Zijn stelling was dat de gemiddelde bijbelpassage een soortgelijke inhoud zou hebben en dat is dus uiteraard complete nonsens, maar dat zijn we wel gewend van hem.quote:Op vrijdag 9 april 2004 10:24 schreef freud het volgende:
[..]
Mwoah, het is algemeen bekend dat stenigingen en anders vormige (lijf)straffen niet geschuwd worden in de bijbel. Of ze erger zijn, dat denk ik niet, maar dat was zijn punt niet. Hij is van de groep mensen die redeneert dat als het ergens anders ooit erger was, dat het dan niet erg meer is. Als je zijn been afhakt is dat dus niet erg, omdat er in Afrika best gevallen zullen zijn waarbij allebei de benen afgehakt zijn. Raar, maar goed, dat is zijn redenatie.
Daarom komt het ook in het nieuws... Ik kan me niet voorstellen dat een boekje over modern moslim zijn in het nieuws zou komen. Te weinig sensatie...quote:Op vrijdag 9 april 2004 10:42 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik zou het probleem bij de bron aanpakken. Als de schrijver zich in NL bevindt, direct uitzetten naar Somalië.
Overigens is dit boek natuurlijk je reinste BS en koren op de molen van extreem-rechts.
Waarom is volgens jouiedereen die niet pro-islam is meteen extreem-rechts, of heb ik je verkeerd begrepen?quote:Op vrijdag 9 april 2004 10:42 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik zou het probleem bij de bron aanpakken. Als de schrijver zich in NL bevindt, direct uitzetten naar Somalië.
Overigens is dit boek natuurlijk je reinste BS en koren op de molen van extreem-rechts.
Heeft niets met het modern zijn te maken. De voorbeelden die gegeven zijn zijn simpelweg niet islamitisch.quote:Op vrijdag 9 april 2004 10:43 schreef freud het volgende:
[..]
Daarom komt het ook in het nieuws... Ik kan me niet voorstellen dat een boekje over modern moslim zijn in het nieuws zou komen. Te weinig sensatie...
Dat zei ik niet. Dus ja, je hebt me verkeerd begrepen.quote:Op vrijdag 9 april 2004 10:45 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Waarom is volgens jouiedereen die niet pro-islam is meteen extreem-rechts, of heb ik je verkeerd begrepen?
Hoe kan het dan zijn dat hij een verlend deel schrijft op basis van de bakermat van de Islam , de Koran?quote:Op vrijdag 9 april 2004 10:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Heeft niets met het modern zijn te maken. De voorbeelden die gegeven zijn zijn simpelweg niet islamitisch.
Wie zegt dat?quote:Op vrijdag 9 april 2004 10:48 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Hoe kan het dan zijn dat hij een verlend deel schrijft op basis van de bakermat van de Islam , de Koran?
Het principe was dat dit soort shit wel het nieuws haalt, wat een scheef beeld geeft. nifiquote:Op vrijdag 9 april 2004 10:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Heeft niets met het modern zijn te maken. De voorbeelden die gegeven zijn zijn simpelweg niet islamitisch.
In amerika gebruiken neo's en militante groepen ook de bijbel om allerlei agressie te verantwoorden. De dingen die ze schijven baseren ze op de bijbel, maar hun acties hebben geen ruk met de religie te maken. Hetzelfde hier. De uitspraken van de man hebben geen ruk met geloof te maken, en het feit dat hij het wel beweert, geeft alleen maar aan hoe zielig de man wel niet is.quote:Op vrijdag 9 april 2004 10:48 schreef Elgigante het volgende:
Hoe kan het dan zijn dat hij een verlengd deel schrijft op basis van de bakermat van de Islam , de Koran?
OMGquote:Volgens een woordvoerster van de uitgeverij ligt de gids in het verlengde van wat er over deze onderwerpen in de koran staat.
Misschien is het wel een moslim.. Je kunt er niet vanuit gaan dat het een streng Christelijk figuur betreft, dat staat namelijk nergens.quote:Op vrijdag 9 april 2004 10:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dit is waarschijnlijk wat je bedoelde.
[..]
OMG
Sinds wanneer is een woordvoerster van een uitgever een islamdeskundige. "het ligt in het verlengde van wat er over deze onderwerpen in de koran staat." Wie is zo'n woordvoerster nou? Wat ik me hierbij voorstel is een dame van rond de 30 jaar, streng gereformeerd opgevoed, kruisje om haar nek en zwarte kousen met lange rok. "Ja, dit is wat de Islam inhoudt"
Ja, best geloofwaardig.
Hoe groot acht jij de kans dat de woordvoerster van een nederlandse uitgeverij een moslim is?quote:Op vrijdag 9 april 2004 11:05 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Misschien is het wel een moslim.. Je kunt er niet vanuit gaan dat het een streng Christelijk figuur betreft, dat staat namelijk nergens.
Maar ik kan me voorstellen dat dit niet uit de Islam komt, maar dan moet de titel van het boekje op zijn minst aangepast worden..
Net zo groot als:quote:Op vrijdag 9 april 2004 11:09 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Hoe groot acht jij de kans dat de woordvoerster van een nederlandse uitgeverij een moslim is?
quote:Op vrijdag 9 april 2004 10:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Wat ik me hierbij voorstel is een dame van rond de 30 jaar, streng gereformeerd opgevoed, kruisje om haar nek en zwarte kousen met lange rok.
Dat zou jij wel denken ja.quote:Op vrijdag 9 april 2004 11:20 schreef nikk het volgende:
[..]
Net zo groot als:
[..]
Extremistische moslims uit Somalië en het zuiden van Egypte en rechts-extremisten. Denk ik.quote:Op vrijdag 9 april 2004 11:49 schreef Elgigante het volgende:
Ik vraag me nu ook eigenlijk af, wie nu voortstander van dit boekje is...
Dat klopt. Een grote, gewone, uitgeverij zal zich hier niet aan wagen. Maar ik kan me voorstellen dat een kleine uitgeverij dit wel zal willen uitgeven. Maar aan welke uitgeverij dacht jij bij deze vertaling?quote:Op vrijdag 9 april 2004 11:53 schreef Jimmy het volgende:
Kirmizi, dit wordt echt niet door een gewone Nederlandse uitgeverij uitgegeven hoor.
Een Nederlandse uitgeverij, opgericht door moslims. Een christelijk uitgeverij gaat heus geen islamitische boeken uitgeven.quote:Op vrijdag 9 april 2004 11:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dat klopt. Een grote, gewone, uitgeverij zal zich hier niet aan wagen. Maar ik kan me voorstellen dat een kleine uitgeverij dit wel zal willen uitgeven. Maar aan welke uitgeverij dacht jij bij deze vertaling?
Uitgeverij Noer is kennelijk een Islamitische organisatie.quote:Op vrijdag 9 april 2004 11:43 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat zou jij wel denken ja.
Waarom naar Somalie?quote:Op vrijdag 9 april 2004 10:42 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Nee, het is extreem rechtsquote:Overigens is dit boek natuurlijk je reinste BS en koren op de molen van extreem-rechts.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |