abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 april 2004 @ 16:44:53 #126
3904 Koos Voos
teringhond
pi_18303545
en hier staan ze ' allemaal' : http://tinyurl.com/2pcuc

islam-boeken.nl (eerste domein)

Registrant DCIB
Hudsonstraat 97 a
3025 CE ROTTERDAM
Netherlands

Uitgeverij Noer
Dirk Costerplein 247
2624 VB Delft

voor de mensen die belangstelling hebben natuurlijk...
pi_18303699
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 16:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik las vroeger inderdaad veel boeken van Uitgeverij Noer, dat heeft er voor gezorgd dat ik een objectieve en neutrale edoch eerlijke kijk heb op de samenleving c.q. maatschappij...

Oh ja, door juist dat soort boeken te lezen krijge je een objectieve kijk op de maatschappij?
Ik zou eens heel snel opzoeken in de Van Dale wat objectief nu eigenlijk inhoudt.
Objectiviteit haal je juist niet uit Islamitische literatuur, of prpaganda, het is maar hoe je het noemt.
Als ze dit boekje uitgeven, weet je precies wat ze voor norm hanteren...
De rest zal ook wel controversieel of rubbish zijn.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 9 april 2004 @ 17:09:20 #128
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_18304126
slechte zaak, censuur van boeken, al ben ikhet absoluut niet met de inhoud eens

gewoon verkopen die rotzooi, dan kan iedereen voor zichzelf oordelen of het echt zo`n achterlijke bedoening is in de islam of niet.
opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
pi_18304786
Waarom zou er uberhaupt zon gigds op de markt komen als dit is wat veel moslims vinden?
pi_18305409
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 16:28 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ik ken ze niet, wat geven ze voor iets uit?
Ze geven islamitische boeken uit. Maar dat kon je inderdaad al zien op de website. Er was er nog eentje, ik heb hem gehaald voor ¤19,50
pi_18305427
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 18:13 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ze geven islamitische boeken uit. Maar dat kon je inderdaad al zien op de website. Er was er nog eentje, ik heb hem gehaald voor ¤19,50
Dan ben je aardig afgezet want ik hem heb gezien voor 17,50!
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_18305453
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 18:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dan ben je aardig afgezet want ik hem heb gezien voor 17,50!
Ik heb hem inderdaad ook op die pagina gezien, maar iedere investering in de islam is er geen teveel. Jouw redenatie volgt uit het hebzuchterige westerse denkbeeld.
  vrijdag 9 april 2004 @ 18:40:35 #133
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_18305884
Men moet dat boek niet verbieden, maar misschien zou het handig zijn er gewoon een sticker op plakken met de mededeling dat wie de Nederlandse wereldlijke wet breekt door de Nederlandse wereldlijke rechtbanken gestraft zal worden.

Anderzijds kan je natuurlijk stellen dat zoiets niet nodig is, want dat wie zijn vrouw slaat ook zonder dergelijk stickertje gestraft zal worden.

Origens maakt het allemaal niet zo verschrikkelijk veel uit, want allicht zullen de meeste mensen die dit boek lezen ofwel nieuwsgierige progressieven zijn die hierdoor niet van mening gaan veranderen, ofwel reactionairen die toch al geen probleem hadden met het slaan van hun vrouw.
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 16:36 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik las vroeger inderdaad veel boeken van Uitgeverij Noer, dat heeft er voor gezorgd dat ik een objectieve en neutrale edoch eerlijke kijk heb op de samenleving c.q. maatschappij...
Als je graag in pompeuze en enigszins lachwekkende bewoordingen met je vermeend intellect pocht, zorgt dan op z'n minst dat je correct Nederlands gebruikt.

