Kan..quote:Op donderdag 8 april 2004 19:17 schreef MadGuy het volgende:
Maar waarom geen bril? Kan best leuk staan...
mijn zusje is hier erg over te spreken, ookal is er al een topic over.quote:Op donderdag 8 april 2004 19:08 schreef amaranta het volgende:
je mag meteen lenzen ja
maar ik raad je aan om toch ook een bril te kopen voor erbji
het dragen van lenzen moet je opbouwen,
elke dag 1 uur langer enzo
maar ik zou meteen voor de laserbehandeling gaan![]()
variofocus, zoals reclames zeggen geen optie?quote:Op donderdag 8 april 2004 23:13 schreef Naamah het volgende:
ik kon ook gewoon meteen lenzen zonder eerst een bril gehad te hebben, na een paar maanden toch een bril aangeschaft voor erbij
genezen??quote:Op vrijdag 9 april 2004 18:46 schreef _Supreme het volgende:
ok,
ik zie ver weg niet echt duidelijk en ik ben 15 jaar.
van dichtbij zie ik erg goed.
dus het geneest waarschijnlijk?
TS moet zelf maar ff informeren bij de Opticien want jouw redenatie klopt niet helemaal... Het kan wel kloppen dat je maandlenzen minder zuurstof doorlaten, maar je hebt ze dan ook veel minder lang in (max 10 uur per dag). Terwijl je harde lenzen een week in hebt en er ook mee slaapt.quote:Op zaterdag 10 april 2004 00:53 schreef Fixers het volgende:
Je mag direct aan lensen als je wilt. Maar koop ze in godsnaam wel bij een kundige opticien ga niet naar de kruidvat ofzo. Je zult ze op zijn minst toch goed moeten laten aanmeten en je ogen controleren.
Dan zijn er nog 2 soorten lenzen harde en zachte:
Harde: Kleine stevige dingen. Beter voor je ogen, als er iets van vuil op of achter zit voel je het meteen en moet je er wel wat aandoen. Helaas wel voel je ze de hele dag zitten en is stof uit den boze. Okk zwemmen kan je er niet mee.
Zachte: Grote zache flapperige dingen die een groot deel van de oogbol afdekt. Minder zuurstof doorlatend dan de harde exemlaren. Ook voel je niet zo snel dat er vuil of bacterien op/achter zitten en loop je een flinke kans op ontstekingen. Wel kan je met dit soort lenzen zwemmen.
Ik heb zelf na een bril gehad te hebben 1.5 jaar lang harde contact lenzen gedragen, maar ik vind een bril toch praktischer. Heb dus zojuist een bak geld uitgestort bij de opticien (heb nogal een dure smaak).
Alleen de eerste paar maanden zie je tegen de randen aan, daarna merk je er niks meer van. Als ik een dag mn lenzen in heb gehad en ik zet mn bril op dan zie ik misschien 5 min die randen, maar daarna ook niet meer.quote:Op zaterdag 10 april 2004 00:58 schreef VodEvil het volgende:
@Murray met een bril is niks mis. Na 7 jaar een bril te hebben gedragen, wil ik na een paar weken lenzen NOOIT meer een bril.
Bij een bril zie je constant tegen de randen aan. Dit merk je pas als je lenzen hebt, hoe beperkt je zicht is.
Ik denk dat je beter zelf even bij een opticien langs kan voor wat informatie en een leesbril.quote:Op zaterdag 10 april 2004 01:08 schreef NewLife het volgende:
[..]
TS moet zelf maar ff informeren bij de Opticien want jouw redenatie klopt niet helemaal... Het kan wel kloppen dat je maandlenzen minder zuurstof doorlaten, maar je hebt ze dan ook veel minder lang in (max 10 uur per dag). Terwijl je harde lenzen een week in hebt en er ook mee slaapt.
************quote:Op vrijdag 9 april 2004 00:01 schreef SEMTEX het volgende:
Ik zou zelfs meteen lenzen aanraden, met een bril gaat je sterkte rapper achteruit
Zelfde probleem heb je bij de drogisterijen. Als je lenzen neemt ga dan niet voor een koopje, goede zijn nu eenmaal duur. Die van mij (conventionle harde lenzen) kosten me iets van ¤ 150,- per stuk. In de meeste gevallen is een bril dus flink goedkoper (tenzij je de hele dure designer modellen neemt).quote:Op zaterdag 10 april 2004 01:35 schreef dr.dunno het volgende:
oja en die shit van Hans Anders, Specssavers e.d. moet je vanaf blijven, die zijn namelijk alleen maar geschikt voor het 'mediane oog' ; d.w.z. dat het maar bij ca. 40-50% van de mensen ook écht goed zit (los van lagere kwaliteit); goeie opticiën nemen en betaal maar wat meer, je gezondheid moet altijd bovenaan staan
Ben Tombias niet, maar toch:quote:Op zaterdag 10 april 2004 17:56 schreef VodEvil het volgende:
@Tombias wat is hier de reden achter? Explain plz
vreemd,dit had ik anderhalf jaar geleden ook, -0,75 en ook een cilinder van -0,75quote:Op zaterdag 10 april 2004 12:56 schreef _Supreme het volgende:
ok ik ben net terug van de opticien, ik had -0,75
hij zegt omdat ik 15 ben dat de ogen te langwerpig kunnen worden of de lens te bol en hij dacht dat mijn ogen niet meer achteruit zouden gaan.
dat hoop ik dan maar.
maarja donderdag moet ik terug komen voor lenzen en ik heb nu een brilletje
Idd, vindt het zelf fijner om overdag lenzen te dragen en als ik thuis ben en vermoeide ogen heb een bril te dragen..quote:Op zaterdag 10 april 2004 21:31 schreef Fixers het volgende:
Heeft te maken met de veiligheid. Als je je lenzen om welke reden dan niet inhebt, uitgedroogde ogen bijvoorbeeld, of wat irritatie. Dan is een bril toch wel wat comfortabeler. En heb je dus geen reden om niet goed te kunnen zien.
Als dat alles is.quote:Op zaterdag 10 april 2004 21:31 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ben Tombias niet, maar toch:
Heeft te maken met de veiligheid. Als je je lenzen om welke reden dan niet inhebt, uitgedroogde ogen bijvoorbeeld, of wat irritatie. Dan is een bril toch wel wat comfortabeler. En heb je dus geen reden om niet goed te kunnen zien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |