abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 april 2004 @ 14:06:22 #101
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_18299607
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 09:40 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat gaan we ons nou druk maken om zo'n gidsje. De gemiddelde Bijbelvertaling bevat ergere passages

Steeds weer bagetaliseer je alle kwalijke signalen die afkomen van de Islam. Wil je ons blind maken voor de mogelijke gevaren die daaruit voortvloeien ofzo?
  vrijdag 9 april 2004 @ 14:12:41 #102
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_18299758
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 11:51 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Extremistische moslims uit Somalië en het zuiden van Egypte en rechts-extremisten. Denk ik.
En uit Afghanistan, Pakistan, Indonesië, Syrië, Soedan, etc.
  vrijdag 9 april 2004 @ 14:21:49 #103
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_18300009
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 13:51 schreef Kaalhei het volgende:
Nee, dat is veel te kort door de bocht. Je zou ook kunnen stellen dat het verboden zou moeten worden omdat er door dit boek wrs, meer vrouwen mishandeld zouden worden. Er zijn nog wel meer pro's en con's te bedenken en deze moeten allemaal afgewogen worden om een goede beslissing in de handelingsethiek te maken. Maar er zijn uiteraard meer ethische stromingen.
Dat is allemaal niet relevant nu. Het is ook niet de bedoeling van GL om een ethische discussie op gang te brengen, die periode zijn we allang voorbij (wat de onderwerpen in dit boek betreft). We hebben gewoon een wetgeving op dit gebied, die zaken als vrouwenbesnijdenis, mishandeling en rassenhaat strafbaar stelt. Het is GL er om te doen dat dit boek getoetst wordt aan de wet, en dat daar eventueel consequenties aan verbonden worden.
pi_18300257
quote:
...en joden bederven de mensheid door listigheid en slechtheid.
Vreemd, ik had eigenlijk een andere zekere bevolkingsgroep in gedachten. (rara wie)
  vrijdag 9 april 2004 @ 14:36:43 #105
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_18300395
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 14:31 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Vreemd, ik had eigenlijk een andere zekere bevolkingsgroep in gedachten. (rara wie)
Christenen en Khatolieken staan misschien wel bekend om sexueel misbruik van jonge hitsige kinderen, maar over het algemeen zijn ze wel eerlijk en zaaien ze geen verderf

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 9 april 2004 @ 14:39:33 #106
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_18300466
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 14:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Christenen en Khatolieken staan misschien wel bekend om sexueel misbruik van jonge hitsige kinderen, maar over het algemeen zijn ze wel eerlijk en zaaien ze geen verderf

Dat is zoiets als Moslims en Soenieten. Katholieken zijn een subgroep.
  vrijdag 9 april 2004 @ 14:42:11 #107
2391 Jimmy
Door het bot
pi_18300535
quote:
Even het feit negerend dat kindermisbruik binnen het christendom een uitzondering is en zeker geen gewoonte:

Noem jij misbruikte kinderen hier gewoon hitsig?

Schaam je.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_18300556
quote:

[..]

Christenen en Khatolieken staan misschien wel bekend om sexueel misbruik van jonge hitsige kinderen,
Zeker. Moslims staan weer bekend om terroristische zelfmoordaanslagen.
quote:
maar over het algemeen zijn ze wel eerlijk en zaaien ze geen verderf
Joden of ongelovigen wel?
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  vrijdag 9 april 2004 @ 14:46:00 #109
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18300637
Overigens denk ik dat als het tot een rechtszaak zou komen er geen sprake van een veroordeling zou zijn. De schrijver zal zich, net als El-Moumni, beroepen op vrijheid van godsdienst en dat staat volgens de wet 'hoger' dan het betreffende en veelbesproken art. 137 WvS. Door deze jurische constructie hebben gelovigen meer vrijheid van meningsuiting dan niet gelovigen, mits ze zich op hun heilige sprookjesboek beroepen en de religie erkend is door de overheid.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  vrijdag 9 april 2004 @ 14:47:32 #110
13462 BansheeBoy
pi_18300683
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 14:42 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Zeker. Moslims staan weer bekend om terroristische zelfmoordaanslagen.
[..]
Ik vraag me af hoe de paus denkt over het misbruik binnen de kerkgemeenschappen waarbij sommige geestelijken het niet schuwen om bepaalde "acties" uit te voeren tijdens de doop of het afleggen van de communie
quote:
Joden of ongelovigen wel?
Je kan niet een hele groep slecht of goed maken, elke gemeenschap/volk/land/fiets/cultuur heeft zijn slechte en goede punten c.q. kenmerken, we moeten dus oppassen voor generaliseren, vooral als het om moslims of de islam gaat

