abonnement Unibet Coolblue
pi_21001126
het koperspiraaltje voorkomt dat een eitje zich kan innestelen in de baarmoeder. Het is dus wel zonder hormonen, en je hebt een geheel natuurlijke eisprong. Toch vind ik het een beetje een barbaarse methode op de een of andere manier. Het komt inderdaad wel vaker voor dat het eitje wel innesteld (op plaats waar het niet hoor allicht) en het spiraaltje dan voor meer problemen kan zorgen. Voor mij geen troep in mijn baarmoeder. Nuvaring is geweldig.
  maandag 2 augustus 2004 @ 00:32:32 #152
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_21002181
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 13:22 schreef Christine het volgende:

[..]

Even anders formuleren dan:

Hoe zorg je er zonder pil voor dat je geen babietjes krijgt?

(Heb niet echt bevredigende alternatieven gezien in dit topic)
Ik kreeg hier ontzettend gezeik mee op een ander forum, maar ik heb als enige anticonceptie
momenteel voor het zingen de kerk uit. En het werkt
Maar goed, als iemand daar z'n mening over wil geven: die hoef ik niet
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Moderator maandag 2 augustus 2004 @ 08:53:07 #153
5428 crew  miss_sly
pi_21005306
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 00:32 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik kreeg hier ontzettend gezeik mee op een ander forum, maar ik heb als enige anticonceptie
momenteel voor het zingen de kerk uit. En het werkt
Maar goed, als iemand daar z'n mening over wil geven: die hoef ik niet
met welk forum zou je daarover gezeik kunnen krijgen? het is toch je eigen keus. je zult wel weten hoe het werkt en dat het niet zonder risico's is. Bewuste keus dus, prima toch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 2 augustus 2004 @ 10:04:26 #154
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_21006010
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 00:32 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik kreeg hier ontzettend gezeik mee op een ander forum, maar ik heb als enige anticonceptie
momenteel voor het zingen de kerk uit. En het werkt
Maar goed, als iemand daar z'n mening over wil geven: die hoef ik niet
Oeh.... beheersing!!!
Is dat niet heel moeilijk? Vooral voor je partner dan.
  maandag 2 augustus 2004 @ 13:33:18 #155
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_21009915
Ik blijf het toch dubbelop doen: pil en condoom. Ik heb niet zulke fijne ervaringen met de betrouwbaarheid van beide anticonceptiva bij gebruik van alleen de pil of alleen een condoom. En een koperspiraaltje mag niet (aka wordt sterk afgeraden) als je ooit nog aan kinderen wilt beginnen. Koper in je baarmoeder, plus de complicaties die nogal eens voor schijnen te komen bij dat spiraaltje, verhogen de kans op onvruchtbaarheid aanzienlijk.
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
pi_21475351
Uit gesloten topic:
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 20:34 schreef releaze het volgende:
vanwege hevige & pijnlijke menstruatie zit ik al vanaf mn 13e aan de pil. nu ben ik er een paar weken geleden mee gestopt. Aangezien ik niet sexueel actief ben is dit dus ook niet echt een probleem, en die menstruatiepijnen neem ik ook maar even voor lief.
Ik was het gewoon zat, die pillen slikken. Daarnaast wilde ik weleens weten wat er met me zou gebeuren, als ik na 10 jaar zou stoppen met slikken.
Mijn gewone hormoonhuishouding heb ik bijna tot helemaal niet bewust meegemaakt en ik ben nu ook al een paar maanden lang aan het worstelen met bepaalde dingen op sexueel gebied, en ik wil gewoon eens weten "hoe gaat dat nu op de natuurlijke manier", hoe voel ik me, hoe reageert mn lichaam, etc..

anyways.
ik kan me herinneren, toen ik met de pil begon, dat ik mezelf erg lang fysiek & geestelijk "draaierig" heb gevoeld. Dat ik een heel vervelend knagend gevoel van binnen voelde..moeilijk te omschrijven. ik denk dat het wel een jaar heeft geduurd totdat ik gewend was aan de pil

Nu vroeg ik mij dus af of er mensen zijn met ervaring die mij kunnen vertellen of ze ook door een fysieke/geestelijke verandering zijn gegaan en of het lichaam ook op een bepaalde manier heeft moeten "afkicken" van de hormonen ofzo, en wat daar dan de bijwerkingen van zijn geweest. Of stoppen je bijvoorbeeld geprikkelder heeft gemaakt, etc.. dat soort dingen
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_21492298
Ik gebruik nu ook de pil al sinds mijn 15 of 15de (ik ben nu 19). Dit was eigenlijk gekomen doordat ik een ongelukje had gehad met een afgegleden condoom (die morning after pil is echt geen aanrader, minstens zoveel hormonen in één pilletje als in een ganse strip 'normale' anticonceptepillen). Daarna ben ik met harmonet begonnen. Voor de pil had ik eigenlijk weinig last van mijn regels, en in de eerste jaren van de pil ook niet echt. Vorig jaar rond deze tijd kreeg ik plots in een paar maanden een verergering van mijn PMS klachten, felle stekende koppijn de avond vóór het bloedverlies en ook erge krampen die tot 3 dagen aansleepten. Van de dokter heb ik toen een zwaardere pil gekregen, marvelon. Hiervan merk ik nu deze maand weer de verergeringen van PSM zoals vorig jaar.
Ik heb in dit forum ook gelezen over droge ogen, daar ben ik vorig jaar voor moeten stoppen met mijn lenzen. Ook ben ik het laatste half jaar onverklaarbaar vaak moe. Mijn libido is nu niet bepaald sterk, hoewel dat van mijn vriend ook nog wel mee valt. De frequentie is zo'n keer per week of per twee weken. 'Goesting' heb ik steeds minder. Het humeurig zijn... Mijne pa klaagt daar nogwel eens over en ik weet ook dat ik bot kan doen en soms erg uit mijn doen (depri, zeurderig etc.) Deze week had ik dus ook last van hoofd- en buikpijn (in die volgorde), terwijl dit in de tweede week was.
Ik ben tegenwoorig ook vergeetachtig (misschien ook een bijwerking?) en dus vergeet ik soms een pilletje. Dit is niet erg, maar zoals het deze maand in de eerste week gebeurd is kan je dus ook nog zwanger geraken als je er vóór seks hebt gehad. Meer zorgen dus.

Ik wil dus echt wel eens testen of al mijn klachten tot de pil terug te voeren zijn en _stoppen_ Eindelijk! Nu zoek ik wel een alternatief in een spiraaltje, met of zonder hormonen weet ik niet goed. Ik ga eens een afspraak met de gynaecoloog maken en het met hem bespreken.

Mijn natuurdokter had me voorgesteld om mijn vriend te laten testen, misschien was hij wel onvruchtbaar en hoefde die pil helemaal niet. Wat een vraag! Ik heb een grote kinderwens en dan is het niet leuk om over zoiets luchtig te doen.

Tja, nu is deze post wel wat lang geworden, sorry daarvoor...
If you obey all the rules, you miss all the fun! :P
pi_21529906
Ik slik al 8 jaar Diane 35...en wil nu met de pil stoppen

Ben alleen bang dat mijn puistjes dan terug komen...is dat mogelijk??? na 8 jaar??
I thought this day would never end...
  woensdag 25 augustus 2004 @ 11:41:52 #159
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_21529980
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 11:38 schreef Angel20 het volgende:
Ik slik al 8 jaar Diane 35...en wil nu met de pil stoppen

Ben alleen bang dat mijn puistjes dan terug komen...is dat mogelijk??? na 8 jaar??
Ja, dat is mogelijk. Ik was 18 meen ik toen ik aan de Diane ging en 29 toen ik er vanaf ging. En kreeg dus inderdaad puistjes terug. Ben er nu na een jaar nog niet geheel vanaf, maar ben wel blij dat ik van die troep af ben. Zit nu op Microgynon wat niet echt een verbetering is, maar eind van het jaar kan ik gelukkig stoppen met de pil.
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_22117167
Ik speel al een tijdje met de gedachte om met de pil te stoppen, ik ben het gewoon beu eigenlijk. Nu vraag ik me wel iets af: Zijn jullie eerst naar de huisarts gegaan om het te bespreken of zijn jullie er gewoon zelf mee opgehouden?
pi_22117712
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 22:42 schreef biawa het volgende:
Ik speel al een tijdje met de gedachte om met de pil te stoppen, ik ben het gewoon beu eigenlijk. Nu vraag ik me wel iets af: Zijn jullie eerst naar de huisarts gegaan om het te bespreken of zijn jullie er gewoon zelf mee opgehouden?
Ik ben er een paar keer voor bij de huisarts geweest. Ik heb echter nog niet de stap genomen om er mee te stoppen. Ik heb ook niet echt last. Het lijkt me alleen makkelijker als je er niet naar om hoeft te kijken. Prikpil bijvoorbeeld, maar daar heb ik ook weer verhalen over gehoord.

Maar goed, ik zou naar de huisarts gaan als ik jou was .
pi_22117887
Dankje, eigenlijk is het ook een kleine moeite om even langs te gaan he?

Wat ik me trouwens ook nog afvraag. Stel: Ik neem even helemaal niks anders, geen spiraaltje, geen Nuvaring etc. Hoe betrouwbaar is een condoom met zaaddodende pasta? Ik zit namelijk (nog) niet te wachten op mini-biawaatjes.
  Vis een optie? woensdag 22 september 2004 @ 01:26:41 #163
70532 loveli
N
pi_22120702
Ik ben nog nooit aan de pil geweest, als het niet noodzakelijk is kom die troep niet in mijn lijf. Als ik zie hoe humeurig vriendinnen van mij erdoor zijn geworden, is het een goede keuze.

De Diane-pil bevat naast hormonen ook een medicijn tegen acne. Als je zwanger wordt terwijl je dat medicijn gebruikt, heeft je kindje grote kans op afwijkingen aan (ik meen) het hart. Vandaar dat er een vrij zwaar anticonceptiemiddel aan is toegevoegd. Iemand met baarmoeder krijgt dat middel tegen acne dus niet zonder de pil voorgeschreven, mannen wel. De Diane-pil is zwaarder dan de gemiddelde pil, omdat je absoluut niet zwanger mag worden tijdens gebruik!

Hoe het precies zit weer ik niet, maar ik heb gehoord dat bij pilgebruik de koperspiegel hoger is (meer sporen koper in je bloed). Bij een 'ouderwets' spiraaltje was vaak sprake van zwaardere menstruatie. Een koperspiraaltje geeft heel langzaam koper af. Hierdoor werkt het spiraaltje beter dan wanneer het bv gewoon plastic zou zijn. Wat ook interessant is, een verhoogde koperspiegel kan de oorzaak van depressiviteit kan zijn.

Als je aan de pil bent heb je geen echte menstruatie. Daarom is het veel lichter dan zonder de pil. Wat mij goed helpt tegen menstruatieklachten (rugpijn en kramp) is visolie of theunisbloemolie. Om een beeld te geven van mijn cyclus: mijn cyclus is regelmatig en ik heb geen last van zware bloedingen (2 dagen normale bloeding, dan 1 dag niet, nog 2 dagen licht).

Mijn anti-conceptie is periodieke onthouding. Omdat ik mijn cyclus goed volg, kan ik dingen aan mijn cyclus toeschrijven. Rond de eisprong en de menstruatie (orgasme helpt tegen menstruatiekramp!!) verhoogd libido, voor de menstruatie ben ik iets sneller prikkelbaar.

Als je stopt met de pil duurt het vaak even voordat je cyclus weer gewoon is (er zijn ook uitzonderingen die meteen in de eerste maand zwanger worden). In die tijd kun je nog geen periodieke onthoudig 'inregelen'. Dus in die tijd moet je bv. condooms gebruiken.

De betrouwbaarheid van de pil ligt bij goed gebruik >99%, maar bij normaal, menselijk gebruik is het 95-98% (uit m'n hooft, als je t zeker wilt weten moet je google maar ff vragen). Condoom is >98% en bij normaal gebruik 90-95% ofzo. Periodieke onthouding is ook >98%, mits goed gedaan. Dus niet gokken, maar meten. En de 3 methodes (Billings, temperatuur, slijm) tegeijk gebruiken, zeker bij het opstarten ale je alle signalen nog niet goed kent.
De percentages gelden per jaar.

De kans op zwangerschap is 80% over een periode van 1 jaar (100 vrouwen doen niet beschermd aan seks, 80 ervan raken zwanger). Na 2 jaar is dat percentage ongeveer 95%. Gebruik bij periodieke onthouding dus ook een ander middel, bv condoom, want niets gebruiken in de periode dat je libido het hoogst is, is vragen om problemen en/of kinderen.

Het is heerlijk om je lichaam te kennen. Ook voor je partner. Doe er je voordeel mee. Voor de een is de pil een uitkomst, voor de ander een gruwel. Het kan dus ook zonder. Succes iedereen!

(sorry dat het zo'n lang verhaal is)
crap in = crap out
pi_22120888
Het is misschien heerlijk voor jou dat je zo op periodieke onthouding kan vertrouwen, maar ik ben destijds met de pil begonnen vanwege een erg onregelmatige menstruatie, en na 2 jaar ermee gestopt in 2002. Ik heb 2,5 jaar afgewacht tot m'n menstruatie nu ZONDER pil op regel zou komen: niet dus. Ik ben nu dus met de nuvaring begonnen, ik hou ook niet van troep in mn lichaam, maar ik wil liever niet zwanger raken.

Verder vind ik 98+% wel ERG optimistisch ingeschat hoor, het komt echt zelden voor dat de cyclus ZO regelmatig is namelijk. (dus niet dat meisjes jouw bericht lezen en opeens gaan denken "hey! dat ga ik ook maar 'proberen' dan! Want voor je t weet ben je toch zwanger.)
(:
  Vis een optie? woensdag 22 september 2004 @ 03:13:05 #165
70532 loveli
N
pi_22121731
@nein:

Het is inderdaad heerlijk voor mij dat ik op periodieke onthouding kan vertrouwen. Het is ook waar dat het niet voor iedereen is weggelegd.
Het percentage van >98% (uit m'n hoofd, 't is lang geleden dat ik de statistieken heb gezien)is bij optimaal gebruik, 'normaal gebruik' ligt lager. Maar dat is meestal te wijten aan gebrek aan zelfbeheersing, dus niet aan de methode zelf. Het verhoogde libido rond de eisprong wil nog wel eens zorgen voor nonchalance en/of gebrek aan zelfbeheersing. Condoomgebruik is dan ook best verstandig (behalve als je dan wilt onthouden natuurlijk).

In dit topic lees ik zoveel over ellende door de pil, dat ik wil laten zien dat periodieke onthouding ook een optie is. Of periodiek condoomgebruik .

Ik ken het verband tussen seks en kinderen en ken mijn verantwoordelijkheid. Bij 'normaal' pilgebruik is de betrouwbaarheid tot 98%, per jaar worden van de 100 vrouwen 2 vrouwen zwanger. Dus ook als je aan de pil bent is zwangerschap een reele optie.
Iedereen die een beetje gezond verstand, verantwoordelijkheid, een regelmatige cyclus en wat mij betreft een vaste relatie heeft, kan natuurlijke geboorteregeling gebruiken.

Menstruatieklachten worden vaak minder of verdwijnen helemaal door visolie of theunisbloemolie. Een natuurlijk product met bij mijn weten geen bijwerkingen in plaats van de pil met synthetische hormonen. Dat kan voor veel vrouwen een uitkomst zijn. Dus iedereen die klachten heeft, probeer het een keer. Baat 't niet, dan schaadt 't niet, zullen we maar zeggen. En als het wel helpt is het een simpele, probleemloze oplossing.

Als je een onregelmatige cyclus hebt is periodieke onthouding helaas geen optie. Ik hoop dat je met de nuvaring iets hebt gevonden waar je geen last van hebt.

Wat betreft mijn kans op zwangerschap, ik ben 28 en heb zelfs nog nooit gedacht dat ik zwanger was. Voor mij werkt deze methode blijkbaar wel. En misschien dat meer vrouwen dit willen proberen als alternatief voor een pil. Ik kan verzekeren dat het heel prettig is om te weten hoe je lichaam werkt. De meeste vrouwen die aan natuurlijke geboortebeperking doen, zijn zich bewust van wat ze doen en proberen het niet gewoon een keertje uit.
Voor iedereen is er een oplossing en voor mij is het deze. Ieder zijn keuze en verantwoordelijkheid daarvoor.

Nu is het weer een lang verhaal geworden...
crap in = crap out
  woensdag 22 september 2004 @ 10:07:58 #166
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_22123589
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 22:42 schreef biawa het volgende:
Ik speel al een tijdje met de gedachte om met de pil te stoppen, ik ben het gewoon beu eigenlijk. Nu vraag ik me wel iets af: Zijn jullie eerst naar de huisarts gegaan om het te bespreken of zijn jullie er gewoon zelf mee opgehouden?
Wel mee naar de huisarts geweest, omdat een van ons zich wilde laten steriliseren (wij willen geen kinderen). Aangezien mijn manneke 11 jaar ouder is dan ik is de keuze (niet geheel vrijwillig) op hem gevallen. Ikzelf had geen problemen met een sterilisatie bij mij, maar de operatie is wat zwaarder en komt momenteel vanwege training slecht uit. Aangezien ik m'n halve leven al aan de pil ben, mag hij er nou ook wel eens wat voor doen.
Heb met de huisarts gelijk ook wat vraagjes m.b.t. pil besproken. Als de operatie geheel geslaagd is (= 0,0 zaadcelletjes te zien onder de microscoop), dan hou ik na de laatste strip gewoon op. Zal mij benieuwen hoe ik me dan ga voelen ... na 15 jaar pil.
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_22126348
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 23:10 schreef biawa het volgende:

Hoe betrouwbaar is een condoom met zaaddodende pasta? Ik zit namelijk (nog) niet te wachten op mini-biawaatjes.
Al met al denk ik dat het minder betrouwbaar is dan de pil. Er bestaat namelijk de kans dat het condoom scheurt.

Maar vraag je huisarts naar de alternatieven .
  woensdag 22 september 2004 @ 12:39:06 #168
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_22126451
quote:
Op woensdag 22 september 2004 12:33 schreef schatje het volgende:

[..]

Al met al denk ik dat het minder betrouwbaar is dan de pil. Er bestaat namelijk de kans dat het condoom scheurt.

Maar vraag je huisarts naar de alternatieven .
Volgens mij is het het allerbetrouwbaarste om pil EN condoom te gebruiken. Maar als je maar een van beiden gebruikt is het condoom net een paar procent onbetrouwbaarder dan de pil, inderdaad ivm scheuren. Als het condoome scheurt kun je natuurlijk altijd een morning after pil gaan halen, maar dat is een beroerd iets. Ik gebruik zelf pil en condoom allebei, en als het scheurt zit ik dus niet meteen in de stress....Ook al heb ik er dan wel eens een SOA-testje tegenaan moeten gooien, en da's ook niet prettig.
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
pi_22126505
ik ben nu 2 weken gestopt na mijn laatste menstruatie dus ... ben nu alweer ongesteld mijn lichaam zal wel alle rotzooi eruit aan het gooien zijn ofzo...
pi_22127958
ik blijf dit topic volgen, en ik blijf twijfelen over wel of niet stoppen.. ik ben veeeeeel te bang om zwanger te raken, ook met condooms. ik ben nu, met pil al elke maand 'blij' dat ik ongesteld ben.
de momenten dat ik me rot voel, ongeveer twee weken voor ik ongesteld moet worden zijn altijd voorbij en 'vergeten' op het moment dat ik met een nieuwe strip moet beginnen, dus ik begin steeds braaf weer.
voelen jullie je nou ook écht veel beter na het stoppen met de pil, en weegt het bij jullie op tegen de angst om per ongeluk zwanger te raken??
  woensdag 22 september 2004 @ 13:45:50 #171
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_22128026
Ja
Ik kan nog steeds wel eens huilerig of geprikkeld zijn rondom 'de rooie vlag' , maar zoveel minder dan vroeger. En zelfs de heftigere bloedingen zijn ook alweer afgenomen. Kortom: de beste beslissing die ik in tijden genomen heb
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_22128355
quote:
Op woensdag 22 september 2004 13:43 schreef SilverStar het volgende:
ik blijf dit topic volgen, en ik blijf twijfelen over wel of niet stoppen.. ik ben veeeeeel te bang om zwanger te raken, ook met condooms. ik ben nu, met pil al elke maand 'blij' dat ik ongesteld ben.
de momenten dat ik me rot voel, ongeveer twee weken voor ik ongesteld moet worden zijn altijd voorbij en 'vergeten' op het moment dat ik met een nieuwe strip moet beginnen, dus ik begin steeds braaf weer.
Om precies dezelfde reden zit ik ook eigenlijk al een half jaar te twijfelen. Ik weet in inmiddels redelijk zeker dat ik wil stoppen met de pil, maar ik ga nog wel even met het vriendje overleggen hoe hij het zou vinden als we alleen condooms zouden gebruiken. Ik heb ook al zitten denken over Mirena (spiraaltje), maar ik ben zo bang voor de pijn bij het inzetten. Nuvaring lijkt me op zich een uitkomst, maar waarom zijn die krengen zo duur? Ik heb begrepen dat de Nuvaring vooral zo duur is omdat het pas nieuw is en ze de R&D terug willen verdienen, maar ik vraag me af hoe lang het duurt voordat de prijs gaat zakken. Als het nou wat goedkoper zou zijn zou ik er niet lang over na hoeven denken...
pi_22128479
mijn vriendje heeft gelukkig liever dat ik me goed voel zonder pil, dan dat ik alleen maar kan janken mét pil . condooms vindt ie dus niet een mega-probleem. wat ik trouwens ook nog vergeet is dat ik met mn nieuwe pil veel meer hoofdpijn heb dan anders. ook een groot nadeel.
over de nuvaring heb ik ook al nagedacht, maar dan zit je nog steeds met de hormonen, en dan heb ik zoiets van dan blijf ik wel aan de pil. het spiraaltje vind ik helemaal eng.
pi_22133721
quote:
Op woensdag 22 september 2004 13:45 schreef SEMTEX het volgende:
Ja
Ik kan nog steeds wel eens huilerig of geprikkeld zijn rondom 'de rooie vlag' , maar zoveel minder dan vroeger. En zelfs de heftigere bloedingen zijn ook alweer afgenomen. Kortom: de beste beslissing die ik in tijden genomen heb
Same for me!

Maar ik ben nu, na 2,5 jaar geen pil, nu de nuvaring aan het uitproberen, en ik wacht af of m'n dipjes, die ik met de pil wel had, nu niet terugkomen...Anders stop ik er toch wel weer mee..dan maar weer condooms.

@loveli:

Visolie en Teunisbloemolie is inderdaad heel erg goed voor vrouwen! (je kan het ook samen in 1 capsule kopen, GLA/EPA capsules..)
(:
  zaterdag 8 januari 2005 @ 17:12:08 #175
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_24466586
Dit topic was moeilijk te vinden!!!!

Ik vroeg dit ook al in het centrale "De Pil" topic, maar denk dat het hier veel beter past:
Hoe lang duurt het na het stoppen met de pil voordat je hormoonhuishouding weer een beetje normaal begint te werken? Ik ben sinds de jaarwisseling gestopt met de minipil, maar ben bijvoorbeeld nog niet ongesteld geworden.

Hoe lang heeft dit bij jullie geduurt?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')