[ Bericht 18% gewijzigd door DeGroeneRidder op 09-04-2004 18:52:14 ]
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
pi_18344359
quote:
Op zondag 11 april 2004 14:00 schreef Xeus het volgende:
Waarom het boek verbieden als uitvoeren van wat in het boek staat toch al verboden is?
"Common sense is not so common" - Voltaire
pi_18344423
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 18:40 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Origens maakt het allemaal niet zo verschrikkelijk veel uit, want allicht zullen de meeste mensen die dit boek lezen ofwel nieuwsgierige progressieven zijn die hierdoor niet van mening gaan veranderen, ofwel reactionairen die toch al geen probleem hadden met het slaan van hun vrouw.
Dit is het enige relevante punt in de hele discussie, denk ik.
pi_18345607
Deze boeken, waren tot 30 40 jaar geleden gemeengoed in de kleine katholieke dorpen beneden de rivieren. Na de jaren 60 is dit snel verdwenen en is de vrijheid van het individu zonder de betutteling eindelijk een feit geworden. Het is jammer dat de islam deze zelfde bekrompenheid weer terugbrengt in de Nederlandse samenleving. Deze bekrompenheid en het niet accepteren van de westerse waarden van de individuele vrijheid kan tot grote problemen leiden en de bevolkingsgroepen tegen elkaar ophitsen.

Deze fundamentalistische stroming wordt echter door buitenlandse regeriningen onsteund, waar wij als westerse wereld via de olievraag van afhankelijk zijn. De fundmentalische wahabitische moslimstroming krijgt ook in Nederland steeds meer aanhang, mede doordat de Nederlandse overheid de bouw van de door Arabisch kapitaal gesponsorde moskeeen heeft toegestaan.

Veel mensen, die op dit forum posten denken meteen aan radicale oplossingen om het "moslimprobleem" te bestrijden, maar deze methoden doen meer kwaad dan goed. Wij moeten ons niet verlagen tot hun wereld om het probleem op te lossen. De Nederlandse samenleving is meer gebaat bij het overbrengen van universele waarden als individuele vrijheid met respect voor de medemens. De mensen, die tegen deze waarde zijn en een groep superieur vinden dan de anderen dienen via de rechtstaat aangepakt te worden, en niet via een volksgericht.
Mijn toetsenbord is mijn wapen
pi_18348053
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 17:40 schreef Meh7 het volgende:
Waarom zou er uberhaupt zon gigds op de markt komen als dit is wat veel moslims vinden?
Dus als extreem-rechtsen Mein Kampf willen, moeten we ook Mein Kampf maar toestaan?

Ik ben het met GL eens dat dit boek verboden moet worden.
.
pi_18348089
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 16:06 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Bemachtig voor mij ook een exemplaar

Waarom zou je dat boek willen hebben?

Om je ouders te vertellen hoe ze je moeten slaan??
.
  zondag 11 april 2004 @ 16:48:02 #139
16715 Mylene
*schatje*
pi_18348097
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 16:44 schreef Koos Voos het volgende:
en hier staan ze ' allemaal' : http://tinyurl.com/2pcuc

islam-boeken.nl (eerste domein)

Registrant DCIB
Hudsonstraat 97 a
3025 CE ROTTERDAM
Netherlands

Uitgeverij Noer
Dirk Costerplein 247
2624 VB Delft

voor de mensen die belangstelling hebben natuurlijk...
Ik heb 'm gelijk besteld. Ben wel benieuwd wat er nu precies allemaal instaat .
pi_18348101
quote:
Op zondag 11 april 2004 16:45 schreef francia het volgende:

[..]

Dus als extreem-rechtsen Mein Kampf willen, moeten we ook Mein Kampf maar toestaan?

Wat mag wel en wat mag niet uitgegeven worden?
"Common sense is not so common" - Voltaire
pi_18348133
quote:

[..]

Ja, natuurlijk.
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
pi_18348510
quote:

Waar zeg ik dat?

Het was meer een reactie op dit:
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 15:11 schreef Kaensterle het volgende:
Nee het belichaamt de invulling die de meeste moslims in Nederland aan de islam geven.
pi_18349646
Niet om dom te doen hoor
maar zelfs bol.com verkoopt Mein Kampf

Kijk

edit: toch niet. Een studie naar mein kampf
Kusje
  zondag 11 april 2004 @ 18:03:03 #144
16715 Mylene
*schatje*
pi_18349790
quote:
Op zondag 11 april 2004 17:56 schreef Manweth het volgende:
Niet om dom te doen hoor
maar zelfs bol.com verkoopt Mein Kampf

Kijk

edit: toch niet. Een studie naar mein kampf
Je doet wel dom lieverd .

Dat is namelijk niet het orgineel. Dat is wel te koop bij Proxis.be

Proxis prijs: 20.72 EUR
  zondag 11 april 2004 @ 18:29:43 #145
12632 motown
is back!
pi_18350284
Dat GroenLinks-gebash hier ook.

Volgens de meeste rechtse keffers hier op het topic is het ook nooit goed.

GroenLinks is mooi wel een van de weinige partijen die de Mensenrechten hoe dan ook boven economische belangen laten gelden.

Dit boek roept mensen op om mensenrechten te schenden en daarom is GL ertegen.

Misschien moeten heel veel bevooroordeelden hier eerst maar eens het volledige partijprogramma van deze partij lezen voordat ze wederom overhaaste conclusies gaan trekken.
Ars longa, vita brevis
  zondag 11 april 2004 @ 18:35:06 #146
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_18350394
quote:
Op zondag 11 april 2004 18:29 schreef motown het volgende:
Dat doen zoveel boeken, ook die waar GL niet tegen is, bijv. alle religieuze geschriften waar dit in principe een aanvulling op is.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zondag 11 april 2004 @ 18:52:35 #147
12632 motown
is back!
pi_18350747
quote:
Op zondag 11 april 2004 18:35 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dat doen zoveel boeken, ook die waar GL niet tegen is, bijv. alle religieuze geschriften waar dit in principe een aanvulling op is.
Hoe weet jij dat GL daar niet op tegen is? Alleen omdat je ze er niet altijd over hoort?
Ars longa, vita brevis
pi_18351112
quote:
Op zondag 11 april 2004 18:03 schreef schatje het volgende:

[..]

Je doet wel dom lieverd .

Dat is namelijk niet het orgineel. Dat is wel te koop bij Proxis.be

[afbeelding]

Proxis prijs: 20.72 EUR
had ik al gezien ff later
Kusje
  zondag 11 april 2004 @ 20:11:48 #149
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_18352352
quote:

GroenLinks is mooi wel een van de weinige partijen die de Mensenrechten hoe dan ook boven economische belangen laten gelden.

Misschien moeten heel veel bevooroordeelden hier eerst maar eens het volledige partijprogramma van deze partij lezen voordat ze wederom overhaaste conclusies gaan trekken.
Het probleem is dat GL zich niet consequent opstelt. Pas nu durven ze (eindelijk) hun pijlen te richten op Islamitsche literatuur, dat (blijkbaar) zaken aanspoort, die tegen de wet ingaan. Wie kennen allemaal nog Mohammed Rabbae, die vooral vond dat de duivelsverzen van Salman Rushdie verboden moest worden.

Ik kan dus niet nagaan wat GL wil bereiken. Alle literatuur verbieden die aansporen 'anti-wettig' te zijn. Dan moet je persoonlijke uitspraken ook verbieden. En dan gaat het opeens erg hard wat allemaal verboden moet woren. Dan kan zelfs de SP-site verboden worden. Het grote probleem is dan waar je de grens moet stellen. En we weten ook allemaal wat dat in de jaren voor Pim voor een ellende heeft opgeleverd.

Waar misschien wel een duidelijke grens kan worden gesteld, is waar leugens worden verteld. En op basis daarvan kun je een boek verbieden.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_18369476
quote:

No One like's us, No one like's us, No one like's us, We Don't Care, We are Millwall, Super Millwall, We are Millwall From The Den.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')