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  vrijdag 9 april 2004 @ 14:48:47 #111
2391 Jimmy
Door het bot
pi_18300720
Je weet ook echt niet hoe een doop of communie werkt he?
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  vrijdag 9 april 2004 @ 14:53:57 #112
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18300871
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 14:48 schreef Jimmy het volgende:
Je weet ook echt niet hoe een doop of communie werkt he?
Gezien zijn obsessie met de katholieke kerk zijn twee conclusies mogelijk:
a.) Hij is gefrustreerd doordat hij door een pastoor in zijn kont geneukt is;
b.) Hij is gefrustreerd doordat hij niet door een pastoor in zijn kont geneukt is en jaloers is op de mensen die wel genomen zijn door zo'n geile Brabantse dorpspastoor.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  vrijdag 9 april 2004 @ 14:56:27 #113
13462 BansheeBoy
pi_18300940
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 14:53 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Gezien zijn obsessie met de katholieke kerk zijn twee conclusies mogelijk:
Obsessie ??? Ik probeer de realiteit te erkennen en weer te geven...
quote:
a.) Hij is gefrustreerd doordat hij door een pastoor in zijn kont geneukt is;
Ik neem dat dit een poging tot humor is, wel een hele slechte
quote:
b.) Hij is gefrustreerd doordat hij niet door een pastoor in zijn kont geneukt is en jaloers is op de mensen die wel genomen zijn door zo'n geile Brabantse dorpspastoor.
Je mag best wel meer respect tonen voor dorpspastoren, die hebben we vaak hun hele leven in zeer clandestiene omstandigheden moeten leren

vrijdag 9 april 2004 @ 14:59:13 #114
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18301015
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 14:56 schreef BansheeBoy het volgende:

Ik neem dat dit een poging tot humor is, wel een hele slechte

Je mag best wel meer respect tonen voor dorpspastoren, die hebben we vaak hun hele leven in zeer clandestiene omstandigheden moeten leren
Doe maar rustig jongen, ik snap dat dit een pijnlijk punt is.
  vrijdag 9 april 2004 @ 15:03:39 #115
2391 Jimmy
Door het bot
pi_18301136
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 14:56 schreef BansheeBoy het volgende:
Waarbij je je niet laat hinderen door enige kennis van zaken.
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_18301178
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 14:47 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe de paus denkt over het misbruik binnen de kerkgemeenschappen waarbij sommige geestelijken het niet schuwen om bepaalde "acties" uit te voeren tijdens de doop of het afleggen van de communie
[..]

Je kan niet een hele groep slecht of goed maken, elke gemeenschap/volk/land/fiets/cultuur heeft zijn slechte en goede punten c.q. kenmerken, we moeten dus oppassen voor generaliseren, vooral als het om moslims of de islam gaat

En waarom mag jij iedereen die niet moslim is generaliseren en mag ik moslims niet generaliseren?
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 9 april 2004 @ 15:07:56 #117
13462 BansheeBoy
pi_18301253
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 15:05 schreef Elgigante het volgende:

[..]

En waarom mag jij iedereen die niet moslim is generaliseren en mag ik moslims niet generaliseren?
Ik zou je willen verzoeken om de laatste 2 regels van de tekst die je van quote eens goed te lezen, want we zijn het volgens mij best eens met elkaar...

pi_18301342
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 10:42 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik zou het probleem bij de bron aanpakken. Als de schrijver zich in NL bevindt, direct uitzetten naar Somalië.

Overigens is dit boek natuurlijk je reinste BS en koren op de molen van extreem-rechts.
Nee het belichaamt de invulling die de meeste moslims in Nederland aan de islam geven.
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
pi_18301451
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 15:11 schreef Kaensterle het volgende:

[..]

Nee het belichaamt de invulling die de meeste moslims in Nederland aan de islam geven.
Is dat een feit of is dat jouw mening? Is het een feit, dan bron? Is het jouw mening, dan is dat je goed recht. Ook al is het BS.
pi_18302654
Wat een onzin weer. Gelukkig ga ik nu net weg en heb ik dat boek al ergens zien liggen. Even kijken of ik het nog kan krijgen
  vrijdag 9 april 2004 @ 16:06:09 #121
13462 BansheeBoy
pi_18302713
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 16:03 schreef Youssef het volgende:
Wat een onzin weer. Gelukkig ga ik nu net weg en heb ik dat boek al ergens zien liggen. Even kijken of ik het nog kan krijgen
Bemachtig voor mij ook een exemplaar

pi_18302959
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 16:06 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Waarom zou je het eigenlijk willen hebben? pure interesse of heb je graag juniors die alleen ja--knikken later?
Ik vraag me ook weleens af waarom iemand Mein Kampf in bezit zou willen hebben, ik zou het best eens willen lezen uit interesse om te kijken wat nu precies de beweegredenen kunnen zijn van deze man. Bovendien kan men leren uit het verleden..
Yeah baby Yeah!
pi_18302968
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 16:06 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik zal er uit citeren wanneer dat van pas komt

Mooie boeken overigens, die van uitgeverij Noer.
pi_18303172
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 16:17 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ik ken ze niet, wat geven ze voor iets uit?
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 9 april 2004 @ 16:36:44 #125
13462 BansheeBoy
pi_18303347
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 16:17 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ik las vroeger inderdaad veel boeken van Uitgeverij Noer, dat heeft er voor gezorgd dat ik een objectieve en neutrale edoch eerlijke kijk heb op de samenleving c.q. maatschappij...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')