Steeds weer bagetaliseer je alle kwalijke signalen die afkomen van de Islam. Wil je ons blind maken voor de mogelijke gevaren die daaruit voortvloeien ofzo?quote:Op vrijdag 9 april 2004 09:40 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat gaan we ons nou druk maken om zo'n gidsje. De gemiddelde Bijbelvertaling bevat ergere passages
En uit Afghanistan, Pakistan, Indonesië, Syrië, Soedan, etc.quote:Op vrijdag 9 april 2004 11:51 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Extremistische moslims uit Somalië en het zuiden van Egypte en rechts-extremisten. Denk ik.
Dat is allemaal niet relevant nu. Het is ook niet de bedoeling van GL om een ethische discussie op gang te brengen, die periode zijn we allang voorbij (wat de onderwerpen in dit boek betreft). We hebben gewoon een wetgeving op dit gebied, die zaken als vrouwenbesnijdenis, mishandeling en rassenhaat strafbaar stelt. Het is GL er om te doen dat dit boek getoetst wordt aan de wet, en dat daar eventueel consequenties aan verbonden worden.quote:Op vrijdag 9 april 2004 13:51 schreef Kaalhei het volgende:
Nee, dat is veel te kort door de bocht. Je zou ook kunnen stellen dat het verboden zou moeten worden omdat er door dit boek wrs, meer vrouwen mishandeld zouden worden. Er zijn nog wel meer pro's en con's te bedenken en deze moeten allemaal afgewogen worden om een goede beslissing in de handelingsethiek te maken. Maar er zijn uiteraard meer ethische stromingen.
Vreemd, ik had eigenlijk een andere zekere bevolkingsgroep in gedachten. (rara wie)quote:...en joden bederven de mensheid door listigheid en slechtheid.
Christenen en Khatolieken staan misschien wel bekend om sexueel misbruik van jonge hitsige kinderen, maar over het algemeen zijn ze wel eerlijk en zaaien ze geen verderfquote:Op vrijdag 9 april 2004 14:31 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Vreemd, ik had eigenlijk een andere zekere bevolkingsgroep in gedachten. (rara wie)
Dat is zoiets als Moslims en Soenieten. Katholieken zijn een subgroep.quote:Op vrijdag 9 april 2004 14:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Christenen en Khatolieken staan misschien wel bekend om sexueel misbruik van jonge hitsige kinderen, maar over het algemeen zijn ze wel eerlijk en zaaien ze geen verderf
Even het feit negerend dat kindermisbruik binnen het christendom een uitzondering is en zeker geen gewoonte:quote:Op vrijdag 9 april 2004 14:36 schreef BansheeBoy het volgende:
Christenen en Khatolieken staan misschien wel bekend om sexueel misbruik van jonge hitsige kinderen, maar over het algemeen zijn ze wel eerlijk en zaaien ze geen verderf
Zeker. Moslims staan weer bekend om terroristische zelfmoordaanslagen.quote:Op vrijdag 9 april 2004 14:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Christenen en Khatolieken staan misschien wel bekend om sexueel misbruik van jonge hitsige kinderen,
Joden of ongelovigen wel?quote:maar over het algemeen zijn ze wel eerlijk en zaaien ze geen verderf
Ik vraag me af hoe de paus denkt over het misbruik binnen de kerkgemeenschappen waarbij sommige geestelijken het niet schuwen om bepaalde "acties" uit te voeren tijdens de doop of het afleggen van de communiequote:Op vrijdag 9 april 2004 14:42 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Zeker. Moslims staan weer bekend om terroristische zelfmoordaanslagen.
[..]
Je kan niet een hele groep slecht of goed maken, elke gemeenschap/volk/land/fiets/cultuur heeft zijn slechte en goede punten c.q. kenmerken, we moeten dus oppassen voor generaliseren, vooral als het om moslims of de islam gaatquote:Joden of ongelovigen wel?
Gezien zijn obsessie met de katholieke kerk zijn twee conclusies mogelijk:quote:Op vrijdag 9 april 2004 14:48 schreef Jimmy het volgende:
Je weet ook echt niet hoe een doop of communie werkt he?
