woodstock improvisatiequote:Op zaterdag 8 mei 2004 10:38 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Wat vinden jullie nou de beste live solo van Hendrix??
Had ik maar zo'n Marshallmuur.quote:Op donderdag 13 mei 2004 17:04 schreef Gitarist het volgende:
Ik heb vandaag weer eens wat Hendrix gespeeld. Op zich niet zo gek maar vandaag heb ik het echt op de Hendrix-way gedaan: een Marshall versterker met alle eq en gain knoppen open. Shit man het klonk echt vet, op die manier is z'n sound makkelijk na te bootsen.
Ik kan elke gitarist die niet vies is van een beetje Hendrix aanraden dit eens te proberen.![]()
Eén enkele Marshall volstaat! 't Klinkt ècht vet!quote:Op donderdag 13 mei 2004 17:07 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Had ik maar zo'n Marshallmuur.
quote:Op donderdag 13 mei 2004 22:16 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Eén enkele Marshall volstaat! 't Klinkt ècht vet!
[afbeelding]
Mijn beauty![]()
[afbeelding]
Misschien al een keer eerder gepost, maar het blijft een mooi plaatje
Iemand gebruikt die als avatar, denk ik.quote:
ja iddquote:Op zaterdag 15 mei 2004 18:42 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Iemand gebruikt die als avatar
Ow, en dit heb ik uit een filmpje geknipt, einde van Sunshine Of Your Love stond er helaas niet op, maar ik vind het wel grappig wat ie zegt.quote:Op donderdag 20 mei 2004 13:21 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Heel ruig liedje:
Cream - Sunshine of your love
Hendrix coverde die ook, prachtig! Ik heb een filmpje gedownload (± 85 mb) waar Hendrix dat liedje speelt met de Experience (op een Gibson SG) en die is zo ruig omdat Noel Redding de hele tijd op de voorgrond speelt, zeg maar, terwijl Hendrix met het ritme op de snaren slaat enzo. Is echt fantastisch!
Deze kan ik jullie allemaal aanraden!
Ik heb het van een filmpje met Voodoo Child, Hear My Train A-Comin', Purple Haze, Hey Joe en dat stukje van Sunshine of Your Love. Allemaal andere opnamen.quote:Op donderdag 20 mei 2004 13:54 schreef Zander het volgende:
Ja, die Engelse televisie-opnames staan ook op die BBC sessions- dubbelcd. Very nice, staat ook nog een aardige versie van "Day Tripper" van de Beatles op.
[afbeelding]
Gewoon 'jetro tul' dus.quote:Op donderdag 20 mei 2004 18:47 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Jethro Tull. Hoe spreek je dat eigelijk uit?
Wist je dat ie Purple Haze geschreven had na dat hij een droom had dat ie over de bodem van de zee was gaan lopen?quote:Op woensdag 26 mei 2004 21:12 schreef Toet het volgende:
Purple Haze is wel psychedelisch te noemen toch? Zowel de muziek als de tekst
Als je echt iets typisch psychedelisch wilt horen, raad ik je Eight Miles High van The Byrds aan, dat is een van de grondleggers van het genre.
Een ander klassiek voorbeeld is White Rabbit van Jefferson Airplane.
en de drugs hebben volgens mij ook een klein aandeel in zijn dood...quote:Op dinsdag 13 juli 2004 23:57 schreef five2one het volgende:
*Sgop
Ik hou van die kerel. Wat een pioneer, wat een artiest! Luister de laatste tijd weer veel van deze gitaarkoning!.
Helaas vermoord door de muziekindustrie..
hij werd zo op z'n hielen gezeten enz enz enz. Hij was overwerkt en om te kunnen slapen had hij slaap pillen nodig....quote:Op woensdag 14 juli 2004 00:03 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
en de drugs hebben volgens mij ook een klein aandeel in zijn dood...
Mja, hij was fantastisch!
Er is nu een film in de maak over zijn leven. De zanger van Outkast gaat zijn rol vertolken heb ik gehoord.quote:Op woensdag 14 juli 2004 00:03 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
en de drugs hebben volgens mij ook een klein aandeel in zijn dood...
Mja, hij was fantastisch!
Andre 3000. Dat is diegene die al die leuke liedjes schrijftquote:Op woensdag 14 juli 2004 00:11 schreef five2one het volgende:
[..]
Er is nu een film in de maak over zijn leven. De zanger van Outkast gaat zijn rol vertolken heb ik gehoord.
Hij lijkt er inderdaad op! Ik hoop dat het een beetje een goede film wordt, en niet een waarvoor ze alles hebben verdraaid om het dan meer toegankelijk te maken voor elk publiek.quote:Op donderdag 15 juli 2004 01:20 schreef webfreak het volgende:
[..]
Andre 3000. Dat is diegene die al die leuke liedjes schrijft
[afbeelding]
Hij heeft wel iets weg van Jimi.
(En hij is populair, wat natuurlijk veel aandacht op de film moet vestigen.)![]()
Nu ben ik wel benieuwd wat voor een film eruit gaat komen.
Vaak worden dit al snel van die overdreven sensatiefilms, zoals je ook 'n beetje bij de verfilming van Jim Morrison's leven ziet.
quote:Op woensdag 14 juli 2004 00:11 schreef drelletje het volgende:
[..]
hij werd zo op z'n hielen gezeten enz enz enz. Hij was overwerkt en om te kunnen slapen had hij slaap pillen nodig....
Maarja hij kotste in z'n slaap en werd niet wakker... en dan ga je dood
Oh mijn god!!quote:Op donderdag 15 juli 2004 15:43 schreef Zander het volgende:
Hadden ze geen echte acteur kunnen vinden? Ik vrees nu al dat het een prul wordt... las laatst ergens ook al dat Snoop Dogg de rol van Miles Davis gaat spelen in een biopic over zijn leven.
Damn, dat slaat nergens op.. Wat heeft die gast met Miles Davis gemeen? Hij heeft een compleet ander imago/attitude.. Hij zou zo'n rol nooit kunnen vertolken.quote:Op donderdag 15 juli 2004 15:43 schreef Zander het volgende:
las laatst ergens ook al dat Snoop Dogg de rol van Miles Davis gaat spelen in een biopic over zijn leven.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |