek minister Vreemdelingenzaken aan Openbaar Ministerie naar (te wraken) uitspraken over vrouwenonderdrukking -besnijdenis en jodenhaat in Islamgids is onterecht Zelfde vraag geldt eneveens voor: GroenLinks wil verbod op Islamgids. @ Stel vraag ook t.a.v. mijn opmerking, (gesloten topic) m.b.t. aanzetten tot misdrijf.
pi_18488533
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 13:41 schreef Sater het volgende:

[..]

Heeft Youssef het (gewraakte) boek inmiddels zélf gelezen? Zo ja, dan kan hij vast en zeker het hoe en waarom aangeven van: verzoek minister Vreemdelingenzaken aan Openbaar Ministerie naar (te wraken) uitspraken over vrouwenonderdrukking -besnijdenis en jodenhaat in Islamgids is onterecht Zelfde vraag geldt eneveens voor: GroenLinks wil verbod op Islamgids. @ Stel vraag ook t.a.v. mijn opmerking, (gesloten topic) m.b.t. aanzetten tot misdrijf.

Ik ga inderdaad eerst eens het boek lezen.
  zaterdag 17 april 2004 @ 13:48:09 #171
6484 ExTec
pi_18488582
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 13:45 schreef Youssef het volgende:

[..]

Zinloos.

Boek is afkeurenswaardig, kan ik zeggen zonder het gelezen te hebben.
pi_18488649
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 13:45 schreef Youssef het volgende:

[..]

Heel verstandig.
pi_18488695
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 13:52 schreef Sater het volgende:

[..]

Heel verstandig.
De eerste alinea's vond ik inderdaad al zeer leerzaam en interessant.
  zaterdag 17 april 2004 @ 14:22:59 #174
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_18489141
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 13:54 schreef Youssef het volgende:

[..]

De eerste alinea's vond ik inderdaad al zeer leerzaam en interessant.
Als je, nadat je het boek uit hebt, een vrouw slaat, sla ik je persoonlijk terug.
pi_18489202
hehehehe de gestelijke die dat boek schreef was geestelijk niet in orde
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')