abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18281289
hoi,

sinds ongeveer een half jaar zie ik veraf( vanaf ongeveer 1 meter) niet echt scherp meer.
maar ik wil absoluut geen bril.
kan ik dan gewoon meteen lenzen nemen?
ik heb gehoord dat je eerst een bril moet hebben. maar dit klopt toch niet?

ik ga dit weekend naar de opticien
Tri State. Tri State. !
pi_18281309
Veel succes doei!!!

En ohja..nee niet eerst een bril nodig!
pi_18281383
Ik heb gehoord dat je eerst een bril nodig hebt inderdaad, maar zekerweten doe ik niet.
My mission is to kill time, and time's to kill me in its turn. How comfortable one is among murderers.
pi_18281587
neem nachtlenzen
pi_18281621
je mag meteen lenzen ja
maar ik raad je aan om toch ook een bril te kopen voor erbji
het dragen van lenzen moet je opbouwen,
elke dag 1 uur langer enzo

maar ik zou meteen voor de laserbehandeling gaan
pi_18281734
Aan zachte lenzen hoef je toch niet te wennen?

Ik heb zuurstofdoorlatende, dat was inderdaad opbouwen (en pijn auw)
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_18281845
Maar waarom geen bril? Kan best leuk staan...
  donderdag 8 april 2004 @ 19:22:12 #8
57235 shroomer
Tonight's the night.
pi_18281966
quote:
Op donderdag 8 april 2004 19:17 schreef MadGuy het volgende:
Maar waarom geen bril? Kan best leuk staan...
Kan..

Zachte lenzen, je hoeft geen bril eerst, werkt perfect!
I like rice. Rice is great when your hungry and you want two thousand of something.
Have you heard that the bird is the word?
pi_18282437
tof,
ik maar binnenkort een afspraak.
ik denk dat ik het beste van die daglenzen kan pakken en die dan elke maand moeten worden verwisseld.
maar een bril staat me echt niet
ik vind een bril bij andere best mooi maar bij mij niet hoor hehe
Tri State. Tri State. !
  donderdag 8 april 2004 @ 22:32:08 #10
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_18287155
hoeft geen bril eerst. ik heb bril en lenzen echt gemakkelijk:p bril is op katerochtende heel handig. ik zou zeggen koop bij hans anders een bril voor een paar tientjes zo;n bagger montuur en gewoon goede lenzen voor normaal. (ps ik heb beide gewoon om en om. mijn bril was namelijk ook weer iets duurder)
Remlof is een Spellings Nsb'er
  donderdag 8 april 2004 @ 22:39:58 #11
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_18287418
Je moet naast lenzen eigenlijk wel een bril hebben om je ogen af en toe rust te geven. Lenzen trekken namelijk het vocht uit je ogen. Na een jaar of 10 zul je last gaan krijgen van pijnlijke ogen als je altijd alleen maar lenzen draagt (ik spreek helaas uit ervaring). Die bril kun je natuurlijk bewaren voor als je thuis bent en niemand hoeft te zien ('s avonds voor de tv of op een regenachtige zondag bijvoorbeeld). De meeste lenzen mag je eigenlijk maar 10 a 12 uur per dag in, en aangezien veel mensen 8 uur per nacht slapen, houd je dan nog wat uurtjes over.
Nee jij trekt volle zalen!
Mijn reviews op de FOK! Frontpage
C'est le ton qui fait la musique
pi_18287569
Volgens mij kan je wel gelijk met lenzen beginnen ja. Koop er alleen nog wel een bril bij
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_18287705
quote:
Op donderdag 8 april 2004 19:08 schreef amaranta het volgende:
je mag meteen lenzen ja
maar ik raad je aan om toch ook een bril te kopen voor erbji
het dragen van lenzen moet je opbouwen,
elke dag 1 uur langer enzo

maar ik zou meteen voor de laserbehandeling gaan
mijn zusje is hier erg over te spreken, ookal is er al een topic over.
mijn zusje heeft na 18 jaar de behandeling laten doen.
elkgeval ga dan naar iemand die je goed laat onderzoeken! niet iedereen kan ermee geholpen worden.
pi_18288449
ik kon ook gewoon meteen lenzen zonder eerst een bril gehad te hebben, na een paar maanden toch een bril aangeschaft voor erbij
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_18289570
quote:
Op donderdag 8 april 2004 23:13 schreef Naamah het volgende:
ik kon ook gewoon meteen lenzen zonder eerst een bril gehad te hebben, na een paar maanden toch een bril aangeschaft voor erbij
variofocus, zoals reclames zeggen geen optie?
ik ben zelf niet brildragend maar kan die problemen begrijpen.
  vrijdag 9 april 2004 @ 00:01:25 #16
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_18289680
Ik zou zelfs meteen lenzen aanraden, met een bril gaat je sterkte rapper achteruit
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_18289714
je mag gelijk lenzen... Zodra je uitgegroeid bent is het 100% veilig om zonder verdere risico's lenzen te nemen.