Obsessie ??? Ik probeer de realiteit te erkennen en weer te geven...quote:Op vrijdag 9 april 2004 14:53 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Gezien zijn obsessie met de katholieke kerk zijn twee conclusies mogelijk:
Ik neem dat dit een poging tot humor is, wel een hele slechtequote:a.) Hij is gefrustreerd doordat hij door een pastoor in zijn kont geneukt is;
Je mag best wel meer respect tonen voor dorpspastoren, die hebben we vaak hun hele leven in zeer clandestiene omstandigheden moeten lerenquote:b.) Hij is gefrustreerd doordat hij niet door een pastoor in zijn kont geneukt is en jaloers is op de mensen die wel genomen zijn door zo'n geile Brabantse dorpspastoor.
Doe maar rustig jongen, ik snap dat dit een pijnlijk punt is.quote:Op vrijdag 9 april 2004 14:56 schreef BansheeBoy het volgende:
Obsessie ??? Ik probeer de realiteit te erkennen en weer te geven...
Ik neem dat dit een poging tot humor is, wel een hele slechte![]()
Je mag best wel meer respect tonen voor dorpspastoren, die hebben we vaak hun hele leven in zeer clandestiene omstandigheden moeten leren
Waarbij je je niet laat hinderen door enige kennis van zaken.quote:Op vrijdag 9 april 2004 14:56 schreef BansheeBoy het volgende:
Obsessie ??? Ik probeer de realiteit te erkennen en weer te geven...
En waarom mag jij iedereen die niet moslim is generaliseren en mag ik moslims niet generaliseren?quote:Op vrijdag 9 april 2004 14:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe de paus denkt over het misbruik binnen de kerkgemeenschappen waarbij sommige geestelijken het niet schuwen om bepaalde "acties" uit te voeren tijdens de doop of het afleggen van de communie
[..]
Je kan niet een hele groep slecht of goed maken, elke gemeenschap/volk/land/fiets/cultuur heeft zijn slechte en goede punten c.q. kenmerken, we moeten dus oppassen voor generaliseren, vooral als het om moslims of de islam gaat
Ik zou je willen verzoeken om de laatste 2 regels van de tekst die je van quote eens goed te lezen, want we zijn het volgens mij best eens met elkaar...quote:Op vrijdag 9 april 2004 15:05 schreef Elgigante het volgende:
[..]
En waarom mag jij iedereen die niet moslim is generaliseren en mag ik moslims niet generaliseren?
Nee het belichaamt de invulling die de meeste moslims in Nederland aan de islam geven.quote:Op vrijdag 9 april 2004 10:42 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik zou het probleem bij de bron aanpakken. Als de schrijver zich in NL bevindt, direct uitzetten naar Somalië.
Overigens is dit boek natuurlijk je reinste BS en koren op de molen van extreem-rechts.
Is dat een feit of is dat jouw mening? Is het een feit, dan bron? Is het jouw mening, dan is dat je goed recht. Ook al is het BS.quote:Op vrijdag 9 april 2004 15:11 schreef Kaensterle het volgende:
[..]
Nee het belichaamt de invulling die de meeste moslims in Nederland aan de islam geven.
Bemachtig voor mij ook een exemplaarquote:Op vrijdag 9 april 2004 16:03 schreef Youssef het volgende:
Wat een onzin weer. Gelukkig ga ik nu net weg en heb ik dat boek al ergens zien liggen. Even kijken of ik het nog kan krijgen
Waarom zou je het eigenlijk willen hebben? pure interesse of heb je graag juniors die alleen ja--knikken later?quote:Op vrijdag 9 april 2004 16:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Bemachtig voor mij ook een exemplaar
quote:Op vrijdag 9 april 2004 16:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Bemachtig voor mij ook een exemplaar
Ik ken ze niet, wat geven ze voor iets uit?quote:Op vrijdag 9 april 2004 16:17 schreef Youssef het volgende:
[..]Ik zal er uit citeren wanneer dat van pas komt
![]()
Mooie boeken overigens, die van uitgeverij Noer.![]()
Ik las vroeger inderdaad veel boeken van Uitgeverij Noer, dat heeft er voor gezorgd dat ik een objectieve en neutrale edoch eerlijke kijk heb op de samenleving c.q. maatschappij...quote:Op vrijdag 9 april 2004 16:17 schreef Youssef het volgende:
[..]Ik zal er uit citeren wanneer dat van pas komt
![]()
Mooie boeken overigens, die van uitgeverij Noer.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |