abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 april 2004 @ 10:36:43 #26
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18294514
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 10:24 schreef freud het volgende:

[..]

Mwoah, het is algemeen bekend dat stenigingen en anders vormige (lijf)straffen niet geschuwd worden in de bijbel. Of ze erger zijn, dat denk ik niet, maar dat was zijn punt niet. Hij is van de groep mensen die redeneert dat als het ergens anders ooit erger was, dat het dan niet erg meer is. Als je zijn been afhakt is dat dus niet erg, omdat er in Afrika best gevallen zullen zijn waarbij allebei de benen afgehakt zijn. Raar, maar goed, dat is zijn redenatie.
Zijn stelling was dat de gemiddelde bijbelpassage een soortgelijke inhoud zou hebben en dat is dus uiteraard complete nonsens, maar dat zijn we wel gewend van hem.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_18294616
Ik zou het probleem bij de bron aanpakken. Als de schrijver zich in NL bevindt, direct uitzetten naar Somalië.

Overigens is dit boek natuurlijk je reinste BS en koren op de molen van extreem-rechts.
  FOK!fotograaf vrijdag 9 april 2004 @ 10:43:30 #28
18921 freud
Who's John Galt?
pi_18294649
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 10:42 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik zou het probleem bij de bron aanpakken. Als de schrijver zich in NL bevindt, direct uitzetten naar Somalië.

Overigens is dit boek natuurlijk je reinste BS en koren op de molen van extreem-rechts.
Daarom komt het ook in het nieuws... Ik kan me niet voorstellen dat een boekje over modern moslim zijn in het nieuws zou komen. Te weinig sensatie...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_18294695
quote:

Waarom is volgens jouiedereen die niet pro-islam is meteen extreem-rechts, of heb ik je verkeerd begrepen?
Yeah baby Yeah!
pi_18294708
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 10:43 schreef freud het volgende:

[..]

Daarom komt het ook in het nieuws... Ik kan me niet voorstellen dat een boekje over modern moslim zijn in het nieuws zou komen. Te weinig sensatie...
Heeft niets met het modern zijn te maken. De voorbeelden die gegeven zijn zijn simpelweg niet islamitisch.
pi_18294717
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 10:45 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Waarom is volgens jouiedereen die niet pro-islam is meteen extreem-rechts, of heb ik je verkeerd begrepen?
Dat zei ik niet. Dus ja, je hebt me verkeerd begrepen.
pi_18294760
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 10:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Heeft niets met het modern zijn te maken. De voorbeelden die gegeven zijn zijn simpelweg niet islamitisch.
Hoe kan het dan zijn dat hij een verlend deel schrijft op basis van de bakermat van de Islam , de Koran?
Yeah baby Yeah!
pi_18294801
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 10:48 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Hoe kan het dan zijn dat hij een verlend deel schrijft op basis van de bakermat van de Islam , de Koran?
Wie zegt dat?
  FOK!fotograaf vrijdag 9 april 2004 @ 10:54:19 #34
18921 freud
Who's John Galt?
pi_18294862
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 10:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Het principe was dat dit soort shit wel het nieuws haalt, wat een scheef beeld geeft. nifi
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 10:48 schreef Elgigante het volgende:
Hoe kan het dan zijn dat hij een verlengd deel schrijft op basis van de bakermat van de Islam , de Koran?
In amerika gebruiken neo's en militante groepen ook de bijbel om allerlei agressie te verantwoorden. De dingen die ze schijven baseren ze op de bijbel, maar hun acties hebben geen ruk met de religie te maken. Hetzelfde hier. De uitspraken van de man hebben geen ruk met geloof te maken, en het feit dat hij het wel beweert, geeft alleen maar aan hoe zielig de man wel niet is.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_18294902
Dit is waarschijnlijk wat je bedoelde.
quote:
Volgens een woordvoerster van de uitgeverij ligt de gids in het verlengde van wat er over deze onderwerpen in de koran staat.
OMG

Sinds wanneer is een woordvoerster van een uitgever een islamdeskundige. "het ligt in het verlengde van wat er over deze onderwerpen in de koran staat." Wie is zo'n woordvoerster nou? Wat ik me hierbij voorstel is een dame van rond de 30 jaar, streng gereformeerd opgevoed, kruisje om haar nek en zwarte kousen met lange rok. "Ja, dit is wat de Islam inhoudt"

Ja, best geloofwaardig.
pi_18295086
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 10:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dit is waarschijnlijk wat je bedoelde.
[..]

OMG

Sinds wanneer is een woordvoerster van een uitgever een islamdeskundige. "het ligt in het verlengde van wat er over deze onderwerpen in de koran staat." Wie is zo'n woordvoerster nou? Wat ik me hierbij voorstel is een dame van rond de 30 jaar, streng gereformeerd opgevoed, kruisje om haar nek en zwarte kousen met lange rok. "Ja, dit is wat de Islam inhoudt"

Ja, best geloofwaardig.
Misschien is het wel een moslim.. Je kunt er niet vanuit gaan dat het een streng Christelijk figuur betreft, dat staat namelijk nergens.
Maar ik kan me voorstellen dat dit niet uit de Islam komt, maar dan moet de titel van het boekje op zijn minst aangepast worden..
Yeah baby Yeah!
pi_18295137
hehehehe wat een gids hahahahahaha eindelijk weer eens boekverbrandingen
pi_18295157
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 11:05 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Misschien is het wel een moslim.. Je kunt er niet vanuit gaan dat het een streng Christelijk figuur betreft, dat staat namelijk nergens.
Maar ik kan me voorstellen dat dit niet uit de Islam komt, maar dan moet de titel van het boekje op zijn minst aangepast worden..
Hoe groot acht jij de kans dat de woordvoerster van een nederlandse uitgeverij een moslim is?

Ik ben het ermee eens dat de titel van het boekje aangepast dient te worden. Liever zou het boek verboden moeten worden, aangezien het niet de realiteit schets en slechts dient als cash cow voor de uitgeverij.
pi_18295229
Sorry wat een gelul zeg als dit een opvoed boekje is vind ik het wat te ver gaan. Van mij mogen ze het dus verbieden of die pagina's eruit schrappen.
pi_18295377
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 11:09 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Hoe groot acht jij de kans dat de woordvoerster van een nederlandse uitgeverij een moslim is?
Net zo groot als:
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 10:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Wat ik me hierbij voorstel is een dame van rond de 30 jaar, streng gereformeerd opgevoed, kruisje om haar nek en zwarte kousen met lange rok.
pi_18295919
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 11:20 schreef nikk het volgende:

[..]

Net zo groot als:
[..]
Dat zou jij wel denken ja.
pi_18296065
Ik vraag me nu ook eigenlijk af, wie nu voortstander van dit boekje is...
Yeah baby Yeah!
pi_18296121
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 11:49 schreef Elgigante het volgende:
Ik vraag me nu ook eigenlijk af, wie nu voortstander van dit boekje is...
Extremistische moslims uit Somalië en het zuiden van Egypte en rechts-extremisten. Denk ik.
pi_18296145
Over dit soort onderwerpen heeft GL zich altijd al druk gemaakt en zal dat ook blijven doen. De opmerkingen van TS en Kugari Ken zijn in dat licht gezien nogal dom.
  vrijdag 9 april 2004 @ 11:53:21 #45
2391 Jimmy
Door het bot
pi_18296159
Kirmizi, dit wordt echt niet door een gewone Nederlandse uitgeverij uitgegeven hoor.

Uitgeverij Noer vind ik ergens. Klinkt niet erg gereformeerd.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_18296195
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 11:53 schreef Jimmy het volgende:
Kirmizi, dit wordt echt niet door een gewone Nederlandse uitgeverij uitgegeven hoor.
Dat klopt. Een grote, gewone, uitgeverij zal zich hier niet aan wagen. Maar ik kan me voorstellen dat een kleine uitgeverij dit wel zal willen uitgeven. Maar aan welke uitgeverij dacht jij bij deze vertaling?
  vrijdag 9 april 2004 @ 11:56:13 #47
2391 Jimmy
Door het bot
pi_18296226
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 11:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dat klopt. Een grote, gewone, uitgeverij zal zich hier niet aan wagen. Maar ik kan me voorstellen dat een kleine uitgeverij dit wel zal willen uitgeven. Maar aan welke uitgeverij dacht jij bij deze vertaling?
Een Nederlandse uitgeverij, opgericht door moslims. Een christelijk uitgeverij gaat heus geen islamitische boeken uitgeven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jimmy op 09-04-2004 12:03:11 ]
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  vrijdag 9 april 2004 @ 12:01:53 #48
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_18296358
Om aan de speculaties omtrent de uitgeverij een einde te maken, heb ik simpelweg even gegoogeld.

Uitgeverij Noer ("Licht") is een eenmansbedrijfje dat, voor zover ik kan nagaan, uitsluitend islamitische lectuur uitgeeft.
De kans dat de eigenaar zelf ook moslim is, lijkt me daarom vrij groot.
pi_18296432
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 11:43 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dat zou jij wel denken ja.
Uitgeverij Noer is kennelijk een Islamitische organisatie.
  vrijdag 9 april 2004 @ 12:12:43 #50
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18296603
quote:
Waarom naar Somalie?
quote:
Nee, het is extreem rechts
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')