* NewLife heeft Bril & Lenzen... Maar overdag heb ik altijd lenzen in.
pi_18306027
ok,
ik zie ver weg niet echt duidelijk en ik ben 15 jaar.
van dichtbij zie ik erg goed.
dus het geneest waarschijnlijk?
Tri State. Tri State. !
pi_18307266
ik heb ong. 1 1/2 jaar geleden lenzen aangeschaft, reden was een minder scherpe blik op de wereld.. Ik heb hiervoor nog nooit een bril gehad en mocht meteen met lenzen beginnen..

Na een ong. een jaartje heb ik overigens alsnog een bril gekocht omdat het toch wel handig is..
Maar je moet natuurlijk wel een beetje modieus model uitzoeken
  vrijdag 9 april 2004 @ 20:41:47 #20
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_18308556
Ik heb ook nooit een bril gehad, direct van het begin af lenzen. Ik heb niet eens een bril, maar dat komt doordat ik een zeldzame oogaandoening heb die wel met lenzen maar niet met een bril te verhelpen is.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_18309470
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 18:46 schreef _Supreme het volgende:
ok,
ik zie ver weg niet echt duidelijk en ik ben 15 jaar.
van dichtbij zie ik erg goed.
dus het geneest waarschijnlijk?
genezen?? Reken daar maar niet op, als je nog niet uitgegroeid bent zal het waarschijnlijk steeds slechter worden.
pi_18312928
oh, ik dacht dat als je - hebt, je lenzen te bol staan. en ik dacht dat dit dan wel weer minder kon worden
Tri State. Tri State. !
pi_18313041
Na 7 jaar een bril te hebben gehad, heb ik nu een aantal weken zachte lenzen. Eerste 3 dagen is het opbouwen en daarna zolang dragen als je zelf wilt.

@syrena auw? wat deed bij jouw zeer dan. Ik heb geen pijn gehad.
pi_18313409
Je mag direct aan lensen als je wilt. Maar koop ze in godsnaam wel bij een kundige opticien ga niet naar de kruidvat ofzo. Je zult ze op zijn minst toch goed moeten laten aanmeten en je ogen controleren.

Dan zijn er nog 2 soorten lenzen harde en zachte:

Harde: Kleine stevige dingen. Beter voor je ogen, als er iets van vuil op of achter zit voel je het meteen en moet je er wel wat aandoen. Helaas wel voel je ze de hele dag zitten en is stof uit den boze. Okk zwemmen kan je er niet mee.

Zachte: Grote zache flapperige dingen die een groot deel van de oogbol afdekt. Minder zuurstof doorlatend dan de harde exemlaren. Ook voel je niet zo snel dat er vuil of bacterien op/achter zitten en loop je een flinke kans op ontstekingen. Wel kan je met dit soort lenzen zwemmen.

Ik heb zelf na een bril gehad te hebben 1.5 jaar lang harde contact lenzen gedragen, maar ik vind een bril toch praktischer. Heb dus zojuist een bak geld uitgestort bij de opticien (heb nogal een dure smaak).
pi_18313439
Wat is er mis met een bril?

Echt na 2 dagen merk je niet meer dat je er een draagt...
pi_18313498
@Murray met een bril is niks mis. Na 7 jaar een bril te hebben gedragen, wil ik na een paar weken lenzen NOOIT meer een bril.

Bij een bril zie je constant tegen de randen aan. Dit merk je pas als je lenzen hebt, hoe beperkt je zicht is.
pi_18313530
Ja maar dat gepruts in je ogen is niets voor mij.
pi_18313619
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 00:53 schreef Fixers het volgende:
Je mag direct aan lensen als je wilt. Maar koop ze in godsnaam wel bij een kundige opticien ga niet naar de kruidvat ofzo. Je zult ze op zijn minst toch goed moeten laten aanmeten en je ogen controleren.

Dan zijn er nog 2 soorten lenzen harde en zachte:

Harde: Kleine stevige dingen. Beter voor je ogen, als er iets van vuil op of achter zit voel je het meteen en moet je er wel wat aandoen. Helaas wel voel je ze de hele dag zitten en is stof uit den boze. Okk zwemmen kan je er niet mee.

Zachte: Grote zache flapperige dingen die een groot deel van de oogbol afdekt. Minder zuurstof doorlatend dan de harde exemlaren. Ook voel je niet zo snel dat er vuil of bacterien op/achter zitten en loop je een flinke kans op ontstekingen. Wel kan je met dit soort lenzen zwemmen.

Ik heb zelf na een bril gehad te hebben 1.5 jaar lang harde contact lenzen gedragen, maar ik vind een bril toch praktischer. Heb dus zojuist een bak geld uitgestort bij de opticien (heb nogal een dure smaak).
TS moet zelf maar ff informeren bij de Opticien want jouw redenatie klopt niet helemaal... Het kan wel kloppen dat je maandlenzen minder zuurstof doorlaten, maar je hebt ze dan ook veel minder lang in (max 10 uur per dag). Terwijl je harde lenzen een week in hebt en er ook mee slaapt.
pi_18313640
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 00:58 schreef VodEvil het volgende:
@Murray met een bril is niks mis. Na 7 jaar een bril te hebben gedragen, wil ik na een paar weken lenzen NOOIT meer een bril.

Bij een bril zie je constant tegen de randen aan. Dit merk je pas als je lenzen hebt, hoe beperkt je zicht is.
Alleen de eerste paar maanden zie je tegen de randen aan, daarna merk je er niks meer van. Als ik een dag mn lenzen in heb gehad en ik zet mn bril op dan zie ik misschien 5 min die randen, maar daarna ook niet meer.

Ik heb lenzen hoofdzakelijk voor het sporten en zwemmen (met -8 zie je erg weinig zonder bril in een zwembad/strand)
pi_18313715
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 01:08 schreef NewLife het volgende:

[..]

TS moet zelf maar ff informeren bij de Opticien want jouw redenatie klopt niet helemaal... Het kan wel kloppen dat je maandlenzen minder zuurstof doorlaten, maar je hebt ze dan ook veel minder lang in (max 10 uur per dag). Terwijl je harde lenzen een week in hebt en er ook mee slaapt.
Ik denk dat je beter zelf even bij een opticien langs kan voor wat informatie en een leesbril.
- Over maandlenzen heb ik niets gezegd.
- Conventionele harde lenzen mag je zeker niet dag en nacht inhouden, als je dat al zou kunnen. Langer dan 10 à 12 uur heb ik het er nooit volgehouden. Doe je ze wel een week lang in dan kan je beter maar naar de oogarts toe.
  zaterdag 10 april 2004 @ 01:32:33 #31
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_18313898
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 00:01 schreef SEMTEX het volgende:
Ik zou zelfs meteen lenzen aanraden, met een bril gaat je sterkte rapper achteruit

ogen gaan niet achteruit van een bril; sterker nog, je wordt minder snel vermoed ervan en lenzen geven ook nog eens een hoger risico op infecties, bepaalde oogafwijkingen en groter risico op trauma's (zoals bv bij UV straling, dat je je cornea eraf kan trekken!); het enige waar een lenzensetje beter voor is is cosmetiek + dat je een grotere kijkhoek hebt doordat er geen ruimte zit tussen je ooglens en de corrigerende lens, zoals bij een bril en je dus een deel van het gezichtsveld mist; echter, dit deel zie je maar 3% mee van je totale blikveld, dus boeiend is het zeker niet

altijd een bril nemen en evt. daarbij lenzen; er zijn heel veel mensen die lenzen gewoon niet verdragen en dan sta je daar zónder lenzen èn bril, op moment dat je het nodig hebt (bv om te mogen autorijden)

-edit: offtopic verwijderd

[ Bericht 7% gewijzigd door Mylene op 10-04-2004 09:52:07 ]
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  zaterdag 10 april 2004 @ 01:35:57 #32
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_18313954
oja en die shit van Hans Anders, Specssavers e.d. moet je vanaf blijven, die zijn namelijk alleen maar geschikt voor het 'mediane oog' ; d.w.z. dat het maar bij ca. 40-50% van de mensen ook écht goed zit (los van lagere kwaliteit); goeie opticiën nemen en betaal maar wat meer, je gezondheid moet altijd bovenaan staan
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_18316670
Offtopic reacties verwijderd. Graag ontopic blijven svp.
pi_18317630
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 01:35 schreef dr.dunno het volgende:
oja en die shit van Hans Anders, Specssavers e.d. moet je vanaf blijven, die zijn namelijk alleen maar geschikt voor het 'mediane oog' ; d.w.z. dat het maar bij ca. 40-50% van de mensen ook écht goed zit (los van lagere kwaliteit); goeie opticiën nemen en betaal maar wat meer, je gezondheid moet altijd bovenaan staan
Zelfde probleem heb je bij de drogisterijen. Als je lenzen neemt ga dan niet voor een koopje, goede zijn nu eenmaal duur. Die van mij (conventionle harde lenzen) kosten me iets van ¤ 150,- per stuk. In de meeste gevallen is een bril dus flink goedkoper (tenzij je de hele dure designer modellen neemt).
pi_18319370
ok ik ben net terug van de opticien, ik had -0,75
hij zegt omdat ik 15 ben dat de ogen te langwerpig kunnen worden of de lens te bol en hij dacht dat mijn ogen niet meer achteruit zouden gaan.
dat hoop ik dan maar.
maarja donderdag moet ik terug komen voor lenzen en ik heb nu een brilletje
Tri State. Tri State. !
pi_18319722
Als je wilt autorijden is een bril verplicht naast lenzen.
pi_18325081
@Tombias wat is hier de reden achter? Explain plz
  zaterdag 10 april 2004 @ 20:02:38 #38
11066 punksquad
-------------
pi_18328084
ik ben ook naar de opticien gegaan, had +1.50 en een cilinder van 2.5 lekker dan zeg
Listen to people... they can be right, Don't obay people... they can be wrong, www.50percentoff.nl
pi_18330542
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 17:56 schreef VodEvil het volgende:
@Tombias wat is hier de reden achter? Explain plz
Ben Tombias niet, maar toch:

Heeft te maken met de veiligheid. Als je je lenzen om welke reden dan niet inhebt, uitgedroogde ogen bijvoorbeeld, of wat irritatie. Dan is een bril toch wel wat comfortabeler. En heb je dus geen reden om niet goed te kunnen zien.
pi_18331943
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 12:56 schreef _Supreme het volgende:
ok ik ben net terug van de opticien, ik had -0,75
hij zegt omdat ik 15 ben dat de ogen te langwerpig kunnen worden of de lens te bol en hij dacht dat mijn ogen niet meer achteruit zouden gaan.
dat hoop ik dan maar.
maarja donderdag moet ik terug komen voor lenzen en ik heb nu een brilletje
vreemd,dit had ik anderhalf jaar geleden ook, -0,75 en ook een cilinder van -0,75

verder zei die opticien gast dat ik veel last zou hebben van hoofdpijn en slecht kon zien.

het enige waar ik last van heb is lettertjes van grote afstanden,maar verder zie ik alles nog gewoon goed en heb verder geen hoofdpijn zoals die gast beweerd.

ik heb hier geen bril voor nodig,ook op de weg is alles gewoon scherp....dus om nou gelijk aan een bril te denken....
ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
pi_18335712
ik heb ook helemaal geen hoofdpijn.
maar ik zit nog op school enzo. daar kan ik het bord niet lezen.
en bij tv kijken zie ik ook niet echt scherp.
nu ik een bril heb zie ik alles gewoon echt fijn en scherp
Tri State. Tri State. !
  zondag 11 april 2004 @ 15:39:46 #42
81583 BareFoot
...............
pi_18346569
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 21:31 schreef Fixers het volgende:

Heeft te maken met de veiligheid. Als je je lenzen om welke reden dan niet inhebt, uitgedroogde ogen bijvoorbeeld, of wat irritatie. Dan is een bril toch wel wat comfortabeler. En heb je dus geen reden om niet goed te kunnen zien.
Idd, vindt het zelf fijner om overdag lenzen te dragen en als ik thuis ben en vermoeide ogen heb een bril te dragen..
pi_18351398
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 21:31 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ben Tombias niet, maar toch:

Als dat alles is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')